Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Recommended Posts

Podłączę się pod temat, co prawda moja replika G36C od JG nie jest, tylko od ASG, ale to przecież praktycznie to samo.

W replice w serwisie zamontowano mi sprężyne JBU 120, głowicę tłoka, prowadnicę sprężyny, gumkę, komorę i łożyska z plastikowych na metalowe, wszystko w celu zwiększenia mocy (400-407 fps). I tu pojawia się problem, wcześniej mój pakiet (2000MAh, Firefox, 8.4V ładowany tylko na mikroprocesorowej ładowarce) dawał świetnie radę, rof był dużo lepszy niż na stockowej intellecta. Po tym tuningu podłączając owy pakiet firefoxa replika odda 3 strzały i dalej nie ma siły naciągnąć sprężyny, to normalne? Podłączając lipo 7.4v chodzi idealnie. Zostaje tylko kupić lipo, żeby uciągnąć GB, czy kable i wtyczki (które serwisant określił jako po prostu mocno zużyte) powodują niemożność uciągnięcia tej 120tki?

Link to post
Share on other sites
  • Replies 1.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeśli masz stockowe kable i wtyczki to trzeba je było w pierwszej kolejności wymienić.

Modelarskie 1-1.5mm i T-Connecty i replika pociągnie nawet na dobrej 7.2V. Mosfet też warto, a przynajmniej styki przeczyścić.

 

Może być też minimalnie za ciasno spodkładkowany gearbox - gdzie serwisowałeś?

 

Swoją drogą 400 fps na sprężynie 120 to średni wynik, ja mam coś koło tylu na 110 ;)

Link to post
Share on other sites

Dobry serwis w takim razie.

Aż dziwne, że tego nie zaproponowali - stockowe okablowanie to kupa.

Tak, bardzo przydałoby się wymienić. To też możesz w Cytadeli, raczej nie będą wciskać dedykowanego badziewia tylko kulturalnie położą modelarskie ;)

 

Swoją drogą ładowanie pakietu na ładowarce mikroprocesorowej wcale nie oznacza, że nie jest zajechany - może być cienka ładowarka, można ją źle ustawić, można potem ten pakiet źle "traktować", a w końcu może on być po prostu padnięty ze starości. Nie mam na myśli, że Twój spełnia te warunki, tylko zauważam, że ładowanie na takiej ładowarce to żaden wyznacznik ;)

Link to post
Share on other sites

Myślę, że trochę za dużo, jak na zwykły mosfet (bez AB) i to na "pająku", a nie na płytce. No i T-connecty te stare, gładkie (fu!). Spytaj się Cytadeli, może coś mają. Albo napisz PW do Kicpy, może ma na stanie ;)

Edited by Akkenoth
Link to post
Share on other sites

Mogę mieć jeszcze trochę laickich pytań do Ciebie? bo widzę, że też posiadasz gietkę.

Żeby zamontować dłuższą preckę do wersji G36C i ją przykryć potrzebuję tłumika PŁOMIENIA, a nie DŹWIĘKU, tak?

I co jeszcze oprócz okablowania, mosfetu i lipo pozwoli mi zwiększyć rofa? warto się w to bawić, czy na 7.4 lipo, dobrych kablach i mosfecie + t-deansy zupełnie mi to wystarczy?

Link to post
Share on other sites

Jeśli nie zmieniałeś zębatek, to poprzestań na lipo 7.4 (byle dobrym) - rof będzie satysfakcjonujący.

Różnicę pomiędzy tłumikiem płomienia a dźwięku sobie wygooglaj i wtedy się domyśl, dlaczego do dłuższej lufy potrzeba tego drugiego. Poza tym zostaw w spokoju dłuższą preckę, lepiej kup takiej samej długości, a dobrą.

 

Gietę posiadam, ale długą i CA. Co nie zmienia faktu, że przez ręce przeszły mi 3 czy 4 JG ;) A poruszane kwestie nie są specyficzne tylko dla G36C, w końcu to standardowy GB v3.

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Ja musiałem dołożyć ok. 10 cm przedłużkę lufy zewn. żeby 360 mm spasowała (wersja C). Tylko uwaga na gwinty, bo czasami są jaja :-)

Wracając do baterii też stockowa mi nie pociągnęła springa 120 od Guardera - podobny objaw - 3 strzały i koniec. Lipo 7,4 i śmiga ok.

