Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

[Oficjalny] M4A1 [ICS]


Recommended Posts

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

vecna, dużo piłowałeś? Mam boreup'a na biurku, który dostałem " w prezencie " bez dyszy, i chcę wstawić. Całość jest od Guardera, muszę znaleźć dyszę jakąś teraz.

 

@Brzuski - sprawdziłem, faktycznie :icon_smile: Dzięki :icon_smile: zobaczymy, co to zrobi w drugim ICSie, mam teraz wolny tydzień, będę kombinował :icon_smile:

 

Nie dużo - może 0,3 - 0,5 mm . Trochę się zeszło - nie chciałem spiłować za dużo.

W BU Guardera najgorsza jest uszczelka głowicy tłoka - ciężka do dostania.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

@Roni17 - rozbierz i spójrz na spokojnie na oryginalną dyszę i tą od Retro.

Zauważysz że średnica wcięcia rowka na dyszy Retro jest węższa od tej w oryginalnej. Piszę tu o rowku który mocuję dysze na popychaczu. Wystarczy je delikatnie poszerzyć ( minitarnik, lub cieniutkie wiertełko i 2 minuty pracy).

 

Sama średnica wewnętrzna dyszy jest OK. pięknie uszczelnia.

 

 

Ja natomiast mam problem z moim TransForM4'em i gumką hopa.

Oryginalna - ok. Wszystko działa, ale próba założenia czarnej systemy... i dupa, nie podaje kulek, klinuje się, albo rozwala kiulki. Zakładałem ją już z 20 razy, na wszelkie możliwe sposoby... i za żadnym razem nie jest idealnie.

Zaznaczę że powrót do stockowej - i za każdym razem jest ok... :(

Robiłem TFM4 :icon_wink: na stokowej dyszy i zielonej G&G i km head 407mm :icon_wink: ładne stabilne cudowne 447-450 fps

Wymieniono tylko prowadnice sprężyny na metalową łożyskowana reszta stock ;)

Edited by rafik1213
Link to post
Share on other sites

Jutro generalne i ostateczne testy moich pykadełek - na standardowych zestawach cylindra (NBU) w jednym spring 140 (chiński), w drugim spring 135 (chiński). Nie chce mi się mierzyć już tego. Jeśli wyjdzie kolejno 480-490 i 460-470 to nie ruszam, i tak zostaje.

 

Wnioski po ostatniej kombinacji:

- dysza Guardera jest za szeroka - w jednym siedzi niebieska CA a w drugim metalowa od G&P.

- wywaliłem łożyskowania z tłoków i prowadnice bez łożysk. Chcę na lekko i samym springu.

- w obydwóch silniki P&Ja z niebieską dupką. Nie miałem w nich T3000, także szukałem czegoś w sensownej cenie.

- wywaliłem też ICSowkie AR'y, wstawiłem zwykłe. ICSowskie hałasują.

 

Do tego oczywiście kabelki modelarskie i generalnie z boxa poleciało wszystko. Dobierałem każdą część do części.

 

Awaryjnie leży u mnie bore-up Guardera. Nie wiem czy montować. Nie potrzebuję tak w sumie nic więcej tam. Okaże się jutro.

Link to post
Share on other sites

Pany ponawiam pytanie. Moze by tak zrobic ściepe i ktos ogarniety by zamowil pare szt. Metalowych komur hopka ???

Karmazyt tez zachorowalem, i kupilem drugiego icsa do cqb.. :-)

 

Ja póki co jestem dziwnym człowiekiem i uzywam brzydkich słów, komory plastikowe działają, są szczelne :icon_wink: Wyszło jak miało wyjść, na jednym jest 488 fps, na drugim 460-470 fps. Także teraz jedyne co mi zostało, poprawić podkładkowanie, i w sobotę wyjeżdżają dwie niezniszczalne zabawki z warsztatu :icon_smile:

 

Jako ciekawostka - kolby od G&P na prowadnicach ICSa nie mają luzu nawet o milimetr - i trzeba dużo siły, żeby składać/rozkładać. Sprawdziłem kolby typu CAR i SF, po kilka sztuk, na dwóch ICSach.

