Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Well M4 Metal Gearbox - ki diabeł?


Recommended Posts

cóż, dużo majsterkowania - albo sporo piłowania, wiercenia i klejenia żeby zamontować lufę zewnętrzną CA (mocowanie jest inne), albo razem z tym kupić body CA. Lufę już zaklepałem sobie, nad body też myślę, chociaż body CA mi się zupełnie nie podoba... jeśli już to raczej Guarder typ 1.

 

Ja do niego niedługo w ogóle wstawię długą lufę - czekam tylko na odpowiednią lufę wewn. i cylinder typ 0. Zewnętrzną i długie łoże lufy (od M16A2) już tam na próbę wstawiałem :)

Link to post
Share on other sites
  • Replies 454
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ja też, chociaż mój Well stopniowo Wellem być przestaje - po świętach trafi na niego metalowy przód, kolba już jest CA, body to w 75% CG, części wewnętrzne to Well, CA, PDI, Guarder i Systema... istny frankenstein

 

i to wlasnie wg mnie jest bardzo duzy plus tego well-a. Mozesz sobie kupic jako poczwarke i zorbic z niego motyla takiego jak tobie sie bedzie podobal a nie takiego jak ci daja na tacy :] pozdro !

Link to post
Share on other sites

Pasują bez problemu magi od M4A1 Cyberguna (ten nowy AEG), oraz nieco opornie wszystkie standardowe magi (low, mid, hi-capy, bębnowe Beta-C i tak dalej) Marui, CA, Stara i tak dalej - musisz jedynie pozbyć się dwóch szyn niepotrzebnie zacieśniających gniazdo magazynka - znajdziesz opis na wsześniejszych stronach tego wątku.

Link to post
Share on other sites

wszystko sięzgadza, to ten sam mag. Sprężynowy M4A1 BAX System to ni mniej ni więcej tylko... AEG, któremu zamiast normalnego gearboxa wstawiono mechanizm sprężynowy (swoją drogą, w identycznej kształtem obudowie jak gb v2). Komora HU (BAX) jest ta sama jak ta w M4A1 AEG Cyberguna i tym samym magazynki pasują.

 

Magazynki Cyberguna różnią się od "standardowych" tylko wymiarami, i to bardzo minimalnie.

 

CG/Well pasuje do Marui/CA lekko, ale Marui/CA wchodzi do CG/Well z wielkim trudem. Po spiłowaniu elementów zaznaczonych na jednej z fotek (strona chyba 8 lub 9 w tym topicu) wszystko wchodzi do wszystkiego jednakowo łatwo.

Link to post
Share on other sites

Jonboy - już sobie własnie przeleciałem (hehehe) z nudów z oczekiwania na paczuszkę wcześniejsze posty i doczytałem że lufa zewnetrzna jest metalowa ale do podstawy muszki - jak dla mnie wystarcza :P ale mam pytanie o kolbę - napisałeś że starsznie zabawką od niej jedzie , może nie od samej ale od prowadnic - czyli że są plastikowe tak ? I wytłumacz dla laika - jakbym chciał wymienić jeszcze - w przyszłości rzecz jasna - własnie kolbe ale z metalowymi prowadnicami będzie to jakiś większy kłopot czy nie - chodzi o sprawy manualne ? Może jeszcze znasz koszty tego ustrojstwa ? I czy naprawdę w stocku wygląda to tak źle , czy na krótką metę da się przeżyc ( czyt. użytkować na strzelankach ) Oświadczam poza tym wszem i wobec poza tym że najprwadopodobniej w poniedziałek zajeżdza do mnie : M4A1 Wella w stocku i dodatkowo z machinegun.pl = głowica tłoka, prowadnica sprezyny , sprezyna 130PDI oraz Hop TM ..jak mi to chłopaki wszystko zamontuja i w ogóle dam znać jak i co ...

Link to post
Share on other sites

Stockowa kolba będzie wyglądać całkiem ładnie jak zaszpachlujesz otwory od śrubek, wygładzisz i pomalujesz czarnym matem. Co do użytkowania... w końcu się na pewno połamie, chociaż pewnie nie od razu. Ale mocnego dociążania chyba nie zniesie.

 

Co do zamontowania 'normalnej' kolby... Najlepiej zamontować lepsze dolne body. Zobacz metalowe body do M-ek na machinegun.pl - widać w nich wyraźnie wystającą z tyłu rurę, na którą nasuwa się kolbę, nieważne czy teleskopową czy stałą. Potem całą kolbę przykręcasz długą śrubą wzdłuż osi prosto w prowadnicę sprężyny w gearboxie. Takiego układu już nic nie ruszy, i tak są montowane wszystkie kolby Marui, CA itp.

