KGFHJWF Posted June 29, 2006 Author Report Share Posted June 29, 2006 OK, ja już dowiedziałem się czego chciałem. Dzięki za pomoc! Quote Link to post Share on other sites
Blade04 Posted July 4, 2006 Report Share Posted July 4, 2006 A mylał ktoś o wzmocnieniu standardowego GB? CHodzi mi o wzmocnienie jego szkieletu jakims metalowymi "szynami" lub czymś w tym stylu... Są chyba jakies kleje do metali itp... Quote Link to post Share on other sites
stiff Posted July 4, 2006 Report Share Posted July 4, 2006 Ale nie ma miejsca w body Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted July 4, 2006 Report Share Posted July 4, 2006 w np m15 CA mozna by cos poprobowac ale tak jak to mowil przedmowca. nie ma praktycznie miejsca. Quote Link to post Share on other sites
Blade04 Posted July 4, 2006 Report Share Posted July 4, 2006 Heh... Ja mam Steyr AUG'a i w jego kolbie jest troche/duzo miejsca na jakies poszezanie GB.. Pytanie tylko czy ktos sie zna na wlasciwosciach metali itp sprawach.. Czyli jesli poklei sie (tak ze ni chu** nie da sie tego ruszyc) to czy wzrosnie wytrzymalasc GB?? Quote Link to post Share on other sites
upaupa Posted July 5, 2006 Report Share Posted July 5, 2006 sklejaniem nie zwiekszysz wytrzymalosci. Spawanie odpada, bo gb sa robione z gownolitu zwanego ZnAl, ktorego sie nie spawa. Quote Link to post Share on other sites
Blade04 Posted July 5, 2006 Report Share Posted July 5, 2006 Chodzi mi o doklejenie jakis ,etalowych szyn po bokach!! Nawet takich o długości GB i rzekroju 2x2mm - to powinna znacznie zwiekszyc jego wytrzymalosc :] Quote Link to post Share on other sites
grzegorz89 Posted July 10, 2006 Report Share Posted July 10, 2006 Skoro temat brzmi "Mocny Gearbox" to moje pytanie wydaje się pasować: który ze "wzmocnionych" GB'ów jest lepszytrwalszy: Hurricane czy Classic Army?? I czy za cenę żedu 200zł można dostać coś lepszego?? Quote Link to post Share on other sites
upaupa Posted July 11, 2006 Report Share Posted July 11, 2006 hurricane jest niby ok, ale ma beznadziejnie poporwadzone tunele dla kabelkow w tylniej jego czesci ( mialem tego z 7mm lozyskami ) Nalepianie zegokolwiek nie ma sensu gdyz...ech, nie chce mi sie tego tlumaczyc... Quote Link to post Share on other sites
Turek2 Posted August 2, 2006 Report Share Posted August 2, 2006 Jeżeli chodzi o mocniejsze sprężyny to zawsze stosowałem wyciszoną głowicę tłoka [systema] do przedłużania żywota takiej maszynki. (nawet przy sprężynach 400PDI). Z drugiej strony... wszystko sie zużywa i robiąc taki tuning trzeba się liczyć, że co jakiś czas przyjdzie nam wymienić zębatkę bądź tłok. Quote Link to post Share on other sites
małpetti Posted December 3, 2006 Report Share Posted December 3, 2006 a może kolega POLCH podzieli się z nami Swoimi spostrzeżeniami co do wytrzymałości PRO-WINa?? wkońcu troszkę czasu już minęlo... :-P Wkońcu to ponoć najwytrzymalszy gb na rynku... Quote Link to post Share on other sites
lup Posted December 3, 2006 Report Share Posted December 3, 2006 Chodzi mi o doklejenie jakis ,etalowych szyn po bokach!! Nawet takich o długości GB i rzekroju 2x2mm - to powinna znacznie zwiekszyc jego wytrzymalosc :] Wiesz... teoretycznie można by to jakoś zrobic (np. z poxiliny powklejać zewnętrzne nazwijmy to "wręgi" wzmacniające, plus zaczepy do metalowych obejm ściągających newralgiczne miejsca) ale wszystko trzeba by na czuja robić i trudno powiedzic co by działało. Co ma sens a co nie. Wyjątkowo moze miec to sens jak masz jakiś soft pokazujący rozkład naprężeń w