Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

M'ka za ok. 1000zł


Recommended Posts

Witam serdecznie,

Chciałbym zacząć przygodę z ASG, dlatego zamierzam kupić "dobrą" replikę. Zależy mi na tym, by replika ta była dobrą bazą do przyszłych modyfikacji, ale także żeby stockowo dała sobie jakoś radę. Przymierzałem się do zakupu SA A03, wolałem jednak spytać najpierw kogoś bardziej obytego w temacie, by uniknąć pieniędzy rzuconych w błoto. Koszt repliki mógłbym naciągnąć do 1200zł, lecz niechętnie. Przy proponowanych replikach proszę także o polecane przez was modyfikacje + ich szacunkowe koszta. Z góry dziękuję za pomoc :) 

 

Adminów lub mode proszę o przeniesienie tematu do podforum "Jak zacząć?"

Link to post
Share on other sites

Kupowanie Specny mając do dyspozycji 1000-1200zl to samobójstwo. 

W tej cenie dorwiesz metalowe G&G GC16, KWA, VFC czy też Evolution Airsoft. Od biedy do 700zl możesz wziąć Specne Edge + lekko ja podrasowac, aczkolwiek nie jest to zbyt dobra baza do dalszego tuningu. Nie wiem jak tam z dostępnością w/w replik, musiałbyś się rozejrzeć. 

 

Co do modyfikacji, zależy to już od konkretnej repliki. Wybierz ta, która Ci się podoba, podeślij link do niej i coś się pomyśli. 

Link to post
Share on other sites

Witam, nie chcę robić kolejnego zbędnego tematu więc się tutaj zapytam. Też planuję rozpocząć przygodę z ASG, lecz mam nieco mniejszy pułap, max 800zł. Co proponujecie wziąć, EM'ke od Specna Arms z serii Edge, czy może SA z serii B? Bardzo mi się podoba SA B03, która jest na przecenie za około 700zł. Co jest "lepsze" ?

Edited by Mardo97
Link to post
Share on other sites

EA-Dytac ma lepsze części wewnętrzne, QSC, komorę rotacyjna i jak mnie pamięć nie myli lufę półprecke. 

 

@UP

Seria B to na ten moment bezsensowny zakup. Kup Edge. W cenie do 800zl jest to jeszcze akceptowana replika, aczkolwiek da radę dorwać już EA. Nie wiem jak aktualnie wygląda sprawa z replikami King Arms, ponoć dość dobre. 

Link to post
Share on other sites

Kwestia budżetu.

Wielu ludzi użytkuje repliki do momentu aż coś padnie.

Na pewno totalnym minimum jest serwis zerowy. Na pewno trzeba zadbać o szczelność i amortyzację tłoka bo szkielet w EA jest dość kiepski i szybko pęka. 

Tłok ma metalowe zęby. Zebatki to chińskie byle co, można wymienić koszt około 100zl za komplet czarnych SHS. 

Do tego kable i mosfet.

Wrzucilbym także nową głowicę cylindra bo plastikowa puszcza powietrze. Do tego oczywiście uszczelnioną dyszę i dopasować nowa gumkę Hop-up.

Standardowy serwis, podkładkowanie, smarowanie, korekta aoe tłoka itp. Itd. 

Z dodatkowych rzeczy, lufa precyzyjna i flathop. Można też wymienić komorę.

Do 450fps silnik sobie poradzi, ale oczywiście zawsze także można wymienic.

Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, wallop napisał:

EA-Dytac ma lepsze części wewnętrzne, QSC, komorę rotacyjna i jak mnie pamięć nie myli lufę półprecke. 

 

@UP

Seria B to na ten moment bezsensowny zakup. Kup Edge. W cenie do 800zl jest to jeszcze akceptowana replika, aczkolwiek da radę dorwać już EA. Nie wiem jak aktualnie wygląda sprawa z replikami King Arms, ponoć dość dobre. 

Najtańsze Evolution Airsoft jakie widzialem to jest za 900 zł na zbrojowni, chyba, że mowa o używce

Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Tobikas napisał:

Zacząłem się zastanawiać, czy czasem lepiej nie będzie wydać więcej na replikę i zaoszczędzić sobie czasu i pieniędzy na tuning. Jak się bardziej opłaca? Kupić drożej, czy taniej i przeprowadzić tuning?

