Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

[Oficjalny] M4A1 [ICS]


Recommended Posts

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Dzięki wielkie, problem z gumką rozwiązany ;) Zważając na zdjęcie powyżej przypomniała mi się dawniejsza chęć tuningu zewnętrznego mojej emki, mianowicie chciałbym zamontować chwyt przedni RIS, dłuższy od standardowego chwytu M4, bez zmiany lufy zew. Wyglądać by to miało mniej więcej tak : http://farm8.staticflickr.com/7129/7845842472_14f5436a85_z.jpg . Jakie części by do takiej modernizacji były potrzebne ? Pytam się ponieważ kompletnie się na tym nie znam, a nie znalazłem czegoś podobnego na forum ;) (A o ile mi wiadomo delta ring ICS'a różni się od innych producentów)

Link to post
Share on other sites

Mam kilka pytań odnośnie emki:

zastanawiam się nad wersją commando, ale z proporcji długości wynika, że spust znajduje się 28 cm od końca kolby czyli ok. 10 cm bliżej niż w innych modelach, czy nie będzie to niewygodne przy wzroście 185 cm?

Czy do ICS pasują lufy zewnętrzne innych producentów? Druga opcją jest kupienie wersji z kolbą łamaną i dołożenie krótszej lufy.

W drugiej replice na lufie, zaraz za muszką jest zgrubienie - czy oznacza to dokręconą końcówkę jak tu, czy po prostu tak wygląda?

Link to post
Share on other sites

I tak zamierzam wymienić korpus (nie od razu), a koszt wyjdzie tylko kilkadziesiąt zł wyższy i zawsze będzie drugi w razie pęknięcia.

Dodatkowo wersja Commnado i z łamana kolbą są tylko UV -a te mnie interesują. Parę tygodni temu w jakimś zagranicznym sklepie widziałem Commando z łamaną, ale nie udało mi się trafić drugi raz.

Przy okazji zmierzyłem odległość od końca kolby do spustu w SWD - tam jest 31 cm i trzyma mi się wygodnie, więc skrócona kolba nie powinna być taka zła, najwyżej wydłużę sobie dodatkowym deklem.

Link to post
Share on other sites

Również odradzam pchanie się w wersję Universal. Z wymianą korpusu to nie taka prosta sprawa. O ile zakup dołu nie powinien być większym problemem, to dostanie górnej połówki (metalowej) ostatnio graniczy z cudem. Do ICSa łatwiej i taniej jest dosztukować krótszą kolbę lub lufę zewnętrzną niż metalowe body.

Link to post
Share on other sites

i do tego w UV jest gorszy silnik... a przynjmniej był ;D kup sobie profesional i wymin kolbę jak musisz miec łamaną. KIedyś miałem Emke z łamaną i nigdy juz nie kupie łamanej ;D

 

Jak Kolega wyżej napisał zakup góry to jak wyprawa do mordoru bez Sama ;D prawie nei możliwe xD

Link to post
Share on other sites

Akurat kolba jest dla mnie mniej ważna niż lufa. Najbardziej zależy mi właśnie na lufie ~25 cm, a z metalowych są tylko standardowe 36 cm i wersje cqb ok 18. cm (oprócz orisowanej, ale 1800 zł to już trochę za dużo, gdyby mnie fundusze nie ograniczały to bym brał).

 

Jakiś czas temu pobieżnie przeglądałem temat o UV i wynikało z niego, że korpus daje radę i potrzeba wymiany jest bardziej estetyczna.

Co do silnika to nie zamierzam pakować sprężyny mocniejszej niż m120, więc powinien uciągnąć.

 

W każdym razie kupować będę najwcześniej za parę tygodni, więc zdążę jeszcze raz przeczytać tematy o obu wersjach. Albo odłożyć więcej pieniędzy i problem sam się rozwiąże.

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Jaka lufa? U mnie, w przypadku standardowej dla M4 lufy 14,5" taka operacja jest niemożliwa, bo w lufie są wycięcia na kołki mocujące podstawę muszki.

Do listy części niepasujących do ICS należy dodać jeszcze wszelkie elementy obejmujące gniazdo magazynka. Próbowałem nałożyć na nie gumową osłonkę, skończyło się na jej rozerwaniu. Ready mag (bodajże CA) również nie pasuje - gdzieniegdzie brakuje dosłownie kilku milimetrów.

Link to post
Share on other sites

Witam ponownie, czytając kilka stron tego tematu jestem po prostu przerażony jakie przy tej emce są problemy z kompatybilnością części... Przez chwilę miałem zamiar sprzedać w p***u i kupić chińczyka, ale dałem ostatnią szansę, tak więc kilka pytań :

1. Jakie są SZCZEGÓLNIE niestandardowe części tej repliki ?

2. W czym właściwie tkwi problem tego nieszczęsnego delta ringu ? Czym się różni od ''normalnych'' i czy można go wymienić (i na jaki wymienić polecacie). Jeszcze w kwestii delta ringu - czy będzie do stockowego d-ringu pasować ten chwyt ? http://www.taiwangun.com/7-ergonomiczny-chwyt-przedni-coyote-acm

 

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

Części niestandardowe:

Korpus - góra i dół absolutnie niewymienialne z czymkolwiek innym. Mocowanie prowadnicy kolby też jest inaczej rozwiązane, jednak da się bez większego problemu założyć standardową prowadnicę systemu TM.

 

Gearbox - rozumie się samo przez się. Części w GB w znakomitej większości standardowe.

 

Komora hop-up - j.w.

