AnR Posted November 12, 2008 Report Share Posted November 12, 2008 Tak, grafit Ci zetrze. Bo ma w sobie drobinki grafitu. A teraz weź go na palce i trzyj między palcami. Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted November 12, 2008 Report Share Posted November 12, 2008 Dexter, zadziwiasz mnie. Sprawiasz wrażenie jakbys sie znał a piszesz, że testowałeś wszystkie smary jakie Ci wpadły w ręce na wszystkim. A robiłeś testy laboratoryjne? Albo chociaż czytałeś o właściwościach smarów? Smary z jakimikolwiek drobinami nie nadają się do smarowania powierzchni powlekanych. Stosuje się je do wysokoobciążonych, jednolitych powierzchni wolno pracujących. Smary "szybkie" lub do powierzchni powlekanych są zawsze jednolite. Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted November 12, 2008 Report Share Posted November 12, 2008 Tylko że to jest grafit a nie pył diamentowy. Czemu używa się grafitu do smarów a nie czegoś innego? Ile cykli rocznie wykonuje tłok w cylindrze snajperki? 3000? 3500? Poza tym grafitowym nie smarujemy cylindra tylko wnetrze tłoka, spręzynę i prowadnicę. Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted November 12, 2008 Report Share Posted November 12, 2008 Sorki, nie doczytałem tego w twoim pierwszym poście. Co nie zmiena faktu, ze grafitowy będzie się przedostawał od drgań i uderzeń na wewnętrzną stronę cylindra. Nie lepiej całość gęstym łozyskowym zawalić? Np ŁT4-S3. Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted November 12, 2008 Report Share Posted November 12, 2008 pewnie porównywalnie. Ja z graficiaka jestem zadowolony :D Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted November 12, 2008 Report Share Posted November 12, 2008 To, że Ty jesteś zadowolony nie znaczy, że on się do takich cełów nadaje. Quote Link to post Share on other sites
thor_ Posted November 12, 2008 Report Share Posted November 12, 2008 Grafit z założenia powstał (smar grafitowy) do smarowania potężnie obciążonych STALOWYCH łożysk kulowych i rolkowych. I to jest jego właściwe zastosowanie. Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted November 13, 2008 Report Share Posted November 13, 2008 Co nadal nie zmienia faktu że grafit jaki materiał ścierny jest dość... wątpliwy. Tzn nie jest nim zupełnie. Grafit z założenia powstał (smar grafitowy) do smarowania potężnie obciążonych STALOWYCH łożysk kulowych i rolkowych. Często jeszcze przy sporej temp. Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted November 13, 2008 Report Share Posted November 13, 2008 "Nie jest nim zupełnie"... NIE PISZ BZDUR! :wink: Każdy materiał pylisty jest w jakimś zakresie ścierny. To, ze Ty jeszcze nie widzisz jak ściera Ci to czy tamto nie znaczy, ze nie jest. Quote Link to post Share on other sites
thor_ Posted November 13, 2008 Report Share Posted November 13, 2008 Grafit jak najbardziej jest materiałem ściernym. Sprawdź czym się różni sieć diamentu, grafitu i węgla... To powinno rozwiać wątpliwości. Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted November 13, 2008 Report Share Posted November 13, 2008 Własnie do tego zmierzam. W graficie połączenia pomiędzy poszczególnymi warstwami sześciokątów są prawie 2x dłuższe niż między atomami węgla w jednej warstwie stąd grafit jest bardzo miękkim ciałem. W diamencie z tego co mnie uczyli wszystkie połączenia są takiej samej (niewielkiej) długości a do tego tworzą bryły foremne stąd jego ogromna twardość. Quote Link to post Share on other sites
Drako Posted November 13, 2008 Report Share Posted November 13, 2008 Smar Grafitowy jest smarem wapniowym produkowanym na bazie oleju mineralnego o lepkości około 11mm2/s w 1000C zawierający minimum 10% grafitu naturalnego. Jest on odporny na działanie zimnej wody. Nie nadaje się do smarowania żadnych podzespołów samochodowych poza resorami. Nie może być stosowany w łożyskach tocznych i innych mechanizmach precyzyjnych. Przeznaczony do smarowania wolnoobrotowych mechanizmów i silnie obciążonych powierzchni trących: łańcuchów napędowych, przekładni ślimakowych, gwintów śrub oraz jako smar montażowy Ja bym nie ryzykował. Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted November 13, 2008 Report Share Posted November 13, 2008 Ryzykował? Mi od lat kilku działa. I pasuje. Quote Link to post Share on other sites