 

Droższa replika nie oznacza, że wnętrze będzie lepsze. Niewiele droższych replik wewnętrznie jest lepszych i wartych inwestycji. Zawsze coś, więcej lub mniej jest do poprawy. 

Moim zdaniem najlepiej kupić możliwie najtańszą replikę skupiając się na bazie i potem tuningować ją wedle swoich widzi mi się. Nie widzę sensu kupować np. G&P za 1600-2000zł bo w środku to śmierdząca chińszczyzną papka. Z kolei np. G&G GC16 czy EA-Dytac są już na wyższym poziomie, a są tańsze.

Wyjątkiem są tutaj repliki z gearbox'ami G2. Tutaj w sumie nie ma co wymieniać. Jedynie montaż precki, flathopa i ewentualnie lepszej komory i gumki. GB ma jedynie tą wadę, że zębatka tłokowa ma zrobiony shortstroke 3 zęby. No ale.. pancerne zębatki, pancerny tłok, ETU, mocny silnik, metalowa dysza z uszczelnieniem, metalowa głowica cylindra. Do wymiany jest jedynie głowica tłoka, która jak w kazdej innej G&G lubi pękać, koszt nowej to od 20 do 60zł (są droższe, ale nie warto). Replika posiada QSC więc wymiana sprężyny nie wymaga otwierania gb. Naprawdę spoko repliki warte dołożenia kasy.

Jednak to samo, a nawet lepszy efekt można uzyskać kupując właśnie tańszą replikę i wrzucając w nią trochę grosza.

 

Link to post
Share on other sites

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi, pomogłem bardzo ^^ teraz w sumie się zastanawiam, czy samemu jakoś się nie poduczyć/zainteresować i tuning robić. Najbardziej z tego powodu, że w okolicy raczej ciężko o jakiegoś serwisanta (dobrego pewnie tym bardziej). No i teraz pytanie, czy totalny laik, jednak zapalony dałby radę to sam wszystko rozkręcić, wymienić i skręcić (oczywiście z pomocą forum lub innych źródeł)? 

Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, wallop napisał:

. Nie wiem jak aktualnie wygląda sprawa z replikami King Arms, ponoć dość dobre. 

W skrócie fajna komora i buda . bebechy w kibel na start . 

 

Tobikas -> Będzie na początku Ci ciężko ale jeśli masz w sobie samozaparcie chęć do nauki to jest to najlepsza droga niż bujanie się z serwisantami 

Najlepiej też pogodzić się z tym że nawet po dobrym serwisie replika może się po jakimś tam przebiegu sypnąć to jest jak samochód .. 

Patrząc na koszta wysyłki w te i te i robocizny naprawde warto zainwestować swój czas. 

Edited by Driver2503
Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Tobikas napisał:

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi, pomogłem bardzo ^^ teraz w sumie się zastanawiam, czy samemu jakoś się nie poduczyć/zainteresować i tuning robić. Najbardziej z tego powodu, że w okolicy raczej ciężko o jakiegoś serwisanta (dobrego pewnie tym bardziej). No i teraz pytanie, czy totalny laik, jednak zapalony dałby radę to sam wszystko rozkręcić, wymienić i skręcić (oczywiście z pomocą forum lub innych źródeł)? 

Z pomocą kogoś ogarniętego zdzialasz sporo. W sumie brakować Ci będzie tylko zaplecza technicznego. I tak jak kolega wyżej mówi, sam wlozysz w replike więcej serca niż jakikolwiek, nawet najlepszy serwisant. 

Link to post
Share on other sites

Cześć,  

Nie chcę tworzyć kolejnego tematu, więc:

Szukam solidnej bazy, aktualnie posiadam EA Border Patrol, ale chciałbym coś jeszcze, na celowniku jest używany LMT Defender od ASG(stock), przekonuje mnie w nim gearbox ultimate i recenzja na WMASG.

Kolejna opcja jest wspomniany wyżej EA-Dytac, w którym jest QSC, pytanie czy jest to warte zachodu ? 

