Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Rozpoczęcie przygody, różnice w cenach (E&L)


Recommended Posts

Witam,

Chciałbym rozpocząć swoją przygodę.

Nie czuję różnicy w ak, czy ar. Poszukuję dobrej na początek i trwałej repliki w maksymalnym budżecie 1100 pln.

W tym miejscu zastanawiam się nad replikami firmy E&L i cymą 0.48 :

 

https://gunfire.pl/p...um-Version.html

 

http://redberet.pl/p...epliki-asg.html - i odnośnie tej jednej mam dodatkowe pytanie. Skąd jest aż taka różnica w cenie w stosunku do Gunfire? Z tego, co sam wywnioskowałem repliki są na identycznych częściach.

Edited by Reconer22
Link to post
Share on other sites

Nie wiem gdzie ten temat o kupowaniu z redbereta. Ale deklarują 20 dni na zwrot. Więc nie widzę problemu. Nawet jeśli by było tak jak mówisz o tych "odpadach". W co nie bardzo wierzę. W końcu to nie jakaś firma u szwagra w garażu i swoje prawa można wyegzekwować.

Link to post
Share on other sites

Po kontakcie z obsługą sklepu dowiedziałem się, że tylko pierwsza seria karabinów ELAR od E&L była dobra. Druga seria była tak źle wykonana, że na 8 sprzedanych karabinów sklep otrzymał 8 zwrotów (z tej słynnej 2 serii wzięły się też tragiczne oceny sklepu). Dzisiaj w ręce sklepu trafiła trzecia seria ELARów i nie jest tak tragicznie, jak z poprzednikami natomiast dalej w oczy rzuca się złe spasowanie karabinu. Polecono mi karabiny od firmy ABS, a dokładnie model Phantom Extremis mk2. Ponoć ich poprzednie serie były tragicznie wykonane, a niedawno wrócili na rynek z odświeżeniem, które jest świetnie spasowane i trzyma jakość wykonania.

Ma ktoś jakieś zdanie?

Link to post
Share on other sites

Ale piszą też, że można przecież poprosić o wybranie najlepiej poskładanej sztuki lub odesłać replikę do sklepu, żeby poskładali ją na nowo. No wypisz wymaluj replika I klasy, bez dwóch zdań- zresztą w końcu ma "stalową" lufę zewnętrzną :icon_biggrin: :icon_wink:

 

Reckoner- zależy jak bardzo Ci się spieszy z kupnem. Za 1100 zł można było dorwać emki VFC i G&P na ostatniej promocji GF. Możesz też wziąć już teraz emkę EA, tyle że bierz ze Zbrojowni- mają lepsze ceny niż Gunfire.

Edited by bruce_v_legion
Link to post
Share on other sites

Ale piszą też, że można przecież poprosić o wybranie najlepiej poskładanej sztuki lub odesłać replikę do sklepu, żeby poskładali ją na nowo. No wypisz wymaluj replika I klasy, bez dwóch zdań- zresztą w końcu ma "stalową" lufę zewnętrzną :icon_biggrin: :icon_wink:

 

Reckoner- zależy jak bardzo Ci się spieszy z kupnem. Za 1100 zł można było dorwać emki VFC i G&P na ostatniej promocji GF. Możesz też wziąć już teraz emkę EA, tyle że bierz ze Zbrojowni- mają lepsze ceny niż Gunfire.

Czekać rok na następny black friday to trochę długo, żeby wyrwać to VFC, czy G&P za 1100.

 

Nie rozumiem. Przecież tutaj na forum ludzie piszą, że emki E&L są lepsze od G&P, VFC, KWA, itp...

Szkoda, że większość tych ocen pochodzi właśnie z okresu wiosny 2017 - czyli tego "złotego okresu" (pierwsza seria) replik ELAR, jak widać niestety w rok może się tak wiele zmienić. Edited by arend
Link to post
Share on other sites

Nie chodzi mi o Black Friday, kiedy zresztą nic ciekawego nie zostało przecenione, tylko o pojawiające się co jakiś czas promocje na GF. Trzeba na bieżąco przeglądać stronę i być cierpliwym- przeważnie 1-2 repliki mają faktycznie atrakcyjne ceny. Możesz również, jak wyżej napisałem, kupić emkę EA na Zbrojowni- są to bardzo ładne repliki, mieszczące się w Twoim budżecie. Co do E&L - nie nastało żadne "tąpnięcie" jakościowe tylko zwyczajna kolej rzeczy cechująca chińskie repliki- szczęśliwcy trafili dobre sztuki i są zadowoleni (chociaż opinie równające je z G&P czy też wręcz przewyższające są śmieszne), a pechowcy dostali buble. Fakt faktem, że porządnie poskładane E&L Platinum za 800 zł to dobra oferta- w takim budżecie to z pewnością najlepsza replika M4.

