Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

G&G tr16 mbr 556WH czy ICS M4 z 2 górnymi gb ??


Recommended Posts

Cześć wszystkim :D

Tak jak w temacie mam dylemat między tymi dwiema replikami.

Ceny ich nie wahają się jakoś drastycznie(używki).

Jestem średnio zaawansowany, moja pierwsza replika to G&G cm16 po własnym tuningu( z dużą pomocą kolegów). Wyszła naprawdę extra :D

Uzbierałem trochę kasy i chciałem kupić ,,nową" replikę

Celuję głównie w las.

W przyszłości chciałbym stworzyć DMR'ke. Długo szukałem odpowiednich baz, wybór padł na te dwie.

Ewentualnie może jakiś sr25 lub cyma 0.98 (seria platinum) lecz nie chciał bym na razie wkraczać w gb long.

Proszę szanowne grono o pomoc w wyborze 1 lub 2 z podanych.

Pozdrawiam

P.S jeszcze wielu rzeczy nw, nie bijcie :P

(Obydwie repliki są z serwisu OL...resztę każdy zna :D)

 

 

Link to post
Share on other sites

Jeśli ma to być dmr to albo sr25 albo 338WH. 

ICS to spoko repliki, ale w środku szału nie ma. G&G G2 jest o wiele lepszym mechanicznie gearboxem. W ICS pod DMR sporo jest do wymiaby, w sumie caly gearbox.

Przy tuningu repliki pod typową dmr czyli pod okolo 550fps do wymiany w większości replik leci wszystko. Wówczas wkładasz szkielet RA Split i wtedy tak naprawdę nie ma znaczenia czy to ICS, SR25 czy też G&G. 

Na Twoim miejscu kupiłbym SR25. Są dostępne nowe na Taiwangun za okolo 1000zl. W stocku szalu nie ma, ale baza bardzo dobra jesli chcesz budować pełnoprawną dmr. Niestety aby zrobić z niej dmr potrzeba dość sporego nakładu finansowego, ale to dotyczy prawie każdej repliki. 

Najmniej do wymiany będzie w replikach G&G G2 TR16. 338WH to kaliber 7,62mm więc także jest to pelnoprawna dmr'ka. 556WH oczywiście także da się stuningowac i zrobić z niej dmr z fajnym zasięgiem, ale społeczeństwo może krzywo patrzeć na kaliber itp. i po prostu uznać replikę za typowo szturmową, a wtedy narzucony zostanie Ci limit 450fps i będziesz w dupie. 

Na typowych niedzielnych jebankach raczej nie powinno być z tym problemu. 

Są także repliki SR25 od G&G, które są naprawdę cacy. 

Nie bój się gearboxa v2 long. To taki sam gearbox jak standardowy v2. Te same zębatki, ten sam silnik, ta sama elektronika czy głowice. Inny jest tlok, cylinder, dysza i popychacz dyszy. Części są dostępne na miejscu, nie trzeba szukać ich po całym świecie. 

Budując dmr lepiej oddaj replikę do serwisu. Ten rodzaj replik jest o wielr bardziej wymagajacy jesli chodzi o serwisowego skilla. 

Edited by fint
Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Huba_lbn napisał:

Gdyby to były nowe repliki wielu by powiedziało bierz G&G i pewnie mieli by rację. Ja bym brał ICSa bo lubię ich dwudzielny GB.

Ale jak to są używane, to wszystko zależy od tego w jakim są stanie, co było wymieniane itp. itd. nie da się ocenić na odległość.

G&G tr16 ma podobno 3 miesiące, więc prawie nowy 

Link to post
Share on other sites

Nie kupuj żadnej emki Cymy. Tej ar10 a'la sr25 co prawda nie miałem, ale emki Cymy nawet te Platinium to gniot. Juz stara wersja Specny warta aktualnie ok 350-400zl (metalowa b01) jest lepsza. Już lepszym wyborem jest Arcturus. Nie wspomne o replikach Dytac za 800-900zl... Dytac to chyba aktualnie najlepsza baza do 1k.