Jak EA wypada na tle ASG ? Korpusy na podobnym poziomie ? Czy ultimate jest więcej warty niż GB od EA ? 

Pozdro.

 

 

Link to post
Share on other sites

Zatem zostawić tłok, tylko go dobrze doszczelnić i ząbki wymienić, tak?

Poza tym mosfet celuję na Perun AB i do tego kable niskooporowe. Kabel sygnalizujący też muszę dokupić?

Do tego głowica cylindra (shs może być?). Uszczelki dla dyszy i G&G Zielona gumka. Z Lufą i komorą na razie się wstrzymam. Pisałeś też, że szkielet dosyć kiepski jest. Da się z tym coś zrobić?

Dziękuję za dotychczasową i przyszłą pomoc

 

Link to post
Share on other sites

Szkielet można wzmocnić blachami lub kupić mblocka (przypadku komory rotacyjnej mblock odpada). Dla mnie najlepszym rozwiązaniem jest po prostu kupno szkieletu Retro Arms, ale to koszt 400-500zł. Póki co zostaw, wytrzyma jakiś czas. Być może polatasz z repliką kilka lat.

Jeśli nie zamierzasz robić bóg wie jakich fps'ów i rofu to tłok sobie poradzi.

Zębatki kup SHS czarne 18:1

Mosfet z AB osobiście wolałbym NanoAAB, jednak przy stockowym silniku nie ma to zbytnio sensu. W sumie w ogóle nie ma jeśli nie występuje overspin. AB mocno męczy silnik, myślę że tutaj w zupełności wystarczy Ci Perun Micro + kable 1,5mm Muldental. W zestawie z NanoAAB lub ASR jest kabel sygnałowy. W przypadku Peruna musisz kupić kable prądowe i sygnałowe osobno.

Głowica cylindra SHS może być, kup czarną z płaskim zderzakiem. Żadne wyciszone.

Głowicę tłoka także możesz od razu wymienić. To koszt 20-30zł. Plastikowa, płaska jakaś ZCI, SHS, Arma-Tech etc. 

Nie kupuj uszczelek dyszy bo nie ma gdzie ich zamontować ponieważ dysza nie ma rowka. Taki rowek da się wyciąć na tokarce (nie w każdej stock dyszy), ale nie ma to sensu bo nowa dysza z uszczelnieniem to koszt 10-40zł. Dyszę kup np. Ultimate, Guarder, Modify bądź Lonex. Ewentualnie od biedy SHS/Point/Tornado czerwona (około 10-15zł). Zawsze też możesz kupić dysze Retro Arms o dowolnej długości. Do EA podpasuje dysza 21,2-21,4mm. Ciężko określić która dysza będzie pasować. Dysze i gumkę dobiera się indywidualnie.

Nie kupuj gumki zielonej G&G. Kup niebieską Madbull, Maple Leaf Macaron 70 lub 75*, fioletową gumkę Prometheus. Która podpasuje? Nie wiem, nikt tego nie wiem. Dużo zależy od montażu. Dokup do tego dystanser Maple Leaf Omega, koszt około 25zł - i tutaj tak samo, bardzo istotny jest montaż.

Możesz także dokupić komplet sprężynek Arma-Tech, warto w nie zainwestować bo sprężynki w stocku są dość słabe, okolice 15zł więc nie zbiedniejesz.

1 godzinę temu, Tobikas napisał:

Z Lufą i komorą na razie się wstrzymam.

Lufę i komorę zawsze można wymienić w późniejszym czasie bez ingerencji w gearbox.

 

Poza tym kup smary dedykowane do cylindra, zębatek i części ruchomych, olejek silikonowy, jakiś preparat do czyszczenia i odtłuszczania.

Kup także klej do gwintów.

Pomijam już standardowe narzędzia takie jak klucz do M4, lutownica, śrubokręty, chronograf.

Kup także taśmę teflonową oraz podkładki.

Warto też byś kupił śruby M3 bo śruby w gb lubią się wyrabiać podczas odkręcania i skręcania.

Najpewniej o czymś zapomniałem... wyjdzie w trakcie.

Edited by wallop
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...