Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Jak zrobić Tactical Lighted Forearm do MP5A3 TM


Recommended Posts

Zapraszam do lektury mojego tekstu na ten właśnie temat. Dotyczy on wykonania foregripa z uchwytem na latarkę do MP5A3 TM SPRĘŻYNOWEJ. Projekt jest na razie na etapie wykonania prototypu. Czekam na wasze opinie. Postaram się jeszcze go dopracować a potem bardzo chciałbym umieścić go w warsztacie na wmasg.pl. Co o tym sądzicie?

 

Oto link do artykułu:

http://adamtest.w.interia.pl/grip.html

Link to post
Share on other sites

Rats mam do Ciebie pytanie - czy probowales zrobic ten chweyt polokraglu od dolu tak jak w oryginale czy tak od razu zrobiles jak jest to pokazane na zdjeciach?Pytam sie bo jestem ciekaw czy zaokraglone elementy da sie tak uzystac czy moze sie rozpadaja.A i jeszcze jedno pytanie - jak to wszystko jest wytrzymale?Mozna ta technike spokojnie stosowac do wytwarzania potrzebnych elementow czy nie specjalnie?

Link to post
Share on other sites

Dziękuje wszystkim za odpowiedź! Postaram sie odpowiedzieć na wasze pytania cytując je(tak będzie mi najłatwiej).

nie spada? nie chuśta sie?

To jest w nim najciekawsze. Ponieważ w środku znajdują sie formy(nie wiem jak to nazwać ale to coś pełni funkcję miękkiej wkładki w bucie narciarskim) odlane z glutas kształtem idealnie odzwierciedlające kształt oryginalnego gripa MP5 a całość jest dość sztywna. Planowałem dodać jakieś obejmy jednak okazało sie to zbędne.

czy probowales zrobic ten chweyt polokraglu od dolu tak jak w oryginale czy tak od razu zrobiles jak jest to pokazane na zdjeciach

To jest pierwszy wykonany przez emnie egzemplarz. Prawdziwy uchwyt tego typu widziałem tylko na zdjęciach z profilu i nie wiedziałem do końca jak to powinno wyglądać. Następny spróbuje zrobić półokrągły lub z pozaokrąglanymi brzegami(bo płaski ładnie leży w dłoni).

czy zaokrąglone elementy da sie tak uzystac czy moze sie rozpadaja

Rozpadają to raczej nie. problemem może być jedynie odpowiednie wygięcie tektury. Jest ona gruba a tu musiała by być mocno wygięta. Być może konieczne będzie wykonanie półokrągłych elementów z cieńszej tektury(łatwiej da sie wygiąć) co może wpłynąć na ich mniejszą wytrzymałość.

jak to wszystko jest wytrzymale?Mozna ta technike spokojnie stosowac do wytwarzania potrzebnych elementów czy nie specjalnie?

Sama tektura jest dość mocna, a po pomalowaniu żywicą staje sie sztywne no i w dotyku i wyglądzie jest jak plastik. Gdyby ścisnąć mocno ten element to z pewnością by popękał jednak gdy jest on założony na MP5 to tworzy z nim całość(nie ma luzów) więc nic nie może mu sie stać. W ręku leży pewnie i daje się mocno chwycić.

Z tego co pamiętam to Ty chciałbyś wykonać pewnie kolbę do M16. Uważam że jeśli użył byś jakiegoś szkieletu wewnętrznego lub styropianu jako bazy to mogło by się to udać.

Link to post
Share on other sites

Po kilku poprawkach czyli dobrze zeszlifować jeszcze pozaokrąglać "kanty" i jest naprawdę spoko

Co do szlifowania: jasne można jeszcze żeszlifować jednak gdybym wykonał to prawidłowo to nie było by to konieczne. Poprostu spieszyłem sie z nakładaniem i suszeniem żywicy i dlatego powstały takie nierówności. Następnym razem przeniose sie do garażu i tam będe mógł to zrobić naspokojnie bez wysłuchiwania skarg sąsiadów że na całej klatce śmierdzi żywicą.

