noah Posted June 7, 2009 Report Share Posted June 7, 2009 (edited) Wczoraj dostałem paczkę, w której miałem między innymi gaz Ultraair. Na pojemniku jak byk widnieje napis C3H8, C4H10 czyli innymi słowy jakby nie patrzeć - propan-butan. Jak skończy mi się Ultraair to może spróbuję na próbę przelać propan-butan do pustego pojemnika po Ultraair i porównam osiągi ;-) Z ciekawości też spojrzałem na swoją butlę Green Gasu. I co widzę: Z czego więc tak naprawdę strzelamy? I do czego odnosi się wartość procentowa czystości? Edited June 7, 2009 by noah Quote Link to post Share on other sites
sebin Posted June 7, 2009 Report Share Posted June 7, 2009 Strzelamy z propanu, to wiadomo było od dawna :) Stosunek propanu do butanu ma znaczenie w sile danego gazu. Czystość oznacza ile zanieczyszczeń może się znajdować w mieszance gazów. Quote Link to post Share on other sites
pawulonken Posted June 7, 2009 Report Share Posted June 7, 2009 (edited) Ciekawy jestem na ile strzałów wystarczyłoby napelnienie magazynka powietrzem do 10 atmosfer? Jeśli na około 10 strzałów to gra warta by byłą zachodu. Po prostu pompka samochodowa i jazda :twisted: Obawiam się jednak, że po 5 strzałach skończy się dzień dziecka :-P Pisałem już o tym na forum swój magazynek nabiłem do 20 bar pompką którą zrobiłem i były tylko trzy strzały i koniec, w magu jest za mało miejsca na odpowiednią ilość powietrza sprężonego. Albo coś takiego Edited June 7, 2009 by pawulonken Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted June 7, 2009 Report Share Posted June 7, 2009 CO2 jest stały przy ciśnieniu 5atm i temperaturze -57 bodaj. I tylko w niewielkim bardzo zakresie. W innych warunkach jest stały bądź gazowy o ile pamiętam. Quote Link to post Share on other sites
pawulonken Posted June 7, 2009 Report Share Posted June 7, 2009 Robiłem Dzisiaj próby z różnymi ciśnieniami powietrza z butli tej, którą mam od co2. Nabiłem ją pompką z agregatu lodówkowego do 30 bar i podłączyłem do magazynka, takie ciśnienie jest zbyt duże bo zbijak zaworu nie dawał rady go zbić do końca i były tylko takie małe psiknięcia, po zredukowaniu ciśnienia do 20 bar wszystko śmiga, puszka po browcu przebita na wylot z 15m sig sauerem p226 Quote Link to post Share on other sites
xMaverickx Posted June 12, 2009 Report Share Posted June 12, 2009 Witam wszystkich. Śledzę temat z małym rozmachem, ponieważ sam jestem zainteresowany zakupem czystego propanu do swojej repliki i mam do Was kilka pytanek. Pierwsza sprawa - ładowanie z butli. Używacie adapterów w stylu madbulla? TEN Druga sprawa - 5kg butle turystyczne, względnie 1kg TAKĄ butlę na propan butan - czy do takich butli wejdzie normalnie zwykły propan? Wiadomo, czysty propan jest mocniejszy od propan-butanu. Interesuje się tymi 2 zagadnieniami, bo przecież ładować magazynek trzeba butle trzymać w dół. Jakoś "nie uśmiecha mi się" takiej 5 kg trzymać w dół ładując magazynek :P A taka 1kg dostępna jest normalnie w castoramie, jako pusta, a Gaspol ma siedzibę niedaleko mnie, gdzie podobno nabijają 5k butle. Pytanie też mam jedno - kwestia "przelewania z butli do butli" - czy z takiej 10kg dużej można "samemu" przelewać do małej czy to raczej nie jest bezpieczne ? Pozdrawiam, Maverick Quote Link to post Share on other sites
wally Posted June 12, 2009 Report Share Posted June 12, 2009 Zacznę od końca - przelewanie gazu z butli do butli jest w pełni możliwe, ale musisz mieć jakąś przetoczkę żeby 2 butle ze sobą podłączyć. Następna sprawa, trzeba wykminić jakąś przetoczkę z gwintem do butli z jednej strony a z drugiej gwintem na przejściówkę pod ten adapter do propanu. Quote Link to post Share on other sites