Edited by seger
bluzgi
Link to post
Share on other sites

Tylko ze mi juz 3 razy pękła komora..... i troche lipton...

 

Nie rozumiem. Nie oszczędzam replik, przed długi czas chodziły na sprężynach 150, napieprzam magazynkami przy wkładaniu, dobijam je. Na komorach nie ma ani JEDNEJ rysy. A mają już po kilka lat.

 

Co wy z tymi komorami robicie ? :D

Link to post
Share on other sites

Kupiłem ostatnio używanego, trochę styranego, kilkuletniego ICS'a i postanowiłem przywrócić go do stanu używalności.

 

Zaczynając od części zewnętrznych.

 

-Chciałem sobie walnąć free float'a, nie jestem oryginalny wybrałem zwykły od MK18, ale gwintowanie na delta ringu w ICSie jest metryczne, a w większości innych replik calowe. Podobno jeszcze TM ma metryczne i jego bezpośrednie klony. Sprawdziłem z 4 delta ring różnych firm, niestety nic nie podeszło.

W końcu stockowy delta ring poszedł na tokarkę, co by pasował z free flot'em.

- Zwalniacz magazynka od JG też nie podchodzi, dziura w GB jest za mała. Trochę czasu z pilnikiem spędziłem nad zwalniaczem, ale w końcu się zmieścił.

- Prowadnica kolby jest odrobinę szersza niż gdzie indziej i chińskie kolby wchodzą, ale bardzo ciasno.

Dla kogoś kto nie lubi telepiącej się kolby M4, super sprawa.

 

Wewnętrznie:

 

- Lufa wewnętrzna w wersji CQB ma 285mm jakby się ktoś zastanawiał.

- Chińskie płytki selektora nie bardzo podchodzą, nie ma safe, a na semi jest raz semi raz auto. Ale da się przerobić co by działało.

- Kostka stykowa od CYMY jest trochę inna, chodzi o tą część którą dopycha spust. Wymagała lekkiego podpiłowania, bo przerywacz za szybko ją wywalał, co skutkowało strzelaniem semi na raty, trzy pociągnięcia spustu i strzał :)

Przy okazji zmodyfikowałem kostkę co by płytka selektora nie brała udziału w obwodzie elektrycznym.

- Wsadziłem zębatki CYMY, bo te które były w replice nie były chyba od ICS'a i strasznie latały po GB, chyba bym musiał całą paczkę podkładek na nie zużyć. I tak w planach mam wstawienie 100:200 SHS'a

- Na górę wsadziłem zestaw Bore upa Guardera z tłokiem SHS'a. Dysza była oczywiście za długa, skróciłem aż do 20,95mm i w moim przypadku była też za szeroka, trzeba było zwęzić.

- Komora HU nie chciała mi za bardzo współpracować z przeźroczystym Guarderem, podwójne strzały, kulki wytaczające się z lufy i takie tam. Z czarnym Guarderem nie było problemów. A osiągi na jakimś Chińskim springu 415 fps, podobne jak w innych replikach z tym springiem. Na dniach wsadzę SP130 Guardera, więc będą bardziej miarodajne wyniki.

- Mam tylko problem z magazynkami, na dwuletnich midach, blaszakach Boyi mam spadki fps po 30-40. Na innych magach osiągi takie same jak wtedy kiedy wkładam kulkę bezpośrednio do komory. Nie wiem jeszcze dlaczego.

 

W planach SP130 Guardera później SP140. Zębatki 100:200 SHS'a z małym short-strokiem. Pod 500 fps chcę osiągnąć, jak GB wytrzyma.

Jakąś preckę w dalszej perspektywie czasowej.

Obecnie mam cylinder do M4, czyli pewnie Typ 2, trochę za duży do tej lufy, może sprawię sobie cylinder od MP5, Typ 3.

 

Co do metalowej komory, to pewnie będę zamawiał jakoś na wakacje.

Jestem zdolny i te dwie co mam pewnie niedługo połamię.

