Ratoll Posted September 23, 2009 Report Share Posted September 23, 2009 Witajcie, W body G&P siedzi gearbox(7mm) tej samej firmy z cichym zestawem systemy i stockową dyszą (metalowa, z o-ringiem). Szybko po nabyciu repliki i przestrzeleniu postanowiłem wymienić stockową komorę hop-up (wersja z niebieskimi zębatkami) na King Arms'a (gumka systema, lufa prometheus). Po złożeniu zestawu, podczas testów szczelności układu okazało się, że dysza nie uszczelnia się prawidłowo z komorą KA. Za płytko wchodzi w komorę - przy maksymalnie wysuniętej z GB dyszy, przez otwór podawania kulek widzę nawet fragent frezu na końcu dyszy. Problem ten nie występuje na komorze G&P - frezu nie widać, a dysza uszczelnia się prawidłowo. Oczywiście obejrzałem komorę i gb czy nie ma nadlewek lub innych wad fabrycznych powodujących złe spasowanie - wszystko jednak jest porządnie wykonane, komora elegancko spasowuje się z gearboxem. Dysza powinna albo głębiej wchodzić do komory, albo być trochę dłuższa. I tutaj moje pytanie : Czy ktoś z was miał już podobny problem i zna rozwiązanie ? Może wiecie, jaka konkretnie dysza uszczelnia się prawidłowo i jest godna polecenia ? W końcu moja konfiguracja sprzętowa wydaje się dosyć powszechna. ps. Na nieszczelności tej tracę około 35 fps. Na komorze G&P i sprężynie M130 KA (już niezbyt nowej) mam 448-450fps, na komorze KA spada do niecałych 415fps. Znaczną różnicę słychać też w brzmieniu repliki. Quote Link to post Share on other sites
grzechotnik Posted September 23, 2009 Report Share Posted September 23, 2009 http://wmasg.pl/forum/index.php?showtopic=67490&hl=dysza http://wmasg.pl/forum/index.php?showtopic=...estabilno%B6%E6 Nie wiem czy coś pomoże, ale warto przeczytać. Pozdrawiam. Quote Link to post Share on other sites
Ratoll Posted September 23, 2009 Author Report Share Posted September 23, 2009 (edited) Dziękuję za odpowiedź. Oba wątki znam, przed chwilą ponownie je sobie przeczytałem. Niestety, nie ma w nich odpowiedzi na moje pytanie. Teorię znam dobrze. W moim poście mam nadzieję na konkretne przykłady/propozycje. Komora King-Arms i "M"-ka G&P to popularne zestawienie. Napewno ktoś już miał więc identyczny problem (a i pewnie wielu ma, lecz nie zdaje sobie z tego sprawy ;) ), może znalazł rozwiązanie (np. w postaci konkretnej dyszy konkretnego producenta). ps. Przeglądając dysze dostępne w rodzimych sklepach zauważyłem, że istnieje podział na dysze do m4 i do m16. Róźnią się one minimalnie długością. Czemu ? Przecież w tych typach replik są te same gearboxy, te same komory, jedynie cylinder i lufa inne .. Edited September 23, 2009 by Ratoll Quote Link to post Share on other sites
kerth Posted September 26, 2009 Report Share Posted September 26, 2009 Ja mam trochę starszą emkę G&P, ale komora KA przypasowała bez żadnych problemów. Nawet moc się podniosła trochę. Quote Link to post Share on other sites
Viamortis Posted September 29, 2009 Report Share Posted September 29, 2009 Trza ustabilizować komorę. W niektórych G&Pkach komora KA nie siedzi prawidłowo i powstają nieszczelności. Rozwiązanie problemu, to odpowiednio gruby kołnierz bezpośrednio przed komorą, na lufie, taki, który będzie trzymał sztywno komorę w "łożu" tak, aby nie dochodziła do końca. Kołnierz można wykonać z taśmy teflonowej (rozwiązanie krótkoterminowe, bo się taśma zbije) lub z gumy (rozwiązanie lepsze, bo guma jest sprężysta). Np. w jednej z replik, które tak uszczelniłem pomiary chrono zmieniły się diametralnie z: 280-400 fps na: 412 +/- 4 fps (mimo że dysza jest od innego modelu replik, 0,5mm krótsza od standardowej) Pozdrawiam serdecznie, Mortis Quote Link to post Share on other sites
Ratoll Posted September 29, 2009 Author Report Share Posted September 29, 2009 Dziękuję za radę. Niestety, problem nie leży w dociśnięciu komory do GB (Mam nawet w tym celu dodatkowo założoną na lufę całkiem mocną sprężynę). Po wyjęciu gearboxa samemu próbowałem docisnąć do niego lufę z komorą i sprawdzać szczelność. Komora dochodziła do końca, ładnie umiejscawiała się tak, jak powinna - niestety, nadal dysza nie uszczelniała dobrze. Dzwoniłem do asgshop'u (tam kupiłem komorę KA), pan z serwisu wspomniał, że miewali podobne problemy i zasugerował kupno dyszy systemy do m4a1. Tak też zrobiłem, niestety, nie pomogło. Miałem okazję "przymierzyć" swoją komorę do kompletnego gearbox'a BOYI - o dziwo dysza uszczelniła się elegancko z komorą. Mam już teorię, że może grubsza, "wzmocniona" przednia ścianka gearboxa G&P powoduje, że dysza mniej wystaje niż w przypadku innych szkieletów. Ale to narazie tylko teoria. Jak wspomniałem wcześniej, z komorą G&P nie ma takiego problemu. Dziwne. ps. Jako ciekawostkę powiem, że dysza G&P znacznie lepiej uszczelnia się na cichej głowicy cylindra systema niż dysza systemy .. Quote Link to post Share on other sites
