Jump to content
REKLAMA
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Trybik152

G&g TR16 566wh

Recommended Posts

Cześć! Posiadam replikę G&g T16 mbr 566wh. Replika obecnie w stocku, używana na baterii lipo 11.1. Kulki, z których obecnie strzelam to BLS/G&G 0.30 - 0.32. Zależy mi na dobrym zasięgu i skupieniu. posiadam lunetę ze zbliżeniem do 5x i broń służy jako taki DMR do lasu. Budżet nie istotny, ma być ogień ! Co można w takim przypadku wymienić :)? Gearbox seryjnie bardzo dobrze uszczelniony. Czekam na propozycje, pozdrawiam! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cylinder typ 1 lub typ 0 (stockowo jest typ 2, jest źle dobrany do lufy), lufa PDI lub Prometheus, gumka (nowe, niebieskie gumki G&G są gorsze niż zielone, a i z tymi bywa różnie), komora- niekoniecznie potrzeba wymiany, ale jak chcesz kombajn to wsadź Retro Arms, dyszę, zrobić sorbo, wywalić ETU i wstawić Peruna/Titana, nowe kable, itp. Dodatkowo sprężyna, w zależności ile chcesz fps i ile zmieni wymiana wyżej wymienionych części. Zakładam, że około 500 fps styknie, jak chcesz typowego DMR, to dajesz taką sprężynę, by zmieścić się w limicie, np. 550 fps i dobierasz kulki (0.40, 0.43) W takiej konfiguracji zasięg podniesie się o około 20 metrów, a kulki będą leciały jak po sznurku. Myślę, że szkielet wytrzyma spokojnie M170. Jeżeli stockowy silnik nie będzie dawał rady, to wsadź jakiś dobry High Torque, ale do około M140 ten stockowy powinien dawać radę, chyba, że przy Titanie/ Perunie Optical będziesz korzystał z Precockingu.

Wydasz 300-400 zł- bardzo dobra DMR. 

Wydasz 500-600 zł- zarąbista DMR.

Wydasz 1000zł-xxxx zł- najlepsza DMR jaką możesz sobie wymarzyć.

Ale moim zdaniem wystarczy opcja nr.2, czyli 500-600zł (nie licząc mosfetu i lufy)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A powiedz mi przyjacielu co myślisz o komorach MAXXX model :)? Czy nie ma sensu ? Dysza jest Alu i podwójnie doszczelniona :) ogólnie w tym stocku teraz zasięg nie jest taki zły. Chociaż bardziej podobny do bardzo dobrej szturmówki, niż DMR’ki. Jeżeli chodzi o cylinder i dyszę to polecałbyś może coś konkretnego ? 

Edited by Trybik152

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maxx Model to najlepsze komory na rynku, ale myślę, że nie ma sensu, bo G&G ma bardzo dobrą w stocku. Dyszę zostaw. Co do cylindra: tani- Slong, Tornado; drogi- Modify, Retro Arms (Retro Arms lepsze). Głowica tłoka jest na śmietnik w G&G. Daj SHS lub Ultimate POM. Dodatkowo sorbopad, aoe i sprężyna modify/guarder. Jak nie będzie szczelności to daj dyszę Retro Arms albo SHS. Modify nie testowałem. Ogólnie nie wiem jak to będzie działać, ale na początek wymień lufę, cylinder i głowicę tłoka. Jak będzie dobrze działać, ale nie satysfakcjonująco, to wymień resztę, jak nie będzie to wiadomo, a jak będzie śmigać to zostaw. Najlepiej poczytaj jakieś tematy na forum o tuningu G&G i o tym, jakie ludzie dobierali cylindry i głowice tłoka oraz dysze. Ale z doświadczenia wiem, że części Retro Arms, Modify i SHS (z wyłączeniem cylindrów i kilku innych wyjątków) wymiatają. Cylinder dobieraj pod konkretną lufę. Ja bym dał flat hopa z gumką Maple Leaf lub zestaw flat od Modify. Gumki G&G wymagają modifykacji pod flata, a te nowe, niebieskie, są gówniane. Nawet zmiana na Systemę Energy mocno polepszy osiągi. Lufa, jaką polecam to Prometheus EG, lepsze jest tylko PDI, ale cena... Prometheus/ Lay Lax to około 300 zł,  a PDI 400 mm to około 600 zł. Pozdrawiam. 