Link to post
Share on other sites

Sp 130 guardera wstawisz, plaska glowice tloka + cicha glowica cylindra i masz 500 fps

( przy plaskiej gl cylindra masz ok 15 fps mniej ) jesli gl tloka ma male dziurki wentylacyjne , warto je poszezyc ( u mnie to dalo + 40fps)

Jak zmodyfikowales kostke coby semi bylo ? Polączyles te 2 blaszki na kostce stykowej co stykają się z el. Przewodzącym na plytce selektora??

 

Edit. To wsadz 130 sp guarder i do tego borek i bedzie ponad pińcet jak sie postarasz...

nie doczytalem.

Wiec na tym konfingu powinienes miec ponad pincet fps.

Edited by Pietia888
Link to post
Share on other sites

Wsadzę na początek SP130 i zobaczymy co będzie, bo były zawirowania z oznaczeniem springów Guardera swojego czasu.

 

Mamy kostkę stykową:

 

main.jpeg

 

Zdjęcie kostki od CYMY znalezione w internecie, mojej mi się nie chce wyciągać.

Element 1 na zdjęciu wygląda dobrze, mój element 1 od CYMY wyglądał trochę inaczej. Ta część o którą zahacza przerywacz miała kształt taki jak narysowałem na czerwono. Czyli ta kostka była by dobra, możliwe że moja była jakaś wadliwa.

 

Element 2. Wywaliłem te blaszki co dotykają płytkę selektora i dodałem blaszkę, tak jak jest ten niebieski prostokąt, pod plastikiem oczywiście.

 

Do sprawnego semi potrzeba oczywiście jeszcze sprawnej płytki selektora.

Tak aby selektor ustawiony na semi, trzymał płytkę w takiej pozycji żeby płytka nie dotykała przerywacza. W chińskiej płytce to nie miało miejsca.

Podobnie do działa safe musiałem dokleić kawałek plastiku, bo po prostu selektor był ustawiony na safe, a płytka nie dopychała bezpiecznika.

 

plytka%2Bselektora.jpg

Link to post
Share on other sites

Może mi ktoś wyjaśnić

 

Dlaczego niby na cichej głowicy cylindra jest lepiej niż na przystosowanej do płaskich głowic tłoka? Jakoś w ten mit nie wierzę :|

 

To samo co do dziurek na głowicy tłoka.... Bujda ! Odpowiedni oring i nawet z małymi dziurkami będzie satysfakcjonująca szczelność.

 

Huba, jakby Ci się skończyła chęć z kombinowaniem, to zapraszam na PW. Mam ICSową płytkę i kostkę za grosze.

A do odpowiedniego semi i auto to polecam dobrać ICSowy przerywacz.

 

Pzdr.

Link to post
Share on other sites

Już Ci odpowiadam. jeżeli mamy płaską gł tłoka i cichą cylindra to jest większa objętośc cylindrawłaśnie przez ten ,,lejek,, a gdy założymy cichą gł tłoka o w niej mamy ,,grzybka,, i już jest mniej ciut pojemności - mierzone na chrono ~485 fps na płaskiej gł tłoka i cylindra , a 497-502 przy płaskiej głtłoka i cichej cylindra.

 

Co do Dziurek w gł . tłoka. Jeśli mamy malutkie otworki wentylacyjne w gł tłoka ( ok 1.5 mm) i gdy rozwiercimy do 2.5mm o est większa ,, przepustowośc,, - czyli oring jest ,,bardziej,, rozpierany - u mnie dał ten myk dał + 40 fps

Gł. tłoka mam płaską od shs i tam są malutkie otworki...

Nigdzie tych ,,bujd,, nie wyczytałem , sam do tego doszedłem....

Tak mam chrono.

Edited by Pietia888
Link to post
Share on other sites

Wiesz co dziwna sprawa z tą objętością ...

 

Ja dodając kolejną warstwę gumy amortyzującej tzw "sorbo" na głowice cylindra, zmniejszałem sporą objętość cylindra, a jednak różnica fps była niezauważalna lub minimalna... Dlatego jakoś mi to nie pasuje ...

 

Takich replik zrobiłem kilka i też mam chrono i bawiłem się w różne testy :D

 

Pzdr.

