Cichy6ü5 Posted January 30, 2019 Report Share Posted January 30, 2019 (edited) Witam was drodzy panowie i panie mam otóż taki problem .: Silnik grzeje mi się gdy strzelam .Problem w tym jest taki nie mam super-wynalazków typu miernik napięcia lub czegokolwiek do dowiedzenia się czego winą jest nagrzewanie się silnika . Zależało by mi głównie na POWAŻNYCH opiniach ludzi którzy się na tym znają (nie zależy mi na głupich komentarzach typu ,,kup se miernik " lub ,,oddaj na serwis" ) Używam bateri lipo 11v na silniku HT od firmy Point bez mosfetu .Tutaj rodzi się też kolejne pytanie czy wszystkie silniki będą się grzać przy użyciu baterii 11v i powyżej bez mosfetu? Zaznaczam że na naprawie i modyfikacjach wnętrza repliki znam się bardzo dobrze więc nie jest to winą niczego innego niż instalacji elektrycznej (jestem samoukiem). Na koniec chciałbym przeprosić moderatorów za wszelakie błędy ortograficzne. Edited January 30, 2019 by Natanael Quote Link to post Share on other sites
Huba_lbn Posted January 30, 2019 Report Share Posted January 30, 2019 Co to znaczy że się grzeje? Jest parzący, gorący czy ciepły? Ciepły będzie przy strzelaniu to normalne. Przy dłuższej serii czy bardziej agresywnym semi może być też gorący. Czy czuć z silnika spaleniznę? Jakie masz kable? Jakie przełożenie zębatek? jesteś pewny ze są dobrze wypodkładkowane? Jaka sprężyna? Czy kable i bateria też się grzeją? Jakie dokładnie są parametry baterii? Styki nie osmolone, nie nadpalone? Jaki mniej więcej przebieg ma silnik? Jaka jest reakcja na spust? Quote Link to post Share on other sites
Cichy6ü5 Posted January 30, 2019 Author Report Share Posted January 30, 2019 5 godzin temu, Huba_lbn napisał: Co to znaczy że się grzeje? Jest parzący, gorący czy ciepły? Ciepły będzie przy strzelaniu to normalne. Przy dłuższej serii czy bardziej agresywnym semi może być też gorący. Czy czuć z silnika spaleniznę? Jakie masz kable? Jakie przełożenie zębatek? jesteś pewny ze są dobrze wypodkładkowane? Jaka sprężyna? Czy kable i bateria też się grzeją? Jakie dokładnie są parametry baterii? Styki nie osmolone, nie nadpalone? Jaki mniej więcej przebieg ma silnik? Jaka jest reakcja na spust? kable - nie mam pojęcia jak je określić, stockowe silnik się nagrzewa i odmawia współpracy przy dłuższym działaniu sprężyna m110 -specna core stokowe zębatki ( tak wiem że jest to słaba replika ale nie moja) wypodkładkowanie- ocena 5+ bateria-też się grzeje przebieg-nieznany miedziane druty w silniku lekko/mocno osmolone brak możliwości rozebrania silnika na części pierwsze reakcja na spust-niestety nie jestem w stanie tego określić-taka sobie/normalna bateria - nie dostałem w zestawie-estowane na stokowej bateri 9,4 wygrzebanej z czeluści konektory poluzowane Pytanie czy po wymianie silnika lub kabli problem zniknie Quote Link to post Share on other sites
Huba_lbn Posted January 30, 2019 Report Share Posted January 30, 2019 Najlepiej (najtaniej) będzie na początku wymienić okablowanie i dodać nawet najtańszy mosfet. Quote Link to post Share on other sites
ewok Posted January 31, 2019 Report Share Posted January 31, 2019 Jeżeli nadmiernie się grzeje silnik i bateria (oryginalna a nie ta której używałeś 9,4) to: 1. zwarcia w silniku. Silnik do wymiany lub do czyszczenia z pyłów węglowych ze szczotek, zwarcia między polami na wirniku. 2. (oryginalna bateria się nie grzeje) słaby kontakt na konektorach przy silniku , zużyte "węgielki" i/lub sprężynki dociskowe przy mocowaniu. Wyciągnij silnik z repliki, uruchom na stole i sprawdź czy się grzeje czy zachowuje normalnie wtedy zorientujesz się czy problem tkwi w silniku czy gdzieś indziej. Na marginesie zacznij od wymiany konektorów. Quote Link to post Share on other sites
Ciapciak Posted January 31, 2019 Report Share Posted January 31, 2019 A jakiś tjuning był robiony? Coś wymieniane oprócz silnika? Czasem problemem mogą być bardzo prozaiczne powody: - niewyregulowany silnik - jakiś opór w gb, np. tłok ciasno pracujący w prowadnicach - złe ułożenie silnika w chwycie (np. przy zbyt grubych kablach) Wiem, że napisałeś, że znasz się na serwisie, ale każdy może zapomnieć sprawdzić niektórych rzeczy. Replika pracuje normalnie czy słychać, że się męczy? Quote Link to post Share on other sites