Edited by Francik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lufa wewnętrzna według danych na różnych stronach ma 490 mm. Tak się składa, że nawet mam zestaw flat od modify, kiedyś kupiliśmy z kolegą ale on zamontował i mówił, że kulki mu ścina :) nowy leży w opakowaniu, może się przyda ! Co do sprężyn guarder, bardzo dużo się mówi, że bardzo szybko się ubijają i są przez to mało efektywne. Widać już znaczną różnicę po pierwszych strzelankach. Z lufą pewnie będę miał dylemat, celował bym zapewne w PDI, ale chodzi mi o średnicę wewnętrzną. Jest dużo zwolenników 6.05 oraz 6.01, każdy mówi inaczej. Co Ty byś polecał od siebie :)? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 29.08.2019 o 13:12, Francik napisał:

Cylinder typ 1 lub typ 0 (stockowo jest typ 2, jest źle dobrany do lufy)

Cylinder w stocku nie jest źle dobrany do lufy.

W dniu 29.08.2019 o 13:12, Francik napisał:

lufa PDI lub Prometheus

Prometheus to dno. PDI to Lambda więc kupowanie PDI jest bezsensu.

 

W dniu 29.08.2019 o 13:12, Francik napisał:

gumka (nowe, niebieskie gumki G&G są gorsze niż zielone, a i z tymi bywa różnie)

Nie są gorsze.

W dniu 29.08.2019 o 13:12, Francik napisał:

komora- niekoniecznie potrzeba wymiany, ale jak chcesz kombajn to wsadź Retro Arms,

Komora RA to nieporozumienie. Lepiej w tym wypadku zostawić stock. RA stwarza wiele problemów. Jak już zmiana to tylko na Maxx Model.

W dniu 29.08.2019 o 13:12, Francik napisał:

dyszę

Dysza w stocku jest ok, nie trzeba wymieniać.

 

W dniu 29.08.2019 o 13:12, Francik napisał:

zrobić sorbo

Sorbo powoduje sporo problemów. Strzępi się, kruszy, rozrywa. Zwykły kawałek gumy, ewentualnie miękki siliconpad w zupełności wystarczy.

W dniu 29.08.2019 o 13:12, Francik napisał:

wywalić ETU i wstawić Peruna/Titana, nowe kable, itp.

Nie wiem za bardzo po co. Perun się pali, często pali bezpieczniki. Titan ma czasem problemy z cyklem. Zamiast wydawać tyle hajsu wystarczy kupić upgrade ETU od Perun no chyba, że chcemy mieć dużo miejsca w prowadnicy kolby.

Jak już kupować Peruna to poczekać na nową serię z ulepszonym oprogramowaniem.

W dniu 29.08.2019 o 13:12, Francik napisał:

Myślę, że szkielet wytrzyma spokojnie M170.

Bałbym się osobiście wkładać M170. S170+ Modify daje ponad 620fps... Guarder 170 daje blisko 640fps. Pod 500fps wystarczy Modify S130, Ultimate M135 lub E&L 140. Zależnie od sztuki może być np. 490, a może być 510.

 

12 godzin temu, Francik napisał:

Maxx Model to najlepsze komory na rynku, ale myślę, że nie ma sensu, bo G&G ma bardzo dobrą w stocku.

Komora w stocku jest średnia. W ogóle nie ma podejścia do Maxx'a.

 

12 godzin temu, Francik napisał:

Co do cylindra: tani- Slong, Tornado; drogi- Modify, Retro Arms (Retro Arms lepsze).

Tornado dorwie za 30-40zł, w zupełności wystarczy.

 

12 godzin temu, Francik napisał:

Cylinder dobieraj pod konkretną lufę.

Pod konkretną lufę, kulki jak i sprężynę.

