michalll Posted March 19, 2009 Report Share Posted March 19, 2009 Taka sprawa - włożyłem sprężynę ok. m100, łożyska są kulkowe, wszystko wypodkładkowane, kable 1,5 mm silikon. Efekt taki, że replika potrzebuje dziwnie wysokiego napięcia, żeby chodziła. Chińska bateria, przy napięciu spoczynkowym 9,2 V ledwo ciągnie. Prawie nowy firefox 9,6 V 2000 mAh przestaje poruszać po kilkudziesięciu kulkach. Nie wiem czy to jest kwestia silnika, czy ciasnego podkładkowania (powinno być ok.) czy też może za bardzo uszczelnionego układu pneumatycznego? Albo gdzieś okładzina kabli została przecięta? Quote Link to post Share on other sites
thor_ Posted March 19, 2009 Report Share Posted March 19, 2009 Stawiam na podkładki. Podobnie miałem w M14 8,4V czasem raz strzelił i się wieszał. 9,6V odblokowywał ale po kilku strzałach to samo, po jakimś czasie tylko zaczynal naciągać i zaraz stawał. Ale to tylko jedna z wielu możliwości. Quote Link to post Share on other sites
michalll Posted March 20, 2009 Author Report Share Posted March 20, 2009 Zastanawiam się, jak to ugryźć. Chyba nie ma wyjścia i trzeba po kolei wszystko sprawdzać :/ Quote Link to post Share on other sites
thor_ Posted March 20, 2009 Report Share Posted March 20, 2009 O ile to Cie pocieszy to ja tak mam ze swoim M14 od jakichs 2 lat i jak kompletnie się nudze skąłdam go do kupy próbuję strzelić i z reguły znów rozkładam i szukam :D Dobrze ż emam kilka innych replik ;) Quote Link to post Share on other sites
michalll Posted March 20, 2009 Author Report Share Posted March 20, 2009 Pociesza :D Też bym się nie przejmował, bo z tego m4 zwykle nie strzelam, ale akurat m14 leży w serwisie :( Quote Link to post Share on other sites
Shadow Posted March 20, 2009 Report Share Posted March 20, 2009 Od takich najmniej inwazyjnych: - sprawdź na innym silniku, może ten już umiera? - wyjmij sprężynę, tłok i cylinder i sprawdź, czy zębatki (bez silnika oczywiście) chodzą luźno, jak nie, to podkładkowanie, jak tak, to obstawiałbym kable. Ewentualnie zabrudzona kostka stykowa, ale objawy byłyby troszkę inne... Quote Link to post Share on other sites
Viamortis Posted March 21, 2009 Report Share Posted March 21, 2009 Albo silnik jest za mocno dociśnięty, może regulacja się zepsuła? Może być tak, że odkręcając śrubę regulacji silnik się nie cofa. Powodem tego mogą być np. kable blokujące silnik w chwycie. Ale to tylko jedna z możliwości, które podali koledzy wyżej. Inne to ciasność na zębatkach, albo może tłok źle chodzi/jakiś felerny. Quote Link to post Share on other sites
michalll Posted March 21, 2009 Author Report Share Posted March 21, 2009 Przy najbliższej okazji sprawdzę na innym silniku. Docisk jest ok, sprawdzałem. Zębatki z tego co pamiętam były prawidłowo wypodkładkowane, to będę sprawdzał w ostateczności. Może być również i tak, że te baterie, które podpinałem były niehalo. Quote Link to post Share on other sites
MaxXxi47 Posted March 21, 2009 Report Share Posted March 21, 2009 Szczotki w silniku. Sprawdź czy się nie blokują. Miałem taki sam przypadek z M14. "Rozluźnienie" prowadnic dało tyle że replika strzela bezproblemowo a przedtem umierała. Quote Link to post Share on other sites
mmaruda Posted March 22, 2009 Report Share Posted March 22, 2009 Ciężko coś powiedzieć, bez oblookania sprzętu, ale jeśli wszystko inne zawiedzie, to może być coś nie tak ze stykami, lekko rozgięte blaszki, coś nadpalone itp. Może kable się gdzieś rozlutowały. Spróbuj powąchać, czy po tych kilku strzałach, które wychodzą nie czuć jakiegoś dziwnego swądu. Miałem tak, też nota bene, w M14, po kilku strzałach przestawał prażyć: styki wyglądały w porządku, ale po rozłożeniu na czynniki pierwsze okazało się, że na spodzie blaszek było nieco smaru, który powodował iskrzenie i w konsekwencji nadpalenie styków, po czyszczeniu wszystko grało i rof bardzo fajnie wzrósł. Batki najprościej sprawdzić podpinając do innych replik. Co do ciasnego podkładkowania - czy zębatki chodziły luźno jak montowałeś? Powinny siedzieć sztywno w podkładkach i łożyskach, ale kręcić się lekko. Chyba będziesz musiał sprawdzić wszystko po kolei. Najpierw baterie, bo najprościej, potem silnik, dalej styki, no i jeśli to nie pomoże, to zostają kable, albo coś w gearboxie. Quote Link to post Share on other sites
Viamortis Posted March 22, 2009 Report Share Posted March 22, 2009 albo coś w gearboxie. Strajk chomika Quote Link to post Share on other sites
michalll Posted March 23, 2009 Author Report Share Posted March 23, 2009 Cóż, zabieram się za rozbieranie gearboxa (chomikowi coś się stało, bo dziwne odgłosy wydaje) więc będzie okazja przyjrzeć się wszystkiemu od podstaw :) Quote Link to post Share on other sites
Marcinek83 Posted March 23, 2009 Report Share Posted March 23, 2009 Nie. Oczy Ciebie rozbolą. Masz taki problem: 1. Silnik powinien sobie z tym poradzić bez żadnych problemów, jednak nieszczęścia chodzą po ludziach, mógł się przerwać (przepalić) przewód na uzwojeniu pierwotnym bądź wtórnym i silnik rzęzi i nie nie poradzisz jeśli nie zakupisz nowego. Katowaniu akumulatora na sprzęcie który ma widocznie wielkie opory aby strzelać to nie jest rozwiązanie. (mogłem strzelić babola bo nie pamiętam czy silnik na 2 uzwojenia czy jedno) 2. Kiedy tłok mówi "mam już dość" oznacza że zęby są spiłowane i wymęczone na tyle żeby blokować tłok wo końcowym położeniu, polecam zakup nowego, najlepiej full metal zęby, mają stosunkową niską statystykę bloków na ostatnich zębach. 3.Gdybyś miał problem ze stykami, spust by reagował na mocniejszy nacisk więc teoria ta odpada, ale że zawsze jest jakieś: możliwe że smar się dostał między punkty zwierania ale to by nie tłumaczyło szybkiego męczenia się aku. tylko twardego spustu wiec to też odpada. 4. Podkładkowanie rzecz ważna, skoro mówisz że zębatki kręcą się swobodnie po wyjęciu pneumatyki i skręceniu gb to postaram się uwierzyć. 5. Wracamy do podstaw silnika, masz tam albo kable polutowane, albo na wsuwki, sprawdź czy któraś nie pękła i ma mniejszą przewodność prądu a tym samym czy nie stawia oporu --> kiedy to już sprawdzisz i okaże się że jest wszystko ok, pokręć palcami silnikiem, jeśli chodzi ciężko i bardzo opornie, jest zmęczony i musi przejść na emeryturę. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.