Lubie_Sernik Posted August 22, 2017 Report Share Posted August 22, 2017 (edited) Hey, przeglądam już chwilę forum i przymierzam się do zakupu pierwszej repliki. Z racji budżetu wybór padł na coś z rodziny AK, chciałem jednak zasięgnąć opinii na temat modelu: głównie zastanawiam się między CYMA a Boyi Boyi RK-02 Boyi RK-05 Boyi RK-08 Boyi RK-10S CYMA CM.040C CYMA CM.040I CYMA CM.040K Osobiście skłaniam się ku CM.040I (imo najciekawszy wygląd i dużo osób pozytywnie wypowiadało się o częściach wewnętrznych). A może coś innego lepszego w tym przedziale cenowym ? Nie musi być to obowiązkowo AK. Wolałbym zakup z Gunfire (chcę od razu zmienić okablowanie przy zakupie i kupić baterię LiPo wraz z ładowarką, a nie znalazłem takiej usługi w Taiwangun). Edited August 22, 2017 by arend Quote Link to post Share on other sites
mikadorus Posted August 22, 2017 Report Share Posted August 22, 2017 (edited) Na taiwangunie wystarczy, że kupisz wtyczkę i napiszesz by ją zamontowali. Tak samo jak kable itp. Bierz boyi Edited August 22, 2017 by mikadorus Quote Link to post Share on other sites
Lubie_Sernik Posted August 22, 2017 Author Report Share Posted August 22, 2017 (edited) Dzięki za odpowiedź. Któryś konkretnie z tych Boyi? Różnią się wnętrznościami czy to już tylko kwestia wyglądu? Dobrze że napisałeś mi o tej opcji z Taiwangun bo jednak różnica cen w porównaniu z Gunfire jest całkiem spora. Edit: pytam bo jeżeli nie ma między nimi dużych różnic to mogę sobie pozwolić na kupno RK-02 (480zł) wraz z wymianą okablowania, baterią LiPo (7,4 wydaje mi się że będzie odpowiednia, czy może mogę wsadzać coś większego ? Ładowarką i zmianą tej paskudnej kolby. Wymianę gumki lepiej wziąć na start czy jednak z tym poczekać ? Edited August 22, 2017 by arend Quote Link to post Share on other sites
mikadorus Posted August 22, 2017 Report Share Posted August 22, 2017 (edited) Z dopiskiem S. Tudzież to gdzie zaznaczone "full steel". To najlepsze modele. Pozostałe też nie są złe... ale jak już brać to chyba warto dopłacić. Zmieniłbym też łożyska na inne - boyi robi słabe... ale w sumie jak masz gwarkę to niech serwis się martwi. Edited August 22, 2017 by mikadorus Quote Link to post Share on other sites
Lubie_Sernik Posted August 22, 2017 Author Report Share Posted August 22, 2017 (edited) Ok to biorę tego SR-02, tylko na start nic w gearboxie nie chciałbym motać póki będę miał gwarancję. Myślałem tylko o wymianie gumki (konkretnie na TĄ) oraz okablowanie na niskooporowe (TO albo od razu z Mosfet, tylko nie wiem czy ten mosfet jest tak naprawdę niezbędny?). Oprócz tego wymiana styków na T-connector i bateria LiPo (7,4V 1200mah jest ok ?) plus ładowarka (czy może ta ładowarka jest do dupy?). Na preckę niestety nie stać mnie póki co :( Edited August 23, 2017 by arend Quote Link to post Share on other sites
mikadorus Posted August 22, 2017 Report Share Posted August 22, 2017 Ja bym sobie te kable odpuścił. Wcale nie są takie dobre. Na stockowych polatasz, a jak się wciągniesz w asg to kupisz lepszy mosfet gate czy mosfet domowej produkcji (o wiele lepszy niż to co podałeś) z porządnymi kablami - wyjdzie ok. 30-50zł). Gumkę brałbym zieloną G&G lub systema... ew. guarder ale przeźroczysty. Z tego okablowania to jedynie bym brał t-connectory. Aku też weź z tą wtyką co masz na karabinie. Quote Link to post Share on other sites