xMaverickx Posted June 12, 2009 Report Share Posted June 12, 2009 A ten adapter do propanu nie podejdzie bezpośrednio na gwint od butli? Pytam, bo na bernzomatica podchodzi TUTAJ To mnie właśnie zastanawia. Tamta butla kosztuje 40 zeta, shit! Właśnie zastanawia mnie cały czas, JAK Wy przetaczacie gaz z butli do magazynka. Quote Link to post Share on other sites
wally Posted June 12, 2009 Report Share Posted June 12, 2009 Gwint na przejściówce to 1' a na butli 3/8' Quote Link to post Share on other sites
xMaverickx Posted June 12, 2009 Report Share Posted June 12, 2009 Czyli jak w takim wypadku z butli małej turystycznej do magazynka przetoczyć ? Quote Link to post Share on other sites
wally Posted June 12, 2009 Report Share Posted June 12, 2009 Jak na razie się nie da :( Jak na razie wszyscy jadą na propanie Bernzomatica. Quote Link to post Share on other sites
xMaverickx Posted June 12, 2009 Report Share Posted June 12, 2009 TUTAJ w komentarzach koleś pisze o tym, że z butli 0,5 kg turystycznej korzystał. Ciekawe to, dlatego się odezwałem w tym temacie, hmmm Quote Link to post Share on other sites
wally Posted June 12, 2009 Report Share Posted June 12, 2009 Zadałem mu pytanie odnośnie przetaczania gazu z butli. Teraz inne pytanie - czy ktoś się orientuje czy do paintballowej butli na CO2 da się zatankować propan? (teoretycznie CO2 ma wyższe ciśnienie niż propan więc pewnie butla wytrzyma - ale chodzi mi znowu o jakąś przetoczkę). Butle mają dosyć atrakcyjne ceny i przy napełnianiu gazem pewnie nikt nie będzie wnikał w legalizacje, tak jak ma to miejsce w butlach na propan. Quote Link to post Share on other sites
marcinj333 Posted June 13, 2009 Author Report Share Posted June 13, 2009 Zadałem mu pytanie odnośnie przetaczania gazu z butli. Teraz inne pytanie - czy ktoś się orientuje czy do paintballowej butli na CO2 da się zatankować propan? (teoretycznie CO2 ma wyższe ciśnienie niż propan więc pewnie butla wytrzyma - ale chodzi mi znowu o jakąś przetoczkę). Butle mają dosyć atrakcyjne ceny i przy napełnianiu gazem pewnie nikt nie będzie wnikał w legalizacje, tak jak ma to miejsce w butlach na propan. Wszystko się da. Trzeba tylko dać to tokarzowi. Nie widzę też problemu aby dotoczyć przejściówkę do butli turystycznej 1kg. Niestety tokarz za to policzy ale gra jest warta świeczki. Jedyny problem przy butlach paintballowych to to, że moga nie miec odpowiedniej końcówki w firmie zajmującej się gazami. Najlepiej mieć zwykłą 11kg jako butlę-matkę i mniejszą np 1kg do zabierania w teren. Quote Link to post Share on other sites
xMaverickx Posted June 13, 2009 Report Share Posted June 13, 2009 Wszystko się da. Trzeba tylko dać to tokarzowi. Nie widzę też problemu aby dotoczyć przejściówkę do butli turystycznej 1kg. Niestety tokarz za to policzy ale gra jest warta świeczki. Jedyny problem przy butlach paintballowych to to, że moga nie miec odpowiedniej końcówki w firmie zajmującej się gazami. Najlepiej mieć zwykłą 11kg jako butlę-matkę i mniejszą np 1kg do zabierania w teren. Ja jestem tokarzem :P (mam tokarkę w robocie, ale ciężko będzie gwinta na niej). Mam jednego dobrego znajomego tokarza, który za flaszke może mi zrobić taką przelotkę. Przy większej ilości sztuk się pomyśli :) Ja właśnie myślę nad 11kg w domu i 1kg w teren. 1 kg NA PEWNO styknie na strzelankę, a przelać mogę w domu. Muszę tylko pomyśleć nad przelotką bo ta 1kg butla ma zawór do góry, więc idealnie - przechylam i mogę ładować. Dla Tokarza potrzebuję jedynie pustej butli benzormatica. Może się okazać, że niby gwint calowy, ale... skok inny :/ Quote Link to post Share on other sites