Edited by Luc888
Link to post
Share on other sites

Dobra, Akkenoth, namówiłeś mnie, zostawiam taką samą długość precki. Co do tej zmiany sprężyny i niemożności uciągnięcia przez firefoxa nicd 8.4 tej sprężyny, po wstawieniu lipo 7.4v śmiga bardzo ładnie, ALE! dopiero wczoraj zauważyłem, a raczej poczułem, że złącze tamiya pomiędzy baterią a okablowaniem robi się cholernie gorące, raptem po 10 strzałach i krótkiej serii. W związku z tym zamówiłem taki oto mosfet: http://allegro.pl/sharkv-2-aeg-mosfet-ab-asg-t-deans-i2348391020.html (swoją drogą co o nim sądzicie?) i myślę, że jak swojego firefoxa przerobię na t-deans to problem przegrzewania się styków zniknie. Mówiłeś coś Akkenoth jeszcze o za ciasno spodkładkowanym gearboxie, jutro będę w Cytadeli po nowy pakiet li-po, mam założoną ich plombę na gearboxie, może warto zabrać ze sobą replikę, żeby jeszcze na szybko do niej zajrzał, jak myślisz?

Link to post
Share on other sites

Dobra, a posłuchaj, myślisz, że ten gearbox może być źle spodkładkowany, czy to wina na prawdę zajechanych stockowych kabli (poprzecierane, wtyczki luźne, brudne). Bo jutro jadę do Cytadeli i nie wiem czy brać replikę i truć im za przeproszeniem dupę o to, czy zaczekać na mosfet, wstawić i ewentualnie wtedy mieć pewność i pojechać z nią? Następne pytanie, jakiej firmy preckę polecacie, lepiej kupić 6.03, 6.04 systemy 247mm, czy JBU 6.01, albo DEEP FIRE 6.02?

Link to post
Share on other sites

Cytadela CHYBA robi swoim replikom przegląd zerowy (a jeśli tak, to solidny), więc się podkładkami nie przejmuj, przynajmniej na razie.

 

Stockowe kable zupełnie nie nadają się do zasilania, ale za to są bardzo wygodne jako sygnałowe - nie trzeba wciskać lutownicy w kostkę stykową, jeśli nie chce się GB otwierać.

 

Jeśli masz taki wybór, to precka Systemy, zresztą o porównaniu precek jest temat - poczytaj.

Link to post
Share on other sites

Ale u mnie bynajmniej w GB V3 nie widzę żadnego problemu z dostaniem się lutownicą, nawet z grubą końcówką, do kostki stykowej. Teraz moje pytanie będzie skwitowane tym, że tysiące razy było, ale przeszukałem to forum, instruktażowe filmy na youtube i w sumie nie znalazłem informacji, której poszukuję, mianowicie: czy mosfet wyprowadzić pod uchwyt przedni, gdzie jest stosunkowo całkiem dużo miejsca, czy raczej na siłę upchnąć go gdzieś w gb/chwycie pistoletowym/tylnej części body?

Edited by pazdzioch123
Link to post
Share on other sites

Tylko i wyłącznie chwyt. Sam mam upchane w body i jest to okropne rozwiązanie. Uściślając:

 

Lutowałem sobie niedawno FETa na IRL1404 i okazało się, że kable mam za krótkie... No to wpadłem na "genialny" pomysł wsadzenia tranzystora pomiędzy body, a szkieletem. Wszystko fajnie, dopóki się nie okazało, że polutowany układ (wcale mi jakoś strasznie duży nie wyszedł - no ale pająk, to w końcu nie płytka) za ChRL nie chce się tam zmieścić :-/

Wkurzyłem się, a jako, iż nie mam prawego selektora - wywaliłem z GB tę blachę od niego i przełożyłem układ na tamtą stronę. Wlazł. Jakoś. Gniazdo maga też jakoś weszło. Potem się okazało, że kable sygnałowe z kostki przechodzą tak, że przeszkadzają w wpinaniu magów. Jakoś to w końcu upchałem i magazynki wchodzą, ale nie klikają i trzeba je dosyć mocno dociskać przy zmianie. Po wyjęciu gniazda maga widać, że body jest mocno wygięte.

 

Wniosek? MOSFET tylko i wyłącznie do frontu, lub stałej kolby (o ile ktoś ma ofkorz).

Edited by wiciok
Link to post
Share on other sites

Do frontu, taki kupny powinien być na tyle mały, że się zmieści w miejsce bezpiecznika (można śmiało wyłamać te plastiki po tymże bezpieczniku).

Co do dostania się tam lutownicą, to bywa różnie, zależnie od wykonania kostki (potrafią się trochę różnić) i tego, czy lutujący jest perfekcjonistą :wink:

 

PS. http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej

Link to post
Share on other sites

Mosfet doszedł, wszystko zamontowałem.. i jak problem był, tak teraz po prostu go nie ma. Po zmianie wtyczki na t-deans w baterii 8,4v nicd firefox, która wcześniej działała jak wspominałem na 3 strzały, teraz ciągnie replikę aż miło, reakcja spustu błyskawiczna, rof zadowalający, a co dopiero będzie jak podłącze pakiet lipo ;)

Link to post
Share on other sites

W zbrojowni jest promocja na G36K - 399 zł

W związku z tym postanowiłem nabyć ale jednocześnie chciałbym jej poprawić żywotność i skupienie.

