Dahu Posted July 12, 2007 Report Share Posted July 12, 2007 To może i ja coś powiem, z tego co wiem to bezpiecznik stawia spory opór i i ta cała nieszczęsna złączka w kolbie,która tylko miejsce zabiera tez raczej daje troche strat.Co do kabli to ja mam kable modelarskie(sylikony) i wcale nie są jakieś wyjątkowo grube :]I polecam wymianę kabli,bo cymowskie to jest jakaś paranoja ...no i wtyczki na takie z pozłacanymi stykami (lepiej przewodzą)poza tym polecam zrezygnowanie z tej złączki pomiędzy body a kolba Quote Link to post Share on other sites
Ja-Bo Posted October 8, 2007 Report Share Posted October 8, 2007 (edited) Zbrojownia odpisala mi tak, na pytanie co wymienic, aby byl troche mocniejszy i celniejszy (zmiane kabli zalecilem sam): 1. Sprężyna M100 Madonion (25zł), łożyskowana prowadnica sprężyny Element(45zł), stalowe łożyska Element (35zł). 2. Lufa precyzyjna Systema (125zł), gumka hopup Systema (28zł). 3. Przesmarowanie hi-capa lub zmiana na lowcapy. (aby podawal wszystkie kulki) 4. Wymiana okablowania (20zł) 5. Ew. bateria 8,4V 2000mAh Sanyo (139zł) lub 3600mAh Intellect (225zł) (aby nie stracic na szybkostrzelnosci) 6. Montaż, przestrzelanie itp. - 30zł. Wysyłka - 11zł (+ ewentualnie pobranie 4zł). Zliczyłem i się za głowę złapałem ;) Ale co o tym myślicie? Edited October 8, 2007 by Ja-Bo Quote Link to post Share on other sites
Ja-Bo Posted October 9, 2007 Report Share Posted October 9, 2007 A Krakmani polecają na poczatek wcisnąć tylko precke i gumkę ... i chyba tak zrobię, najwyżej poźniej sprezynkę i batkę. Jaka preckę najlepiej do CM.028? Quote Link to post Share on other sites
SebaGt90 Posted October 10, 2007 Report Share Posted October 10, 2007 Na przykład: http://taiwangun.com/?str=product&prId=541 Akumulator NiMH 9,6V 1400mAh typ MINI [intellect] Ceny są wszędzie takie same. Quote Link to post Share on other sites
ronn70 Posted November 26, 2007 Report Share Posted November 26, 2007 Witam. Mam AK47S od 08.06., czyli pierwszą wersję tej repliki. Denerwował mnie kiepski ROF i szybko padająca batka (8,4V/1100mAh). Prawdopodobnie silnik był felerny, bo jak zacząłem grzebać w bebechach, to szczotki się skończyły w mgnieniu oka i ogólnie silnik jakiś niedorobiony był. Nie reklamowałem go bo stwierdziłem, że nie ma co wymieniać badziewia na badziewie (plus czas pobytu repliki w serwisie oczywiście), ale Krakmani przysłali mi nowe szczotki gratis i mocniejszy silnik SRC (za który zapłaciłem). Tak się zaczęło. 1. Łozyska kulkowe [DeepFire] - 75 PLN (chyba). 2. Wzmocniona prowadnica sprężyny v.3 [sRC] - 49 PLN 3. Sprężyna MadOnion M100. - 20 PLN 4. Silnik SRC (Ultra High Torque) - 115 PLN 5. Akumulator NiMH 9,6V 1400mAh typ Stick [intellect] - 105 PLN. 6. Przewody - wykorzystałem od starego zasilacza komputerowego. Są wystarczające. Bezpiecznika chwilowo nie mam. Planuję włożyć samochodowy plastikowy, ale z tych małych. To był pierwszy etap. Wszystko pięknie hulało. ROF jak w M15A4 Rifle (CA) albo i lepszy. Pestki 0,2g odfruwały w niebo i sporo się namęczyłem z regulacją hopsiupa. Zmieniłem na 0,25g i było OK (oczywiście zasięg lekko spadł). Dłuższy akumulator dało się upchnąć po wypruciu niepotrzebnych plastików pod zespołem muszki i skróceniu ciężarka (kątówką). Nazbierałem trochę kasy i dziś włożyłem: 1. Sprężyna Hurricane M130 - 29 PLN. 2. Zestaw Bore Up (CA) z cylindrem, głowicą