Szarak Posted June 13, 2009 Report Share Posted June 13, 2009 Będziesz boski jak Ci się uda takie coś załatwić. Quote Link to post Share on other sites
xMaverickx Posted June 13, 2009 Report Share Posted June 13, 2009 (edited) Będziesz boski jak Ci się uda takie coś załatwić. Pogadam z gościem, nie ma sprawy :) Wprawny tokarz wie jak ustawić tokarkę, żeby otrzymać gwint 1" na zewnątrz a 3/8 wewnątrz :) w poniedziałek powinien być w mojej firmie to z nim pogadam (a że sam robię w metalach kolorowych to mosiądz mu dam na próbki :P). Hmmmm, coś takiego ? http://www.izmet.pl/www/prod.php?dzial_id=...amp;prod_id=930 Edited June 13, 2009 by xMaverickx Quote Link to post Share on other sites
wally Posted June 13, 2009 Report Share Posted June 13, 2009 No coś takiego - tylko na gwint 1' musi wejść coś takiego: http://allegro.pl/item630624440_adapter_pr...pan_okazja.html czyli musi być jakieś wybranie dla tej części walcowej (zaworu iglicowego). Quote Link to post Share on other sites
xMaverickx Posted June 13, 2009 Report Share Posted June 13, 2009 Ta redukcja którą ja podałem, jest pusta w środku, ale ma ten "krążek" gumowy. Wystarczy zrobić to samo, ale ten krążek usunąć lub wgłębić. Po prostu zrobić kopię zaworu w butli benzormatica i dorobić wewnętrzny gwint. Sure, da się załatwić - mam nadzieję. W ciągu tego tygodnia dam Wam chłopaki znać :) pogadam ze znajomym. Ewentualnie kupić tą przejściówkę i samemu przetoczę w niej otwór na przelotce (tokarka u mnie w robocie słabo ciągnie gwinty, reszta jest lajcik) Quote Link to post Share on other sites
Szarak Posted June 13, 2009 Report Share Posted June 13, 2009 Jeżeli to się uda to będzie można wkońcu normalnie i tanio korzystać z gaziaków... :) Quote Link to post Share on other sites
marcinj333 Posted June 13, 2009 Author Report Share Posted June 13, 2009 Jeśli gwinty w butli i gwinty w benzomaticu są standardowe to bez problemu powinno się dać dokupić przejściówkę. Ja do swoich wiatrówek dokupowałem zawory w sklepie z hydrauliką siłową i przykładowo zawór ma wytrzymałość ponad 500 atmosfer :-F W naszym przypadku nie będzie problemu - zakupić przejściówkę do benzomatika i doroboć przejściówkę butla 1kg - przejściówka do benzomatica i nawet nie trzeba będzie butli benzomatica tylko butla 1kg. Widziałem butle na propan-butan o pojemności 0.5kg, 1kg itd. Mamy więc duży wybór. Ciśnienie próby mają 30 atmosfer więc problemów z propanem nie będzie o ile w punkcie nabijania propanu nie będą robić problemu. Trzeba lepeij zadzwonić i zapytać. W sumie butla 11kg + butla 0.5kg + przejściówka do benzomatika + dotoczenie przejściówki "butla 0.5-przejściówka benzomatic" nie powinno przekroczyć 300zł Quote Link to post Share on other sites
xMaverickx Posted June 13, 2009 Report Share Posted June 13, 2009 Niekoniecznie dotoczenie, bo może ta co podałem w linkaczu styknie :) Jednak uważam, że toczenie jest wskazane. Skoczę w poniedziałek do zaznajomionego sklepu, w którym mają benzora i sprawdzę sobie suwmiareczką jaki ma gwint. Jak tradycyjne 1" czy tam 3/8" to jazda. Dotoczenie przejściówki musi być takie, żeby to był wałek pełny w środku, z małym otworkiem na gaz (tak jak w benzo, czy tak jak standard w butli) bo o coś ta sprężyna z przejściówki musi się oprzeć. Ja myślę o kupnie tej mad bulla z dozownikiem oleju co podałem, tak więc pod to też trzeba pomyśleć :) Wszystko w next weeku się obada :) Quote Link to post Share on other sites