Myślę wydać na to ok 100 zł ale niezbyt wiem co kupić , a moja propozycja to

- Gumka HOP UP systemy + teflon fix komory

- Łożyskowana prowadnica sprężyny

- M120

- podkładkowanie zębatek

- smarowanie smarem molibdenowym, lub miedziowym + olej silikonowy do komory hop'a.

 

 

 

Czy to dobry pomysł na ulepszenie repliki od razu po zakupie celem przedłużenia żywotności, skupienia, zasięgu ? (zależy mi na "dobrych" 35-40 metrach)

 

Pozdrawiam, życzę miłej (patrzy na zegarek) nocy.

Link to post
Share on other sites

Gdzie z silikonowym do komory hopa, przecież to ma podkręcać kulki, nie je smarować...

 

Podkładkowanie zbrojownia chyba robi każdej replice, którą sprzedają. Gumkę warto wymienić, prowadnicę raczej też (choć konieczności nie ma), sprężyny już nie (stockowa to coś pomiędzy 110 a 120, więc dużej różnicy nie uświadczysz).

Warto też zmienić okablowanie na niskooporowe i wtyczki (w replice i baterii) na T-Connecty (aka Deansy).

 

--> http://forum.wmasg.pl/topic/37270-tunning-g36c-jg/ dokładnie 8my temat w tym dziale, ale nie, trzeba założyć nowy... :wink:

Edited by Akkenoth
Link to post
Share on other sites

Mhm.

 

Silikonowy czytałem że warto nanieść odrobinkę na 1 kulkę w magazynku.

 

Wymiana kabli to nie problem jak się ma moje zaplecze elektroniczne w domu.

- Prowadnica

- Gumka

- okablowanie

skoro sprężyna nie ma sensu (a jednak zbrojownia w swoim tuningu do 430 fps daje M120)

to może dysza uszczelniona lub głowica tłoka?

Mnie tych cudownych FPS'ów wystarczy 400-410, z tematu tuningu wypadłem jakieś 3 lata temu, wtedy wiedziałem co i jak. Teraz już widzę tylko części i staram się zlepiać informacje w całość a szczególnie myślę o doszczelnianiu systemu i kulturze pracy.

Nie za wiele tych pieniążków żeby starczyło na preclufę, ale i na to przyjdzie czas, np miesiąc/ dwa po zakupie repliki.

 

Zasadniczo to chciałem wiatrówkę, ale zaszaleję ;p

Edited by macck
Link to post
Share on other sites

Giety JG - mój temat...

 

Tak więc ja ci proponuję.

-Dysze SHS (Tylko nie pamiętam czy będzie pasować, Ja miałem pęknięty blok gazowy i odległość komory od GB ustawiałem tak, że pasowało)

-Gumkę HU ARES lub GUARDER (najlepiej się spisywały przy stocku i potem na m120)

-Prowadnicy na łożyskowaną puki co nie ma sensu wymieniać, dlatego, że Sprężyna jest tak jakby przymocowana na stałe do głowicy tłoka i i tak nie będzie się "kręciła". Fakt faktem przydała by się jakaś inna bo w stockach JG szału z tym akurat nie ma.

-Okablowanie jak najbardziej do wymiany.

Taniej to zrobić odłączając "odcinek okablowania z bezpiecznikiem" podłączając bezpośrednio pod okablowanie GB.

Zmniejszysz zużycie prądu i powiększysz ROFa. (Niestety wadą tego będzie ciągłe demontowanie adaptera MAGów aby podłączyć baterię)

-przydała by się jeszcze lufa, ale jeśli nie zamierzasz kupować drogich kulek to nie ma sensu)

 

 

(stockowa to coś pomiędzy 110 a 120

stockowa to m110 (niestandardowa) o regularnych zwojach.

 

 

, więc dużej różnicy nie uświadczysz).

Bardzo duża różnica między np. stockiem JG a np. m120 CA czy SHSa (takie miałem, o takich "mówię")

 

 

Silikonowy czytałem że warto nanieść odrobinkę na 1 kulkę w magazynku.

Jak już tak chcesz smarować to polecam smar silikonowy K2 do uszczelek (dostępny na każdej stacji za ok 16zł) Psikasz do lufy przed każdą strzelanką. UWAGA: przez pewien czas nie działa hopek.

 

 

A wracając do tego:

Czy to dobry pomysł na ulepszenie repliki od razu po zakupie celem przedłużenia żywotności, skupienia, zasięgu ? (zależy mi na "dobrych" 35-40 metrach)

Ona tyle ma spokojnie na full stocku.

 

 

Podliczenie:

Dysza - 15zł

Guma - 20 - 29zł

Prowadnica - 39zł

Sprężyna SHS - 25zł

------------------------

Razem: 108zł (około)

Edited by zajaszcze
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...