cylindra, dyszą i głowicą tłoka (łożyskowaną). Wszystko wzmocnione i doszczelnione - 170 PLN. 3. Wzmocniony tłok nowy typ (CA) - 50 PLN. 4. Nakładka opóźniająca do zębatki tłokowej (KA) - 30 PLN. Wszystko działa i buczy. Teraz jeszcze pozostało wymienić komorę hopsiupa i wstawić preckę 6,04. Chwilowo nie ma drobnych. Szkoda, że nie mam jak sprawdzić parametrów, ale spodziewam się, że na kulkach 0,25g powinno być spokojnie 450fps. Acha, nieznacznie spadł ROF. To tyle. Mój AK wiele przeszedł, ale było warto. Koszta można obniżyć, bo w tej chwili kilka sklepów ma te towary po niższych cenach. Tłok chyba niepotrzebnie zmieniłem. Mogłem najpierw starego zamęczyć. Prowadnicę można dorobić, jeśli ma się dostęp do tokarza i zręcznego ślusarza, a łożysko można pewnie zamówić w hurtowni. Łożyska zębatek można włożyć ślizgowe za 30 PLN i też będzie dobrze. Oczywiście trzeba poczekać na strzelankę, bo nie wiem na ile starczy prądu. W planach mam rozwiązanie awaryjne na okoliczność awarii "elektrowni". Kupiłem na początku mojej drogi tuningowej, prawdziwy mag i myślałem o włożeniu do niego ogniw, ale sprawa umarła. Mag miał być dopięty do hi-capa. Poza tym stwierdziłem, że AK będzie wyglądał jakby miał cewnik. Kable zawsze bedą szpeciły, a Kałach jest najpiękniejszy jak jest goły!!! Uff! Się rozpisałem. Mam nadzieję, że ktoś moje doświadczenia wykorzysta i uniknie niepotrzebnych kosztów. Cóż nauka kosztuje, ale w sumie i tak się opłaciło. Pozdrawiam wszystkich miłośników tej repliki! Quote Link to post Share on other sites
Cyku Posted November 26, 2007 Report Share Posted November 26, 2007 Siemka- Możesz mi coś więcej napisać o tym silniku SRC? W porównaniu do innych firm jest tani jak barszcz a potrzebuję czegoś co zwiększy mi rof bez zmiany baterii (drewniana kolba, nie chce bardziej drążyć). Ile już go masz, czy nie masz z nim problemów etc etc. Wszystkie informacje mi się przydadzą, zapewniam ;) Quote Link to post Share on other sites
ronn70 Posted November 26, 2007 Report Share Posted November 26, 2007 (edited) Silnik jest rewelacyjny. Kupiłem go w czerwcu br. w trakcie gorącej korespondencji z Krakmanami. Zacząłem experymenty i oryginalny padł na amen. Tak więc tego kupiłem, a oni od siebie dali mi szczotki do starego, bo się okazało, że w oryginalnym była wada fabryczna. Z zawodu jestem elektrykiem od silników i trochę się znam. Jesli masz wątpliwości to kup CA TorqueUp taki jak jest w M15 oryginalnie. Na Machenegun.pl jest wyprzedaż. Kupiłem tam trochę rzeczy ostatnio, m.in. ten zestaw bore up, tłok i sprężynę. Pozdro! Acha prób z dzisiejszą konfiguracją gearbox'a dokonałem na częściowo rozładowanym aku. W piątek byłem na strzelance i do tej pory trzyma i strzela. Edited November 26, 2007 by ronn70 Quote Link to post Share on other sites
oleg_lutajev Posted November 27, 2007 Report Share Posted November 27, 2007 Podłączając się do tematu, mam takie pytanie, do tych co montowali oryginalne drewno od AKM, albo AK-47: Jak pozbyć się oryginalnej rury gazowej z drewnianej górnej okładki? Quote Link to post Share on other sites
Hajdi Posted November 27, 2007 Report Share Posted November 27, 2007 Było w temacie o tuningu zewnętrznym AK47 albo 74, poszukaj. Quote Link to post Share on other sites
kamciocz Posted December 2, 2007 Report Share Posted December 2, 2007 Mam pytanie........... jaki gwint jest w AK ?:D prawo czy lewo skrętny ?:P Quote Link to post Share on other sites