Viamortis Posted September 29, 2009 Report Share Posted September 29, 2009 ps. Jako ciekawostkę powiem, że dysza G&P znacznie lepiej uszczelnia się na cichej głowicy cylindra systema niż dysza systemy .. Tak bywa. Mam już teorię, że może grubsza, "wzmocniona" przednia ścianka gearboxa G&P powoduje, że dysza mniej wystaje niż w przypadku innych szkieletów. A ja mam teorię, że ustabilizowanie komory, to nie to samo co dociśnięcie jej do GB. Owszem, są problemy w replikach G&P z komorami KA, ale jak dotąd nie spotkałem się z sytacją niemożliwą. Pozdrawiam serdecznie, Mortis Quote Link to post Share on other sites
Ratoll Posted September 29, 2009 Author Report Share Posted September 29, 2009 A ja mam teorię, że ustabilizowanie komory, to nie to samo co dociśnięcie jej do GB. W takim razie rozumiem, że chodzi ci o kąt, pod jakim komora jest dociśnięta do GB ? Naprawdę, próbowałem na wszystkie sposoby zpasować te dwie części - poprostu widać, że dysza powinna mieć te parę dziesiątych centymetra więcej i ułożeniem komory się tego nie przeskoczy. Miałem nadzieję, że może ktoś z Was zna dyszę do emki, która jest dłuższa niż większość innych. Inna opcja to pilnik i subtelne podszlifowanie frontu GB i/lub komory. Ewentualnie cieńszy tappet-plate, który głąbiej "wepchnie" dyszę .. Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted September 30, 2009 Report Share Posted September 30, 2009 Skoro o popychaczu wspominasz, to możesz podpiłować jego czoło, ale maks do ok. 1/3 grubości czoła - tak, żeby nie zeszlifować tego co trzyma dyszę. Quote Link to post Share on other sites
Ratoll Posted October 19, 2009 Author Report Share Posted October 19, 2009 Podaję rozwiązanie, niech pozostanie dla potomnych: Komora Hop-Up G&P jest "płytsza" od komory King Arms, tzn. dysza może wejść płycej do komory, aby się uszczelnić, niż ma to miejsce w przypadku KA. Szkielet G&P ma grubszą przednią ściankę, przez co dysza wchodz płycej do komory i nie uszczelnia się prawidłowo z komorą KA. Na szkielecie wzmocnionym CA (straszna tandeta, nie polecam nikomu) jest lepiej, ale nadal nie idealnie. Dopiero na szkielecie BOYI udało mi się uzyskać świetną szczelność. Różnica ? Szkielet G&P: ~415fps Szkielet G&P po lekkim spiłowaniu przodu: ~423fps Szkielet CA: prawie 430fps Szkielet BOYI: 450 z małym hakiem. ps. Kombinowanie z dyszą nie ma sensu, alternetywą jednak może być zaproponowane wcześniej przez przedpiścę podpiłowanie popychacza, aby dysza głąbiej wchodziła, ew. podpiłowanie samego szkieletu. Quote Link to post Share on other sites
MAJOR762 Posted October 19, 2009 Report Share Posted October 19, 2009 (edited) Alternatywą może być też kupienie nowej, troszkę dłuższej dyszy. Co do nieszczelności dyszy na głowicy cylindra Systemy - w borku Systemy miałem nawet na minimalnie wysuniętej dyszy nieszczelność na tyle dużą że jak dmuchałem w cylinder to czułem wyraźnie że powietrze szło spod dyszy. Pomogło podłożenie 2 warstw taśmy teflonowej pod o-ringa dyszy :) Edited October 19, 2009 by MAJOR762 Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted October 19, 2009 Report Share Posted October 19, 2009 Dokładnie, teflonfix o-ringa dyszy czyni cuda, jednak trzeba raz, że się namęczyć przy wyciągnąć o-ringa, dać teflon do rowka i nie przesadzić zarazem, bo dysza nie będzie swobodnie poruszać się po dzióbku głowicy cylindra. Czasami jednak wystarczy nasmarować odpowiednio gęstym smarem i nawet kiepska uszczelka wystarczy do aksamitnej szczelności w tym miejscu. Quote Link to post Share on other sites
MAJOR762 Posted October 19, 2009 Report Share Posted October 19, 2009 trzeba raz, że się namęczyć przy wyciągnąć o-ringa To ja chyba dziwny jestem bo nie miałem najmniejszego problemu zarówno z wyciągnięciem jak i z włożeniem o-ringa, niezależnie czy była tam teflonowa czy nie :D Quote Link to post Share on other sites
