enzig Posted December 23, 2007 Report Share Posted December 23, 2007 Sprawa tuningu M15 CA nadal pozostała bez konkretnych odpowiedzi. Przez ostatnie 3h przedzierałem się przez tuning i "szukajkę" w poszukiwaniu idealnego wzorca, przeczytałem wiele opinii, propozycji i sugesti dotyczących tuningu tego powiedzmy "legendarnego karabinu" i nie znalazłem konkretnej odpowiedzi jedynie chaos opini i masę niedokończonych sugestii. Mimo upływu lat M15 CA nadal jest jednym z najchętniej kupowanym i tuningowanym karabinem. Często początkujący zwracając uwagę na konkretny sprzęt kierują się do stajni CA by "potem" lub "odrazu" tuningować tego "klasyka". Znam nawet takich, którzy kopiują wzorce tuningów podawane w opisie Waszych "metryczek" przy "nikach" oceniając wiedzę ilością postów, co nie sądzę by było właściwe, więc wychodząc na przeciw nowym pytającym sam zadaję pytanie, by w końcu wszystko zebrać w jedną całość w jednym miejscu, pytanie niby banalne lecz potrzebne: Jaka jest optymalna kombinacja części (marki, modele), co na co wymienić, w przypadku tuningu z firmowych 310-315FPS do: 400FPS -szkielety gear (wymienić (na jaki/e), czy pozostawić standardowe) -silniki ((wymienić (na jaki/e), czy pozostawić standardowe) -zębatki (wymienić (na jaki/e), czy pozostawić standardowe) -tłoki (wymienić (na jaki/e), czy pozostawić standardowe) -prowadnice (wymienić (na jaki/e), czy pozostawić standardowe) -sprężyny (wymienić (na jaki/e), czy pozostawić standardowe) -cylindry (wymienić (na jaki/e), czy pozostawić standardowe) -głowice (wymienić (na jaki/e), czy pozostawić standardowe) -dysze (wymienić (na jaki/e), czy pozostawić standardowe) -komory hop (wymienić (na jaki/e), czy pozostawić standardowe) -gumki hop-up (wymienić (na jaki/e), czy pozostawić standardowe) -lufy precyzyjne (wymienić (na jaki/e), czy pozostawić standardowe) -baterie (wymienić (na jaki/e), czy pozostawić standardowe) -inne....................................................................................... 450FPS -szkielety gear (wymienić (na jaki/e), czy pozostawić standardowe) -silniki ((wymienić (na jaki/e), czy pozostawić standardowe) -zębatki (wymienić (na jaki/e), czy pozostawić standardowe) -tłoki (wymienić (na jaki/e), czy pozostawić standardowe) -prowadnice (wymienić (na jaki/e), czy pozostawić standardowe) -sprężyny (wymienić (na jaki/e), czy pozostawić standardowe) -cylindry (wymienić (na jaki/e), czy pozostawić standardowe) -głowice (wymienić (na jaki/e), czy pozostawić standardowe) -dysze (wymienić (na jaki/e), czy pozostawić standardowe) -komory hop (wymienić (na jaki/e), czy pozostawić standardowe) -gumki hop-up (wymienić (na jaki/e), czy pozostawić standardowe) -lufy precyzyjne (wymienić (na jaki/e), czy pozostawić standardowe) -baterie (wymienić (na jaki/e), czy pozostawić standardowe) inne......................................................................................... Powyżej 450FPS -szkielety gear (wymienić (na jaki/e), czy pozostawić standardowe) -silniki ((wymienić (na jaki/e), czy pozostawić standardowe) -zębatki (wymienić (na jaki/e), czy pozostawić standardowe) -tłoki (wymienić (na jaki/e), czy pozostawić standardowe) -prowadnice (wymienić (na jaki/e), czy pozostawić standardowe) -sprężyny (wymienić (na jaki/e), czy pozostawić standardowe) -cylindry (wymienić (na jaki/e), czy pozostawić standardowe) -głowice (wymienić (na jaki/e), czy pozostawić standardowe) -dysze (wymienić (na jaki/e), czy pozostawić standardowe) -komory hop (wymienić (na jaki/e), czy pozostawić standardowe) -gumki hop-up (wymienić (na jaki/e), czy pozostawić standardowe) -lufy precyzyjne (wymienić (na jaki/e), czy pozostawić standardowe) -baterie (wymienić (na jaki/e), czy pozostawić standardowe) -inne........................................................................................ Sprawa ilości FPSów: budynki, teren otwarty, parasnajperstwo jest indywidualnym pojęciem i każdy na to powinien sobie odpowiedzieć, ile FPS gdzie używać. Body ma być nadal CA Liczę głównie na opinie doświadczonych posiadaczy tuningowanego sprzętu, którzy mają konkretną wiedzę na ten temat, konkretne odpowiedzi na konkretne pytania(nie piszcie że to różnie bywa, bo po tak długim czasie w jakim pojawiły się karabiny CA 15 i "częsci do tuningu", sprawa nadal wygląda mgliście). Quote Link to post Share on other sites