Sushi.50 Posted November 13, 2008 Report Share Posted November 13, 2008 Ja także używam smaru grafitowego na sprężynie i prowadnicy, na pewno bardzo wycisza niepotrzebne drgania sprężyny po i w czasie strzału. Nawet jeśli ten smar ma jakieś właściwości ścierne, to jeżeli dobrze założymy wszystko to nie ma szans, żeby najmniejsza ilość smaru dostała się na powierzchnię, w której styka się głowica tłoka i wewnętrzna ścianka cylindra. Czyszczę cylinder z reguły po każdym strzelaniu i nigdy nie widziałem śladu smaru grafitowego wewnątrz cylindra, gdzie następuje sprężanie powietrza. Quote Link to post Share on other sites
Drako Posted November 13, 2008 Report Share Posted November 13, 2008 No dobra, nic wam się nie uszkodziło. Ale czemu używać czegoś co nie jest do tego przeznaczone, skoro można użyć odpowiedniejszych preparatów? Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted November 13, 2008 Report Share Posted November 13, 2008 Bo "u mnie działa". Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted November 13, 2008 Report Share Posted November 13, 2008 Z bardzo prostego powodu. Nie mam zamiaru pędzić do sklepu i za specjalistyczny smar do uszczelek które pracują w te i wewte po mosiężnej, chromowanej powierzchni, w zakresie temperatur -20C- 30C, nie zawiera żadnych pyłów, jest w miarę rzadki (wszak tłok zapyla szybko..) i płacić 15zł za tubke/buteleczke skoro zerkam do szafki i znajduję smar wazelinowy za 3,60zł za 100ml który w tej roli sprawdza się doskonale. A na prowadnicę to może molibdenowy powinien być? A nie, zawiera pyły... Ech, Panowie... to ma działać. I zapewniać takie właściwości, osiągi jakich oczekuje. Jeżeli mój karabin doskonale robił by tosty to używał bym go jako tostera mając w tyłku że nie do tego służy... Szkoda że nie robi. Quote Link to post Share on other sites
thor_ Posted November 13, 2008 Report Share Posted November 13, 2008 Czas zacząć używać wiatrówek do ASG co z tego, że nie do tego są "stworzone"? ;) Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted November 13, 2008 Report Share Posted November 13, 2008 smarem, nawet grafitowym nie przebije nikogo na wylot ;-) Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted November 13, 2008 Report Share Posted November 13, 2008 1-S kosztuje 10 zeta za kilową puchę i jest na pewno lepszy. ŁT4-S3 kosztuje 12-15 zeta za dużą puchę i jest do springów o niebo lepszy. Dziękuję za twoje wyceny. Poza tym 3,60 za 100ml wazelinowego to drożyzna jak nie wiem co ;-) . Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted November 14, 2008 Report Share Posted November 14, 2008 Sprawidzilem. 3,60zł za 150ml :D Pomyłka. Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted November 14, 2008 Report Share Posted November 14, 2008 I tak za drogo. Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted November 14, 2008 Report Share Posted November 14, 2008 Może. Ale za 3,60 to już nawet dziś paczki fajek nie kupie wiec... szarpne się :D Quote Link to post Share on other sites
gcze Posted January 2, 2009 Report Share Posted January 2, 2009 A sprawdzaliście może takei detale jak osiągi na różnych smarach w różnych temperaturach? Zauważylem że np przy smarowaniu smarem silikonowym cylindra spadaja osiągi, i jest podatny na niskie temperatury. Dalej nie wiem czym najlepiej smarować połączenie tlok cylinder. :-/ Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted January 2, 2009 Report Share Posted January 2, 2009 Smar 1S lub ŁT-43 albo ŁT4-S3. KOniec tematu. Sprawdzałem w różnych temperaturach, sprawdzałem jak wpływają na osiągi, robiłem testy laboratoryjne. Temat uważam za zamknięty. Osobiście na zimę bardziej polecam 1S ale jak nie znajdziesz to ŁT też sie nadaje. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.