Link to post
Share on other sites

Jako iż odradzono mi zakup E&L szukam dalej.

Aktualnie znalazłem coś takiego (wie ktoś coś o tych replikach)? (Budżet dalej do 1100;+/-100)

 

https://gunfire.pl/p...TW-ASP2018.html

 

https://gunfire.pl/p...-Model-4A1.html

 

http://redberet.pl/p...epliki-asg.html

O tym Warthogu wiele wiadomo, ale ponoć jest on opłacalny w kwocie 1000 na promocji, powyżej już nie, ponieważ ze spasowaniem często jest loteria.

Edited by Reconer22
Link to post
Share on other sites

Chciałbym ostrzec kolegę na temat E&L na początek.

 

Tak jak ty na początek szukałem dobrej repliki i niekoniecznie najtańszej. E&L wyglądał naprawdę dobrym kandydatem.

Dałem się zwabić na reklamę i przeróżne zapewnienia. Kupiłem w Gunfire. Efektem było to, że replika nie strzelała i była raz czy dwa w serwisie. Domyślam się, że albo serwis GF nie jest na poziomie albo po prostu nie znali się na E&L. Powiem, że nacierpiałem się nie mało, zwłaszcza kiedy na imprezie przestawała nagle strzelać. Skończyło się tym, że oddali mi kasę.

 

Ale to nie koniec historii... Chwila po oddaniu mojego E&L z powrotem zawitałem wraz z team matem do jednego serwisu w Warszawie przez nas zaufanego i polecanego. Serwisant mnie oznajmił, że też ma E&L i też miał ten sam problem. Powiedział, że konstrukcyjnie problem jest w magazynku oraz coś tam fabrycznie niespasowane. Byłem rozczarowany, gdyż wierzyłem w to, że replika za 1,5K ma strzelać po wyciągnięciu z pudełka bez problemu.

 

Po tym jednak kupiłem Cymę i było gites! Naprawdę dobrze strzelała od razu z pudełka, bez żadnego serwisu. Byłem z niej zadowolony mega a kosztowała zdecydowanie mniej.

 

Czy to oznacza, że nie warto kupować E&L i to złe repliki? Raczej nie. Nie będę oceniał tego producenta. Jedna mój wniosek był taki, że na początek lepiej kupić coś bardzo popularnego, co będzie łatwo naprawić. Cyma jest jednym z najczęściej kupowanych producentów na świecie i dlatego szybko się eleminują problemy, które łatwo wyeliminować, szybko uczą się serwisanci, jest dużo części i najważniejsze: to jest dla początkujących, co wyciągasz i strzelasz. E&L to na dalszą perspektywę, kiedy już wiesz, że po zakupie jedzie się do serwisu.

Edited by arend
Link to post
Share on other sites

Jako iż odradzono mi zakup E&L szukam dalej.

Aktualnie znalazłem coś takiego (wie ktoś coś o tych replikach)? (Budżet dalej do 1100;+/-100)

 

https://gunfire.pl/p...TW-ASP2018.html

 

https://gunfire.pl/p...-Model-4A1.html

 

http://redberet.pl/p...epliki-asg.html

O tym Warthogu wiele wiadomo, ale ponoć jest on opłacalny w kwocie 1000 na promocji, powyżej już nie, ponieważ ze spasowaniem często jest loteria.

 

Ta pierwsza, nie wiem co to.

 

Druga g&p - całkiem dobra replika, ale to już nie to samo co kiedyś. Ostatnio na serwisie trafił mi się kilku miesięczny, fabryczny egzemplarz z plombami ze sklepu. Nie było w niej robione dosłownie nic. Jednak całe czoło szkieletu zostało wyrwane, tłok miał lekko "nadmielone" zęby, a podkladkowanie zębatek było takie sobie. Zima + 11,1V i masz efekt. Jednak g&p to ogólnie dobra replika, ale trzeba do niej przysiąść i ją porządnie poskładać + wymienić parę drobnostek.