marcinj333 Posted June 16, 2009 Author Report Share Posted June 16, 2009 Rozeznałem sprawę w Gaspolu. Niestety nie zatankują do butli na propan-butan czystego propanu. Sprawdzałem, że ciśnienie próby jest podobne w obu typach bytli. Gwinty na butli 11kg propan butan i 10kg propan są takie same. Dzierżawa butli to 100zł (płatne jednorazowo) i 45zł za 10kg propanu. Jakby nie patrzeć to koszt 3 zbiorników z green gazem czyli 1.2kg GG. Sprawa tak czy owak jest opłacalna. Przejściówka to nie problem - problemem jest czas, którego nie mam :evil: W każdym razie inwestycja się nam zwróci po równowartości jakiś 5 zbiorników GG. Później tankując za 45zł propan wychodzi nam 1.8zł !!!! za 400g propanu, gdzie zwykle płacimy 45zł za tą samą ilość GG. Nie zapominajmy, że czysty propan zapewne jest tylko w gazach zimowych, a w letnich jest pewnie propan-butan (Ultra Air) lub freony (w tych najsłabszych dla replik z ABSu np HFC) :!: Quote Link to post Share on other sites
xMaverickx Posted June 16, 2009 Report Share Posted June 16, 2009 (edited) Rozeznałem sprawę w Gaspolu. Niestety nie zatankują do butli na propan-butan czystego propanu. Sprawdzałem, że ciśnienie próby jest podobne w obu typach bytli. Gwinty na butli 11kg propan butan i 10kg propan są takie same. Dzierżawa butli to 100zł (płatne jednorazowo) i 45zł za 10kg propanu. Jakby nie patrzeć to koszt 3 zbiorników z green gazem czyli 1.2kg GG. Sprawa tak czy owak jest opłacalna. Przejściówka to nie problem - problemem jest czas, którego nie mam :evil: W każdym razie inwestycja się nam zwróci po równowartości jakiś 5 zbiorników GG. Później tankując za 45zł propan wychodzi nam 1.8zł !!!! za 400g propanu, gdzie zwykle płacimy 45zł za tą samą ilość GG. Nie zapominajmy, że czysty propan zapewne jest tylko w gazach zimowych, a w letnich jest pewnie propan-butan (Ultra Air) lub freony (w tych najsłabszych dla replik z ABSu np HFC) :!: Byłem dziś u tokarza. Jeśli uda mi się w zaznajomionym sklepie wytargać butle benzora (pełną, po znajomości na jeden dzień, bo nie mam pustej niestety) to będę jutro wiedział czy da się zrobić taką przejściówkę. Tokarz mówił, że raczej jest to możliwe, bo benzor ma wymiar 25,1 zewnątrz więc jest to amerykański gwint calowy (wintworth czy jak mu tam :P ma 21.75, czyli ten z butli. Koszt JEDNEJ (czyli jednej, a nie jednej z 20 :P - czyli jak sam zrobię. Jak się będzie dało i on mi to powie - poskłada się kilka zamówień) może wyjść koło 30-50 zł, ale przy kilku zamówieniach może być taniej. Gwint na benzorze jest lewo czy prawoskrętny ? (jak prawo to lajt, prawdopodobnie można narzynkę kupić za około 60 zł i sam u mnie w pracy będę robił takie redukcje :)) Edited June 16, 2009 by xMaverickx Quote Link to post Share on other sites
xMaverickx Posted June 17, 2009 Report Share Posted June 17, 2009 Gadałem z tokarzem, pokazywałem mu butlę benza. Zmierzony gwint to 1cal, 20 skoków na cal, prawoskrętny. Jest w stanie taki zrobić na maszynie. Wewnętrzny 3/8 też raczej, ale muszę mieć butlę do tego. Do gwintu benza muszę mieć adapter = muszę kupić :P, żeby pod niego dobrać (bo tak lepiej). Koszt takiej przejściówki dla jednej sztuki to koło 30 zł za robociznę u niego + materiał (u mnie, więc troszkę taniej niż cena detaliczna, wiadomo). Na okrągło trzeba liczyć 40 zł za sztukę. Ktoś by był chętny? 6 lipca jestem z nim umówiony, ponieważ wyjeżdża na urlop, a ja mam czas pozbierać potrzebne info :) Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.