Cyku Posted December 2, 2007 Report Share Posted December 2, 2007 14mm lewoskrętny... Quote Link to post Share on other sites
sknerus Posted December 8, 2007 Report Share Posted December 8, 2007 (edited) Witam czy ktoś może powiedziec coś otej komorze http://www.asg.com.pl/product_info.php?cPa...roducts_id=1096 ?? czy w ogóle pasuje do cymy ?? Musi pasować...jeśli ma ona być wsadzona do ak :) .Komora ogólnie jest bardzo dobra wiadomo metalowa:) ,w przyszłosci jak bedziesz chciał prec lufę zamontować to nie bedzie problemów pozdro Edited December 8, 2007 by sknerus Quote Link to post Share on other sites
Chaves Posted February 1, 2008 Report Share Posted February 1, 2008 Czy ktoś już próbował zamontować to metal body WwCh ? Cena atrakcyjna ale jest na nim jakieś dziwne mocowanie do kolby wyglądające zupełnie inaczej niż normalne np takie. Quote Link to post Share on other sites
sgt.Chaos Posted February 1, 2008 Report Share Posted February 1, 2008 Mocowanie jest takie samo, ale do tego pierwszego body, tak jak w Cymach, musisz dokręcić osobny, metalowy element z uszami. W body SRC, uszy są zintegrowane. Quote Link to post Share on other sites
Marcinek83 Posted February 7, 2008 Report Share Posted February 7, 2008 eśli masz starszy silnik polecam go umyc w spirytusie (takim z apteki) Spirytus salicylowy zostawia biały nalot. Jest taki spray nazywa się "Contact" Do układów scalonych. Takimi metodami doprowadzacie do ruiny swoje repliki. Ja do ponad rocznej cymy wpakowałem M 120 mad onion wymieniając jedynie panewki na metalowe icon_biggrin.gif Panewki? Chodzi ci o łożyska? Po co wymieniać? Kupić toczne i mieć spokój. Quote Link to post Share on other sites
kadzio Posted February 7, 2008 Report Share Posted February 7, 2008 Co do czyszczenia w spirytusie aptecznym Zajmuję się modelarstwem i jakoś silniczki swoje myłem w cudnym procentowym płynie i nie narzekałem na naloty Można też myc silnik w wodzie destylowanej Lejemy wody do szklanki i spuszczamy silniczek na kabelkach do wody Zalecam podłączenie do silniczka akumulatorka żeby dobrze wypłukał brud z siebie (nie dojdzie do zwarcia woda destylowana nie przewodzi prądu) Szczotki do silnika to koszt kilku/kilkunastu złotych dostępne na www.rojna.pl (nie jestem pewien czy nie są zbyt szerokie ale trochę piłowania i będą dobre) Jeżeli nic nie pomaga i silnik dalej jest gorący możemy przetoczyć komutator Smary w silniku faktycznie są ale wręcz minimalne ilości na panewkach Polecam smary na bazie teflonu Jednak brakiem smaru bym się nie przejmował (smarujemy silniki za 300 zł nie za 30 ;) ) Uszczelnianie dyszy to rzecz niemożliwa Można dostać wzmocnione uszczelnione dysze np na taiwanguns.com Quote Link to post Share on other sites
wacho Posted February 24, 2008 Report Share Posted February 24, 2008 Nabazgram tu co zrobiłem mojemu AK47 cymy: Kupiłem wersje która miała 290fps po 5k wymiana springa na M110 około 350fps Po 35k rozebrałem replikę by wymienić łożyska na metal ( jedyna część po której było widać ślady zużycia ) Po innych częściach nie widać zużycia materiału. ( replika ma łącznie około 40k przebiegu ). Karabinek pracował przez 30k na standardowym aku a od 10k działa na SANIO NiCd 8.4V 1700mAh. W przyszłym miesiącu wymiana springa na M120. P.S. dotychczas brak jakichkolwiek problemów z repliką ( cały czas pracuje na stockowych częściach ) Quote Link to post Share on other sites