Link to post
Share on other sites

Heh . Tez mam sorbo i dokladnie myslalem jak Ty ze dajac sorbo zmniejszam obj. Cylindra a tu nie...

ale z tą plaska gl. Tloka i cicha cylindra to pomysl- dajac gl. Cylindra z lejkiem - dodajesz dodatkowe ml do obj cylindra wlasnie przez ten lejek a na cichej gl tloka zostaje ona zabrana gdyz cicha gl tloka jest wieksza od plaskiej.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Witam. Przez ten temat przewinęły się chyba wszystkie możliwe usterki w ICSie, jednak nadal mam dylemat czy warto w niego inwestować. Czy Wy, bogatsi już o te swoje doświadczenia z Icsem kupilibyscie go jeszcze raz? Wszyscy w koło go odradzają i zachęcaja do G&P. Jednak trochę jest tutaj użytkowników tych replik, a temat chyba nawet większy niż u konkurencji. Dlatego pozwolę sobie powtórzyc pytanie: stojąc jeszcze raz przed wyborem czy zainwestowalibyscie 1500zl an ics?

Link to post
Share on other sites

Witam. Przez ten temat przewinęły się chyba wszystkie możliwe usterki w ICSie, jednak nadal mam dylemat czy warto w niego inwestować. Czy Wy, bogatsi już o te swoje doświadczenia z Icsem kupilibyscie go jeszcze raz? Wszyscy w koło go odradzają i zachęcaja do G&P. Jednak trochę jest tutaj użytkowników tych replik, a temat chyba nawet większy niż u konkurencji. Dlatego pozwolę sobie powtórzyc pytanie: stojąc jeszcze raz przed wyborem czy zainwestowalibyscie 1500zl an ics?

Tak, kupił bym kolejnego. ... co z resztą zrobiłem miesiąc temu. :)

Link to post
Share on other sites

Heh. Ja tez kupilem drugiego ...

zebatki w ics mocne ( w innych tez)

Silnik tez bardzo mocny ( co nie koniecznie w innych)

Gearbox raczej najmocniejzzy z dostepnych v2 , tzn ics ma 2 dzielny , ale to v2 , a ogolnie to dobre v2 ( zwykle) sporo kosztuje)...

Body dobrze i ladnie wykonane ...

 

tlok, cylinder i glowice tloka i cylindra t w kazdej replice trzeba wymienic....

teraz ics zrobil metalową komorę chopka takze jesr git.

 

Bierz Pan ICS , jak to mowią .. będziesz pan zadowolony..

 

Grzebanie w nim to przyjemnosc i mniej wqrwiania sie, wywalasz gorny gb na stul i mozesz rak dziesiątki razy wyjmowac coby zlozyc aby byl jak najmniejzzy rozrzut fps... a pomysl sobie gdy bys musial zwykly v2 wyjmowac z bpdy, odkrecac chwyt pistoletowy, a to zebatki ,,wylatają,, bo spręzyna ci rozpiera gb....

Link to post
Share on other sites

Witam. Przez ten temat przewinęły się chyba wszystkie możliwe usterki w ICSie, jednak nadal mam dylemat czy warto w niego inwestować. Czy Wy, bogatsi już o te swoje doświadczenia z Icsem kupilibyscie go jeszcze raz? Wszyscy w koło go odradzają i zachęcaja do G&P. Jednak trochę jest tutaj użytkowników tych replik, a temat chyba nawet większy niż u konkurencji. Dlatego pozwolę sobie powtórzyc pytanie: stojąc jeszcze raz przed wyborem czy zainwestowalibyscie 1500zl an ics?

 

Miałem G&P, mam ICSa. Kup ICSa.

Link to post
Share on other sites

I tak też zrobię, gdy tylko będzie dostawa w Polsce, lub spadnie cena $. Wybór pewnie padnie na krótszą wersję Czeskiej PAR MK3, bo w tej długiej boje się, że lufa poza RISem będzie latać jak szalona i wystarczy lekkie zahaczenie o ścianę czy drzewo i już w ogóle będzie swobodnie latająca.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...