takim gearboxie w czasie pracy i wirtualnie na takim modelu eksperymentując dobrać rozkład i wielkość wzmocnień. Możesz też eksperymentowac "na żywo" jak Cię stać... :) Polecam przestudiować zdjęcia popękanych gearbox-ów. Tam gdzie coś poszło trzeba by wzmocnic (co jest oczywiste) ale z głową, bo wbrew pozorom np. zciśnięcie samej obudowy GB może doprowadzic do cięższej pracy tłoka itd. itd. Jak dla mnie szkoda czasu ale chętnie skorzystam z wyników "pracy badawczej" kolegi :) 3mam qciuki. Quote Link to post Share on other sites
misiek009 Posted December 4, 2006 Report Share Posted December 4, 2006 A Deep Fire? 150zł i masz niby mocny Gearbox A rozkład sił - najbardziej narażony na zniszczenia jest przód GBoxa. Tam pęka najczęściej i nie jest to spowodowane zbyt silną sprężyną (czyli np. rozciąganiem materiału lub gwałtownym rozprężaniem) tylko wibracjami związanymi z uderzeniem tłoka w głowicę cylindra.... Quote Link to post Share on other sites
mojopl Posted December 6, 2006 Report Share Posted December 6, 2006 nawet przy sprężynach 400PDIMozna linka? :mrgreen: Moje spostrzezenia sa takie ze snajpy powinny byc sprezynowe, bo ano jest klimacik ze kazdy strzal musisz przeladowac... Mija sie z celem robienie aega ktory bedzie mial tyle co snajpa (~550fps) bo klimat pada... Mam wrazenie ze w ASG teraz nastepuje wyscig zbrojen i taka prawda ze 300fps vs 400fps itd jest duza roznica... Aczkolwiek wszystko da sie przejsc taktyka i sposobem... szkoda ze nie ma ustalen aby snajpa zawsze miala o te ~200fps wiecej... Rozumiem ze jednych trafia szlag (w tym mnie) jak kogos widze calego ale tuz przed nim mi kulka spada... Ale wtedy probuje jak najabrdziej podejsc... Ale kolejny raz mnie szlag trafia jak ta osoba ma zasieg kiedy ja go nie mam... A co do gb to powiedzcie czym sie roznic naprzyklad wzmocniony gb ca od wzmocnionego gb hurricane itd? Mogliby podawac chociaz sklad czy cos... Moje mysli moga byc bledne, zle odbierane ale prosze o ich nie negowanie :) pozdrawiam Quote Link to post Share on other sites
misiek009 Posted December 6, 2006 Report Share Posted December 6, 2006 Nie tylko skład chemiczny się liczy (w szkieletach gearboxa).... liczy się także stosunek składników w stopie, gęstość stopu, a także takie czynniki jak hartowanie itp. Najmocniejsze gearboxy robione są ze stali ale jest to stal wysoko żelazowa co negatywnie wpływa na wytrzymałość (stal wysokowęglowa jest lepsza) Liczy się także gatunek stali (miejsce wydobycia + sposób przetapiania i mieszania). W świecie ASG wszystko robione jest JAK NAJTANIEJ. Używa się chińskich produktów, więcej żelaza od czystego węgla (z uwagi na cenę). Taka stal jest bardzo marnie zmieszana i przetopiona (stąd czasem jest loteria co do GB tej samej firmy bo jeden jest zrobiony z lepiej zmieszanego kawałka stali a inny z "dna" kotła mieszającego gdzie jest już tak dużo żelaza w porównaniu do węgla że ta stal należy do bardzo kruchych.)Stal ASG ma ponad to b. małą gęstość w porównaniu do stal;i przemysłowej i nie jest hartowana , oksydowana chromowana itp. Nie mam pojęcia ile kosztowałoby dorobienie przemysłowo (np. na obrabiarce CNC) ale podejżewam że napewno nie 2000zł..... jak masz własną obrabiarkę i kawałek pożądnej stali to da radę zrobić gearbox duuuużo taniej niż kupić cos ze swiata ASG. (bo przecież koszty prądu do CNC, wody, kawałka stali (okolo 1kg w zupełności wystarczy) i innych odczynników do CNC napewno nie przekroczą nawet 100zł !) Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted December 6, 2006 Report Share Posted December 6, 2006 ale nie kazdy ma dostep do obrabiarek cnc i nie kazdy ma blok dobrej stali w garazu a dobrej jakosci jednak kosztuje swoje. a ludzie ktorzy maja dostep to staraja sie na tym zarobic :/ sad but true Quote Link to post Share on other sites