-Otto- Posted August 23, 2017 Report Share Posted August 23, 2017 a jak się wciągniesz w asg to kupisz lepszy mosfet gate czy mosfet domowej produkcji Albo w ogóle z niego zrezygnujesz ;) Quote Link to post Share on other sites
sledz Posted August 23, 2017 Report Share Posted August 23, 2017 Co do baterii to kup ładownicę na kolbę i przeciągnij sobie kabel tak. Zmieścisz baterię jaką będziesz chciał, a na mrozie dołożysz ogrzewacz chemiczny i bateria nie będzie robić problemów. Quote Link to post Share on other sites
Lubie_Sernik Posted August 23, 2017 Author Report Share Posted August 23, 2017 (edited) Planuje wymienić kolbę na stałą i w nią wrzucić baterię ale i tak póki mam gwarancje raczej nie będę nic zmieniał w gearboxie i 7,4V mi starczy z tego co czytałem. Ok, zamówienie póki co wygląda tak: Rk-02 Silikonowa gumka hopup (od razu z montażem przed wysyłką) Wtyki T-connector (od razu z montażem przed wysyłką) Bateria LiPo Redox 7,4v (sprawdzałem, mieści się; potem jak dokupię kolbę to ogarnę większą) Ładowarka LiPo redox (z tego co czytam to b.dużo osób poleca ją na początek) ogólny koszt około 600zł, więc 100zł zostaje jeszcze w portfelu. Edited August 23, 2017 by arend Quote Link to post Share on other sites
kukunamuniu Posted August 23, 2017 Report Share Posted August 23, 2017 (edited) Jak Ci zostało, to może zmień ładowarkę na model Alpha v2. Naładujesz nią więcej różnych baterii (AA, AAA, LiIon 18650 używane w latarkach taktycznych, ja nawet akumulator ze smartfona zreanimowałem, awaryjnie można ładować akumulator samochodowy). Naładujesz sobie nią stockową baterię z RK, zawsze to jakiś zapas albo pożyczysz komuś w potrzebie. Ale co ważniejsze, wyświetlacz pokaże Ci napięcie na poszczególnych ogniwach, możesz zmieniać prąd ładowania, oraz masz tryb storage, który rozładuje automatycznie baterię do 3.8V na ogniwo (4.2V to maksymalne), dzięki czemu bateria dłużej posłuży. Pamiętaj tylko, że Alpha v2 wymaga zasilacza, zamów odpowiedni zestaw. Albo przejdź się po modelarskich u siebie w mieście, pewnie mają taniej niż na Gunfire. PS. Nie wiem czy tak łatwo zmienisz kolbę na stałą w tym modelu. Ale możesz umieścić w tej kolbie ramowej opakowanie po opatrunku osobistym i schować baterię tam, wygląda to naprawdę dobrze, jeśli tylko dobrze schowasz kable ;) Edited August 23, 2017 by kukunamuniu Quote Link to post Share on other sites
arend Posted August 23, 2017 Report Share Posted August 23, 2017 Zrobi to w wyjątkowo prosty sposób. Zaleje zatrzask kolby klejem i owinie ramę kolby izolką :icon_mrgreen: I stała kolba jak ta lala :icon_mrgreen: Serniku, w tym modelu nie założysz stałej kolby ( chyba że założysz zamiast ramówki pełną plastikową i rzeczywiście zablokujesz zawias kolby). Jeżeli chcesz mieć drewnianą musisz wybrać inny model. W temacie ładowarki w 100% Szurniętego poprę, taka alpha jest znacząco bardziej użyteczna. Quote Link to post Share on other sites
Lubie_Sernik Posted August 24, 2017 Author Report Share Posted August 24, 2017 Ok; ładowarkę znalazłem w sklepie modelarskim razem z zasilaczem za 104zł, muszę jeszcze poczytać jak ją obsługiwać bo widzę że opcji ma sporo więcej od tej podstawowej. Co do kolby, czytałem w temacie poświęconym rk-02 i można zmienić kolbę na tą z rk-05 albo z adapterem i typ special forces... ale z drugiej strony szkoda mi wymieniać stalową kolbę na plastik więc może jednak zostawię stockową. Quote Link to post Share on other sites