Wszyscy wspominacie o zaokrągleniach a ja właściwie nie wiem jak to powinno wyglądać. Byłbym wdzieczny za jakieś fotki, wymiary, cokolwiek takiego uchwytu do latarki produkcji TM lub CA lub orginału od HK :wink: .

O wszystkich postępach prac będe informował na bieżąco.

Link to post
Share on other sites

Wielkie dzięki za chęci i zaangażowanie! Szkoda tylko że te zdiecia również są tylko z profilu. Właściwie to na tym z MP5A4 TM z pudełkiem, magami i pistoletem widać żę spód gripa jest płaski a jedynie miejsce gdzie wchodzi latarka i wszystkie krawędzie są pozaokrąglane. W drugiej wersji mojego uchwytu postaram się bardziej zaakcentować ten trójkąt w górnej części(widać go na moich rysunkach ale po złozeniu i pomalowaniu jego kształt zanikł).

Link to post
Share on other sites

Swietna robota! ( mi by sie nie chcialo, planuje latarke podczepic z prawej strony obejma). Mala sugestia. Po pomalowaniu , gdy farba jest mokara (lub na schnacej zywicy, lecz powstaje problem szlifu i uzupelnien klejem) sugeruje odcisnac jakis "siatkowaty" wzor, badz nadac powierzchni fakture lekkiego granulatu (drobny piasek do zywicy?). Rzecz w tym, ze boczne, duze powierzchnie nieco "raza" jednolitoscia.

 

Jeszcze raz. Good job soldier!

Link to post
Share on other sites

Tzn chce sobie wykonac loze takie jak jest w m4 lub xm'a tylko bez risa oczywiscie i zastanawiam sie czy bedzie sie to wszystko jakos trzymac i nie rozpadnie sie po jednym wyjsciu do lasu:P Nigdzie nie moge tostac samego takiego loza a chce sobie takie wstawic.Mam do Ciebie jeszcze takie pytanie - ile kosztuje taka zywica tzn. jakiego rzedu to sa pieniadze? Bo jak jest to kwestia 50 czy ilus tam zlotych to chyba sie nie oplaca:) A jak jakies 10 czy 20 to moznaby probowac.

Link to post
Share on other sites

Nie pamiętam dokładnie ceny. Było to poniżej 10 zł za puszkę 160g żywicy, tubke 10g utwardzacza oraz 0,04 m2 maty szklanej. Co ciekawe moja żywica jest przeterminowana równo o 2 lata a mimo to stwardniała prawidłowo(to znaczy nigdy wcześniej nie robiłem niczego z żywicy więc nie wiem jak to powinno wyglądać ale chyba jest OK). Ja na wykonanie gripa zużyłem około 1/4 no max 1/3 puszki żywicy a sporo zmarnowałem bo stwardniała mi na półmisku nim zdążyłem pomalować(dałem dużo zadużo utwardzacza) więc normalnie nie powinno się zużyć więcej niż 1/4.

 

Wytrzymałość takiego łoża jakie chcesz zrobić zależy przedewszystkim od sposobu mocowania łoża na gunie. U mnie nic nie ma prawa sie uszkodzić ponieważ gdy ściskamy gripa to on przekazuje tę siłę glutasowi a on bezpośrednio body wiec musieli byśmy zmiażdżyć guna. Jeśli chodzi o odporność na udeżenia i wgniecenia to również powinno być nieźle ponieważ całość została wykonana na bazie tektóry więc nadal jest troche elastyczna(przy mocnym nacisku).

