extension Posted August 12, 2009 Report Share Posted August 12, 2009 Sprawa wygląda dość nieciekawie, od razu napomnę, że zanim napisałem posta to "googlowałem" 2 dni i nic nie znalazłem w tej sprawie. Do swojej repliki nie zaglądałem jakoś szczególnie więc jestem trochę zielony w tematyce "sprzętowej". A mianowicie: Zakupiłem chwyt silnikowy King Arms G27 dokładnie taki: http://www.specshop.pl/product_info.php?cP...roducts_id=4725 Ze ściągnięciem stockowego chwytu nie było żadnych problemów. Założyłem nowy G27, kable ustawiłem analogicznie do ułożenia w stockowym chwycie (zanim go rozebrałem przyjrzałem się uważnie co jest jak i gdzie podłączone itd.). Skręciłem i... nie działa. Silnik wcale nie ruszał, spróbowałem więc odkręcić torxem środkową śrubkę na pokrywie i zaczął chodzić silnik lecz już nie łapie zębatek w GB - tak jakby do nich nie dosięgał. Kompletnie nie mam pojęcia co może być tego przyczyną. Próbowałem odkręcać i dokręcać pokrywę silnika i to jest tak, że czasem silnik się zakręci, a czasem nie :/ Możliwe, że źle zamontowałem silnik lub sam chwyt, w co wątpię. Nie wiem po co jest ten srebrny metalowy krążek [zdj. nr 3] (nie spotkałem się na żadnym zdjęciu w żadnym z tutków, żeby ktoś miał taki krążek) może to on jest przyczyną? Według mnie nie powinno go tam być :> Załączam parę zdjęć ukazujących jak się sprawa miewa.. Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted August 12, 2009 Report Share Posted August 12, 2009 (edited) Chryste Panie, ześ się rozpisał. A próbowałeś kręcić tym małym imbusikiem co jest na środku? Między śrubami montażu pokrywy? Pomoże. Krążek tam ma być, nie ruszaj go. Edited August 12, 2009 by AnR Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted August 12, 2009 Report Share Posted August 12, 2009 Akrążek ma tam być. I kropka. Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted August 12, 2009 Report Share Posted August 12, 2009 WMASG, radzi. Quote Link to post Share on other sites
extension Posted August 12, 2009 Author Report Share Posted August 12, 2009 Tak, próbowałem nim kręcić jak napisałem w moim pierwszym poście. Dokręcając go silnik wydawał wyższe dźwięki pracy czyli chyba szybciej się kręcił, ale GB nie reaguje nic. Robiłem to ostrożnie i stopniowo kręcąc "po troszku" :) kręciłem do momentu kiedy silnik wydawał tak wysokie dźwięki, że ze strachu przestałem i odkręciłem do stanu zerowego. Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted August 12, 2009 Report Share Posted August 12, 2009 Musisz ją dokręcić tak, żeby zębatki silnika złapały te w GB. Quote Link to post Share on other sites
extension Posted August 12, 2009 Author Report Share Posted August 12, 2009 I mogę tak dokręcać ten imbusik bez obawy o sprzęt? Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted August 12, 2009 Report Share Posted August 12, 2009 Tak. W momencie kiedy przesadzisz zęby Ci nie będa chodzić. Ja stosuję metodę dokręcenia na maksa, i potem ze 3 obroty. Ale generalnie musisz to na słuch zrobić. Quote Link to post Share on other sites
0L0 Posted August 13, 2009 Report Share Posted August 13, 2009 Jeżeli regulacja nic nie da to sprawdź czy przypadkiem kable nie weszly Ci między gb a rączkę. Quote Link to post Share on other sites
extension Posted August 13, 2009 Author Report Share Posted August 13, 2009 Dokręcam i w pewnym momencie silnik przestaje się rozkręcać i żadnej reakcji nie ma :/ Quote Link to post Share on other sites
seger Posted August 13, 2009 Report Share Posted August 13, 2009 a kable dobrze podłaczyłęś :P ? Quote Link to post Share on other sites
extension Posted August 13, 2009 Author Report Share Posted August 13, 2009 Daltonistą nie jestem więc chyba okej :P Quote Link to post Share on other sites
Viamortis Posted August 13, 2009 Report Share Posted August 13, 2009 (edited) Ja z chwytem G27 od KA miałem taki problem. Był tak zrobiony, że nie przylegał idealnie do Gearboxa i w dodatku była gruba warstwa plastiku na "suficie". Innymi słowy, było sporo przestrzeni między silnikiem a zębatką silnikową (dużo więcej niż przy standardowym chwycie) i silnik nie sięgał. Zrobiłem dwie rzeczy: zmieniłem sprężynę na silniku na krótsza oraz rozgrzanym śrubokrętem wyrąbałem nadmiar plastiku w okolicy dziury na silnik (tylko nie na wylot!!!), tak, żeby sprężyna głębiej wchodziła. Teraz działa jak należy, da się tak wyregulować docisk, że silnik nie może ruszyć M110ki. Innej możliwości szczerze powiedziawszy nie widzę w Twoim przypadku. Pozdrawiam. Edited August 13, 2009 by Viamortis Quote Link to post Share on other sites