 

12 godzin temu, Francik napisał:

Ja bym dał flat hopa z gumką Maple Leaf lub zestaw flat od Modify.

Gumki ML są świetne, tak samo jak ich dystanser Omega. Gumka Modify także bardzo dobra, jednak dystanser jest zbyt wąski i lubi się przemieszczać co powoduje drastyczny spadek powtarzalności strzałów. Kupując komorę Maxx flat typu Omega jest w zestawie. Do tego w zupełności wystarczy niebieska gumka G&G, która jest montowana fabrycznie. Jak mimo to potrzebna będzie wymiana to zielona G&G, niebieska Madbull, różowa Maple Leaf lub fioletowa Prometheus. Osobiście korzystam tylko z tych gumek i każda uszczelnia się bardzo dobrze, jednak najlepszy wynik uzyskiwałem na zielonej G&G.

 

12 godzin temu, Francik napisał:

Gumki G&G wymagają modifykacji pod flata, a te nowe, niebieskie, są gówniane.

Nie są gówniane. Są na poziomie każdej innej polecanej. Kwestia tylko i wyłącznie spasowania z resztą.

 

12 godzin temu, Francik napisał:

Lufa, jaką polecam to Prometheus EG, lepsze jest tylko PDI, ale cena... Prometheus/ Lay Lax to około 300 zł,  a PDI 400 mm to około 600 zł. Pozdrawiam. 

Prometheus jeśli jest wypolerowana wewnątrz to jeszcze ujdzie, ale aktualnie dawanie za nią 350zł to pomyłka. Na ten moment w cenie 350zł jest Lambda One i to ona jest aktualnie czempionem jeśli chodzi o stosunek jakość<>cena.

 

5 godzin temu, Trybik152 napisał:

Tak się składa, że nawet mam zestaw flat od modify, kiedyś kupiliśmy z kolegą ale on zamontował i mówił, że kulki mu ścina :) nowy leży w opakowaniu, może się przyda !

Nie dziwię się. Gumka jest naprawdę bardzo dobra (czarna, szara jest zbyt miękka), ale dystanser... jak wyżej.

5 godzin temu, Trybik152 napisał:

Co do sprężyn guarder, bardzo dużo się mówi, że bardzo szybko się ubijają i są przez to mało efektywne.

Guarder to loteria. SP120 potrafi z 450-460fps po jednej strzelance ubić się na mniej niż 400fps. Dotychczas każda spręzyna Guarder powyżej 120, czyli 130, 140, 150 pękały. Zrezygnowałem z nich. Bardziej polecam inwestycję w E&L 140. Sprężyna jest krótka, twarda i szybko oddaje swoją energię. Daje około 500-510fps. Jeśli coś innego to albo Prometheus 150 albo Modify 130. Każda daje około 500fps. Na Modify udaje się uzyskać wynik powyżej 510fps.

 

5 godzin temu, Trybik152 napisał:

Z lufą pewnie będę miał dylemat, celował bym zapewne w PDI, ale chodzi mi o średnicę wewnętrzną. Jest dużo zwolenników 6.05 oraz 6.01, każdy mówi inaczej. Co Ty byś polecał od siebie :)? 

6,05 do szturmu, 6,01 do DMR/snajpy. Jest znacząca różnica na dystansie powyżej 60-70m na korzyść ciaśniejszej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, fint napisał:

Cylinder w stocku nie jest źle dobrany do lufy.

Prometheus to dno. PDI to Lambda więc kupowanie PDI jest bezsensu.

 

Nie są gorsze.

Komora RA to nieporozumienie. Lepiej w tym wypadku zostawić stock. RA stwarza wiele problemów. Jak już zmiana to tylko na Maxx Model.

Dysza w stocku jest ok, nie trzeba wymieniać.

 

Sorbo powoduje sporo problemów. Strzępi się, kruszy, rozrywa. Zwykły kawałek gumy, ewentualnie miękki siliconpad w zupełności wystarczy.

