Kosmo Posted May 21, 2007 Report Share Posted May 21, 2007 (edited) Jak już wcześniej zapowiedziałem postaram się w prosty sposób opisać rozbiórkę G3 SAS [Well] Zaczynamy od zdjęcia pasa nośnego jeśli mamy, jakichś lunet, szyn, tłumika płomienia, magazynka itp. Następnie musimy się pozbyć przedniego chwytu. Zaczynamy odkręcanie śrubek. Pierwsza idzie kolba ma tylko 1 śrubkę którą każdy bez problemu odnajdzie. Następnie zdejmujemy szczerbinkę, odkręcamy przedni montaż do pasa taktycznego, osłonki fore gripu (te wykonane tak jak część w której jest bateria) –na rysunku zaznaczone: Trzeba teraz ostrożnie pociągnąć muszkę i przytrzymać bo ze środka jak ją poruszymy będzie nam ją wypychać sprężyna. Jak to mówią pierwsze koty za płoty czyli zostało nam już niewiele :P Teraz zajmiemy się chwytem pistoletowym. Należy odkręcić śrubkę po lewej i po prawej stronie –tej imbusowej środkowej nie możemy ruszać i ściągamy zaślepkę, zwracając uwagę aby nie zgubić takiego metalowego krążka. Potem wyciągamy kabelki z silnika (lepiej zaznaczyć sobie gdzie był czarny a gdzie czerwony). Teraz delikatnie próbujemy wyciągnąć silnik, jeśli nie idzie lekko podważyć. Gdy już wyciągniemy silnik musimy odkręcić chwyt pistoletowy, zaglądając do środka widzimy 2 śrubki –taka sama trzymała kolbę. Musimy je odkręcić i delikatnie szarpnąć chwytem pistoletowym – powinien opuścić swoje miejsce. W tym momencie musimy się zająć śrubką która trzyma wajchę która zwalnia nam magazynek – taka sama jak przy kolbie, na rysunku jest na czerwono. Odkręcamy i wyciągamy pin który to trzymał. Teraz możemy ściągnąć dolną część body – szarpnijmy . Powinniśmy mieć coś takiego: Odkręcamy pozostałe śrubki oprócz tej na przycisku do zwolnienia maga –na powyższej fotce zaznaczona na zielono. Kiedy odkręcimy wszystkie śrubki wyjmujemy taką listwę z górnej części body i powinno nam się udać rozłożyć całe body, jeśli nie lekko podważyć bo jest tam ta cała rączka przeładowania która próbuje nam to uniemożliwić, a właściwie jej sprężyna. Powinniśmy mieć coś takiego: Zaznaczyłem śrubki które trzeba odkręcić aby dostać się do lufy. Na czerwono zaznaczyłem śrubki które trzeba przy składaniu repliki wkręcić, a na zielono gniazdo śrubki która MUSI zostać nie dokręcona bo wchodzi w to inna która zamyka całe body – kilkukrotnie składałem replikę i dokręcałem wszystkie 4 śrubki po czym nie wiedziałem dlaczego tamta 1 nie chce wejść. Teraz mamy już replikę rozłożoną całą. Jeśli ktoś chce się dobierać do GB to polecam założyć sobie rękawice lateksowe bo jest bardzo bardzo mokry – dobrze posmarowany. Jeszcze kilka fotek poglądowych elementów GB i innych części. Gear box zamknięty GB otwarty Cylinder, zdziwiło mnie, że ostatni ząb jest metalowy a na dole głowica cylindra CA którą również wkładałem do mojego maleństwa Porównanie sprężyn- grubsza i dłuższa z WELL (górna) a na dole sprężyna wg. mnie słabsza –co bardzo mnie zdziwiło na +dla Wella – 130% CA Lufa z Well – krótsza, bez HU i na górze lufa 363mm z CA którą wsadzałem do G3 Gniazdo magazynka Edited May 21, 2007 by Kosmo Quote Link to post Share on other sites
