aikman84 Posted February 21, 2006 Report Share Posted February 21, 2006 witam kupiłem nowe (używane, ale wyglądaja jak nowe) zębatki CA. Zębatka która styka sie z zębatką silnikową ledwo wchodziła (trzeba było wciskać wiec zostawiłem stara. To samo zrobiłem ze środkową i w końcu wymieniłem tylko tą która popycha tłok. Złorzyłem GB nasikam spust tłok przesuwa sie do tyłu (naciąga się spręzyna zasłania prawie całąspręzynę patrząc przez otwór w GB) i nie jest zwalniana czyli nie leci do przodu aby zrobic w cylindrze spręzone powietrze. Użyłem akumulatora o większym napięciu owszem wykonywany jest pełny strzał, ale po pierwsze wyczuwane są oporay, a po drugie po strzale zacina sie spust w ten sposób ze trzeba go popchnąć do przodu. Auto nie działa, karabin tak jak w semi oddaje jeden strzał i znowu spust zacięty. Zna ktoś rozwiązanie teg oproblemu ? albo jakąś radę PS karabin to sr4 STTi Quote Link to post Share on other sites
Holman Posted February 21, 2006 Report Share Posted February 21, 2006 Odpowiedz jest taka ze nie miesza sie zebatek ze soba bo nie beda poprawnie dzialac i sie beda zacinac. Albo wkladasz komplet CA albo STTI. Jesli zebatki ci poprawnie nie wchodza wymien lozyska na komplet lozysk CA i bedzie dobrze. A tak w ogole to po co ci nowe zebatki? Quote Link to post Share on other sites
aikman84 Posted February 21, 2006 Author Report Share Posted February 21, 2006 tu nie chodzi o łożyska ale o podkładki. Rozmawiałem dzisiaj ze specjalistą od GB i wogule wszystkiego co zwiazane z ASG. Wyjaśnił mi dokładnie o co chodzi w przypadku mojego problemu i juz wiem gdzie tkwi ambarans, mianowicie trzeba wyregulowa wysokość zębatek podkładkami aby sie ze soba nie stykały ale zarazem dobrze współpracowały. :twisted: :wink: Quote Link to post Share on other sites
Holman Posted February 21, 2006 Report Share Posted February 21, 2006 A nie no jak rozmawiales ze specjalista to inna rozmowa :twisted: :wink: Quote Link to post Share on other sites
aikman84 Posted February 21, 2006 Author Report Share Posted February 21, 2006 Holman dzięki za dobre chęci i pomoc, cenię to pozdrów psa, kotka no i przy okazji Babcię Quote Link to post Share on other sites
thor_ Posted February 21, 2006 Report Share Posted February 21, 2006 Ja jako niespecjalista powiem tyle jeżeli zębatki CA będa się różniły na module od zębatek STTi choćby na trzecim miejscu po przecinku to już powoli zbieraj na nowy komplet bebechów do GB (dokladniej na nowe zębatki) I żadne podkładki tego nie wyregulują. Pozdrawiam Quote Link to post Share on other sites
Kuba Posted February 21, 2006 Report Share Posted February 21, 2006 nie miesza sie zebatek ze soba bo nie beda poprawnie dzialac i sie beda zacinac Poważnie Holman? To dlaczego u mnie działa zestaw 1 TM + 2 CA. Od 2 lat... Może więc nie będziemy generalizować. Może być tak, że zębatki będą miały różne wymiary. Tak jak np. te stosowane w XM 177 CG w stosunku do TM. Równie jednak możliwe, że problem wynika z podkładkowania GB. Pozdrawiam KZ Quote Link to post Share on other sites
Holman Posted February 21, 2006 Report Share Posted February 21, 2006 Dlatego ci dziala ze prawdopodobnie umiesz je ustawic lub ktos ci je ustawil. Wychodze z zalozenia ze komus kto nie umie ustawic zebatek a tym bardziej nie ma pojecia o ich prawidlowym spodkladkowaniu daje sie najprostsza rade/rozwiazanie problemu. Pomijajac ze CA maja jednak chyba blizej do TM niz do STTI ktore sa kopia TM. Ale OK, masz racje i EOT bo to bicie piany. Quote Link to post Share on other sites