 

W Wellu w sumie da się to zrobić - ale będziesz musiał zeszlifować istniejący zatrzask, nawiercić dziurę, znaleźć i przykleić czymś super mocnym (distalem?) ową wystającą rurkę (musi mieć odpowiednią długość i grubość, te boczne szyny do trzymania w poziomie niekoniecznie), i wtedy można próbować montować normalną kolbę. Nie powinna się złamać - w końcu przyśrubowana do GB...Oczywiście jeśli byś dał lepsze body z jużgotową rurką, nie byłoby strachu - ja moim mogę machać jak maczugą trzymając za w pełni wysuniętą kolbę, a jest ostro dociążony :]

 

[ Dodano: Sob 17 Gru, 2005 ]

A najlepiej zgarnąć M4A1 Cyber Gun z Allegro - widziałem dziś rano bardzo tani, i zedrzeć z niego dolne body (od razu z kolbą!) i rączkę transportową. Sama kolba mocno używana od Marui albo CA kosztuje co najmniej 100 złotych, więc warto. O nic nie pytaj tylko bierz :]

 

W body będziesz musiał jedynie przemontować podajnik kulek, ten "dziubek" do magazynka.

Link to post
Share on other sites

Wojciech Sawicki, Kwiatowa 9, 15-242 Białystok, wystarczą 0.20 tajguna coby nie być wstręciuchem :]

 

[ Dodano: Nie 18 Gru, 2005 ]

Aha, ciekawostka - co można z Wella zrobić...

ris14dd.th.jpg

 

Zestaw szyn RIS, bateria w atrapie lasera do oznaczania celu dla Apaczy, rączka RIS i latarka Maglite.

 

[ Dodano: Nie 18 Gru, 2005 ]

dsc00013yz.th.jpg

Link to post
Share on other sites
jonboy2312  skad zes wzial szyny pasujace do tego m4 :) czy to sa z ktoregos z tych well'ow tanszych :>??

pozdro

 

To był stary, spręzynowy wyrób ASGpodobny zwany "M16A4", dziwna hybryda lufy i RISów od M4A1 z body starej XM-ki (jak w M16A1). Kosztowało to 50 zeta i zostało skanibalizowane dla RISów. Jednakże, RISY z tamtej sprężynki są nieco za krótkie (tej długości co w karabinkach CA) i dlatego podłożyłem tam drugi przedni pierścień mocujący (właśnie z tej sprężynki). "Latarkę taktyczną" wydrążyłem, żeby zrobić z niej puszkę na baterię (w oryginale ten detal nie jest latarką, lecz laserem do wskazywania celu helikopterom i bombom)

 

jakąś godzinę temu wróciłem ze strzelanki, dla tej repliki był to pierwszy raz na tak silnym mrozie (-7), i niestety bateria nie spisała się za dobrze.

 

Nie miałem wcześniej baterii NiMH, i możliwe że właśnie użyta w niej chemia ma tu decydującą rolę. W każdym bądź razie, replika z dopiero naładowaną baterią od razu po wypakowaniu nie chciała strzelać. Na semi w ogóle żadnej współpracy, na auto dopiero parokrotne wciśnięcie spustu (tym samym, parokrotne szarpnięcie silnikiem) napinało tłok na tyle by padł strzał.

 

Dopiero po iluśtam próbach zaczęły się nieśmiałe krótkie seryjki, aż wreszcie zaczęło działać normalnie (bateria się zauważalnie nagrzała). Niestety, po iluś minutach skradania się po lesie stygła i cyrk zaczynał się od początku.

 

Przypuszczam, że bateria nie miałaby problemu w przypadku słabszej sprężyny. Oczywiście gdy nie ma aż takiego mrozu, wszystko jest super (ostatnim razem było 0 stopni w porywach do -1, -2 i nie było problemów). Ale silna sprężyna i mróz jednocześnie to zła mieszanka.

 

Zaznaczam, że to wina baterii, nie repliki. Sprawdzałem dwie identyczne baterie, zachowanie dokładnie to samo. natomiast kolega z identycznym Wellem na jeszcze mocniejszej sprężynie (150 PDI) radził sobie świetnie - miał przytaśmowaną na zewnątrz baterię large 9.6v i klepał z szaloną szybkostrzelnością.

 

Wellowskie baterie rzeczywiście mają 1050mAh, ale nie są az tak wydajne prądowo jak NiCady (cóż, NiMH to NiMH...). Do 130PDI wystarczy, pod warunkiem że nie na mrozie. Do 150PDI ta bateria już nie da rady. To tyle co do moich obserwacji :)

 

Ot, jeszcze fotka z dzisiaj :)

namrozie1pd.th.jpg

Link to post
Share on other sites

Zgadza się, na mojej strzelance (chyba na(-1 - 0stC)) przy baterii załadowanej na full szybkostrzelność wynosiła około połowę tego co w temp 20st. Bebechy stock (mam mp5 ale bebechy i silnik ten sam). Myślę że przy sprężynie 130 bateria była by za słaba.