W pierwszej kolejności patrz na to jak wykonany jest korpus. Spasowanie, osiowosc, obróbka, uzyty material, farba itd. Dytac pod wzgledem bazy bije wszystkie repliki do 1k, a nawet sporo replik ponad tą kwotę (bije np GP, KWA).

Link to post
Share on other sites

Uważaj na zderzak głowicy cylindra. U mnie w nowej replice się odkleił. Zębatka tłokowa ma 13 zębów. Na problemy z podawaniem wystarczy skrócić sprężynkę popychacza (u mnie 2 zwoje wystarczyły), założyłem też opóźniacz popychacza,  uważaj też na antyreversal. Magi podchodzą od Amoeby. To chyba tyle :-)

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, PabloNS napisał:

Uważaj na zderzak głowicy cylindra. U mnie w nowej replice się odkleił. Zębatka tłokowa ma 13 zębów. Na problemy z podawaniem wystarczy skrócić sprężynkę popychacza (u mnie 2 zwoje wystarczyły), założyłem też opóźniacz popychacza,  uważaj też na antyreversal. Magi podchodzą od Amoeby. To chyba tyle :-)

Wielkie dzięki za info ;)

Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, PabloNS napisał:

Zapomniałem ale to oczywiste. Dziwi mnie, że w takiej cenie nie potrafili dać wentylowanej z POMu tylko chamski plastik. 

POM to polimer, tworzywo sztuczne czyli plastik. Niestety głowica tłoka w każdej replice G&G czy to cm16, gc16 czy tr16 woła o pomstę do nieba. Naprawdę bardzo kiepska głowica, która pęka na otworach wentylacyjnych. Trafiła mi się sztuka TR16, która w ogóle nie miała tych otworów. 

Nie wiem dlaczego G&G stosuje te głowice. To rak tej repliki. Koszt nowej naprawdę nie jest duży bo od 20 za SHS do 60zł za Ultimate. Nic powyżej tego nie jest potrzebne. Replika kosztuje okolo 1500zl. Osobiście bym dopłacił te dodatkowe 100zł aby replika była w pełni niezajebywalna. A tak... Większość ludzi musi oddać replikę na serwis. 

SHS czerwona POM oczywiście da radę, ale TR16 to replika z klasą. Kup tą Ultimate POM albo nawet Alu :) 

Polecam także Upgrade ETU od Perun. Fabryczna jednostka kontrolująca mechanizm dość mocno się grzeje. Perun o wiele mniej i ma sporo dodatkowych opcji. Koszt około 200zł, a montaż ogranicza się do odkręcenia prowadnicy kolby. 

Edited by fint
Link to post
Share on other sites

Ale plastik to potoczna nazwa tworzywa sztucznego. POM to tworzywo sztuczne... 

W TR16 jak widać są różne głowice tłoka. Miałem u siebie na serwisie 3 egzemplerze. W dwóch głowica była typowa dla G&G z otworami taka jak jest np. w Predatorze. Z zielonym oringiem. 

W trzecim egzemplarzu jest podobna do tej ze zdjęcia, które pokazałeś jednak bez litery G. Mimo to tył głowicy jest taki sam jak w głowicach z innych replik G&G. Niestety ta głowica w ogóle nie trzyma szczelności. 

Załączam zdjęcia. Niestety to jedyna sztuka 556, którą mam aktualnie na serwisie.

Myślę, że to te same głowice co w innych G&G tylko bez otworów. 

Tak czy siak do kosza bo to shit. 

received_349068262451828.jpeg

received_2801464829867607.jpeg

Edited by fint
Link to post
Share on other sites
6 minut temu, fint napisał:

Ale plastik to potoczna nazwa tworzywa sztucznego. POM to tworzywo sztuczne... 

W TR16 jak widać są różne głowice tłoka. Miałem u siebie na serwisie 3 egzemplerze. W dwóch głowica była typowa dla G&G z otworami taka jak jest np. w Predatorze. Z zielonym oringiem. 