Nie wiem za bardzo po co. Perun się pali, często pali bezpieczniki. Titan ma czasem problemy z cyklem. Zamiast wydawać tyle hajsu wystarczy kupić upgrade ETU od Perun no chyba, że chcemy mieć dużo miejsca w prowadnicy kolby.

Jak już kupować Peruna to poczekać na nową serię z ulepszonym oprogramowaniem.

Bałbym się osobiście wkładać M170. S170+ Modify daje ponad 620fps... Guarder 170 daje blisko 640fps. Pod 500fps wystarczy Modify S130, Ultimate M135 lub E&L 140. Zależnie od sztuki może być np. 490, a może być 510.

 

Komora w stocku jest średnia. W ogóle nie ma podejścia do Maxx'a.

 

Tornado dorwie za 30-40zł, w zupełności wystarczy.

 

Pod konkretną lufę, kulki jak i sprężynę.

 

Gumki ML są świetne, tak samo jak ich dystanser Omega. Gumka Modify także bardzo dobra, jednak dystanser jest zbyt wąski i lubi się przemieszczać co powoduje drastyczny spadek powtarzalności strzałów. Kupując komorę Maxx flat typu Omega jest w zestawie. Do tego w zupełności wystarczy niebieska gumka G&G, która jest montowana fabrycznie. Jak mimo to potrzebna będzie wymiana to zielona G&G, niebieska Madbull, różowa Maple Leaf lub fioletowa Prometheus. Osobiście korzystam tylko z tych gumek i każda uszczelnia się bardzo dobrze, jednak najlepszy wynik uzyskiwałem na zielonej G&G.

 

Nie są gówniane. Są na poziomie każdej innej polecanej. Kwestia tylko i wyłącznie spasowania z resztą.

 

Prometheus jeśli jest wypolerowana wewnątrz to jeszcze ujdzie, ale aktualnie dawanie za nią 350zł to pomyłka. Na ten moment w cenie 350zł jest Lambda One i to ona jest aktualnie czempionem jeśli chodzi o stosunek jakość<>cena.

 

Nie dziwię się. Gumka jest naprawdę bardzo dobra (czarna, szara jest zbyt miękka), ale dystanser... jak wyżej.

Guarder to loteria. SP120 potrafi z 450-460fps po jednej strzelance ubić się na mniej niż 400fps. Dotychczas każda spręzyna Guarder powyżej 120, czyli 130, 140, 150 pękały. Zrezygnowałem z nich. Bardziej polecam inwestycję w E&L 140. Sprężyna jest krótka, twarda i szybko oddaje swoją energię. Daje około 500-510fps. Jeśli coś innego to albo Prometheus 150 albo Modify 130. Każda daje około 500fps. Na Modify udaje się uzyskać wynik powyżej 510fps.

 

6,05 do szturmu, 6,01 do DMR/snajpy. Jest znacząca różnica na dystansie powyżej 60-70m na korzyść ciaśniejszej.