 

GC16 - spoko replika, ostatnio byłem zasypany tymi repliki, każda replika była taka sama. Spasowanie 9/10. Jednak w gb jak to w gb, trochę do zmiany jest. Głównie pękająca głowica tłoka. W następnej kolejności do wymiany dysza, tłok, głowica cylindra. Gumka... jak trafisz. Niektóre repliki mają jeszcze tą starą, dobrą zieloną g&g, a niektóre tą nową gorszą.

 

Każdą replikę należy oddać do serwisu. Nie chodzi o przegląd czy tuning, a o poskładanie jej do porządku i wymianę newralgicznych części.

Edited by wallop
Link to post
Share on other sites

Ta pierwsza, nie wiem co to.

 

Druga g&p - całkiem dobra replika, ale to już nie to samo co kiedyś. Ostatnio na serwisie trafił mi się kilku miesięczny, fabryczny egzemplarz z plombami ze sklepu. Nie było w niej robione dosłownie nic. Jednak całe czoło szkieletu zostało wyrwane, tłok miał lekko "nadmielone" zęby, a podkladkowanie zębatek było takie sobie. Zima + 11,1V i masz efekt. Jednak g&p to ogólnie dobra replika, ale trzeba do niej przysiąść i ją porządnie poskładać + wymienić parę drobnostek.

 

GC16 - spoko replika, ostatnio byłem zasypany tymi repliki, każda replika była taka sama. Spasowanie 9/10. Jednak w gb jak to w gb, trochę do zmiany jest. Głównie pękająca głowica tłoka. W następnej kolejności do wymiany dysza, tłok, głowica cylindra. Gumka... jak trafisz. Niektóre repliki mają jeszcze tą starą, dobrą zieloną g&g, a niektóre tą nową gorszą.

 

Każdą replikę należy oddać do serwisu. Nie chodzi o przegląd czy tuning, a o poskładanie jej do porządku i wymianę newralgicznych części.

Co zrobić, gdy w moim rejonie nie mam żadnego zaufanego serwisu? Znajomi naprawiają repliki, ale nikt nie siedzi głęboko w temacie, a sam mając pierwszy raz replikę w rękach raczej się nie nadam do poskładania jej dobrze i wymiany tych newralgicznych części (tak jak to ująłeś).
Link to post
Share on other sites

Spokojnie możesz nie rozbierać repliki dopóki jest na gwarancji :icon_wink: Jak nie jest coś faktycznie w środku spartolone, to na aku 7.4 będzie działać i się nie uszkodzi. Postrzelasz :icon_wink:

Za to na pewno warto założyć dobrą gumkę HU, bo to robisz bez zrywania plomb.

A jak się gwarancja skończy, oddaj do smarowania, podkładkowania, doszczelnienia, i zobaczysz o ile lepiej będzie nawet bez zwiększania fpsów sprężyną (mogą za to skoczyć od samego poskładania lepiej niż w fabryce).

 

@wallop A to zalinkowane G&P to nie jest właśnie jakaś końcówka ze starej serii? Popatrz nawet na formatowanie opisu na GF, dziś to inaczej już robią.