W trzecim egzemplarzu jest podobna do tej ze zdjęcia, które pokazałeś jednak bez litery G. Mimo to tył głowicy jest taki sam jak w głowicach z innych replik G&G. Niestety ta głowica w ogóle nie trzyma szczelności. 

Załączam zdjęcia. Niestety to jedyna sztuka 556, którą mam aktualnie na serwisie.

Myślę, że to te same głowice co w innych G&G tylko bez otworów. 

Tak czy siak do kosza bo to shit. 

received_349068262451828.jpeg

received_2801464829867607.jpeg

Wymienię odrazu po zakupie ;)

Link to post
Share on other sites

Jeśli mowa o G2 - sztos poza tą głowicą tłoka. 

- Tłok z pełną metalową szczeką.

- Wytrzymałe zębatki.

- Silnik IFRIT 25K.

- ETU.

- QSC.

- Aluminiowa, uszczelniona dysza.

- Metalowa głowica cylindra. 

- Całkiem spoko, rotacyjna komora

Do wymiany w mojej opinii jest głowica tłoka (must have). Poza tym wymieniłbym cylinder na stalowy, sorbo, wsadził porządną, stalową prec lufę. Do tego wrzucił komorę Maxx Model, nową gumkę (stock nie jest zły) i zrobił flathopa. 

Wrzuciłbym także Upgrade ETU od Peruna. 

Zależnie od tego co chcemy uzyskać, nową sprężynę. Replikę bez problemu można robić na 500-530fps. Powyżej tego obawiałbym się, że pęknie szkielet. 

Poskladanie GB wzorowe nie jest, ale tak naprawdę nie potrzeba więcej. Jest ponad przeciętnie. 

Jest to jeden z najlepszych albo i nawet najlepszy stockowy gearbox na rynku. Mówię tu także o silniku czy komorze - ogólnie bebechach. 

No i oczywiście korpus - baaaardzo dobrze spasowany, osiowy i sztywny. 

 

Edited by fint
Link to post
Share on other sites
29 minut temu, fint napisał:

Jeśli mowa o G2 - sztos poza tą głowicą tłoka. 

- Tłok z pełną metalową szczeką.

- Wytrzymałe zębatki.

- Silnik IFRIT 25K.

- ETU.

- QSC.

- Aluminiowa, uszczelniona dysza.

- Metalowa głowica cylindra. 

- Całkiem spoko, rotacyjna komora

Do wymiany w mojej opinii jest głowica tłoka (must have). Poza tym wymieniłbym cylinder na stalowy, sorbo, wsadził porządną, stalową prec lufę. Do tego wrzucił komorę Maxx Model, nową gumkę (stock nie jest zły) i zrobił flathopa. 

Wrzuciłbym także Upgrade ETU od Peruna. 

Zależnie od tego co chcemy uzyskać, nową sprężynę. Replikę bez problemu można robić na 500-530fps. Powyżej tego obawiałbym się, że pęknie szkielet. 

Poskladanie GB wzorowe nie jest, ale tak naprawdę nie potrzeba więcej. Jest ponad przeciętnie. 

Jest to jeden z najlepszych albo i nawet najlepszy stockowy gearbox na rynku. Mówię tu także o silniku czy komorze - ogólnie bebechach. 

No i oczywiście korpus - baaaardzo dobrze spasowany, osiowy i sztywny. 

 

Dzięki za opinie ;)

Link to post
Share on other sites

Dmucha tyle bo zębatka tłokowa ma 13, a nie 16 zębów przez co sprężyna jest słabiej ściskana. 1 ząb to około 15-20fps. Tak więc teoretycznie Twoja M150 daje około 510-530fps. Kwestia też marki springa, szczelności, lufy, cylindra itd. Skupiłbym się też na maksymalnym wyniku J, a nie na pomiarze na kulkach 0,2g.

Czasem replika na 0,2g daje 520fps (spring S150+ Modify daje około 550-560fps), a na 0,4g już 390fps co po przeliczeniu na 0,2g daje ponad 550fps. Więc mierząc fps na 0,2g może wydawać się, że coś z repliką jest nie tak. 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...