vlvt Posted April 5, 2009 Report Share Posted April 5, 2009 Znowu padła moja M4A1 - produkcji ICS. Wczoraj pod koniec strzelanki nie obracała zębatek i nie naciągała tłoka (silnik pracował ale napotykał gdzieś opór) - myślałem, że to batka padła lecz niestety - próba podłączenie trzech innych baterii nie dała żadnego rezultatu. W związku z tym wyjąłem tylni pin, złamałem replikę i... działała - zębatki sie kręciły jak szalone; tłok ma wszystkie zęby, sprężyna cała - wszystko wygląda na sprawne. Ustawiłem więc zębatki w odpowiedniej pozycji (zgodnie z instrukcją), złożyłem replikę, nacisnąłem na spost - wystrzeliła jedna kulka i znowu to samo - zębatki nie naciągają tłoka. Zwinąłem więc manatki i do domu. W nocy sformatowałem batkę i naładowałem na nowo. Przed chwila podłączyłem do eMki i nie dzieje się absolutnie nic - silnik nie chodzi nawet przy złamanej eMce. Czy ktoś ma jakieś sugestie co sie mogło popsuć? Wiem, że znowu się nie obędzie bez serwisu... znowu będę musiał zapłacić za transport... znowu nie będę miał przez kilka dni mojej zabawaki... Czy to normalne w ICS? Podobno sprzęt miał być niezawodny a to już 2-ga awaria. Druga awaria na... 2 strzelanki!!!!!!!!!!!!!!!!!! :strach: Quote Link to post Share on other sites
Viamortis Posted April 5, 2009 Report Share Posted April 5, 2009 Któryś z konektorów na silniku mógł się zsunąć. Nie wiem jak z ICS, ale chyba też można normalnie odkręcić stopkę pistol grip'a i zajrzeć na silnik bez utraty gwarancji. Pozdrawiam. Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted April 5, 2009 Report Share Posted April 5, 2009 Bezpiecznik mógł się spalić. Quote Link to post Share on other sites
vlvt Posted April 5, 2009 Author Report Share Posted April 5, 2009 No dobra - teraz nie działa i wiem się, że to może być wina bezpiecznika. Ale jak oceniacie te opisane przeze mnie pierwsze symptomy? Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted April 5, 2009 Report Share Posted April 5, 2009 Że sięstyki spaliły. Ale nic na 100% nie można powiedzieć bez rozkręcania. Quote Link to post Share on other sites
PRESTON Posted April 5, 2009 Report Share Posted April 5, 2009 1. Sprawdź bezpiecznik i połączenie styków z obudowie bezpiecznika. Tak na wszelki wypadek również połączkie konektorów zaraz za bezpiecznikiem. 2. Odkręć stopkę silnika. Te dwie śrubki na końcach stopki (krzyżakowe), nie ruszaj środkowej. Sprawdź podłączenie przewodów do silnika. Quote Link to post Share on other sites
vlvt Posted April 17, 2009 Author Report Share Posted April 17, 2009 Przysłali mi replike z powrotem. Opis usterek: Został wymieniony konektor od silnika ponieważ stary był nadłamany. Przyczyną awarii było prawdopodobnie zbyt mocne dokręcenie silnika. Wyregulowano silnik. Ktoś może to rozszyfrować? Quote Link to post Share on other sites
Viamortis Posted April 17, 2009 Report Share Posted April 17, 2009 (edited) Przysłali mi replike z powrotem. Opis usterek:Został wymieniony konektor od silnika ponieważ stary był nadłamany. Przyczyną awarii było prawdopodobnie zbyt mocne dokręcenie silnika. Wyregulowano silnik. Ktoś może to rozszyfrować? Taaa... Któryś z konektorów na silniku mógł się zsunąć. "Mortis scooooores!!!" ;) Generalnie do silnika dochodzą dwa kabelki zasilające + i -. Są one podpięte do silnika konektorami wsuwanymi na blaszki stykowe. Jeśli konektor się zsunie lub złamie (nadłamie) to do silnika nie dociera prąd potrzebny do napędzenia go. EDIT: w dalszej części odpowiedzi serwisant delikatnie daje do zrozumienia, że nie należy bawić się za dużo śrubą regulacji na środku stopki chwytu pistoletowego ;) Edited April 17, 2009 by Viamortis Quote Link to post Share on other sites