Link to post
Share on other sites

Do jonboy2312

 

aha czyli od tego guna by pasowal przedni chwyt :) http://www.airsoftguns.pl/?v=17& . i trzeba by dac przed tym chwytem w wellu m4 jescze ten krazek ktory lapie chwyt co ejst standardowo w wellu i jescze ten od tej m16 tak ? dobrze zrozumailem :)??

 

aha a czy mi sie zdaje czy od tej m16 tez by pasowal przedni chwyt bo to praktycznei to smao ajk nei to samo :] http://www.airsoftguns.pl/?v=199&

 

pozdro

Link to post
Share on other sites
Do jonboy2312

 

aha czyli od tego guna by pasowal przedni chwyt :) http://www.airsoftguns.pl/?v=17& . i trzeba by dac przed tym chwytem w wellu m4 jescze ten krazek ktory lapie chwyt co ejst standardowo w wellu i jescze ten od tej m16  tak ? dobrze zrozumailem :)??

 

aha a czy mi sie zdaje czy od tej m16 tez by pasowal przedni chwyt bo to praktycznei to smao ajk nei to samo :] http://www.airsoftguns.pl/?v=199&

 

pozdro

 

Nie mam pojęcia o których częściach mowisz, bo te linki otwierajątylko stronę główną... W każdym razie co do krążków mocujących - zgadza się, musisz założyć drugi, i jeszcze podeprzeć go czymś (ja wcisnąłem między właściwy krążek a ten dołożony złożoną tekturkę na tymczasem, ale jeśli znów będę z tego RISa korzystał, zrobię coś porządnego.

 

A co do zasłaniania widoku z kolimatora przez puszkę - tak, zasłania prawie połowę, ale w kolimatorze to niewiele przeszkadza. Można w niego patrzeć pod rozmaitymi kątami i uzyskać w ten sposób całkiem dużo wolnego miejsca wokół punkciku. Oczywiście wyższy montaż byłby wygodniejszy - albo można atrapę lasera/puszkę zamontować z boku, ot co.

Link to post
Share on other sites
to jakbys mogl to wejdz na www.airsoftguns.pl i wejdz w karabiny i tam jest na samym poczatku m16 a1 ta za 59 z co w promocji jest i pozniej dalej jest m16 a4 i napisz czy to te :)  

pozdro

 

Co do tej repliki M4 (nazywanej przez nich nie wiedzieć czemu "M16A1" - nie wiem. Firma jest inna, ale mocowanie kolby wygląda na identyczne jak w Wellu... nie sposób stwierdzić, czy cokolwiek da się dopasować)

 

Ale ten "M16A4" (w rzeczywistości dziwna mieszanka M4 i starego XM177) to właśnie to z czego wziąłem mojego RISa. No i kolba pasuje do stockowego body w AEGu Wella.

Link to post
Share on other sites

O, to żaden problem. Kolbę stałą od M16A2 (identyczną montują do "Vietnama) zakładałem już, jest na kilku zdjęciach. Z przodem jest nieco gorzej, bo o ile zamontować długą lufę zewnętrzną i długie okładki lufy (typu M16A2, typ A1 o przekroju trójkątnym nie ma sensu bo strasznie razi w zestawieniu z nowoczesnym body flat-top) nie stanowi większego problemu, to problem stanowi lufa wewnętrzna którą trzeba wymienić na długą (inaczej kulki będą się odbijały w środku lufy zewnętrznej). Ja właśnie mojego po świętach wydłużę - robię z niego kanadyjskie C7A2.

 

[ Dodano: Nie 18 Gru, 2005 ]

znaczy to tyle, ze zakładając długi przód musimy wstawić długą lufę wewnętrzną -np. preclufę Systemy albo co :)

Link to post
Share on other sites

co do strzelania przy temp. okolo -2, -3 to replika plula kazda kulke w inna strone (pewnie wina hopka) a i szybkostrzelnosc nie byla zachwycajaca. mozeliwe ze bylo to spowodowane nie naladowaniem baterii przed strzelanka. to byla 2 strzelanka na 1 ladowaniu. aha i bron stock.

Link to post
Share on other sites

A jakie to były kulki? Z tymi żółtymi z pudełka nawet nie zbliżaj się do karabinka. Paka białych kulek, którą dodaje np. airsoftguns.pl, jest lepsza, ale dużo mniej celna od Marui, Excela czy nawet kulek z Tajguna. Sieją jak dawne pepesze, nadająsię do full auto ale o snajpieniu nie ma co myśleć. Sągładkie więc nie ma zacięć, ale podejrzewam że mogą mieć wewnętrzne pęcherzyki, stąd rozrzut. Jednak jak na OEMy nie są złe.

 

Chcesz celności, ładuj co najmniej kulkami 0.2 z tajguna.

Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...