przemo76suw Posted May 22, 2007 Report Share Posted May 22, 2007 mam pytanie czy do wella r8 bendze pasowala lufa precyzyjna SRC . CA pasuje ale ma chyba inne zakonczenie pozatym zamierzam wymienic glowice tloka na kierunkowa CA i sprezyne na 100 Mad Onion. Lufa bendze okolo 30cm. Co o tym sadzice? Bo ostatnio przegralem z podrasowanym Cyber Gunem ak47 i troszke mnie to zdenerwowalo :evil: Quote Link to post Share on other sites
peeefny Posted May 23, 2007 Report Share Posted May 23, 2007 (edited) Ja chciałbym się podzielić jednym takim przemyśleniem, mianowiecie: http://www.205.com.tw/productlist.php?cate...;item=4&p=2 -2 produkt od góry przypomina końcówkę lufy od G3sas TM. Podpis do niej: MP5/PDW. -3 od góry także ma opis MP5/PDW, jest to przejściówka do tłumika (u nas w kraju dostępna na Machinegun.pl). Wnioski: -Skoro G3SAS i R8 są takie same to powinna do obu pasować 1 końcówka. -Skoro oba pasują do tego MP5/PDW, oba powinny pasować do G3SAS (czyli analogicznie do R8). -W opisie przejściówki (między ????) widać opis: MARUI MP5KA4/PDW/G3-SAS. Są to chyba kompatybilne modele. Możliwe, że właśnie jest to poszukiwana niegdys przez duzą liczbę strzelców R8 przejściówka na tłumik. PS Nie spotkałem się do tąd z G3SAS TM więc nie znam dokładnie jego konstrukcji. Załorzyłem zatem, żę są takie same. Jeżeli uważącie, że ten post jest bez sansu i nie wnosi nic nowego proszę o skasowanie go... Edited May 23, 2007 by peeefny Quote Link to post Share on other sites
Nakai Posted May 30, 2007 Report Share Posted May 30, 2007 Mam wielką prośbę, drugiego dnia użytkowania moje g3 przestało strzelać serią :/ Pierwszego dnia nie było z tym problemów, a wykluczam wszelkie zanieczyszczenie bądź mechaniczne uszkodzenie karabinu... O co może chodzić?? Quote Link to post Share on other sites
Kosmo Posted May 30, 2007 Report Share Posted May 30, 2007 Skoro to 2 dzień to odeślij na gwarancję bez rozkręcania raczej nic nie wymyślisz więc nie baw się w utratę gwarancji tylko czym prędzej biegnij na pocztę :) Quote Link to post Share on other sites
mastah Posted May 31, 2007 Report Share Posted May 31, 2007 http://asgshop.pl/produkt.php?id=682 Czy to wystarczy ? Powinno chyba dać radę w tym gb. Quote Link to post Share on other sites
Kosmo Posted May 31, 2007 Report Share Posted May 31, 2007 OT. Zapraszam do działu Tunning i upgrade tam odpowiedzą Ci na Twoje pytanie Quote Link to post Share on other sites
radzu Posted July 8, 2007 Report Share Posted July 8, 2007 czy ktoś już może porównywał jak wypada sprężyna stock w porównaniu ze stock z CA ?? Z tego co pisał Kosmo to z wyglądu wellowa jest twardsza i dłuższa ale dziś przeczytałem na asgshopie "Wiodący producenci części do AEG oferują sprężyny o nie jednakowych zwojach. Sprężyny te (również z naszych doświadczeń) łatwiej się ściskają i przyczyniają się do mniejszych naprężeń wewnątrz gerbox-a." Jeśli nikt nie robił poównania tych sprężyn to myślę że pod koniec tygodnia uda mi się zrobić małe porównanie. Quote Link to post Share on other sites