vlvt Posted April 17, 2009 Author Report Share Posted April 17, 2009 Nie robiłem nic, absolutnie nic w replice poza wyjęciem tylnego pina i złamaniem jej - w takim stanie ją zakupiłem Quote Link to post Share on other sites
Leo_111 Posted April 22, 2009 Report Share Posted April 22, 2009 Obstawiam zwarcie . Obejrzyj kable dokładnie , zwłaszcza w miejscu w którym wychodzą z gb . Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted April 23, 2009 Report Share Posted April 23, 2009 Leo... Dałeś czadu ;-) . Mortis, a widziałeś kiedyś fabrycznie perfekcyjnie złożoną replikę? :-F Quote Link to post Share on other sites
Viamortis Posted April 23, 2009 Report Share Posted April 23, 2009 (edited) Mortis, a widziałeś kiedyś fabrycznie perfekcyjnie złożoną replikę? Hm... no zależy co rozumieć przez "perfekcyjnie" ;) Leo: dobry refleks :F Edited April 23, 2009 by Viamortis Quote Link to post Share on other sites
Leo_111 Posted April 24, 2009 Report Share Posted April 24, 2009 hmmm... oświećcie mnie , w ICS to kabel nie ma prawa się "uszkodzić"? Quote Link to post Share on other sites
Viamortis Posted April 24, 2009 Report Share Posted April 24, 2009 To nie o to chodzi... W poście #7 kolega opisuję notatkę z serwisu z jaką wróciła replika. Już po wszystkim :D. Quote Link to post Share on other sites
Leo_111 Posted April 25, 2009 Report Share Posted April 25, 2009 hmmm...faktycznie czytanie ze zrozumieniem się kłania :D Quote Link to post Share on other sites
myszak Posted April 26, 2009 Report Share Posted April 26, 2009 Witam! Ułamał mi się styk w silniku, czyli w sumie podobny problem. Ktoś próbował to naprawić? w sensie, podczepić jakoś te kable do potencjałów? Osobiście próbowałem przylutować, ale to dawało radę tylko na kilka godzinek strzelania, później lut puszczał od wibracji. Zastanawiam się czy nie założyć podkładek pod śrubkami przy silniku i pod te podkładki kable zaczepić. Wszelkie pomysły mile widziane ;) Quote Link to post Share on other sites
wally Posted April 26, 2009 Report Share Posted April 26, 2009 A nie prościej kupić inny silnik? Quote Link to post Share on other sites
Viamortis Posted April 26, 2009 Report Share Posted April 26, 2009 Prościej, ale drożej i szkoda starego... :wink: Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted April 26, 2009 Report Share Posted April 26, 2009 Odpadają? Kurde, to jeszcze trzeba lutować umieć. Wstaw sobie kawałek blaszki. Dowolnej. Wytnij i uformuj. Tak robiłem pare razy. Quote Link to post Share on other sites
myszak Posted April 27, 2009 Report Share Posted April 27, 2009 (edited) hm, z całym szacunkiem. lutować umiem. wymienić silnik - nie opłaca się finansowo. bo silnik ICS sam w sobie świetnie się spisuje. Co do blaszek - zobaczę co da się zrobić - ale wydaje mi się, że skoro są tam śrubki to może by końcówki oczkowe (oczywiście odpowiednio małe) zastosować. Coś takiego: http://robotechnik.abc24.pl/default.asp?kat=8887 pochwalę się jak coś zdziałam - w tygodniu prawie nie mam czasu :/ Edited April 27, 2009 by myszak Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted April 27, 2009 Report Share Posted April 27, 2009 Te końcówki to bardzo dobry pomysł. Teraz zaczynają ję dopiero producenci AEG wstawiać w silniki. Quote Link to post Share on other sites
myszak Posted May 10, 2009 Report Share Posted May 10, 2009 Zrobiłem z tulejkami oczkowymi - mieści się i działa. Teraz tylko kwestia wypróbowania w terenie czy śrubki się nie luzują przy wstrząsach. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.