To widocznie totalnie inne G&G widzieliśmy ;). Cylinder jest chujowy i nie wmówisz mi tego. Za mało powietrza i tyle. FPSy skoczą o około 20 po wymianie. Co do reszty, to polecam części, które działają u mnie, czyli tak jak pisałem, Tornado wystarczy. Dyszy nie kazałem mu zmieniać, bo jest bardzo dobra. Pdi odradzałem, a z Lambda nie korzystałem. Mam starego Proymyka i śmiga, a dorwany za 200 zł nówka. Maxx Model to oczywiście najlepsza komora, pomyliło mi się z RA. Mój błąd, sorki. W serii TR16 jest ETU v.2. Nie porównywałem ze starą wersją, ale zwykłe ETU to gówno, które najlepiej wyjebać prewencyjnie, zanim spali cały układ. Perun i Titan są niby gorsze od ETU? Upgrade Kit od peruna nie zmienia instalacji spustu, jest tylko układem wlutowanym w kabel, więc nic nie zmieni. ETU jest tak gówniane, że nie rozumiem ludzi, którzy kupują G&G tylko dla tego, że ma ETU... Owszem, sprężyny Guarder są loterią, ale w moim środowisku się z nich korzysta, a E&L nie testowałem, więc się nie wypowiem. Dla mnie guarder jest lepszy od Ultimate Co do sorbopadu- montuje go w każdej swojej replice i jak dotąd żaden szkielet mi nie pękł, więc nie wiem, czy mam wyjątkowo mocne gearboxy, czy sorbo tak działa. Serwisanci mi polecali, to mam. Z ciekawości zgłębie temat, bo widzę, że jesteś w kwestii serwisu o wiele bardziej zaawansowany. Gumki G&G ostatnio spadły na jakości i jest loteria, u mnie systema wymiata G&G. Testowane obydwie w cymie, ICS, LCT oraz G&G. Tymczasem te niebieskie są właśnie nowe, a nowe serie mają gorszą jakość. Nie tylko ja tak uważam i nie zmienię swojego zdania. Mają nadlewki i inne niedoskonałości, nie są zbyt szczelne, itp. Komora jest niezła, ale jak pisałem- chce robić tuning na całego, to niech wymieni na MAXXa. Dodatkowo od siebie poleciłbym silnik Tornado lub Modify. Niektórzy mówią, że SHS jest tym samym produktem co Tornado i Element. Polecam lufę 6,01mm do DMR. Nie jestem serwisantem, mówię to co wiem, a wiem dość dużo o określonej grupie produktów, ale nie o wszystkich ofertach na rynku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
25 minut temu, Francik napisał:

Cylinder jest chujowy i nie wmówisz mi tego. Za mało powietrza i tyle. FPSy skoczą o około 20 po wymianie.

Jest daremny tylko ze względu na materiał. To zwykły, stockowy mosiężny cylinder. Ale jego typ jak najbardziej jest adekwatny do lufy i mocy sprężyny. Przy tej mocy jaka generuje stock 556WH używa się kulek 0,3-0,32g, a te kulki przy stock lufie są optymalnie napędzone. 

Typ2 obsługuje lufy 500mm przy kulkach 0,32g aczkolwiek jeśli ma to być DMR to jak najbardziej pakujemy tutaj stalowy cylinder typu 0 oraz możliwie najcięższe kulki na jakie nas stać. 

Lufa Lambda One czy Five to poziom PDI 6,01/6,05. Lambda Smart to natomiast gówno. Prometheus w tym momencie to jedna wielka nie wiadoma że względu na brak polerki w środku. Nie wiem jak jest aktualnie, ale ja Prometheusow już nie kupuje. Steelbull daje porównywalne osiągi, a jest o 200zl tańszy. Jak chcemy coś naprawdę dobrego to EdGi bądź PDI, jednak bardziej stawiam na stalowe lufy. Aczkolwiek według mnie i kilku innych serwisantow PDI to Lambda zarówno pod względem wykonania jak i osiągów. Warto też zaznaczy, że średnia wewnętrzna nie ma jako tako przełożenia na skupienie, jednak wzrastają fps'u i powtarzalność. Bardzo liczy się jakość lufy, materiał i wykończenie.

W komorze Maxx z w/w przeze mnie gumek najlepiej uszczelniala się właśnie zielona G&G. Producent poleca Macaron Maple Leaf aczkolwiek większość polecanych gumek daje baaardzo poprawne wyniki i walka o te 5 czy 10fps czasem nie ma sensu. Ta komora to majstersztyk. 

ETU nie jest już tak gowniane jak było. To co siedzi w gearboxie to tylko kostka z mikrostykami. W ETU paliła się jednostka sterująca,ktora aktualnie zastąpić można upgradem od Peruna. 

Peruna Optical odradzam, dużo z nim ostatnio miałem problemów. Titan... Mocno mieszane uczucia. Ewentualnie myślałbym o GATE Aster. Mimo wszystko kupiłbym upgrade do ETU i tyle. Naprawdę bardzo fajnie to działa i mamy te same opcje co w Opticalu.