pawel_scibior Posted February 26, 2008 Report Share Posted February 26, 2008 Moj w trakcie wieeelkich przeorbek, na razie tylko DIY mag na 3,5k kulek + malowanko ;) http://picasaweb.google.pl/scibior.pawel/A...275326207358530 http://picasaweb.google.pl/scibior.pawel/A...275678394677058 Quote Link to post Share on other sites
Aurox Posted March 13, 2008 Report Share Posted March 13, 2008 Mam pytanie Czy ktoś z was zetknął się już z czymś takim jak Guarder AK Blow Back Kit: http://pl.youtube.com/watch?v=2oW3MOtAm5U&NR=1 http://pl.youtube.com/watch?v=ooXRUohem1k&...feature=related Wygląda kozacko, ale jak to naprawdę działa, gdzie to kupić i ile za to sobie liczą??? Blow back w AK.... Aż mi ślinka cieknie.... :twisted: Quote Link to post Share on other sites
Panocek Posted March 13, 2008 Report Share Posted March 13, 2008 Ten blowback jest przynajmniej średni, suwadło przemieszczające się 2-3cm to rekord nie jest... I większe ryzyko awarii dla GB. Quote Link to post Share on other sites
Promant Posted April 6, 2008 Report Share Posted April 6, 2008 Proszę pisać wyłącznie na temat tuningu repliki. Quote Link to post Share on other sites
Poli Tukasi Posted April 15, 2008 Report Share Posted April 15, 2008 Chciałem zapytać jaka teraz w standardzie Cyma ma sprężynę, bo w temacie jest że M90 a niedawno jeden z userów wykładał mi że M100 lub M110 + jakaś podkładka. zamierzam delikatnie zwiększyć zasięg i zastanawiałem się nad zamontowaniem sprężyny M100 i teraz nie wiem czy to ma sens. Quote Link to post Share on other sites
Cyku Posted April 16, 2008 Report Share Posted April 16, 2008 (edited) To tak, systematyzując 1)Stare serie posiadały sprężynę m90, niestandardową komorę i aluminiową lufę 2)Kolejna seria miała sprężynę m90, niestandardową komorą ale już mosiężną lufę 3)Znów m90, ale już standardowa komora i mosiężna lufa 4)Mała rewolucja, sprężyna ~m110 + podkładka, standardowy HU i mosiężna lufa. To tak na chwilę obecną, ciekawe co jeszcze Chińczycy wymyślą :) PS: Zmiana sprężyny na razie nie ma sensu, lepiej wstaw precfife i silikonową gumkę HU. Edited April 16, 2008 by cyku Quote Link to post Share on other sites
Forest Snajp Posted April 16, 2008 Report Share Posted April 16, 2008 Witam! Po 5 miesiącach użytkowania w mojej cymie sprężyna się nieźle ubiła chyba, że coś w środku pękło, bo mam 340fps czyli mam ok 35fps straty :/ (to chyba normalne, bo mój kuzyn po 8 miesiącach stracił 60fps) Karabin kupiłem na jesień, jakieś 2 tygodnie przed pojawieniem się wersji z szyną boczną. Nie wiem co to za wersja ;) Pytanie czy ktoś mi może powiedzieć jaka tam była sprężyna, bo chciałbym wstępnie wymienić na SP110 Guardera (słyszałem, że jedna z najlepszych firm produkujących sprężyny) ;) Do tego batke Firefoxa 8,4 i metalowe łożyska ;) Tylko pytanie czy osiągnę te nieszczęsne 400fps? (Mam precke i sylikonowy HU) Quote Link to post Share on other sites
hellmans Posted April 16, 2008 Report Share Posted April 16, 2008 Nie. M110 nie daje 400fps. Musiałbyś założyć superszczelny układ z bore upem. Bez niego musisz włożyć m120 i baterie 9.6. Przydałby się także tok, głowica i prowadnica. Właściwie to kup zestaw hurricane m120s. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.