misiek009 Posted December 23, 2007 Report Share Posted December 23, 2007 No więc mój karabin aktualnie strzela z prędkością wylotową około 560FPS mierzone na chronografie. W tuning wcale nie weszło wiele kasy. Dodatkowo uszczelniłem układ teflonem i silikonem, przesmarowałem, musiałem wymienić tłok (stary poszedł się kochać), wymieniłem gumkę HU no i to tyle. Jeśli chodzi o twój szablon: Powyżej 450FPS (560): -szkielety gear (stanowczo wymienić na G&P, DF lub SYSTEMA. Przez pewien czas stockowy da radę, ale jeśli czasem lubisz poużywać AUTO to nie da rady. Można też wykonać zbrojenie Uesa) -silniki (U mnie chodzi na stockowym CA High Torque, ale napewno warto wymienić w celu lepszego rofu/reakcji. Polecam: Systema MAGNUM, Guarder (ten do m150 i powyżej), silniki G&P, Hummery oraz ICS T3000. Warto też zainstalować wzmocnioną zębatkę silniczkową.) -zębatki (Koniecznie na conajmniej STU Helical. Ja mam ITU Helical, a więc z najwyższej półki. Należy się liczyć z tym, że im większe przełożenie tym gorszy ROF, ale można wkładać kosmiczne springi. Polecane firmy: SYSTEMA, PROMETHEUS, GUARDER ew. CA) -tłoki (Zwykły guardera padł po 6k. Najlepiej wymienić na Prometheus MAX PISTON, Deep Fire z tytanowymi zębami ew. JBU. Należy pamiętać że do zębatek HELICAL pasują tylko tłoki o zwężonych zębach.) -prowadnice (Można standardowo (byleby była metalowa). W celu wzrostu FPS można włożyć łożyskowaną. Firma: wszystko oprócz huricane) -sprężyny (U mnie śmiga na SP150Guarder. Oczywiście te moje 560FPS uzyskałem po wielu trudach składania, uszczelniania, spasowywania, smarowania itd. W porywach miałem nawet więcej, ale sprężyna się ubija i dodatkowo sama trochę "rozwala" mistaernie uszczelniony układ. Dla niektórych taką prędkość można dopiero uzyskać na SP160 lub nawet więcej. Polecane firmy: SYSTEMA, GUARDER, Prometheus, PDI) -cylindry (Najlepiej Bore Up. Kupić w całym zestawie. Polecane firmy: SYSTEMA, GUARDER, CA) -głowice (j.w.) -dysze (j.w.) -komory hop (O ile to jest CA metalowa, to może być standard. Ten element nie jest konieczny do wymiany ponieważ nie przyjmuje żadnych obciążeń sprężyny. Dla wzrostu szczelności polecam Teflon Fix, lub wymianę na KA.) -gumki hop-up (Polecane firmy: Systema, Guarder, KM Head. (Przy okazji gumek polecam teflon fix, albo nawet silikon fix)) -lufy precyzyjne (Można stock, a można preckę. Polecam: DF, Guarder, Systema, KM Head, Prometheus) -baterie (U mnie działa na G&P 10,8V. Można pokusić się na 12V, ale wiadomo - wszystko zależy od silnika, okablowania, sposobu złożenia, shimmingu itd. Polecam firmy: SANYO RC (batimex robi pakiety na S RC o ponad 100zł taniej niż w sklepach z ASG), G&P, Intellect LARGE) -inne - Można wymienić okablowanie, antireversal i takie tam bajerki, ale nie jest to konieczne. Quote Link to post Share on other sites
Shadow Posted December 23, 2007 Report Share Posted December 23, 2007 Misiek, możesz coś więcej powiedzieć nt. zbrojenia uesa? Szukajka mi nic nie wypluła. :/ Quote Link to post Share on other sites
misiek009 Posted December 23, 2007 Report Share Posted December 23, 2007 http://www.asg.krakow.pl/viewtopic.php?t=135 - to jest temat o zbrojeniach, a gościu o ksywce "AASG" to właśnie UES :D Quote Link to post Share on other sites
Shadow Posted December 23, 2007 Report Share Posted December 23, 2007 Dzięki wielkie, chyba jednak do m140 wstawię GB z G&P. ;) Quote Link to post Share on other sites
misiek009 Posted December 24, 2007 Report Share Posted December 24, 2007 Ja tam jadę na SP150 (a momentami nawet na M170 kiedyś) na stockowym v2 ClassicArmy i dzięki zbrojeniu wszystko grzeje na auto :D Co prawda są już pęknięcia na szkielecie, ale zbrojenie trzyma całość w kupie i nie ma prawa się rozpaść. Quote Link to post Share on other sites