Edited by kukunamuniu
Link to post
Share on other sites

Posłuchaj Kukunamuniu, bo mądrze pisze. Nie po to kupujesz markową replikę z fabryki, w której jest kontrola jakości, żeby ją od razu po kupnie rozbierać i dawać do serwisu. Co to w ogóle za pomysł? Zaraz się okaże, że wszystkie stockowe repliki są do niczego i nie nadają się do gry, a skoro tak, to należy kupować specny i cymy, bo przecież po co przepłacać. Kto normalny używa lipo 11,1 w stockowej replice z GB V2 i do tego jeszcze zimą? Po co? Chyba tylko po to, żeby coś zaraz walnęło. Tuning robi się z głową, kiedy wiesz co chcesz osiągnąć. A żeby wiedzieć jak to się robi, i nie dać naciągną się serwisantowi na niepotrzebne wydatki, musisz po prostu dłużej pograć. Wtedy orientujesz się czego Ci brakuje w zakresie działania repliki, zdobywasz rozeznanie co jest dobre a czego należy unikać i wiesz czego wymagać od serwisanta. Robienie jakiegokolwiek "tuningu" czy "serwisu" w nowej replice to wyrzucanie pieniędzy w błoto. Grałem 2 lata na stockowym G&P i lipo 7,4. I co zaskakujące (w świetle niektórych opinii, na które się natknąłeś) nie miałem żadnej awarii, nic mi nie pękło a replika nie tylko działała (!!!), ale i bardzo ładnie strzelała (!!!). Szok! Tak, był problem z emkami G&P z Keymodem (brak osiowości) - z czego to wynikało nie wiem, chociaż niektórzy mieli swoje podejrzenia. KWA nie są przestarzałe czy brzydkie - kolejne mity powielane bezrefleksyjnie na forach. Powtórzę to co powinno być Twoim drogowskazem przy kupnie repliki- nowa emka porządnej firmy nie wymaga na starcie żadnej ingerencji we wnętrze gearboxa. Od tego, żebyś mógł spać spokojnie, jest gwarancja obejmująca 12 miesięcy. W tym czasie grasz, uczysz się co i jak i po utracie gwarancji decydujesz co chcesz zmienić w replice. Wiesz już wtedy więcej i bardziej świadomie podejmujesz decyzje.

Link to post
Share on other sites
Nie po to kupujesz markową replikę z fabryki, w której jest kontrola jakości, żeby ją od razu po kupnie rozbierać i dawać do serwisu. Co to w ogóle za pomysł? Zaraz się okaże, że wszystkie stockowe repliki są do niczego i nie nadają się do gry, a skoro tak, to należy kupować specny i cymy, bo przecież po co przepłacać.

Z tą gwarancją to różnie. Są przypadki replik, które strzelają ale nie trzymają parametrów które zadeklarował sklep/producent. Ale fakt, dopóki strzela i jest gwarancja/reklamacja czyli w sumie dwa lata, nie ma co tam ruszać bo jak coś walnie to się oddaje do sklepu na serwis gunfire.

 

Jednak każdą replikę można ulepszyć, nawet te najlepsze. Nie chodzi o to, że replika np Krytaca w stocku jest zła. Jest w sumie najlepszą repliką prosto z pudełka, ale nadal można w niej sporo poprawić. Tak samo G&P, VFC czy inne,

 

Porównanie Specny do G&P czy w/w Krytaca dlatego, że serwisant i tak by w nich dłubał to głupota. Całkowicie inne części, całkowicie inne spasowanie i o wiele więcej rzeczy do wymiany w przypadku specny. Chińskie repliki mają mniejszy potencjał i nie wiadomo nigdy co uda się z nich wytworzyć.

 

Kto normalny używa lipo 11,1 w stockowej replice z GB V2 i do tego jeszcze zimą? Po co? Chyba tylko po to, żeby coś zaraz walnęło.

Ten kto chce mieć realistyczną reakcję na spust, ale taka osoba wtedy wie czego chce i co jej przeszkadza. Początkującemu 7,4V w zupełności wystarcza.

 

A co do zimy... w sumie w żadnym sklepie nic nie pisze o zagrożeniach płynących z używania replik w chłodniejsze dni ani o tym, że nie można używać 11,1V. Są co najwyżej zalecenia.

 

Domyślam się, że chodzi Ci o szkielet gb. One nie padają od ROF'a, tylko od udarowego działania tłoka. Czy zrobię 100 strzałów 20rps czy 10rps nie ma różnicy, to nadal 100 strzałów. Zima to dodatkowe zagrożenie, materiał szkieletu zmienia swoje właściwości i staje się sztywniejszy i bardziej kruchy - to normalne, dlatego aby uniknąć jakichkolwiek problemów, po prostu oddać na serwis do uszczelnienia i wrzucenia sorbo.

 

Robienie jakiegokolwiek "tuningu" czy "serwisu" w nowej replice to wyrzucanie pieniędzy w błoto. Grałem 2 lata na stockowym G&P i lipo 7,4. I co zaskakujące (w świetle niektórych opinii, na które się natknąłeś) nie miałem żadnej awarii, nic mi nie pękło a replika nie tylko działała (!!!), ale i bardzo ładnie strzelała (!!!). Szok! Tak, był problem z emkami G&P z Keymodem (brak osiowości) - z czego to wynikało nie wiem, chociaż niektórzy mieli swoje podejrzenia.