Gumal Posted February 21, 2006 Report Share Posted February 21, 2006 Sory, ale jak kupiłem zębatkę silnikową TM to tam ładnie wszystko nawet narysowane (w sensie obrazki) pod którą ile podkładek, z której strony ułożyć itd także pomocy żadnego "fachowca" nie potrzebowałem. Działało ładnie z resztą ics'a aż pierdutnęły właśnie te dwie (ics) przy sprężynie m100 (Marui o dziwo wytrzymała :?). Na moje oko jebutnęły z przyczyny zbyt mocnej sprężyny na stockowych zębatkach właśnie. Zdrówko. Quote Link to post Share on other sites
stiff Posted February 22, 2006 Report Share Posted February 22, 2006 W moim exKurzu bezproblemowo chodził zestaw 2xTM + tłokowa Ca i wszystko hula wiec Hol nie masz racji. Natomiast tłokowa T padła mi dwa razy po raptem kilko strzałach jeszcze przed złożeniem całego AEGa (na springu 130CA) - za każdym razem łamał sie bolec naciągający tapetta Quote Link to post Share on other sites
wiewior Posted May 6, 2006 Report Share Posted May 6, 2006 ja mam podobny problem, GB firmy src, zębatki helikalne super torque up CA, łożyska ślizgowe CA, podkładki systemy. mam 3 różne tutoriale o rozkładaniu podkładek a wciąż nie mogę tego ustawić :( według: http://21stcenturyairsoft.com/21cashimguide.php nad środkową zębatkę powinno wejść 0,7mm, a u mnie wchodzi co najwyzej 0,2mm przy większej się już się blokuje (od dołu 0,3) przy tłokowej suma podkładek ze schematu to 5+5+2, a u mnie powyżej 2+2 już nie mogę jej zakręcić co ciekawe, blokuje się pół obrotu, a następne pół jakoś kręci, tak jakby zębatka była krzywa, mimo ze na taką nie wygląda... :/ myslalem ze to wina łozysk zbyt wystających z otworów, ale na standardowych plastikach zębatki takze się blokują Quote Link to post Share on other sites
gwydion Posted May 6, 2006 Report Share Posted May 6, 2006 Kazdy GB wymaga innej ilości podkladek, nawet wymieniajac lozyska, zmienia sie minimalnie wysokosc, a zatem i ilosci potrzebych podkladek. Ja robie tak: 1. wyjmujesz wszystko, zostawiasz tylko mechanizm spustowy; 2. wkladasz spur gear i ustawiasz, tak zeby lekko sie obracala ale nie miala luzu - nie chodzila na boki (zamykasz i skrecasz gearbox na 3 srubki zeby to sprawdzic - do skutku); 3. potem dokladasz podkladki POD bevel gear, tak zeby spasowac do spura, wyjmujesz spura i dokladasz podkladki NAD bevel gear, potem jak w pkt 2. 4. to samo robisz z selector gear. Jednym slowem obie zebatki musza lekko chodzic ze spurem. Jak juz masz ustawione, skladasz wszystko do kupy i wio!! Powinno dzialac. PS. A jak nie dziala, to wkaldasz wszystk do paczki, slesz do ASGSHOPu, placisz 25 PLN plus koszty wysylki i masz wszystko profesjonalnie poskladane w ciagu 3-4 dni, jak poslesz priorytetem ;) Quote Link to post Share on other sites
