Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Recommended Posts

Panowie, dzięki uprzejmości kolegi TMALIK86 mamy jako takie podsumowanie tematu, reckę.

Prosze się z nią zapoznać przed zadaneim oczywistych pytań.

Mendi

 

 

Nie miejcie do mnie pretensji, jeżeli coś Wam nie pasuje - Wiadomo co człowiek to punkt widzenia, a ten skrypt składa się z bardzo wielu wypowiedzi. Liczę że ktoś podejmie się dalszej pracy (ja już znalazłem to czego szukałem)

 

Każdy nowy w temacie na pewno znajdzie warte uwagi informacje i to jest celem tego tekstu.

 

 

Tunning:

 

 

Wymienione zestawy tunningowe:

 

sprężyna guarder 130

gumka systema

 

batka 9,6 1900 large

 

dało to 430 fps i jako taką reakcję na spust. Auto też jeszcze przyzwoite ROF ale nie powala

 

Ponoć do tej komory hop-up lepsza jest gumka guardera niż systema bo systema jest cieńsza i nie uszczelnia się tak dobrze w komorze hop-up jak ta guarderowska.

 

stokowe bebechy gearboxa po przemieleniu około 30 k kulek, głównie na auto nie mają w zasadzie oznak zużycia.

 

Wymienie gumkę na grubszą, uszczelnie teflonem i zobacze czy coś to da bo prawdę mówiąc spodziewałem że ten tuning da jakieś 450-460 fps

 

Wymieniłem:

Prowadnicę sprężyny na łożyskowaną P&J

Springa na M120 Guardera

Dyszę na Deep Fire uszczelnioną i wzmocnioną (mosiężna)

Gumka Shark MadBulla

Precka Deep Fire 6.02 590mm

Podwójny mosfet

 

Używam aktualnie kulek Goldenball 0,25 (imho bardzo fajne kulki) i precyzja strzału jak i zasięg są powalające. Mierzyłem zasięg na podstawie długości działki, dostrzeliwuję z jednego końca na drugi - jest to około 65m. Bezproblemowo trafiam w sylwetkę człowieka. Nie wiem, czego to jest zasługą - gumki czy też prędkości wylotowej czy też szczelności, ale bardzo, bardzo się zaskoczyłem. In plus oczywiście. Planuję jeszcze zmianę głowicy tłoka na jakąś lepszą.

 

1 zestaw to zakup markowego cylindra + prowadnica + łożyska + sprężyna

2 zestaw to zakup tłoka PJ , łożysk PJ, prowadnicy łożyskowanej PJ , zębatek elementa , sprężyna m120 i po jakimś czasie zestaw cylindra

Najtańsza opcja to wymiana tłoka, łożysk, głowic i dyszy. Metodą taką, że prosisz serwisanta aby Ci dopasował tak żeby było szczelnie. Tłok - 45 zł (aktualnie nie ma), łożyska - 25 zł, głowica cylindra - 45 zł, dysza ~20 zł (aktualnie nie ma), głowica tłoka - ? taka żeby była dobra. Nie wiem jak wygląda ta głowica cylindra - jeśli jest przystosowana do grzybkowej głowicy tłoka to można by głowicę tłoka właśnie grzybkową (cichą). No i sprężyna oczywiście - 49 zł.

 

(FTK+m130+gumka systemy+precka DF 550mm 6.02+zestaw cylindra Modify) nie wiem ile może mieć fps ale daje rade na około 70-80 metrów.

FTK Guardera wytrzymuje M140 na singlu ( włacznie z zębatkami) więc M130 spokojnie uciagnie ( a sam tłok śmiga już u mnie 3000 kulek na sp150 ale na zębatkach promyka)

Do m14 Cymki pasuje ftk guardera... co powinno oznaczać że pasuje do gb Cymki prowadnica do V7.. ale nie sprawdzałem

To tak prowadnica z M14 jest identyczna jak w GBv3 , stokowe zębatki spokojnie wytrzymują M130 , dowodem jest moja i kolegi replika (tzn kolegi ma M135) i obie śmigają pięknie , zanim swoją wysłałem (bo już nie jest moja ;-) ) jeszcze raz zajrzałem do GB nie było śladów a jakoś jej nie oszczędzałem .