radzu Posted July 12, 2007 Report Share Posted July 12, 2007 Wczoraj robiłem tuning mojego G3 i tak jak zapowiadałem zrobię małe porównanie sprężyn. Górna sprężyna to stock CA (130%) Dolna to sock Well Czyli tak jak już wcześniej pisał Kosmo Sprężyna Wella jest mocniejsza i to właśnie tę sprężynę pozostawiłem z moim gunie. Inną rzeczą którą zauważyłem to to że zamontowanie metalowej prowadnicy sprężyny CA może nam dodać kilka fps'ów, gdyż nie dość że kołnierz na końcu prowadnicy w CA jest grubszy to dodatkowo jest na nim teflonowa podkładka co powoduje iż sprężyna jest bardziej ściskana (i to pewnie z tego powodu stockowa sprężyna Wella jest dłuższa). Dodatkowo ciągnąc te porównanie: - tłok - standartowy plastikowy z wzmocnionym pierwszym zębem, jedyną różnicą z innymi tłokami jest to iż mocowanie głowicy tłoka jest na wkręt a nie jak w normalnych tłokach na śrubę dokręcaną nakrętką od strony sprężyny (jak dla mnie na rękę gdyż nie miał bym czym chwycić tej nakrętki). - głowica tłoka - standartowa głowica tłoka moim zdaniem niczym nie różniąca się od CA, jedyna różnica to kolor (a tym samym może rodzaj materiału) - cylinder - standartowy mosiężny typ 2 niczym nie różniący się od stock CA (możliwe że są nieznaczne różnice bo z suwmiarką nie sprawdzałem) - głowica cylindra - konstrukcja taka sama jak CA, różnica materiałów (czarny i biały plastik), w wellu rurka po której porusza się dysza miała luzy i obracała się wokół własnej osi, w CA ten problem nie występował lecz na CA dysza wydawała się troszkę bardziej luźna Z części których nie porównywałem z CA: - dysza - plastik, wygląda ok - zębatki - metalowe, wyglądają bardzo solidnie - reszta części wygląda jak najbardziej ok, wszystko jest dopasowane i nie widać tu żadnych fuszerek Dodatkowo w moim modelu były na osiach zębatek podkładki, na każdej z osi po 2. Podkładki są cienkie i w przypadku zębatki tłokowej występowały małe luzy, stosując grubsze podkładki usunąłem ten problem. Co do samego GB to jest on moim zdaniem bardzo dobrze wykonany lecz bardzo trudno złożyć go razem do kupy gdyż straszne problemy robi sprężyna spustu (we 2 osoby miałem problem go złożyć bo potrzebne było by w sumie z 5 rąk żeby wszystko trzymać na miejscu). Wymieniałem także lufę na dłuższą CA, pewne problemy sprawił mi montaż lufy w hu gdyż w lufie CA rowek w który ma wchodzić wypustka gumki aby ta się nie kręciła wydawał mi się troszkę płytszy nić w stockowym wellu i bardzo trudno było mi wsadzić lufę z założoną gumką do HU. Tłumik Aby ukryć dłuższą lufę zrobiłem tłumik dźwięku, nar azie jest jeszcze nie pomalowany lecz sama konstrukcja jest bardzo stabilna i mogę ją polecić innym. Co wykorzystałem: - plastikowa rurka o średnicy zewnbętrznej ok 28mm - plastikowa podkładka o średnicy 30mm i otworze 9mm - migacz motocyklowy (chyba z MZ) - gąbka antystatyczna do przechowywania układów elektronicznych - klej (poxipol i epoxydowy gdyż miałem resztki) - papier ścierny - spray czarny mat (dziś idę kupić) Wykręcamy tłumki płomienia (czy jak sie nazywa tam ta końcówka), bierzemy ten migacz :P jego część którą montuje się do motoru ma taki sam gwint jaki jest w naszej replice, odcinamy część migacza tak aby została nam rurka z gwintem, poszerzamy wiertłem 9mm otwór w środku i przypasowujemy do repliki. Przycinamy rurkę na potrzebną długość (w moim przypadku 19cm), szlifujemy papierem ściernym końcówki rurki (zarówno od środka jak i od zewnątrz) oraz jedną stronę podkładki. Kleimy podkładkę do rurki(tak aby otwór był wyśrodkowany), gdy klej wyschnie szlifujemy podkładkę tak długo aż jest na równo z rurką. Wkładamy do środka gąbkę aby usztywnić lufę wewnętrzną. Szlifujemy przeciwną stronę naszego gwintu. Przycinamy gąbkę, aby gwint wszedł na wcisk do rurki, po czym wyciągamy go na kilka milimetrów i ładujemy tam klej, po czym dociskamy gwint, i wyrównujemy klej który wypłynął. Po wyschnięciu szlifujemy całość aż do pożądanego przez nas kształtu (zaokrąglenia końcówek), poczym malujemy. Mamy gotowy tłumik dźwięku który gdybyśmy go kupili to koszt wraz z przejściówką (której jeszcze nie widziałem) wyszedł by tyle co koszt repliki, a tak praktycznie za parę zł (ja musiałem kupić tylko spray) mamy funkcjonalny tłumik aby ukryć dłuższą lufę. Quote Link to post Share on other sites
