Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Podejrzanie duży opór


Recommended Posts

Taka sprawa - włożyłem sprężynę ok. m100, łożyska są kulkowe, wszystko wypodkładkowane, kable 1,5 mm silikon. Efekt taki, że replika potrzebuje dziwnie wysokiego napięcia, żeby chodziła. Chińska bateria, przy napięciu spoczynkowym 9,2 V ledwo ciągnie. Prawie nowy firefox 9,6 V 2000 mAh przestaje poruszać po kilkudziesięciu kulkach. Nie wiem czy to jest kwestia silnika, czy ciasnego podkładkowania (powinno być ok.) czy też może za bardzo uszczelnionego układu pneumatycznego? Albo gdzieś okładzina kabli została przecięta?

Link to post
Share on other sites

Stawiam na podkładki. Podobnie miałem w M14 8,4V czasem raz strzelił i się wieszał. 9,6V odblokowywał ale po kilku strzałach to samo, po jakimś czasie tylko zaczynal naciągać i zaraz stawał.

 

Ale to tylko jedna z wielu możliwości.

Link to post
Share on other sites

Od takich najmniej inwazyjnych:

- sprawdź na innym silniku, może ten już umiera?

- wyjmij sprężynę, tłok i cylinder i sprawdź, czy zębatki (bez silnika oczywiście) chodzą luźno, jak nie, to podkładkowanie, jak tak, to obstawiałbym kable.

Ewentualnie zabrudzona kostka stykowa, ale objawy byłyby troszkę inne...

Link to post
Share on other sites

Albo silnik jest za mocno dociśnięty, może regulacja się zepsuła? Może być tak, że odkręcając śrubę regulacji silnik się nie cofa. Powodem tego mogą być np. kable blokujące silnik w chwycie. Ale to tylko jedna z możliwości, które podali koledzy wyżej. Inne to ciasność na zębatkach, albo może tłok źle chodzi/jakiś felerny.

Link to post
Share on other sites

Przy najbliższej okazji sprawdzę na innym silniku. Docisk jest ok, sprawdzałem. Zębatki z tego co pamiętam były prawidłowo wypodkładkowane, to będę sprawdzał w ostateczności.

Może być również i tak, że te baterie, które podpinałem były niehalo.

Link to post
Share on other sites

Ciężko coś powiedzieć, bez oblookania sprzętu, ale jeśli wszystko inne zawiedzie, to może być coś nie tak ze stykami, lekko rozgięte blaszki, coś nadpalone itp. Może kable się gdzieś rozlutowały. Spróbuj powąchać, czy po tych kilku strzałach, które wychodzą nie czuć jakiegoś dziwnego swądu. Miałem tak, też nota bene, w M14, po kilku strzałach przestawał prażyć: styki wyglądały w porządku, ale po rozłożeniu na czynniki pierwsze okazało się, że na spodzie blaszek było nieco smaru, który powodował iskrzenie i w konsekwencji nadpalenie styków, po czyszczeniu wszystko grało i rof bardzo fajnie wzrósł.

 

Batki najprościej sprawdzić podpinając do innych replik.

 

Co do ciasnego podkładkowania - czy zębatki chodziły luźno jak montowałeś? Powinny siedzieć sztywno w podkładkach i łożyskach, ale kręcić się lekko.

 

Chyba będziesz musiał sprawdzić wszystko po kolei. Najpierw baterie, bo najprościej, potem silnik, dalej styki, no i jeśli to nie pomoże, to zostają kable, albo coś w gearboxie.

Link to post
Share on other sites

Nie.

Oczy Ciebie rozbolą.

 

Masz taki problem:

 

1. Silnik powinien sobie z tym poradzić bez żadnych problemów, jednak nieszczęścia chodzą po ludziach, mógł się przerwać (przepalić) przewód na uzwojeniu pierwotnym bądź wtórnym i silnik rzęzi i nie nie poradzisz jeśli nie zakupisz nowego. Katowaniu akumulatora na sprzęcie który ma widocznie wielkie opory aby strzelać to nie jest rozwiązanie.

 

(mogłem strzelić babola bo nie pamiętam czy silnik na 2 uzwojenia czy jedno)

 

2. Kiedy tłok mówi "mam już dość" oznacza że zęby są spiłowane i wymęczone na tyle żeby blokować tłok wo końcowym położeniu, polecam zakup nowego, najlepiej full metal zęby, mają stosunkową niską statystykę bloków na ostatnich zębach.

 

3.Gdybyś miał problem ze stykami, spust by reagował na mocniejszy nacisk więc teoria ta odpada, ale że zawsze jest jakieś: możliwe że smar się dostał między punkty zwierania ale to by nie tłumaczyło szybkiego męczenia się aku. tylko twardego spustu wiec to też odpada.

 

4. Podkładkowanie rzecz ważna, skoro mówisz że zębatki kręcą się swobodnie po wyjęciu pneumatyki i skręceniu gb to postaram się uwierzyć.

 

5. Wracamy do podstaw silnika, masz tam albo kable polutowane, albo na wsuwki, sprawdź czy któraś nie pękła i ma mniejszą przewodność prądu a tym samym czy nie stawia oporu --> kiedy to już sprawdzisz i okaże się że jest wszystko ok, pokręć palcami silnikiem, jeśli chodzi ciężko i bardzo opornie, jest zmęczony i musi przejść na emeryturę.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...