Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Długość preclufy a osiągi


Recommended Posts

  • Replies 75
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Przejrzałem instrukcję obsługi mojej elki i okazało się, że wymiana gumy HU i lufy na precyzyjną nie sprawią problemu. Aby dostać się do bebechów wystarczy wyciągnąć jednego pina (tego na końcu kolby) i potem rozsunąć górną i dolną część, a następnie podnieść górę i to już koniec. Wszystko mamy jak na dłoni. Trzeba tylko uważać na jedną maleńką sprężynkę haczyka i sam haczyk, który służy do napędzania zamka komory wyrzutu łusek. Trzeba też rozważnie rozsunąć te dwie części, gdyż jakieś 3-4 cm wystarczy. Po rozsunięciu tylko podnosimy górną część i gun podzielony.

Przy zsuwaniu tych części z powrotem miałem malutki problem, ale to przez moje niedopatrzenie. Jest tam taka plastikowa część (w dolnej części body), którą trzyma na miejscu jeden pin. Przy wsuwaniu górnej częśći body w dolną tzreba odpowiednio dopasować się do tego plastikowego elementu. Instrukcja w zupełności wystarczy, aby dokonać samemu tej wymiany. Trzeba to tylko robić na spokojnie.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Witam.

Mam zamiar wymienić lufę precyzyjną 363 na 550.

(replika M4A1 G&P).

 

michalll napisał:

 

typ 0: do luf o długościach powyżej 460mm

 

typ 1: do luf o długościach 360 do 460mm

 

typ 2: do luf o długościach 210 do 360mm

 

typ 3: do luf o długościach 140 do 210mm

 

typ 4: do luf o długościach 100 do 140mm

 

 

Zgodnie z powyższymi informacjami powinienem wymienić cylinder na typ 0.

Zastanawiam się, czy nie zastosować zestawu bore-up. Stąd kilka pytań:

 

1. Czy cylindry bore-up również dzielą się na kilka typów, czy wszystkie maja jedną długość?

 

2. Jak długą lufę może obsłużyć cylinder bore-up?

 

3. Czy poszczególne typy zwykłych cylindrów różnią się jedynie długością?

 

Czy taki zestaw będzie ok :

http://www.wgcshop.com/pcart/shopper.php?i...Cylinder%20Sets

 

.

Edited by Demiurg
Link to post
Share on other sites

Nie, taki zestaw z WGC nie będzie dobry do lufy 550mm, będzie za to dobry do lufy 363mm.

 

Do lufy 550mm daj cylinder typu 0 (bez dziur), możesz też się pokusić o bore-up'a. Cylinder typ 0 powinien obsłużyć prawidłowo lufę do 650mm.

Edited by Szreder
Link to post
Share on other sites

Czyli jeśli zdecyduję się na typ 0 to muszę wymienić jedynie cylinder, tak?

Głowica cylindra i tłoka pozostaną stare?

 

Nie, taki zestaw z WGC nie będzie dobry do lufy 550mm, będzie za to dobry do lufy 363mm.

 

Mógłbyś wyjaśnić mi dlaczego tak sądzisz ?

 

Jeśli będę chciał bore-up to skąd mam wiedzieć jaki dobrać do mojej lufy?

Na WGC nic nie pisze o rozmiarach zestawów bore-up. Jest tylko oznaczenie bore-up i koniec.

Edited by Demiurg
Link to post
Share on other sites

Niestety cylindrów bore-up SYSTEMY do M16 nie ma na stanie. Jest tylko do A4, też bez otworów. Chyba będzie dobry:

http://www.wgcshop.com/pcart/shopper.php?i...Cylinder%20Sets

 

Jest do M16 ale Guarder. Taki:

http://www.wgcshop.com/pcart/shopper.php?i...rts%20for%20AEG

Tam jest napisane : Set for TM czyli do replik TM.

Będzie odpowiedni również?

 

Proszę o radę. :wink:

Link to post
Share on other sites

Ojapierdole, za przeproszeniem...

 

Sam zacytowałeś:

typ 0: do luf o długościach powyżej 460mm

 

typ 1: do luf o długościach 360 do 460mm

 

typ 2: do luf o długościach 210 do 360mm

 

typ 3: do luf o długościach 140 do 210mm

 

typ 4: do luf o długościach 100 do 140mm

 

Jak chcesz cylinder do lufy 550 to dajesz bez dziur, nie chce mi się tłumaczyć czemu tak sądzę.