Kosmo Posted December 27, 2007 Report Share Posted December 27, 2007 http://www.machinegun.pl/sklep/product_inf...roducts_id=1891 http://www.machinegun.pl/sklep/product_inf...products_id=171 http://www.machinegun.pl/sklep/product_inf...roducts_id=1677 czy któraś z tych przejściówek podejdzie do naszej zabawki? Quote Link to post Share on other sites
radzu Posted January 7, 2008 Report Share Posted January 7, 2008 Niestety, jak na moje oko to żadna z tych przejściówek się nie nada. taka przejściówka musiała by mieć dwa gwinty zewnętrzne, a żadna z tych które dałeś tak nie ma. Kosmo jeśli chcesz to prawdopodobnie znalazł bym w garażu jeszcze jeden taki gwint, więc jeśli cię to interesuje to odezwij się na gg: 2216520 to się jakoś dogadamy. Co do dalszych uwag do repliczki to wymieniłem gumkę HU na silikon Guardera (wcześniej wstawiona stockowa lufa CA), zakładało się go o wiele lepiej niż stockową gumkę co potwierdza tylko że zarówno stockowa lufa jak i gumka mają troszkę inne wymiary od standartowych, choć na upartego można wymienić. Repliczka pracuje nadal bardzo ładnie ciągle na batce Intelect 9,6V i ma bardzo ładny ROF. Po ostatnim przeglądzie mogę stwierdzić bardzo małe zużycie elementów za wyjątkiem łożysk na których powstały lekkie rowki od krawędzi podkładek, lecz jak na razie nie wymaga to ponownego podkładkowania. Quote Link to post Share on other sites
Kosmo Posted February 15, 2008 Report Share Posted February 15, 2008 A jakie łożyska ma te maleństwo? Quote Link to post Share on other sites
hellmans Posted February 15, 2008 Report Share Posted February 15, 2008 Zwykłe tulejki z tworzywa. U mnie siedzą własnie takie, w szkielecie TM ze stockową sprężyną, całość bardzo daleko (jak na ~m75) przy przyjemnym rofie na byle jakiej baterii. Jest to jeden z lepszych chinoli jakie miałem okazję serwisować, na prawdę. Quote Link to post Share on other sites
Kosmo Posted February 17, 2008 Report Share Posted February 17, 2008 Chodzi mi bardziej o rozmiar przecież GB rozbierałem :P Ewentualnie o konkretne łożyska (i ślizgowe i kulkowe) z gunfire.pl proszę :) Quote Link to post Share on other sites
hellmans Posted February 18, 2008 Report Share Posted February 18, 2008 Weź kulki, nie wiem jak z jakością elementa, ale cena jest dobra :) Quote Link to post Share on other sites
Kosmo Posted March 14, 2008 Report Share Posted March 14, 2008 Wziąłem ślizgowe element bo ponoć lepszą bazą do tuningu są a bał bym się też o te kuleczki jak by się wysypały (przygody na deskorolce z łożyskami miałem ciekawe kulkowymi więc padło na ślizg). I dodatkowo łożyskowaną prowadnicę sprężyny Element i podkładki element (+999 lans :P). Dodatkowo HU Sylikon Guarder i reszta tak jak była GB, spring, tappetplate, tłok, zębatki stock, reszta tj. cylinder, głowica tłoka, dysza, lufa stock 363 z CA. Jak będę miał okazję zmierzę na chrono ale prędko to pewnie nie nastąpi (matury). Quote Link to post Share on other sites