Stokowy silnik jest słaby i daje mały ROF , choć M120 daje radę naciągnąć przy stokowej batce

 

Do M140 ja bym zakładał minimum:

zębatki

tłok

głowica cylindra

szkielet GB

silnik

=ok 1000 zł

 

Ale ja mam specyficzne podejście , często jeżdżę na większe strzelanki/zloty i dla mnie replika musi wytrzymać , bo przejechać 300 km i zejść po 20 minutach przez zerwany ząb albo coś to mija się z celem .

 

Tuning do 420fps - sprężyna M120, łożyskowana prowadnica sprężyny (w stocku jest plastikowa :teethh: ), stalowe łożyska ślizgowe + dla lepszej szczelności ja bym wziął dyszę, bo tania i może polepszyć sprawę. Do tego MAXymalne uszczelnienie układu, precka + silikonowa gumka HU.

 

Zębatki za 200zł można mieć teraz CA TU (wytrzymają dużo więcej)

Głowica tłoka proponuje lekką kompozytową

Łożyska śmiało kulkowe

Sprężyna - byle nie MO (madonion)

Przy wstawieniu silnika od PJota można i M130-140 (w zależności od batki) wstawić, na singlu GB spokojnie wytrzyma

 

krakman napisał ze gearbox nie wytrzyma w konfiguracji sprężyna m120 wzmocniona prowadnica i łożyska czy to jest prawda

Jak to nie wytrzyma?Ja katuje m14 od cymy na m120 i GB ma sie cale

sprężyna m110 ewentualnie m120 ale to już wtedy lepsze części musisz kupić jak chcesz żeby ci dłużej pochodziło. Z części do wymiany możesz wziąć takie części jak: wzmocniona prowadnica sprężyny, dysza do uszczelnienia, tłok możesz włożyć wzmocniony, cylinder jakiś lepszy, zębatki metalowe, łożyska metalowe, bateria słabo trzyma na mrozie więc możesz wymienić. Ja swoją owinąłem folią aluminiową i okleiłem taśmą izolacyjną :icon_smile: podobno to pomaga.

 

Są dwa rozwiązania: inwestycja w markowy zespół cylindra Guardera lub Modify lub składanie z pojedyńczych części różnych producentów.

Pierwsza opcja, oprócz zestawu (biorę pod uwagę Modify, bo Guardera aktualnie nie ma) trzeba by włożyć prowadnicę łożyskowaną i łożyska, no i sprężynę. Pociągnie i m130, na m120 utrzymasz gwarancję. Koszt - ca. 350 zł.

Podobnie swój upgrade plan wycenią pewnie w Taiwangun, tyle że z zębami.

 

Jeżeli natomiast chciałbyś po kolei części wymieniać: tłok, choćby i PJ z metalowymi zębami, łożyska PJ, prowadnicę łożyskowaną PJ - to pod kątem wzmocnienia. Razem koło 100 zł.

Potem można zastanowić się nad szczelnym zespołem cylindra - tutaj najlepiej wybór zostawić serwisowi, żeby dobrał to co jest szczelne wobec siebie. Lub zamówić DOBRY zespół np. Modify lub Guardera.

Do tego możesz włożyć m120. Zębatki pewnie wytrzymają.

m130 też powinno wytrzymać.

 

-Prowadnica łożyskowana PJ

-zestaw cylindra guardera do M14

-sprężyna 190% P&J

-Lufa precyzyjna 6,02 DF.

-Gumka silikonowa hop-up [sYSTEMA]

-Kable wysokoprądowe sylikonowe to raczej konieczność

Polecam taki zestaw i taką sprężynke, niedawno wstawiłem takową do g36k z zestawem cichym systemy i cylindrem elementa. Robi ponad 445fps, a średnia z 10 pomiarów to 460fps,a dużo większego oporu nie daje niż właśnie M120 guardera.