kewlar Posted December 25, 2007 Report Share Posted December 25, 2007 Witam. Właśnie wszedłem w posiadanie M-ki i chciałbym osiągnąc około 450fps co musze wymienić? Prosze o liste części troszke mocniejszych niż potrzeba gdyż nie chce przez jakiś czas nic naprawiać. Z góry dziękuje Pozdrawiam Kewlar Quote Link to post Share on other sites
kewlar Posted December 25, 2007 Report Share Posted December 25, 2007 Witam. Właśnie wszedłem w posiadanie M-ki i chciałbym osiągnąc około 450fps co musze wymienić? Prosze o liste części troszke mocniejszych niż potrzeba gdyż nie chce przez jakiś czas nic naprawiać. Z góry dziękuje Pozdrawiam Kewlar Quote Link to post Share on other sites
Shadow Posted December 25, 2007 Report Share Posted December 25, 2007 http://www.asgshop.pl/produkt.php?id=2040 :) Będziesz miał troszkę powyżej 450. Znam parę osób, które jadą na tym zestawie i wszystko ładnie działa. Powiedz jeszcze, jaką masz eMkę. Są minimalne różnice między rifle'ami, a krótszymi. Quote Link to post Share on other sites
kewlar Posted December 26, 2007 Report Share Posted December 26, 2007 Ja mam rifla. Czym sie różni od innych? Quote Link to post Share on other sites
misiek009 Posted December 26, 2007 Report Share Posted December 26, 2007 Dłuższa lufa - więcej FPS przy tej samej sprężynie. No i też ma chyba nieco inną dyszę i napewno cylinder typ 0 zamiast T2. Quote Link to post Share on other sites
kewlar Posted December 26, 2007 Report Share Posted December 26, 2007 Ja mam 590 precke systema :uśmiech: . Jeśli różni sie cylinder i dysza to będzie mi pasować? http://www.asgshop.pl/produkt.php?id=2040 Quote Link to post Share on other sites
Shadow Posted December 26, 2007 Report Share Posted December 26, 2007 Najlepiej po prostu napisz do asgshopu, że chciałbyś tuning do tylu, a tylu fps'ów, jeżeli tam chcesz tuningować. Ja tak zrobiłem i panowie oraz Celina dobrali mi części, a muszę przyznać, że nie robiłem typowego tuningu, bo trochę części miałem już z ftk Hurricane'a, więc mam totalnego składaka. ;) Quote Link to post Share on other sites
kewlar Posted December 26, 2007 Report Share Posted December 26, 2007 Dzięki za wszystkie odpowiedzi :uśmiech: jak zrobie to napisze recenzie :killer: Quote Link to post Share on other sites
enzig Posted December 27, 2007 Author Report Share Posted December 27, 2007 Dzięki Misiek009 za konkretną odpowiedz. Przy pisaniu posta zapomniałem zadać pytania na które dobrze by było poznać odpowiedzi. Czy wszystkie modele M15 CA mogą być tuningowane w takim samym stopniu uzyskując taką samą lub zbliżoną wartość FPSów, przykład: -czy M15A4 rifle uzyska tyle samo FPS co M15A4 Carbine i M15A2 Tactical? (przypuszczając że wszystkie te karabiny mają takie same długości luf) -które części idealnie pasują do gearboxów tych karabinów, a które nie (piszcie o częściach nie markach) -lepiej montować markowe kompletne gearboxy przystosowane do najmocniejszych sprężyn, czy stopniowo robić składaka z stockowego geara na różnych częściach? Quote Link to post Share on other sites
Shadow Posted December 27, 2007 Report Share Posted December 27, 2007 -czy M15A4 rifle uzyska tyle samo FPS co M15A4 Carbine i M15A2 Tactical? (przypuszczając że wszystkie te karabiny mają takie same długości luf) Rifle powinien uzyskać minimalnie więcej ze względu na dłuższą lufę (chyba wchodziła tam 509mm?, Poprawcie, jeśli się mylę, proszę), Natomiast w Carbine i RIS masz 363mm. -które części idealnie pasują do gearboxów tych karabinów, a które nie (piszcie o częściach nie markach) Gearboxy eMek to standardowe V2, chyba najpopularniejszy rodzaj gearboxa obok V3. ;) Wszystkie części do gearboxów V2 będą pasować. Poza tym zazwyczaj w sklepie w opisie przedmiotu masz napisane, do jakich modeli pasuje. -lepiej montować markowe kompletne gearboxy przystosowane do najmocniejszych sprężyn, czy stopniowo robić składaka z stockowego geara na różnych częściach? TO zależy, ile masz kasy, wiadomo, że lepiej jest inwestować w markowe części. Mi dzisiaj na mrozie umarł gearbox z CA na m120 guardera. :cry: :cry: Quote Link to post Share on other sites