 

Cylinder nie ma pasować do repliki, tylko do lufy. Nie patrz po opisie do jakiej repliki pasuje tylko po miejscu w którym są dziury, bądź ich nie ma. Ciężko pojąć?

 

Przepraszam za taki ton, ale może lepiej pomogę :)

Link to post
Share on other sites

Ariel - Co za głupoty. Cylindry (poszczególne typy) mają różnie usytułowane dziury. Typ 0 nie ma dziur, typ 1 ma przy samiutkim początku, typ 2 trochę dalej od typu 1 (o jakiś 1 cm) itd. To polega na tym, że tłok dopóki nie wyminie dziury, nie spręża powietrza (owe zamiast iść do przodu ucieka dziurą). Nie myśl, że to bez sensu! Jest to zrobiona po to aby gdy tłok uderzy w dno cylindra kulka była jeszcze w lufie (wtedy następuje największe sprężanie. Wstawienie do krotkiej lufy cylindra o zbyt dużej pojemności (np. typ 0 do 363mm) powoduje to, że kulka opuszcza lufę zanim tłok znajdzie się na końcu ruchu. To wpływa na zmniejszenie mocy ze względu na zbyt małe sprężanie i teoretycznie pogarsza celność (za kulką która jest juz na zewnątrz leci jeszcze sprężone powietrze). Zbyt płytki cylinder - ciśnienie kończy się zanim kulka opuści lufę - dalej kulka toczy się w lufie bez siły wypychającej, a zatem ostro zwalnia (utraty rzędu 100f/s).

 

Szreder - Małe sprostowanie - typ 0 obsługuje lufy od 460 do 590. Ktoś kiedyś robił test na 650 a potem na 509 przy typie 0. Efekt - na 650 było 100fps mniej :P.

 

Demiurg - Borki też dzielą się na te same typy i obsługują dokładnie te same długości luf co odpowiedniki typów w normalnych średnicach. Dzieje się tak dlatego, że oprócz zwiększenia średnicy cylindra (minimalnej) mamy tu do czynienia ze zwiększeniam średnicy wylotu dyszy, więc powietrze ucieka szybciej, jest go minimalnie więcej niż w standard bore i tym samym typ0BU opróżnia się w tym samym czasie co typ 0 SB.

 

To wszystko teoria, ale skoro producenci i technicy nie protestują i tak wymyślili tzn. że tak jest dobrze.

 

Guarder jak najbardziej pasuje do innych replik nie tylko TM, bo inne repliki robione są na wzór TM :D.

Link to post
Share on other sites

mamy tu do czynienia ze zwiększeniam średnicy wylotu dyszy, więc powietrze ucieka szybciej, jest go minimalnie więcej niż w standard bore i tym samym typ0BU opróżnia się w tym samym czasie co typ 0 SB.

 

Jednego czegoś nie rozumiem.

Dlaczego powiększenie dyszy ma spowodować, że powietrze ucieknie szybciej? Przecież na końcu dyszy jest lufa o jednakowej średnicy w obu przypadkach.

Wąskim gardłem jest więc lufa a nie dysza.

Jeśli mi to wyjaśnisz to będę wdzięczny.

Link to post
Share on other sites

To zmniejsz może do fi pól i zobaczysz jaka będzie moc tego powietrza... Zwiększając wylot, tłok popychany tą samą siłą posuwa się szybciej, więc ciśnienie się zwiększa (cała pojemność wyrzucana jest w krótszym czasie, więc następuje większe ciśnienie początkowe.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Witam,

 

Panowie, na szybko przejrzałem wątek, ale wolę się upewnić na konkretnym przykładzie. Otóż był sobie pewien gb v.2 G&P, z cylindrem typu D od Prometheusa (stock, osiągi ok. ~400fps) na lufie 300mm (promek 6,03). Co się stanie jeśli będę chciał używać tego sprzętu na lufie 363mm (precyzyjna Systemy)?

Prawdopodobnie się powtarzam, ale jak pisałem wcześniej zależy mi na tym konkretnym przykładzie. Jeśli taki układ będzie dawał ciała nie będę się w niego bawił, a wymiana cylindra na nowy raczej nie wchodzi w grę.

 

pozdrawiam,

K.

Link to post
Share on other sites

Wymiana precki promyka na systemę w tym przypadku nie ma sensu. Lufa Prometheusa jest po prostu lepiej wykonana i skupienie raczej się pogorszy niż poprawi - w najlepszym przypadku nie będzie widać róznicy.