Sorbopad oczywiście wytłumia uderzenie tłoka i nie mówię, że nie chroni szkieletu bo chroni, ale niestety miałem bardzo wiele przypadków jego uszkodzenia. Należy wspomnieć, że bez szczelności i poprawnego poskladania żadne sztuczki i magiczne części nie ochronia repliki przed awarią. Wówczas nawet szkielet CNC potrafi peknac. 

 

Silnik Tornado w cenie do 100-120zl warto kupować. SHS to właśnie także Tornado, ale kosztuje blisko 200zl w tej cenie są lepsze silniki. Modify MPI 22T jak najbardziej prawilny motorek. Można skusić się na ZCI 22TPA lub Ultimate CNC 18K lub 22K. Dobre są także Ultimate Boost. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, fint napisał:

Jest daremny tylko ze względu na materiał. To zwykły, stockowy mosiężny cylinder. Ale jego typ jak najbardziej jest adekwatny do lufy i mocy sprężyny. Przy tej mocy jaka generuje stock 556WH używa się kulek 0,3-0,32g, a te kulki przy stock lufie są optymalnie napędzone. 

Typ2 obsługuje lufy 500mm przy kulkach 0,32g aczkolwiek jeśli ma to być DMR to jak najbardziej pakujemy tutaj stalowy cylinder typu 0 oraz możliwie najcięższe kulki na jakie nas stać.

 

Pierdolisz z tym Typ 2. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Byłem wczoraj na treningu ze znajomymi, sprawdzaliśmy zasięgi, ustawialiśmy bronie itp. Zasięg na stocku wychodzi 65 metrów. Znajomy ma krytaca lvoa c, zasięg u niego chyba identyczny bo nie dolatywały kulki na 70 metrów :) w pierwszej kolejności zmienię gumkę na Maple leaf różową i dystanser oczywiście omega. Testowałem kulki 0.3 i 0.32, na 0.32 jak dla mnie lepiej latały kulki, oczywiście BLS :) Jeżeli chodzi o lufę to w dobrej cenie jest właśnie lambda one i to chyba na nią padnie wybór. Sprężynę mam prawie nówkę ultimate 135 i jak dla mnie wydaje się całkiem dobra. Będę chciał ją założyć ale nie chce mi się wyciągać całego gearboxa żeby zmienić sprężynę. Muszę znaleść chwilę czasu żeby usiąść. Za dużo obecnie na głowie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie mogę niestety edytować posta , nie wiem :/ 

https://azteko.pl/lambda-japan-lufa-precyzyjna-lambda-one-6-01-l96-500mm-p-24329.html

Lambda one, przeznaczenie do replik sprężynowych l96. W teorii pasować nie powinna, jak to wygląda w praktyce ? 

Znalazłem w innym sklepie wersję do AEG ale na pierwszy rzut oka nie widzę różnic.

https://www.netgun.pl/lambda-one-lufa-precyzyjna-601-aeg-509-mm-1408707/

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Trybik152 napisał:

Nie mogę niestety edytować posta , nie wiem :/ 

https://azteko.pl/lambda-japan-lufa-precyzyjna-lambda-one-6-01-l96-500mm-p-24329.html

Lambda one, przeznaczenie do replik sprężynowych l96. W teorii pasować nie powinna, jak to wygląda w praktyce ? 

Znalazłem w innym sklepie wersję do AEG ale na pierwszy rzut oka nie widzę różnic.

https://www.netgun.pl/lambda-one-lufa-precyzyjna-601-aeg-509-mm-1408707/

Zadzwoń do Azteko i się zapytaj :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 1.09.2019 o 10:37, Francik napisał:

Pierdolisz z tym Typ 2. 

Jakimś cudem włożyłem typ2 pod lufę 509mm i na sprezynie S130+ replika strzela 517fps na 0,2g i 410fps na 0,32. Magia? 