EyraCk Posted January 6, 2008 Report Share Posted January 6, 2008 Odświeżam temat, bo nie chcę zakładać nowego i śmiecić. A jaką konfigurację proponujecie, aby osiągnąć 410-430fps ? Przeszperałem forum i nie znalazłem konkretnych odpowiedzi. Quote Link to post Share on other sites
Shadow Posted January 6, 2008 Report Share Posted January 6, 2008 (edited) M110 i dobry Bore-up, np. http://asgshop.pl/produkt.php?id=1618 albo http://asgshop.pl/produkt.php?id=1086 Jeśli masz rifle'a (chodzi o dłuższą lufę), to zestaw cylindra będzie inny, np. http://asgshop.pl/produkt.php?id=1619 lub http://asgshop.pl/produkt.php?id=135 Można też zastosować cylinder i tłok o normalnych rozmiarach, ale wtedy też sprężynę m120. Oczywiście wtedy są też koszty zębatek i szkieletu, bo obie te rzeczy MOGĄ się sypnąć. Osobiście mam m120, do tego zestaw cylindra i tłoka wzmocniony z hurricane i mam trochę powyżej 400 fps. Edited January 6, 2008 by shadow333 Quote Link to post Share on other sites
enzig Posted January 7, 2008 Author Report Share Posted January 7, 2008 Ja również planuje tuning mojej CA emki 15a4 i tak się zastanawiam, mam do wydania 800 góra 1000zł a chciałbym upchnąć do karabinu ok 500FPS, A mam jedynie preclufe zamontowaną :) Wiadomo że musze wymienić szkielet i zębatki na wzmacniane w pierwszej kolejności (myślę tu o SYSTEMIE,DF,prometeus) i cały układ bore-up na poszerzony-wzmocniony marki jak wyżej, plus gume hop-up, silnik na wymiane musi chwile poczekać. Wiem że sprawa jest ciężka, emki mają krótkie lufy i sprawa tylu fps jest problematyczna więc. Męczą mnie sprzeczności: czy lepiej ładować zestaw kompletnego bore-up czy wszystko oddzielnie różnych firm, wydaje mi się że przy tak mocnym tuningu gotowy bore-up nie wytrzyma takich naprężeń długo z drugiej strony podobno wychodzi taniej? Następna sprawa to niekończące się pytanie o sprężynę i tu jestem w kompletnym lesie, którą? która da upragnione 500FPS a jednocześnie nie rozwali mi gearboxa po "chwili zabawy" Planuje przerobić emke z szturmówki aktualnie 380FPS na silną broń wsparcia ewentualne parasnajperkę tak że mam do wydania góra 1000zł na "wnętrzności" nie mówiąc nic o dodatkach do body: bipod, dobra luneta, tłumik, ewentualnie granatnik, malowanie. Ma ktoś jakieś sugestie? Quote Link to post Share on other sites
jackobi Posted January 7, 2008 Report Share Posted January 7, 2008 http://asgshop.pl/produkt.php?id=843 do tego wymieniasz precke na dłuższą bo wydaje mi się, że tutaj cylinder będzie trochę za duży do m15, krótkiego, no chyba, że masz rifle. W tym GB masz idealnie spasowane części, nic ci sie nie posypie bo to systema i nie musisz się męczyć z doborem poszczególnych części :) Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted January 7, 2008 Report Share Posted January 7, 2008 Nieprawda! Tłok sie posypie bo systemowskie tłoki to cienkie Bolki! Quote Link to post Share on other sites
enzig Posted January 9, 2008 Author Report Share Posted January 9, 2008 Mi w ASGshopie powiedzieli że do emki krótkiej M15A4 CA można spokojnie wsadzić tuning przeznaczony dla G&P 500-520FPS sprężyne M150 i będzie OK. Chyba wiedzą co sprzedają i jak to pracuje. Z drugiej strony M150 w CA troche mnie dziwi. Quote Link to post Share on other sites
Parafian12 Posted February 8, 2008 Report Share Posted February 8, 2008 Chiałbym osiągnąc około 370 FPS w Carabine. asg shop level I ... wiem.A żeby to zrobic np. u Krakmana? Quote Link to post Share on other sites
Shadow Posted February 8, 2008 Report Share Posted February 8, 2008 Te same części, tylko kupione u Krakmana, proste... A co Ci dokładnie chodzi? Quote Link to post Share on other sites
TBM Posted February 8, 2008 Report Share Posted February 8, 2008 370 to wrzucasz dobrą 110 i do tego batkę 9,6 jak chcesz mieć zajebistego rofa i po kłopocie. CA wytrzymuje to wszystko na stockowych zębach w dodatku. A co do krakmana - napisz do nich - pewnie nie będzie kłopotu. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.