grzechotnik Posted August 13, 2009 Report Share Posted August 13, 2009 Oddaj chwyt do serwisu i poproś o darmowy montaż lub wymianę na nowy, chociaż nie wiem co to da jak wszystkie takie same niby. Pozdrawiam serdecznie, grzechotnik Quote Link to post Share on other sites
extension Posted August 13, 2009 Author Report Share Posted August 13, 2009 @ Viamortis Mógłbyś sprecyzować jak i gdzie ten nadmiar plastiku wyrąbałeś ? Można użyć do tego wiertarki z wiertłem o śr. nieco większej niż owy otwór? (coś w rodzaju skośnego freza :>? ) Chociaż w sumie mogę przypadkiem rozwiercić na wylot :P spróbuję najpierw skrócić sprężynę :] Quote Link to post Share on other sites
seger Posted August 13, 2009 Report Share Posted August 13, 2009 wiertłem zapomnij, prędzej papierem ściernym ale długo trwa. Quote Link to post Share on other sites
Viamortis Posted August 13, 2009 Report Share Posted August 13, 2009 (edited) U mnie to wyglądało mniej więcej tak. Na czerwono zaznaczyłem miejsce gdzie ryłem. Wiertłem raczej nie. To precyzyjna robota. Tak jak mówię, rozgrzany śrubokręt chyba najlepszy. Tam ciężko jest manewrować. Edited August 13, 2009 by Viamortis Quote Link to post Share on other sites
extension Posted August 15, 2009 Author Report Share Posted August 15, 2009 Oj... u mnie chyba sprawa ma się jeszcze gorzej... skróciłem sprężynę i silnik już sięga do zębatek w GB lecz nie kręci nimi - po prostu stoi, tak jakby GB się zaciął.. wybiłem 2 piny od body, rozsunąłem i widzę jak tłok jest w połowie.. zębatki w GB ani rusz.. próbowałem nawet je lekko śrubokrętem zakręcić i nic.. co teraz ? ;/ Quote Link to post Share on other sites
Viamortis Posted August 15, 2009 Report Share Posted August 15, 2009 Bez rozbiórki najpewniej nie da rady... Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted August 15, 2009 Report Share Posted August 15, 2009 Zwolnij antyreversal. Jak tłok zostanie w miejscu to masz problem. Quote Link to post Share on other sites
grzechotnik Posted August 15, 2009 Report Share Posted August 15, 2009 Weź stary chwyt i rusz ;) Pozdrawiam serdecznie, grzechotnik Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted August 15, 2009 Report Share Posted August 15, 2009 A silnik na nowym chwycie żeś regulował? Quote Link to post Share on other sites
extension Posted August 15, 2009 Author Report Share Posted August 15, 2009 Jak się zwalnia antireversal ? :> Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted August 15, 2009 Report Share Posted August 15, 2009 (edited) Wyjmij silnik, wyjmij dżirboks/zdejmij chwyt i w dziurze gdzie wchodzi zębatka osi silnika, widać zębatkę silnikową, która odbiera obroty od w/w zębatki i antireversal - blokadę tejże zębatki (antirevers jej dotyka). Bierzesz płaski mały śrubokręt i odciągasz/podważasz antireversal właśnie, co by zębatka silnikowa go nie dotykała. Jednak nie polecam tej metody - zębatki obracając się w przeciwnym kierunku przez ruch rozpędzonego tłoka uderzają w ostatni ząb tłoka. Nie pomnę o tym, że łatwo zniekształcić/zniszczyć sprężynkę antireversa czy samą zębatkę silnikową. W najgorszych przypadkach kończy się na płaczu i zgrzytaniu dżirboksa ;-). Edited August 15, 2009 by Gogin Quote Link to post Share on other sites
extension Posted August 16, 2009 Author Report Share Posted August 16, 2009 Hmm... kurde lipa no. Ten 'dżirboks' przy nacisnieciu spustu wydaje takie "tyk tyk" i nie rusza... jakby silnik był za słaby (batka jest naładowana i się grzeje jak głupia). Ręcznie płaskim śrubokrętem zrobiłem pełny obrót zębatką i wystrzeliło raz i jest w stanie spoczynku... ale cholera nie chce ruszyc gearbox :/ i to wszystk osie stało przez wymiane chwytu silnikowego tylko.. dziwne :/ Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.