ues Posted January 8, 2007 Report Share Posted January 8, 2007 Mam nie chwaląc się rozwiązanie. Chodziło to u mnie w M4 na sprężynie 150 na full auto bez uszczerbku dla GB. Miejsca w body jest akurat tyle co trzeba, ciężko się to wkłada do środka i trzeba uważać na kable ale jest zajebiś... solidne i TANIE jak barszcz. U kilku kolesi uleczyło nawet pęknięty GB i strzelają dalej nie inwestując w nowe. W niektórych body konieczna jest delikatna ingerencja pilnika ale chyba warto. Potrzeba nam 1 mm grubości blachę stalową, nożyce do tejże blachy, kilka śrub z nakrętkami i kilka godzin wolnego czasu Foto poglądowe macie tutaj: http://www.asg.krakow.pl/viewtopic.php?t=135 I tutaj http://www.asg.krakow.pl/viewtopic.php?t=115 Quote Link to post Share on other sites
misiek009 Posted January 8, 2007 Report Share Posted January 8, 2007 Na M150 działa? Acha no i możesz napisać więcej szczegółów co do tego ulepszenia? Quote Link to post Share on other sites
GustaV Posted April 22, 2007 Report Share Posted April 22, 2007 Witam. Mam dla wszystkich chcących kupić/ posiadających GB od PGC ważną wiadomośc. A konkretnie: helikalne zębatki ITU od systemy... nie pasują. :cry: KLIK! Wisi 3mm nad łożyskiem KLIK! Tutaj nie trzeba komentować... Pozdrawiam (i życzę żeby nikt się tak nie naciął jak ja :D) GustaV Quote Link to post Share on other sites
polch Posted April 23, 2007 Report Share Posted April 23, 2007 Nie zamieniłeś aby miejscami zębatki z drugiej fotki? Robiłem dwa takie gerboksy i w obu przypadkach pasowały. Quote Link to post Share on other sites
0L0 Posted April 23, 2007 Report Share Posted April 23, 2007 Nie zamieniłeś aby miejscami zębatki z drugiej fotki? Nie, ta zębatka powinna tam właśnie być Robiłem dwa takie gerboksy i w obu przypadkach pasowały. To może montowałeś w nich inne zębatki, bo ITU Systemy nie wchodzą :roll: Quote Link to post Share on other sites
polch Posted April 23, 2007 Report Share Posted April 23, 2007 Bardzo możliwe. Ja wkładałem STU, czy ITU mają większą średnicę czy jak? Nie kapuję dlaczego nie chcą się zmieścić :strach: Quote Link to post Share on other sites
0L0 Posted April 24, 2007 Report Share Posted April 24, 2007 Zaznaczony element środkowej zębatki jest na tyle wysoki, że zazębia się całą szerokością z zębami, które normalnie naciągają tłok... i dzięki temu nie wchodzi tam gdzie powinien. Na drugim zdjęciu (wstawionym przez Gustava) widać to bardzo dokładnie. Quote Link to post Share on other sites
polch Posted April 24, 2007 Report Share Posted April 24, 2007 Ok mniej więcej zrozumiałem - czyli zdjęcie 2 było wklejone tylko, by pokazać jak wysokie są wspomniane przez Ciebie zęby bo ja mam dalej niejasne odczucie, że ta zębatka powinna być w łożysku po prawej stronie fotki i powinna być odwrócona? A i jeszcze jedno GB robione u mnie to były pierwsze wersje - niebieskie. Może w tej poprawionej coś sknocili? Olo, a jak te ITU siadają w normalnej dwójce? Quote Link to post Share on other sites
0L0 Posted April 24, 2007 Report Share Posted April 24, 2007 a jak te ITU siadają w normalnej dwójce? Szczerze mówiąc to nie wiem, ale znam ludzi używających tych zębatek w gearboxach V2, więc powinny wejść ;) Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.