 

Łożyska albo zostaw te co są albo PJ weź - te systemy to jakiś absurd cenowy. Cylinder też nie potrzebny, ten chrom psu na budę. Głowica tłoka aluminiowa to kiepski wybór, bo głośna i ciężka. Jak wyżej - jeżeli głowica cylindra jest wklęsła, weź jakąś dobrą, markową cichą głowicę tłoka. Jeżeli nie, weź markową nylonową. Na głowicy tłoka, a właściwie jej o'ringu, ucieka zwykle najwięcej powietrza, głowica tłoka też nieźle dostaje w kość przy mocniejszej sprężynie - akurat do tego warto dopłacić.

 

Dodatkowy opis:

zestaw FTK P&J bez zębatek

zębatki, gumka, silnik stock

tłok DF z tytanowymi zębami

sprężyna Guarder m130

lufa 6,02 DF 590 mm

uszczelnione - 480 fps

drewniane łoże P&J

 

-Spring M120

- Hop-Siupka ( systema/ guarder)

- zestaw zębatek ( w zależności czy chcesz aby replika była nadal na gwarancji, podobno seryjne wytrzymują dobrze prace na singlu ale wiadomo Chnczyki to loteria... )

- teflon fix

 

No wydaje mi sie, że dzięki temu powinieneś uzyskać około 400 - 420 FPS

( jeśli coś źle napisałem poprawcie mnie bez bicia :icon_smile: )

 

 

Mam takie wnioski po dzisiejszych testach polowych - usunięcie trybu auto, wymiana kabli na modelarskie oraz mocniejsza bateria. Przyda się szybsza reakcja na spust. Instrukcja zablokowania auto jest w którymś z tematów dotyczących m14. Można też poprosić o to w serwisie.

Kable modelarskie - 1,5 mm kable miedziane z osłoną silikonową, np. http://sklep.monster...?TowarId=26715. Mają dużo mniejszy opór niż normalne kable, grubsze kable nie nagrzewają się również pod wpływem większego napięcia. Elastyczna ale wytrzymała osłona jest odporna na uszkodzenie i łatwo je się układa. W odróżnieniu od v.2, w v.7 nie trzeba otwierać gearboxa - styki silnikowe są na zewnątrz. Potrzebna jest lutownica, koszulki termokurczliwe, małe kombinerki i trochę czasu - to nie jest skomplikowane.

Zakładam wymianę kabli, bo chciałbym podpiąć baterię 11,1 V - a to już sporo. Myślę że na 9,6 kable stockowe nie będą się grzały. większość posiadaczy SR25 przy systemie magnum ładuje batkę 12V , błyskawiczna reakcja na spust .

 

 

 

Uwagi:

 

-piszą że M120 osiągnie 396FPS na dobrej konfiguracji i szczelności.

 

-Znalazłem info że łożyska są tutaj metalowe w stocku. Z tego wynikało by, że nie trzeba ich ruszać przy upgradzie :icon_smile:

 

-Jeszcze z uwag: bezpiecznik do wypieprzenia, można wymienić kable bez otwierania gb i włożyć silikonowe. Mag stockowy lata denerwująco w gnieździe - można podkleić taśmą i jest super. Pokrywa lufy mimo wszystko trzeszczy i woła o wymianę na metalową DF

 

-Nie miałem w rękach zębatek stockowych, ale domyślam się że są podobne do normalnych chińskich XYT czyli i do m130 pociągną.(dyskusyjne!!!)

 

-m100 powinno dawać 330 fps, m110 360,. m120 390 itd. Może dawać jednak mniej, często daje więcej. Wszystko zależy ile powietrza ucieka. Nominalne prędkości wylotowe zakładają średnią typową dla markowych replik, np. CA. Ale często udaje się dobremu mechanikowi wyciągnąć sporo więcej

 

-silnik do m14 jest krótki

 

-Części guardera dedykowane do TM pasują bez problemu (czasem możliwe jakieś problemy)

 

-Wzrost prędkości wylotowej można uzyskać (niewielki, ale zawsze) przy wymianie prowadnicy na łożyskowaną. Nie wiem jak się przedstawia szczelność stockowej dyszy i głowicy tłoka - może być tak, że stockowe są razem szczelne a nawet jak się wsadzi np. dyszę z uszczelką na stockową głowicę tłoka to będzie nieszczelność, bo do siebie nie pasują. Także jak wymieniać coś z zespołu cylindra to raczej razem, czyli np. zestaw cichy systemy + dysza systemy.