kurant95 Posted February 1, 2019 Report Share Posted February 1, 2019 (edited) Witam mam podobny problem i nie wiem czy to do przewidzenia w takim zestawieniu czy może jednak coś do wymiany, ale do rzeczy po około 70 strzałach silnik(dokładniej chwyt pistoletowy) jak i batka są ciepłe(ciepło w miarę przyjemne w dotyku ale lekko niepokojące). W replice jest: silnik shs ht, m130 guardera, mosfet perun, zębatki stock g&p, testowane na batce 7.4(20c) i 11.1(25c) części nówki tak więc to nie powinna być ich wina. Replikę składałem sam ale nawet na słuch nie wydaje się żeby replika cierpiała czy coś 20190201_150007.mp4 Edited February 1, 2019 by kurant95 Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted February 1, 2019 Report Share Posted February 1, 2019 6 godzin temu, kurant95 napisał: Witam mam podobny problem i nie wiem czy to do przewidzenia w takim zestawieniu czy może jednak coś do wymiany, ale do rzeczy po około 70 strzałach silnik(dokładniej chwyt pistoletowy) jak i batka są ciepłe(ciepło w miarę przyjemne w dotyku ale lekko niepokojące). W replice jest: silnik shs ht, m130 guardera, mosfet perun, zębatki stock g&p, testowane na batce 7.4(20c) i 11.1(25c) części nówki tak więc to nie powinna być ich wina. Replikę składałem sam ale nawet na słuch nie wydaje się żeby replika cierpiała czy coś 20190201_150007.mp4 Twoim problemem jest silnik. Nikt z was nie dobiera silników do setapu jaki zostanie złożony. SHS HT to silnik 14TPA więc w twoim secie będzie się grzał. Jeśli silnik nie ma więcej jak 75*C to bym się nie martwił. Quote Link to post Share on other sites
kurant95 Posted February 1, 2019 Report Share Posted February 1, 2019 Ok rozumiem, w takim razie czy istnieje jakiś poradnik jak dobierać silnik bo z tego co przeczytałem to tylko są propozycje silników na podstawie własnych doświadczeń użytkowników ale opisane są tam najczęściej elementy ut, lub golden eagle. Z tym, że ge już miałem i ten też się lubił grzać Quote Link to post Share on other sites
Rych33 Posted February 1, 2019 Report Share Posted February 1, 2019 Oj Panowie. Panowie fachowcy. Bardzo trafne i cenne te wszystkie porady. Ale jak człowiek pisze że zna się. Ma wszystko poskładane i wypodkładkowane itd. A ma sprężynę 110. I silnik nie wyrabia. No to sorry. No pokażcie mi taki silnik . Najgorszej firmy, najtańszy. Który nie potrafi pociągnąć sprężynę 110 ? To od razu wiadomo że ma udupiony silnik. Do wymiany. I po temacie. Te silniki tak mają że jak nawet część zwojów wirnika jest przegrzana, nadpalona itp. To one i tak będą pracować jeszcze jakiś czas. Tylko właśnie będą się grzały i będą miały problem z uciągnięciem nawet słabej sprężyny. Aż padną całkiem. One rzadko umierają od razu. Sam miałem taki przypadek i to w nie byle jakim silniku. E&L M170. Ale to tak trochę na własne życzenie. Bo zapodawałem mu najmocniejsze sprężyny dostępne na rynku. I patrzałem kiedy się zesra :) No i się doigrałem. Ale twardziel był. Bo dziękuję powiedział dopiero przy M190. Chodził co prawda jeszcze. Ale już słabiutko. Jak go rozebrałem to okazało się że ma przegrzane i okopcone część uzwojeń. Ale jeszcze kręcił. Albo udawał. Przewinąłem wirnik i potwór odżył : Quote Link to post Share on other sites
ZakU46 Posted April 22, 2020 Report Share Posted April 22, 2020 (edited) Ja mam taką sytuację tylko na wczoraj kupionym silniku, oprócz tego grzeje się bateria no i mam ascu. Tak więc pytanie brzmi co tu zrobić Edited April 22, 2020 by ZakU46 Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted April 24, 2020 Report Share Posted April 24, 2020 Grzanie silnika wzrasta też gdy Active Breaking działa. Możesz zmienić silnik jak kolega wyżej piszę ale gwarantuje Ci że grzanie nie zniknie. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.