Im mocniejsza sprężyna tym więcej powietrza ucieka, ale dla lufy ~500mm, kulek 0,3-0,32g i sprężyny dającej 500fps jest to idealny cylinder. Jeśli wlozylbys mocniejsza sprężynę to potrzeba pojemniejszego cylindra ponieważ nie dojść, że przy większym ciśnieniu ucieka więcej powietrza to i przy większych fps'ach stosuje się cięższe kulki. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wynik 517 uzyskałeś na sprężynie świeżej z pudełka czy już po kilku strzelankach :)? Ja właśnie skończyłem, wrzuciłem sprężynę ultimate 135, taką miałem i jest całkiem świeża. Chrono niestety nie mam, ale w weekend sprawdzę ile dmucha na tym springu. Do tego czasu akurat przyjdzie mi ML + omega. Postrzelam, zobaczę czy poprawił się zasięg z 65 na 70 metrów chociaż :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 godzin temu, Trybik152 napisał:

Wynik 517 uzyskałeś na sprężynie świeżej z pudełka czy już po kilku strzelankach :)?

Nie znam sprężyn gdzie każdy każda sztuka danego modelu daje tyle samo w jednej i tej samej replice. W przypadku S130 Modify (testowałem kilka, szkielet RA Split) były to różnice 15fps pomiędzy sztukami. W przypadku E&L jak i Ultimate tak samo. Więc jak sprężyna l, która ma dawać 500fps da Ci 490... Nie ma źle aczkolwiek nie wiadomo czy to wina springa czy czegoś innego. 

Sprężyny Modify nie ubijaja się zbyt szybko z wyjątkiem S140+, która daje początkowo 550fps czyli tyle samo co S150+, ale bardzo szybko ubija się do 520-530fps. W przypadku mojej S130+, która montowalem dobre pół roku temu wynik aktualnie to równe 510fps.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo ładny wynik! Mógłbyś podać mi twój setup ;) tylko z czystej ciekawości. Powiem szczerze, ze byłem testować sprężynę i założyłem kolimator. Celowałem w drzewo, w które celowałem na stockowym springu i wyglądało to jakby leciały troszkę dalej. Co mi się spodobało, ze kulki spadały obok siebie, nie było dużego rozrzutu :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 3.09.2019 o 14:07, Trybik152 napisał:

Bardzo ładny wynik! Mógłbyś podać mi twój setup ;) tylko z czystej ciekawości. Powiem szczerze, ze byłem testować sprężynę i założyłem kolimator. Celowałem w drzewo, w które celowałem na stockowym springu i wyglądało to jakby leciały troszkę dalej. Co mi się spodobało, ze kulki spadały obok siebie, nie było dużego rozrzutu :) 

Lepiej kup jakąś budżetową lunetę od Vortexa, np. Strikeagle. Polecam, można naparzać z palnej, jak i asg. Przybliżenie 1-6x.

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, Trybik152 napisał:

Mam lunetę theta optics 1.5 do 5x :) miałem założoną ale na razie założyłem kolimator bo na trening wygodniej było. 

To nie masz lunety, tylko chińskie gówno :). Jak potrzebujesz optyki, to kupujesz prawdziwą optykę, która działa, a jak chcesz +10 do lansu, to faktycznie wystarczy to gówno warte 10 zł. Dobre, najtańsze lunety biegowe zaczynają się od 1000 zł (Vortex Optics).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem czy jest sens pakować lunetę wartą tyle pieniędzy kiedy replika nowa kosztowała 1600 zł. To tak jak byś do golfa 3 wstawił felgi warte 3 tysiące. No chyba, że to GTI. Taka luneta mi wystarczała. Wszystko widać, zbliżenie większe nie potrzebne bo zasięgu aż takiego nie ma a jak leżysz i widzisz parę osób to łatwiej ich rozwalić z lunetą na semi niż na kolimatorze :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, Francik napisał:

To nie masz lunety, tylko chińskie gówno :). Jak potrzebujesz optyki, to kupujesz prawdziwą optykę, która działa, a jak chcesz +10 do lansu, to faktycznie wystarczy to gówno warte 10 zł. Dobre, najtańsze lunety biegowe zaczynają się od 1000 zł (Vortex Optics).