Kosmo Posted March 21, 2008 Report Share Posted March 21, 2008 Części wstawione na początku się przeraziłem bo stockowa batka nie chciała sobie poradzić z tak marnym tuningiem, ale po załadowaniu jej na mikroprocesorowej ładowarce wszystko pięknie i ładnie hula. Quote Link to post Share on other sites
Kosmo Posted March 22, 2008 Report Share Posted March 22, 2008 Dziś dokonałem, idąc za ciosem, kolejnej modyfikacji. Jako że kiedyś zgubiłem frontgrip w którym miałem 2 szyny bo w jednej było coś nie tak z gwintem, a udało mi się kupić grip z innej repliki G3 SAS, to zostałem z jedną szyną. Umieszczenie na starym gripie latarki z przodu z lewej/prawej bardzo mi przeszkadzało w trzymaniu repliki -niewygodne ułożenie broni. Dziś wywierciłem w tym plastiku 2 dziurki, a z 2 strony trochę zabawy z pilnikiem i roztapianiem klocka lego (czarnego) i mam umocowaną krótką RIS z M3000 CG (m47 DE)z przodu. Latarka z chińczyka mieści się bez problemu, lekko utrudnione jest korzystanie z dźwigni przeładowania, lecz o wiele bardziej komfortowe jest niż przy starym ustawieniu risów. Zastanawiam się nad zrobieniem tego samego po 2 stronie. Pozdro. Quote Link to post Share on other sites
Arczi-koala Posted October 6, 2008 Report Share Posted October 6, 2008 Witam. Też mam G3 SAS firmy Well. I tu moje pytanie : jakie macie sposoby by dodać te kilka FPS. Według różnych źródeł jest w stocku 250-330 FPS. Kolejne pytanie czy ta kolba będzie pasować : http://taiwangun.com/?str=product&prId=253 . i co wy na inne ulepszenia, myslałem o kolimatorze ( co wy na to), tłumiku ( co wy na to ) i jeszcze jedno pytanie czy lepiej będzie wyglądać takie G3 z wysokim czy racxzej z niskim montażem pod kolimator ? Pozdro Quote Link to post Share on other sites
Codename666 Posted October 6, 2008 Report Share Posted October 6, 2008 Sprzedają to gdzieś jeszcze? :) Quote Link to post Share on other sites
Arczi-koala Posted October 6, 2008 Report Share Posted October 6, 2008 Gdzieś napewno :D a ja mam xD Quote Link to post Share on other sites
radzu Posted October 6, 2008 Report Share Posted October 6, 2008 Chyba już nie sprzedają :P Mój G3 poszedł na części, a z resztek będę robił coś eksperymentalnego, największy problem to połamany chwyt którego raczej się nie da w normalnej cenie dostać oraz rozchybotana kolba. Ja miałem wysoki montarz i na nim kolimator 2X50 i nie wyglądało to źle, co do tłumika to w grę wchodzą tylko samoróbki bo jedyny tłumik jaki by na to wszedł to chyba z 200zł kosztuje. Ja miałem cienki tłumik długi na 18cm i głupio to trochę wyglądało ale przedłużoną lufę chowało. Quote Link to post Share on other sites
Arczi-koala Posted October 7, 2008 Report Share Posted October 7, 2008 A co do bebechów ? Quote Link to post Share on other sites
radzu Posted October 7, 2008 Report Share Posted October 7, 2008 Badź łaskaw zajżeć jedną stronę do tyłu, jest tam mój opis każdego z elementów GB a także opis jak zrobić tłumik. Quote Link to post Share on other sites
Arczi-koala Posted October 7, 2008 Report Share Posted October 7, 2008 Chodzi mi bardziej o poprawienie osiągów mojego G3. Chciałbym uzyskac jeśli to możliwe ok. 320-350 fps/ Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.