 

-witam, raz jeszcze tak kolega wcześniej napisał Panu że gwarancja jest do 120 m/s ale niestety w między czasie testowaliśmy dłużej tą konfigurację i niestety głowica cylindra nie wytrzymała 20 tys wystrzelonych kulek, a niestety na dziś nie posiadamy do tego modelu głowicy wzmocnionej. Więc trudno nam dawać gwarancję na coś jak wiemy że na takiej sprężynie nie wytrzyma 20 tys wystrzelonych kulek... Niestety to jest tzw "ciemna strona upgrade" Jeśli chce Pan koniecznie zachować gwarancję to 110 m/s nie więcej pozdrawiam

krakman

 

-Z tego co rozmawialem sprężyna m120 miażdzy głowice cylidra, a nie wstawią wzmocnionej, bo nie mają do niej dyszy. Ja polecam kontakt telefoniczny z serwisem, ew. włascicielem, bo główny kontakt jest nieprecyzyjny.

 

-Czy warto dopłacać do zębatek? Z praktycznego punktu widzenia nie, bo jest bardzo mała szansa że z nimi coś się stanie(dyskusyjne!!!), tym bardziej że pewnie auto nie będziesz nadużywał. Pytanie, ile jest warta gwarancja :icon_smile:

 

-Oczywiście gumka i lufa to sama podstawa. Odnośnie lufy Systema jest jak najbardziej ok, ale upewnij się tak jak pisałem co do długości, bo M14 TM ma lufę wew. 500 mm

 

 

Tunning fps:

 

-Jak nie sprzedam tej czternastki to wkrótce założę nowe zębatki i M130 guardera , wtedy napiszę ile daje FPS , ale jestem optymistą i sądzę że da się wyciągnąć te 460 , na M120 średnia to 414 fps , a najwyższy pomiar to było 420

 

-W serwisie Taiwangun była robiona m14 - zestaw cylindra Guardera + m130 i udało się wyciągnąć 470 średnio.

Taiwangun będzie niedługo sprzedawał części do tuningu na m120 w zestawie, będzie taniej niż kupowane osobno. Myślę że bez problemu ten zestaw pociągnie m130, ale nie dadzą gwarancji. Pytanie jak się ma szczelność głowicy tłoka PJ do głowicy tłoka Guardera - to by mnie martwiło.

 

-Jeżeli zaś o moc chodzi, sporo jest w tym temacie informacji, ale podstawa to moim zdaniem jednak dobry zespół cylindra. Ten Guarder będzie ok, myślę, i tłok dostajesz w prezencie. Do tego m130 Guardera, prowadnica v.3 i profilaktycznie można zębatki wymienić. Jakiej marki - zależy od kieszeni. Bez zębatek wychodzi to ok. 330 zł, czyli wersja ekonomiczna. No i mocna bateria rzecz jasna.

 

-niestety po zmianie sprężyny na 120 m/s to jest równoważne z utratą gwarancji, nie ma takiej możliwości aby miał Pan dalej gwarancję, na sp 12 guardera powinien Pan wyciągnąć 400 410 fps,

 

 

Lufy:

 

-Lufa broń Boże SRC - są fajne Systemy, DF.

PS.Co do lufy , weź deep fire , też jest przystosowana do komory chopa w naszej replice.

 

-3 wymienione firmy(DF, KM, SRC) robią lufy, które pasują zarówno do komory HU m14 jak i typowej aegowej. Większość producentów luf precyzyjnych wypuściło lufy dedykowane do m14.

 

-co do samej lufy to wkładamy 509, choć faktycznie może wejść dłuższa tylko że wtedy trzeba przycinać lufę, albo frezować pod komorę hop up ponieważ komora w M14 ma trochę inne mocowanie i standartowe frezy niestety nie pasują, a tylko tajwańska firma SRC robi dwa frezy obok siebie.