To się nazywa przerost formy nad treścią ;)

Dla przykładu, oblukaj sobie ile kosztuje luneta Novritcha (dużo ludzi z niej korzysta i ją chwalą), a że wiem że on nie produkuje ich a są to rebrandy to zacząłem szukać lunet w podobnej cenie o takim kształcie. 

Okazuje się że ta luneta jest produkowana przez Kandara (Chiński producent optyki), znalazłem taki sam model kupiłem sobie (koszt 260 pln aktualnie ) myślę że wybrałbym teraz  z mniejszym tubusem (40)  a nie 50, ale byłem w szoku jak ta luneta pokazuje obraz i jest jasna aż do maksymalnego przybliżenia. W szczególności jak oceniać to pod kątem ceny.

Przez optykę za duże pieniądze także patrzyłem, do ASG niema takiej potrzeby.

https://allegro.pl/oferta/luneta-celownicza-kandar-kd-3-9x50-aome-mil-dot-6913537385

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, Francik napisał:

Dobre, najtańsze lunety biegowe zaczynają się od 1000 zł (Vortex Optics).

Da się znaleźć taniej. 

24 minuty temu, _Czarny_ napisał:

To się nazywa przerost formy nad treścią ;)

Dla przykładu, oblukaj sobie ile kosztuje luneta Novritcha (dużo ludzi z niej korzysta i ją chwalą), a że wiem że on nie produkuje ich a są to rebrandy to zacząłem szukać lunet w podobnej cenie o takim kształcie. 

Okazuje się że ta luneta jest produkowana przez Kandara (Chiński producent optyki), znalazłem taki sam model kupiłem sobie (koszt 260 pln aktualnie ) myślę że wybrałbym teraz  z mniejszym tubusem (40)  a nie 50, ale byłem w szoku jak ta luneta pokazuje obraz i jest jasna aż do maksymalnego przybliżenia. W szczególności jak oceniać to pod kątem ceny.

Przez optykę za duże pieniądze także patrzyłem, do ASG niema takiej potrzeby.

https://allegro.pl/oferta/luneta-celownicza-kandar-kd-3-9x50-aome-mil-dot-6913537385

Jeśli chodzi o optykę dla typowej repliki szturmowej do lasu czy cqb to faktycznie nie ma sensu wydawać kroci. Wystarczy lepszy chińczyk. Jednak jak zaczniesz strzelać na ponad 80 czy 100m to wtedy zrozumiesz dlaczego dobra optyka jest tak istotna.

Tylko tak jak kolega wyżej wspomniał do repliki za 1600zl nie warto kupować lunety za podobną cenę. Zda się to na nic. Taka replika ma może z 60m zasięgu przy 400fps'ach i taki dystans spokojnie zaspokoi chińska lunetka. Jednak jeśli budujemy replike dmr to wypada nie tylko zbudować ją na porządnych częściach, zwiększyć fps i używać ciężkie kulki, ale także kupić porządną optykę. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
57 minut temu, _Czarny_ napisał:

Moje kochane g&g tr16 mbr 308wh DMR ma 3,3 J a strzelam "kamieniami" czyli 0.48 ;)

 

Wiesz, przy takim J i 0,48 to masz raczej snajperkę, nie DMR( 595 fps/0.20). 

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minut temu, argawen napisał:

Wiesz, przy takim J i 0,48 to masz raczej snajperkę, nie DMR( 595 fps/0.20). 

Temat płynny jest, bo w Airsofcie w zasadzie niema podziału (chyba ze MILSIMy) , od ciebie zależy co masz w replice, i zwykłego ARa też tak zrobisz. ja sobie wybrałem replikę taką bo "powinna" w realu strzelać 7.62 NATO.

A dostosowuję się do pola i reguł gry w zależności od potrzeb bo w środku siedzi HPA, więc reguluję ciśnienie i plomba na rega  :)

Ale to jest maks jaki ustawiam jeśli pole pozwala, nie chce więcej bo to jednak zabawa, nie chcę dziur w ludziach robić.

Kilka razy widziałem ludzi z  Snajpami powyżej 4 J ... bo pomiary robią na 0.20 a sprężyna w repce 190. Naciągał chyba nogą ale strzela ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...