Link to post
Share on other sites

No w sumie powinno byc ok w koncy z takiej maty szklanej i zywicy robi sie jachty a one sobie plywaja i plywaja i tak szybko nie pekaja.Poprostu sprobuje. A czy ktos nie wie gdzie w np.wawie mozna dostac wiecej takiej maty?I w jakich cenach.Moze bedzie jeszcze lepsza od kartonu:)

Link to post
Share on other sites
Moze mata szklana bedzie jeszcze lepsza od kartonu:)

Nie twierdze że nie ale piwinieneś się raczej zastanowić jak uformujesz mate szklaną do pożądanego kształtu(ona jest giętka jak folia). Jeśli najpierw zrobisz kopyto/forme z tektury/drewna/metalu a potem obkleisz je matą szklaną i pomalujesz żywicą to faktycznie ma to jakiś sens.

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Oto mój uchwyt taktyczny. Niestety jeszcze w surowym stanie, wymaga jeszcze dopieszczenia i pomalowania. Brak mu jest jeszcze otworu na latarkę, ale wytnę go jak już będę ją miał.

Wykonałem go tak jak Stolar, czyli z tektury. Z braku żywicy pokryty został najpierw dwuskładnikową szpachlą, wyszlifowany i na koniec jedną warstwą poxiliny. Tektura jaką wykorzystałem była grubości 1 mm, więc dobrze dała się modelować.

 

Później zamieszczę zdjęcia gotowego.

 

15.jpg

Link to post
Share on other sites

Musze przyznać że wyszło ci dużo ładniej niż mnie(tylko wydaje się trochę za duży). Bardzo się cieszę że mój tekst się na coś przydał i zachęcił was do działania. Koniecznie zamieść fotki jak będzie skończone. Jakiej szpachli użyłeś? Samochodowej na bazie żywicy? Jaka ona jest po wyschnięciu? Nie wykrusza się? Może też przerzucę się na szpachle.

 

W najbliższym czasie zamierzam wykonać drugi chwyt: bardziej pozaokrąglany i w miarę możliwości jak najbardziej podobny do oryginału. Kilka dni temu założyłem ten temat aby zdobyć wymiary oryginału. Niestety na razie nikt nie odpowiedział i mój projekt stanął w miejscu :cry:

Link to post
Share on other sites

Użyłem szpachli samochodowej na bazie żywicy. Ale jest ona kiepska, źle się rozprowadza, a po wyschnięciu jest bardzo szorstka i ma dużo grudek. Bardzo dobrze się ją szlifuje, ale nie jest zbyt wytrzymała. Dlatego też położyłem drugą warstwę z poxiliny. Właśnie ona usztywniła całą konstrukcję i bardzo ja wzmocniła.

Co do wielkości, to za duże jest tylko samo mocowanie latarki. Nie miałem wymiarów i robiłem na oko, mierząc z moja mp5ką. Wszystko pasuje.

 

Nie chcę tylko robić włącznika w postaci takiej listwy z boku, zamiast niego taki mały przycisk (jak reset w kompie)

 

16.jpg

Link to post
Share on other sites

Jestem pod wrazeniem tego co zrobiliscie. Przyda mi sie to bo tez chcialem zrobic kolbe. Myslalem co prawda o wielu warstwach nasaczonego klejem papieru , na zmiane z farba olejna,- zrobilem kiedys kask z wielu takich warstw. 10mm scianka wytrzymywala ciezar ok 60 kg ( stalem na tym kasku)

Ale zywica jest z tego co widze zdecydowanie lepsza.

 

swietny topic!

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Fotki 2 wersji mojego gripa. Wkrótce uzupełnię opis(choć w porównaniu z wersja 1 wiele się nie zmieniło) i zamieszczę więcej fotek.

 

:arrow: Jeszcze raz chciałem serdecznie podziękować Dariuszowi M za podanie wymiarów oryginalnego uchwytu od CA :D :D :D .

 

100_2799.jpg

100_2809.jpg

100_2814.jpg

 

P.S. DUŻE PLIKI!!! Ale warto poczekać bo chociaż widać szczegóły i fakturę.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...