Deepfire też robi takie lufy . Olej tą gwarancje , replika jest solidna i dobrze wykonana , nie powinna się szybko posypać . Moja ma już 2000 BB przebiegu w tym 1500 po włożeniu M120 i prowadnicy PJ , wszystko jest ok .FPS to 415.

 

-precka df 6,02 -znam 1 osobę z tą lufą , chwali sobie; inna opinia:- Koledze się kulki TM na auto tną w tej lufie.

Co do tej precki DF miałem ją założyć w poniedziałek... założyłem dziś, po krótkich testach można stwierdzić, że prędkość początkowa zwiększyła się dość wyraźnie, tak samo skupienie strzału. lufa ma trochę większą średnicę zewnętrzną ale jest krótsza (550mm) od lufy stockowej o jakiś centymetr może dwa.

 

 

W porównaniu:

 

-M4 ma lufę 363 mm a m14 500 mm więc napewno będziesz miał lepsze skupienie

 

-M14 ma o 2 klasy lepszy HU od emek... tylko gumka i śmigać będzie..

 

 

 

O MOSFET:

 

MOSFETy Panowie, MOSFETy. To naprawdę daje. Bo przy takich bateriach i sprężynach jakie macie zamiar tam montować to nie wróżę długiego życia stykom w waszych M14. Raczej bardzo krótkie życie.

będę zakładał IRF1404PBF. IRL1404 już zakładałem w innej replice i jest bardzo dobry, jak sprawuje się ten który będę zakładał teraz napiszę jak zrobię instalacje (jednak po weekendzie, sklep elektroniczny mi zamknęli :icon_confused3:). A wstawić i tak trzeba, nawet na stockowej sprężynie, styki są NAPRAWDĘ delikatne. Bardziej niż w gb v2.

Zrobiłem dokładnie taki układ jaki chciałem - 2xMOSFET, kable 2,5mm2 główne, 1mm2 sterujące, wszystkie rezystory 2W. Przy okazji przeczyściłem styki. Układ jest szybkowyczepny - wszystko na wsuwki. Każdy wie jak wygląda rozbieranie M14 i jaki dostęp do kabli jest. Dzięki szybkowyczepnej instalacji, mając zapasowy zestaw kabli z MOSFETem, w razie uszkodzenia układu wymiana całej instalacji zajmuje 2 minuty w terenie.

 

Sposób na zrobienie MOSFETa jest w odpowiednim temacie na forum, sam tam pisałem nieraz i to w sumie nawet w kilku tematach a nie w jednym. Poszukaj. Kable - główne (zasilające) 2,5mm2, sterujące tranzystorem 1mm2. Miejsca jest tam tyle że główne spokojnie 4mm2 bym upchnął a jakby się uparł to może i 10mm2 by wcisnął jakby były w dość cienkiej izolacji. Ale 2,5mm2 główne i 1mm2 sterujące są w zupełności wystarczające. Polecam również wymianę wtyczki ze zwykłej mini Tamiya najlepiej na bananowe lub takie jakich ja teraz używam, większa wersja samochodowych "wsuwek"

 

Zasięgi:

 

-ja dziś zrobiłem test mojej czternastki.

sp120 guarder, prowadnica łożyskowana, gumka silikonowa guardera.

50m (MIERZONE METREM :icon_smile: ) jest bardzo skuteczne chociaż 100% w człowieka by nie było - gumka jest niedotarta i ciągnie kulki troszkę w górę przez co powtarzalność strzelania jest średnia. Tak poza tym to pięknie. Całkowity zasięg to 65m ~.

Jeszcze jedna mała wada to to że mag poda czasem 2 kulki.