arend Posted August 24, 2017 Report Share Posted August 24, 2017 Lesio miał takie fajne adapterki ( znaczy ja od niego brałem) pozwalające w miejsce tej ramowej kolby założyć emkową rurową prowadnicę. Fakt że do Boyja trzeba było ciut go popiłować ale trzyma się drugi rok i nie robi problemów. Pełna plastikowa kolba też wygląda całkiem ciekawie, acz czy się podoba czy nie to tylko kwestia gustu. Wykonana jest solidnie i bez stresu można ją zakładać. Mimo mnogości funkcji obsługa ładowarki jest banalnie prosta. Podłączasz pakiet ( wtyk prądowy i balanser dla LiPo czyli oba kabelki). W pierwszej czynności ustawiasz typ akumulatora ( wybierasz z menu strzałkami typ podpiętego aku, w twoim wypadku pewnie LiPo lub stokowy NiCd) wciskasz oki i masz. Drugi krok to wybór procesu czynności ( ładowanie, rozładowanie, ładowanie z balansem, magazynowanie, rozładowanie z ładowaniem itp.) dla pakietu LiPo najsensowniej wybrać ładowanie z balansem dla stokowego NiCd discharge/charge ( z ilością cykli 1). Zatwierdzasz oki i dalej wyskakuje typ aku ( dla Lipo7,4v 2cell 11,1 3celll dla NiCd nie będzie tej opcji ) tu wybierasz pozycję jaki podłączyłeś aku. Potem znów oki i dalej masz opcję prądu ładowania/ rozładowania. Tu nastąpi ciut teorii. Im mniejszym prądem ładujesz/ rozładowujesz tym dłużej trwa proces, ale mniej szarpany jest pakiet. Standardowe pakiety LiPo wytrzymają nawet 4-5A prądu ładowania ale zmniejszy to znacząco ich trwałość. Osobiście staram się nie przekraczać 1,5A ( najczęściej jednak ładuję prądem 1A) ustawiasz żądaną wartość , stokowy pakiet NiCd ładuj też 1A. Wciskasz oki ładowarka zapyta czy rozpocząć ładowanie. Wciskasz oki ( potem błysk, piszczy w uszach i zapada ciemność. Budzisz się po trzech dniach na ojomie ;P) Ładowarka rozpoczyna ładowanie. Na ekraniku pokazuje dane ładowania, a jak naładuje da znać. O bardziej zaawansowanych funkcjach i parametrach poczytasz sobie w necie i instrukcji ( polecam fora modelarskie bo tam jest multum napisane i o ładowarkach i pakietach). Quote Link to post Share on other sites
kukunamuniu Posted August 24, 2017 Report Share Posted August 24, 2017 Piszczenie Redoxa da się wyłączyć, ale do znalezienia tego w instrukcji zmusiły mnie dopiero urodziny dziecka :D LiPo najlepiej ładować prądem 1C, a to zależy od pojemności. Bardzo prosto - 1000 mAh to 1A ładowania, 1300 mAh to 1,3A, 1800 mAh to 1,8A i tak dalej. Quote Link to post Share on other sites
Lubie_Sernik Posted August 25, 2017 Author Report Share Posted August 25, 2017 Ok, ładowarka zamówiona. Dzięki za łopatologiczne wytłumaczenie i ostrzeżenie :D Może ktoś będzie szukał adaptera do rk-02 i trafi na ten post więc; poszukałem trochę więcej w necie i okazuje się że do modeli ze składaną kolbą pasuje adapter ASURA DYNAMICS, można też dostać drugą jego wersję (mniejszą i ładniejszą) za 18 USD ale niestety out of stock , póki co jednak kolba zostaje stockowa. Dzięki za pomoc w podjęciu decyzji, zamówienie złożone i wydaje mi się że temat do zamknięcia ;). Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.