Nie jest to wyrzucenie pieniedzy w błoto jeśli użytkownik wie czego chce. Jeśli nie wie to już dwie drogi, albo chce mieć sprawdzoną replikę i dopieszczoną w stocku albo czeka aż minie okres gwarancyjny/reklamacyjny. Jednak weź pod uwagę, że pod koniec gwarancji dobrze byłoby gdyby ktoś z obeznanym okiem chociaż zerknął na nią powierzchownie ponieważ może być coś nie tak z fps'ami, z celnością, szkielet może być nadpęknięty itp. Tak z miesiąc przed upływem gwarancji/reklamacji.

 

Mówisz, że strzelałeś dwa lata na stockowym g&p. 2 lata temu to te repliki były bardzo dobre.

 

KWA nie są przestarzałe czy brzydkie - kolejne mity powielane bezrefleksyjnie na forach.

Bardzo dobra replika :icon_smile:

 

@wallop A to zalinkowane G&P to nie jest właśnie jakaś końcówka ze starej serii? Popatrz nawet na formatowanie opisu na GF, dziś to inaczej już robią.

Najlepiej spytać sklepu.

Edited by arend
Link to post
Share on other sites

Ostatecznie przydałoby się wreszcie na coś zdecydować i to kupić.

Mam takich kandydatów:

 

https://gunfire.pl/p...-Model-4A1.html

http://zbrojownia.li...roducts_id=2352

 

Nie wiem, jak z dostępnością części/ewentualnym późniejszym tuningiem? Jest sens pakowania się w mało popularne M16?

 

 

https://gunfire.pl/p...inka-GP282.html

jest jakaś zasadnicza różnica między tym, a KWA? (ubogi opis M16 od G&P nie pozwala mi zbyt wiele wywnioskować)

https://gunfire.pl/p...ttle-Rifle.html

Edited by Reconer22
Link to post
Share on other sites

Tak. Sam widziałem gościa jak mu na pierwszej strzelance nowa KWA się zesrała. A Specny strzelały dalej :icon_lol:

Gadałem z nim i mówił że dał za nią 1600 zł. I się głośno zastanawiał ile trzeba dać za replikę żeby dobrze działała :icon_lol:

Edited by Rych33
Link to post
Share on other sites

Tak. Sam widziałem gościa jak mu na pierwszej strzelance nowa KWA się zesrała. A Specny strzelały dalej :icon_lol:

Gadałem z nim i mówił że dał za nią 1600 zł. I się głośno zastanawiał ile trzeba dać za replikę żeby dobrze działała :icon_lol:

No to miałeś niesamowitego farta zobaczyć jedno na ileś tam tysięcy KWA z wadą fabryczną. A może sklep źle poskładał po przeglądzie, kto wie.

 

A Specny strzelały dalej... no pewnie. Jeśli strzelały tak jak moja, to zdecydowanie wolę KWA odesłane na gwarancję i przegapienie jednej strzelanki. Za doprowadzenie SA do porządku (z wymianą kabli, sprężyny i niczego więcej) musiałem na serwisie dać prawie połowę tego, co za replikę. 9 k/s przy baterii 11V, chrzęst w GB (podkładek nie było, smar chyba z dodatkiem butaprenu), i celność taka, że na 40 metrach trafiasz z trudem w małe auto. Co do spasowania to się nawet nie wypowiadam, u mnie przez szparę między gniazdem a górnym korpusem widać magazynek i okablowanie. Farba kładziona chyba łyżką, a kolba luźna jak kolana mojego dziadka. Nie odesłałem jej tylko dlatego, że sklep założył mi przed wysyłką kable (które potem wywaliłem, bo były marne) i towar był traktowany jako wykonany pod specyfikację klienta, więc straciłem prawo do zwrotu.

Ale jak takie coś Ci odpowiada to szkoda kasy na Specnę, kup używanego Spartca po prostu.

 

tl;dr

Można zrobić Specnę, która będzie strzelała jak replika z wyższej półki, ale po co, skoro można kupić z tę kasę replikę z wyższej półki.

Wymiana sprężyny jest jedyną, poza ceną, zaletą SA.

Edited by kukunamuniu
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...