 

-Wymieniłem:

Prowadnicę sprężyny na łożyskowaną P&J

Springa na M120 Guardera

Dyszę na Deep Fire uszczelnioną i wzmocnioną (mosiężna)

Gumka Shark MadBulla

Precka Deep Fire 6.02 590mm

Podwójny mosfet

 

Używam aktualnie kulek Goldenball 0,25 (imho bardzo fajne kulki) i precyzja strzału jak i zasięg są powalające. Mierzyłem zasięg na podstawie długości działki, dostrzeliwuję z jednego końca na drugi - jest to około 65m. Bezproblemowo trafiam w sylwetkę człowieka. Nie wiem, czego to jest zasługą - gumki czy też prędkości wylotowej czy też szczelności, ale bardzo, bardzo się zaskoczyłem. In plus oczywiście. Planuję jeszcze zmianę głowicy tłoka na jakąś lepszą.

 

 

- tutaj jest prośba o dodawanie osiągów !!!!!!!!!

 

 

Rozkładanie:

 

A jak jest z rozkładaniem repliki?

 

Identycznie jak w AGMie? Chciałbym się dostać do gearboxa, znalazłem film na mechbox.com do rozbioru AGMa... czy to tak samo się robi? -TAK

Rozkładanie repliki można wzorować na AGM - na youtubie sa filmiki Mechboxu

 

 

 

 

Części gb v.7:

 

  1. -Co do gb G&P to raczej nie będzie pasować bez przeróbek ale głowy nie dam uciąć. W przypadku Karta/ AGM'a właśnie ten gb nie pasował. Jeżeli Cyma jest wzorowana w budowie na TM'ie to można się pobawić w te klocki.
    Co do M150 to wydaje mi się, że tylko ten gb wchodzi w grę.
  2. -Mechanizm repliki opiera się na gearboxie wersji 7, wewnątrz wzmocnione stalowe zębatki osadzone w polykarbonowych łożyskach ślizgowych 6mm które charakteryzują się większą odpornością na zużycie.
  3. -Zębatki to prawdopodobnie zwykłe chińskie XYT które znoszą i m130, póki przełożenie pozwala.
  4. V.7 dosyć ogranicza możliwości manewru, jeśli chodzi o modyfikacje. Jest FTK Guardera, ale tylko pod m120 i kosztuje 100 usd. Jest głowica cylindra Guardera, prowadnica oraz zestaw cylindra i tłoka.
  5. -Smarując dziś GB w AK wyciągnąłem z niego prowadnice PJ łożyskowaną i przełożyłem do M14 , podeszła bez problemu , jest identyczna z tą z GBv7

Jak wygląda w stocku:

 

 

-Ok M14 przyszło :icon_smile: po testach na razie chodzi ładnie. Pierwsza kulka zawsze ląduje metr przed lufą, ale reszta idzie ładnie. Ciężko dograć do siebie celownik i hop-up. Zasięg skuteczny na sprężynie m120 to jakieś 50 metrów. Z części które się zepsuły od razu to jest bolt-cath łapał zamek po każdym odciągnięciu, a teraz całkiem zgubiłem przycisk. Poszła "osłona" cylindra musiałem trochę piłować bo zahaczała o zamek. Dźwięk przeładowania na prawdę jest jak w oryginale :icon_smile: Osiągi względem m4a1 Boyi/P&J są porównywalne, M14 jest chyba trochę celniejsze jednak trzeba dotrzeć mechanizmy, by działały poprawnie. Ogólne wrażenie karabin zrobił na mnie bardzo pozytywne. Szybkostrzelność jest bardzo wysoka. Żeby rozłożyć karabin nie potrzeba praktycznie żadnych narzędzi, wystarczy odchylić osłonę spustu, zdjąć go i odciągnąć za komorę resztę karabinu. Niestety ułożenie kabli jest inne niż w instrukcji. Nie obeszło się bez przeróbki kolby. Bateria krótko trzyma w niskich temperaturach, swoją owinąłem w folie aluminiową i okleiłem taśmą izolacyjną :icon_smile: powinno pomóc. Karabin jest trochę dziwnie wyważony, większość ciężaru opiera się na lufie. Co do zachowania w boju nie mogę za dużo powiedzieć :icon_smile: jutro chrzest bojowy. Wrażenia opisze po bitwie. Puki co karabin jest godny polecenia, choć nie wiem czy wart jest swojej ceny :/ To tyle na dziś.