 

Gwint na upper receiverze i delta ring. Problem w tym, że gwint jest odrobinę inny, niż standard TM. Aczkolwiek ja, bez żadnych przeróbek, dopasowałem na upper (a przynajmniej na jeden z dwóch, na jednym upperze na pewno pasował, na drugim nie sprawdzałem) delta ring bodajże A&K/PJ (nie mam pewności co do producenta a i tak tego delta ringu nie używam). Rodzi to więc problemy przy montażu frontów RIS, zwłaszcza typu free float.

Delta ring, a raczej jego część - tzw. barrel nut, jest inny - nie ma charakterystycznych ząbków na klucz, a jedynie dwie wypustki, dzięki którym można go dokręcić. Czy na ten delta ring założysz podlinkowany front? Nie wiem.

 

Lufa trochę się różni od standardu TM - mocowanie w body jest takie samo, ewentualnie lufa innego producenta może wymagać trochę szlifowania. Główną jej różnicą jest możliwość regulacji jej długości. Dodatkowo standardowe, plastikowe okładziny ICSa są chyba trochę krótsze od standardu TM więc i odległość muszka-body jest mniejsza. Wymieniając lufę na inną, nie da się założyć okładzin ICSa, bo muszka jest za daleko i okładzinom brakuje kilkunastu mm, aby wejść w przednią obsadę tuż przy muszce.

 

Trigger guard - kabłąk spustu - odrobinę dłuższy od standardu TM. Ponoć podchodzą trigger guardy do replik GBB.

 

Chwyt pistoletowy - nie wiem jak do końca z tym jest, ale ostatnio kupiłem chwyt standardu TM (kopia magpulowskiego MOE) i niestety nie pasuje - trzeba zebrać sporo materiału w jego górnej części, aby wszedł na miejsce.

 

Wspomniane gniazdo magazynka - wymiary zewnętrzne są o kilka mm większe od standardu TM, przez co zamocowanie Ready Maga prod. Classic Army czy też gumowej nakładki polepszającej chwyt jest utrudnione. Kumpel ma na gnieździe założony magwell - pasował ponoć bez większych problemów.

 

Poza tym wszystko jest mniej więcej standardowe :teeth:

Btw. ja bym ICSa na chińczyka nie zamienił.

Link to post
Share on other sites

Mój ICS jest wtedy chyba jakiś dziwny.

 

Nie mam żadnego problemu ze zmianą frontu/lufy - aktualnie mam lufę od G&P, RISy CA, delta ring G&P, muszkę od G&P i wszystko działa. Dodatkowo przerobiłem jakieś free float'y od PJtów i innych śmieci, przewinął się też Magpul'owy front.

 

Komorę kupowałem ze 3-4 miesiące temu na Madonion, tylko pisałem meila do nich, bo na stronie rzadko mają wystawione.

 

Kabłąk spustu - miałem oryginalny, później taki "sznajperski" od Boy'a, teraz siedzi od CA. I nie widzę żadnego problemu.

 

Reszta zgodzę się z Pietrachą, a przynajmniej nie wypowiem się, bo nie montowałem u siebie żadnych ready magów ani innych takich pierdół.

 

Dodatkowo, jeszcze jedna drobna różnica - na prowadnicę od ICS'a nie wchodzą wszystkie kolby - tzn wchodzą, ale na wcisk. Teraz mam kolbę od G&P, zwykła od CAR'a-15 i na wcisk jest, muszę prowadnicę zmienić.

Link to post
Share on other sites

Może to zależy od serii?

Tak jak wspomniałem, na jeden z moich upperów udało mi się nakręcić jakiś chiński delta ring. Na drugim nie próbowałem. Jeden upper mam szary a drugi czarny. Może w weekend uda mi się to dokładniej sprawdzić.

Kumpel ma ICSa i miał problem z montażem zwykłych risów - musiał dorabiać sobie barrel nut do ICSowskiego delta ringa, bo ten od risów nie pasował na gwint.

 

Chciałem zamontować kabłąk spustu od G&P (jakoś ładniejszy mi się wydaje) i niestety, ale jest dosłownie o milimetr (albo i mniej) za krótki - otwór kabłąka nie pokrywa się z otworem w dolnym korpusie więc i kołka nie da się przełożyć. Fakt, że można nawiercić kabłąk, ale niesmak pozostaje :P

Link to post
Share on other sites

Nie miałem takich problemów, o których piszesz. U siebie mam to co wypisałem wyżej, i metalowe body, wszystko pasuje. Wcześniej miałem ten szary plastik, i też działało.

 

Z ciekawości, z którego roku jest twój ICS? Bo może faktycznie różne serie mają jakieś lekkie zmiany.

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Panowie, porady potrzebuję.

 

Czy ktoś z Was, albo Waszego otoczenia próbował pogodzić ICSa z tymże cudem?

http://www.specshop.pl/product_info.php?cPath=22_215_208&products_id=7902&name=MadBull_-_Prowadnica_Kolby_-_ACE_M4_Stock_Tube_-_LiPo_Ready

 

Główny problem jaki widzę to fakt, że zgodnie z instrukcją trzeba uciąć kawałek adaptera prowadnicy. Robiąc to ucinamy gwint, w który wkręca się śruba. W przypadku większości replik gdzie śruba wchodzi w prowadnicę sprężyny, nie stanowi to problemu. Tutaj zaś tak, bo w co w takim razie wkręci się śruba? Pomijam fakt, że będzie skrócona, ale wciąż nie ma dla niej punktu zaczepienia.

 

Anyone?

 

P.S. Jestem mocno nastawiony na tą prowadnicę, więc jeśli zdecyduję się na jej zakup i jakimś cudem uda mi się to wstawić - dam info.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...