wiewior Posted May 10, 2006 Report Share Posted May 10, 2006 robie dokladnie tak jak mówisz, ale... [ Dodano: 06 Maj 2006 20:09 ] noooooooo... wkońcu się kręcą wszsytkie :) mój GB jest chyba dość nietypowy, opiszę jak to wygląda: na początek test każdej zębatki z osobna: zębatka środkowa, dziala ok z podkładką 0,3 przy 0,2 jest luz a przy 0,2+0,2 blokuje się (niezaleznie czy obydwie od spodu czy jedna od góry jedna od dołu) zębatka silnikowa - dokładnie to samo zębatka tłokowa - prawie to samo, tyle ze przy 0,2 + 0,2 kręci się ciężko,a przy 0,3 jest minimalny luz rozkład jest więc prosty. wygląda na to że mój gearbox jest wyjątkowo ciasny, więc jedyna (?) mozliwość rozkładu to przy każdej zębatce podkladki 0,3 :] (skoro przy 02 są luzy a przy 04 się blokują) przez ok 15 godzin wyprobowałem wszsytkie mozliwe inne kombinacje i wiem jedno, wszystkie tutoriale to o kant d*** roztrzaskać. gdy zaczynalem od zębatki środkowej, tak jak wszystcy każą, kladlem na spód 03 oczywiście, tak jak wszystcy każą. skoro zadna inna mi nie pasowała, a jakaś musi byc przeca nie? (tak bylo w kazdym tutorialu) po 15 godzinach męczarni coś mnie naszło zeby tą 03 środkowej zębatki przełozyć ze spodu na górę.. i.. kręci się... chyba tak samo :D bez luzów, a bardzo lekko. na pozostałe zębatki włożyłem podkładki 03 od spodów. wszystko się kręci, nawet lekko... choć słychać lekkie dzwięki otarć, ale moze to przez to ze zębatki są nowe jeszcze nie wyrobione. albo przez to ze czuc lekki luz podwazając zębatkę tłokową śrubokrętem. niestety tak jak pisałem przy 04 chodzi bardzo opornie, więc raczej zostawię ten lekki luz przy 03. chyba ze ktoś widzial gdzieś super płaskie podkladki 0,05mm? :) albo poprostu dam tam mala warstwe smaru i będzie ok [ Dodano: 09 Maj 2006 07:56 ] no dobra... tnie się dalej :/ w związku z tym moze którys ze znawców tematu mi odpowie co zrobić, jeśli przy zębatkach jest miejsca tylko na jedną podkladkę 0,3mm, bo przy podkladkach 02+02 juz ma opory.(niewazne czy ulozone obydwie od dołu,z góry czy na przemian) czy jest mozliwe jakiekolwiek dobre ulozenie podkladek w tak ciasnym GB? czy mam kupic inny szkielet GB? zaznacze ze jest tak samo na łozyskach metalowych jak i na standardowych plastikach. więc napewno to nie wina niedociśniętych łozysk! karabin od początku chodzil głośniej niz inne, a zaciął się po pierwszych 3 godzinach strzelania... [ Dodano: 10 Maj 2006 20:36 ] opis problemu wysłalem do kilku serwisów i oto co DOSŁOWNIE mi odpisali: TAIWANGUN - czasem trzeba użyć szlifierki ASGSHOP - do zębatek CA najlepiej pasuje GB CA, w innych praktycznie mogą być problemy ze spasowaniem mimo ze teoretycznie powinno byc ok. CAPRI - trzeba uzyć podkładek 0,1mm jesli 0,2mm są za duże MACHINEGUN - problem moze lezec w zębatkach,łożyskach lub GB,przyslij broń a wymienimy co trzeba Quote Link to post Share on other sites
Schlingel Posted May 11, 2006 Report Share Posted May 11, 2006 Spróbuj zobaczyć czy silnikowa nie jest za nisko (czy nie za bardzo naciska na zembatke na trzpieniu silnika) albo czy silnik nie jest za bardzo dociśnięty Quote Link to post Share on other sites
upaupa Posted May 11, 2006 Report Share Posted May 11, 2006 z wlasnego doswiadczenia wiem, ze wzroki shiminngowania zebatek nie jest do konca taki supcio. Jedyne co z niego mozna wykorzystac to wysokosc podkladek pod kolami (aby nie tarly o siebie), a dystanse podkladek uzupelniajacych luzy nad kolami nalezy wybrac samemu tak aby koleczka chodzily bez oporow, a jednoczesnie brak bylo ruchow koleczek. Idealny shimming wymaga po prostu czasu i cierpliwosci Jesli .3 daje spory luz, a .2+.2 juz trze to po prostu radze uzyc drobniutkiego papieru sciernego i zrobic sobie .35:) Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.