 

 

-tam jest lufa trochę lepsza niż w normalnych aegach, ale ciągle to nie jest to samo co Systema na przykład. Takie coś pomiędzy, na początek na pewno wystarczy. (dyskusyjne - mocno!!!)

 

-Z baterią jest o tyle problem, że jeżeli planujesz w przyszłości włożenie sprężyny m120 to wtedy będziesz potrzebował 9,6 v. Do obecnej sprężyny wystarcza 8,4 v. Ładowarka procesorowa na pewno się przyda i jest uniwersalna.

 

-skuteczny zasięg (tzn. żeby nie było niejsaności - taki gdzie na 5 wystrzelonych kulek, wszystkie trafiały w cel) - 50 metrów. Większego dystansu nie weryfikowałem, z trzech powodów

a) było potowrnie zimno, więc i tak osiągi nie był maxymalne

b) stockowa bateria ledwo ciągnęła i nie dała rady zrobić wszystkiego co planowałem

c) zmarzłem i nie chciało mi się mierzyć dystansów powyżej 50

Wrażenie - długa lufa i to co chinole napchali do środka, robią jak najbardziej pozytywne wrażenie

 

-Byłem dziś na dworze z tą m14 przy temperaturze 0 stopni bateria wytrzymała baaardzo długo. Wystarczy ją obłożyć folią aluminiową i okleić taśmą izolacyjną

 

-Moim zdaniem ta replika w stocku strzela naprawdę przyzwoicie i na pewno typowe zabawki typu m4 czy ak po 400 fps nie zostawiają jej w tyle. Poza tym jest wyjątkowo user friendly, bardzo mi się to podoba. Na wstępie jest z nią kilka razy mniej problemów niż z emką tej klasy.

 

-Odrazu jak zakupisz m14 to rozłóż ją i wszystko dokręć ,ponieważ ostatnio mój kumpel kupił m14 i jak ją rozłożył to między Gb a Hu była 2 mm dziura przez co tracił około 20 fppsów.Kiedy już wszystko poskładał i zrobił teflon fixa wyszło mu średnio 377 fpssów na 10 strzałów

 

-Jest, miałem tak od nowości, 0,25 szły w niebo. Powodem było to, że łoże blokowalo pokrętło hopka (pokrętło było za długie). Wystarczyło wyciąć kwadracik w łożu tak, aby pokrętło hopka zmieściło się w tym kwadraciku wyciętym.

 

Poprawki wg Laokoon:

1. stockowe zębatki mogą uciągnąć m130, ale nie powinno sie mówić o tym z taką pewnością.

2. Szkielet G&P wymaga wielu przeróbek, dość trudnych do wykoniania. do tuningu pod sp150 a nawet sp160 Guardera szkielet TM jest idealny. Szkielet G&P jest za to ze słabego stopu i ja nie jestem w stanie powiedzieć ile wytrzyma.

3. Piszesz o stosowaniu zębatek Elementa, które są gorsze od stockowych

4. W 1 miejscu piszesz, że w stocku łożyska są metalowe, w innym - że z tworzywa

5. To ZDECYDOWANIE nieprawda, że nie warto kupować dobrych (Prometheus) zębatek.

6. To ZDECYDOWANIE nieprawda, że tylko 3 firmy robią lufy pasujące do m14. 3 wymienione firmy robią lufy, które pasują zarówno do komory HU m14 jak i typowej aegowej. Większość producentów luf precyzyjnych wypuściło lufy dedykowane do m14.

7. To nieprawda, że wszystkie dedykowane do m14 części Guardera pasują bez problemów, choć problemy są sporadyczne.

Edited by Mendi
Link to post
Share on other sites
  • Replies 1.9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Problem z częściami do V.7 nie jest wcale taki duży (ASGShop, Capri i Specshop mają ich trochę, głównie ASgShop). Prawdziwy problem jest dopiero przy dużych tuningach, a z tego że chcesz M21 wnioskuję że taki chcesz przeprowadzić. Co do montażu lunety to zasadniczo masz tylko 2 wyjścia jeśli chodzi o polskie sklepy:

http://www.asgshop.pl/produkt.php?id=829

lub

http://www.asgshop.pl/produkt.php?id=869

Z tym że w 2 wypadku miałbyś małe problemy z montażem (ale da się, już widziałem tak zamontowany).