Edited by Wolfi
Link to post
Share on other sites

Nie zrozumieliśmy się. Ja nie pytam, czy to ma sens, a informuję, że tak właśnie jest. ;) Podałem zestaw na jakim wcześniej działała replika. Precyzyjna Promka było wstawiona w innym zestawie, ja zamierzam posiąść sam kompletny gb z tego zestawu, a posiadam już precke Systemy 363mm.

Jedyną kwestią sporną jest tu cylinder (typ2). Wg producenta nadaje się do luf o maksymalnej długości 300mm. Z drugiej strony przedziały jakie były podawane chociażby w tym wątku to max. 360mm. I stąd moje pytanie. Który przedział brać na poważnie i nawet jeśli ten do 360mm, czy 3mm różnicy znacząco wpłyną na osiągi.

 

pozdrawiam,

K

Link to post
Share on other sites

Taka sobie sytuacja:

mam w M4 400 fps,ów(sprężyna M120) i lufę 363 Madbulla. Chcę włożyć sprężynę promyka M135 i lufę KM Heada 300mm. Jaki będzie końcowy efekt jeśli moc wzrośnie o ok40fps'ów, a lufa skróci się o 63mm. Co z zasięgiem, celnością??

 

Akurat przyrost/spadek mocy nie jest tutaj pierwszoplanowym kryterium. Po takiej wymianie osiągniesz prawdopodobnie coś, co ja nazywam efektem fontanny ;). Choć nie powinno być jakoś tragicznie. Ale tak na prawdę liczy się w dużej mierze długość lufy, a nie firma produkująca precki. Przy tam małych różnicach w długości, różnice w jakości będą minimalne.

 

Pozdrawiam.

 

PS. Dziwna modyfikacja IMO. Mocniejsza sprężyna + krótsza lufa. Wydaje mi się, że teraz jednak masz zdatniejszy zestaw (zarówno w teren jak i do budynku).

Edited by Viamortis
Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Siemka .

Ja zrobiłem z mojej m15a2 z lufą 363mm (level 1 410-420 fps na m110 guarder i wzmocnionym zestawie cylindra deep fire)

parasnajperkę z lufą prometheus 6.03 590mm (wymiana cylindra na pełny, czyli ten "0" pewnie) oczywiście dla dobrego wyglądu zmieniłem upperreceivera od m4 i kupiłem tłumik 23cm na allegro robiony na zamowienie za 75 zł.

 

Co najważniejsze - nie posłuchalem się rady asgshopu i zamiast kupowac góra 550mm lufkę kupiłem tą 590mm

 

Efekt: spadek mocy z 410-420 na 375-390 fps(pełny cylinder nie ma tyle powietrza aby do końca lufy rozpędzać kulkę)

ale za to celność, odległość i powtarzalność strzałów , oczywiście z użyciem dobrych kulek typu Extreme czy G&G wyśmienita.

Pomimo fps poniżej 400 strzelam najchętniej 0,28g :)

 

Podobno Bore-upy pokazują swoje mozliwości dopiero przy m120 (to tez rada asgshop) ale tego nie sprawdzałem jeszcze.

Powodzenia w tuningu

Edited by Fresh
Link to post
Share on other sites

Uwazajcie jak kompletujecie bore upki ... Ja mam cylinder i wszystko od CA a kupilem glowice tloka systemy i okazalo sie ze oring jest za maly i powietrze leci bokami... nie ma niestety efektu strzykawki.

Zna ktos jakis sposob na powiekszenie oringa ? Rozciagniecie ?

naciagnac na cos wiekszego i wrzucic do mikrofali ? :D

Link to post
Share on other sites
Podobno Bore-upy pokazują swoje mozliwości dopiero przy m120 (to tez rada asgshop) ale tego nie sprawdzałem jeszcze.

Ktoś z doświadczonych maniaków (nie pamiętam nick'u) pisał, że na M110 czy 100 porządny BU też daje radę.

 

a mam cylinder i wszystko od CA a kupilem glowice tloka systemy i okazalo sie ze oring jest za maly i powietrze leci bokami... nie ma niestety efektu strzykawki.

Zna ktos jakis sposob na powiekszenie oringa ? Rozciagniecie ?

Idź do sklepu/hurtowni sanitarnej. Uszczelki do wyboru do koloru.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...