Link to post
Share on other sites

Dzięki za odpowiedz.

Co do montowań optyki to raczej brał bym tą tańszą opcję (wydawanie na montaż szyn ceny zbliżonej do ceny repliki mija się z celem trochę ;-) )

 

Fakt, chcę zrobić z tego m21 ale z racji warunków i rodzaju rozgrywek jakie prowadzimy, takie optymalne maksimum to 450 - 480 fps, więc to raczej kwestia klimatu strzelca wyborowego niżeli autentyczna siła ognia. Sądzicie ,że nie było by problemu z częściami w asortymencie polskich sklepów przy takim tuningu ?

 

Czekam na odpowiedz z Gunnfire'a gdyż tylko oni sprzedają ten model, jak napiszą jakieś konkrety to nie omieszkam tu wkleić.

 

Pozdrawiam.

Link to post
Share on other sites

Pójdzie silnik, bateria, zębatki i szkielet - to z tych najdroższych części. Do tego tłok, prowadnica, dysza, sprężyna, głowica tłoka i wypadałoby okablowanie wymienić. Do pełni dzieła jeszcze cylinder, jego głowica popychacz

 

W sumie, koło 900zł za tuning się zawróci, ale to minimum. Lepiej kupić zestaw FTK do M14, do tego silnik, bateria, dwie zębatki, okablowanie i szkielet.

 

Odpowiedz sobie na pytanie - ma to sens?

Edited by dr_wisla
Link to post
Share on other sites

Oni zrobią tuning na 100%. Pytanie tylko, że nie spartoczą GB v.7 bo jak wiadomo, na staine mają tylko AGMy, a tam jest połowa v.2 i v.3.

 

Tuning do 420fps - sprężyna M120, łożyskowana prowadnica sprężyny (w stocku jest plastikowa :F ), stalowe łożyska ślizgowe + dla lepszej szczelności ja bym wziął dyszę, bo tania i może polepszyć sprawę. Do tego MAXymalne uszczelnienie układu, precka + silikonowa gumka HU. Ja tak chyba właśnie zrobię i dołączę się do zamówienia z WGC, bo tam precke promyka kosztuje 50$ :lol: .

Link to post
Share on other sites

No tuning najwcześniej za 2 miesiące, na razie zbieram fundusze. Ale części się nie zmienią, chyba że wypuszczą coś arcy ciekawego, w co bardzo wątpię.

 

Pisałem przed chwilą do gunfire o tę komorę, czy trzeba coś zmieniać przy wstawieniu precki czy nie i czy wymiana samej gumki może być. Jak odpiszą to dam znać.

Recke miałem napisać 2 tygodnie temu, ale cholernie mi się nie chce :). Napiszę na pewno, jak tylko mi się zachce pisać mnóstwo i robić zdjęcia. Repliki ine będę rozkładał żeby zdjęcia robić, bo na razie nawet nie wiem jak, a GB v.7 nie tknę bez kogoś kto się na tej wersji zna.

Link to post
Share on other sites

Co do komory to zadzwoń/napisz do krakmanów. Ja od nich odkupiłem nowiutką komorę do M14 AGM- co prawda chińską tego samego producenta. Podejrzewam, że jeśli mają M14 od CA to powinni mieć też do niego komory. Tylko pozostaje kwestia kompatybilności z Cymą.

Link to post
Share on other sites

A znajdziesz mi inną komorę do M14?

:P

Nie znajdę, ale wymienianie chińskiej komory na inną chińską dla mnie przynajmniej jest bezsensowne. Jednak jeśli jest tak jak mówi Hawk14 i krakmani mieliby komory od CA to już byłoby coś (o ile komora CA pasowałaby do Cymy).

Edited by MAJOR762
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...