Ratoll Posted October 19, 2009 Author Report Share Posted October 19, 2009 Dłuższej dyszy nie znalazłem. Wszystkie opisane w sklepach miały podobne długości. Systema niby jest minimalnie dłuższa, ale ma inny, łagodniejszy "frez" na końcu - szczelność nie była lepsza. Oczywiście gdyby kupić po jednej każdego rodzaju i każdego producenta, to być może by się coś lepszego dobrało, ale szczerze mówiąc nie wierzę - musiała by być o min. 0.5mm dłuższa, a to duuuża różnica. Drugi raz słyszę o patencie z teflonem pod uszczelką na dyszy - napewno kiedyś spróbuję. Przerażające z lekka jest to, jak trudno uzyskać w tym miejscu szczelność nawet na częściach najbardziej renomowanych producentów. Sądzę nawet, że to najsłabszy punkt szczelności większości AEG'ów. Dla przykładu kiedy udało mi się to miejscie świetnie uszczelnić w moim g36c TM (po dziesiątkach prób i eksperymentów) uzyskałem trochę ponad 400 fps na sprężynie M100 guardera, przy lufie 25cm :wink: Wiele osób do tej pory mi nie wierzy :) Quote Link to post Share on other sites
Prezes_____ Posted October 31, 2009 Report Share Posted October 31, 2009 Odgrzeję troche kotleta, czy problem z komorą KA występuje wam tylko w M4? Bo w mojej m16 jak i kolegi m16, nie występują takie anomalie(dwie komory kupione w różnym czasie). Bardzo proszę o odpowiedź. Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted October 31, 2009 Report Share Posted October 31, 2009 Na problemy z za krótkimi dyszami polecam: http://airsoftpro.cz/eshop/index.php?cPath=85_21 Produkują dysze o rozmiarach uniwersalnych i można dobrać ponadto podają długości. 2 oringi uszczelniające. Quote Link to post Share on other sites
Katana Posted November 11, 2009 Report Share Posted November 11, 2009 W którym miejscu należy podpiłować ten popychacz? Mogę prosićo jakis schemat? Mam dokładnie to samo, po założeniu chinskiegi GB mam zasieg większy niż ludzie na 130 i FPS wzrastają. A o takie uszczelnienie dyszy/komory nawet użytkownicy TM mogli by się modlić. Quote Link to post Share on other sites
Ratoll Posted November 11, 2009 Author Report Share Posted November 11, 2009 Nie próbowałem podpiłowywać popychacza, ale teoria jest taka, aby tappet-plate zeszlifować od strony, gdzie przy wysuniętej dyszy opiera się na wewnętrznej stronie przedniej ścianki gearboxa. Popatrz na niego i zrób jak logika podpowiada :) Quote Link to post Share on other sites
Katana Posted November 11, 2009 Report Share Posted November 11, 2009 Ok, a ktoś ma doświadczenia z praktyki, nie tylko teorii? Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted November 14, 2009 Report Share Posted November 14, 2009 Ok, a ktoś ma doświadczenia z praktyki, nie tylko teorii? Tja, przeczytaj mój pierwszy post w tym temacie i nie spamuj. Quote Link to post Share on other sites
Katana Posted November 17, 2009 Report Share Posted November 17, 2009 A Ty zejdźz piedestału samozachwytu. Nie osłabi to popychacza ? Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted November 17, 2009 Report Share Posted November 17, 2009 (edited) A Ty zejdźz piedestału samozachwytu. Nie osłabi to popychacza ? Oczywiście, że osłabi, ale w kilku replikach, które widzę co strzelankę chodzi taki popychacz i nic się nie dzieje. Wydaje mi się, że tylko przy dużej szybkostrzelności ta modyfikacja popychacza ma znaczenie. PS. Nie wiem o jakim piedestale mówisz, ale jak masz problem to pisz na PW. Edited November 17, 2009 by Gogin Quote Link to post Share on other sites
Viamortis Posted November 17, 2009 Report Share Posted November 17, 2009 Eee, no tak, na tę część popychacza działają ogromne siły związane z bezwładnością dyszy i potęgą niewielkiej sprężynki. Na szczęście Ues dał nam zbrojenie Uesa. Trzeba tylko, żeby Poldeck to na popychacz zaadaptował. Quote Link to post Share on other sites
overs Posted January 5, 2010 Report Share Posted January 5, 2010 a ja moze lekko odgrzeje temat. samemu borykalem sie z tym problemem i jest kilka wyjsc. - zalozyc ciup dluzsza dysze te pare dziesiatych milimetra daje czasem efekt - gumka z guardera ma ciup dluzszy kolnierzyk niz z systemy przez co bardziej jest przesunieta blizej dyszy - zmienic szkielet ( pisano w tym temacie ) - a teraz najlepsze wezcie suwmiarke i od strony przodu komory zmierzcie glebokosc osadzenia gumki , latwo wyczuc ten "rowek" i porównajcie sobie z inna dobrze uszczelniajaca sie komora. powiem wam tez ze na rynku sa dwa rodzaje komor KA . jedne co sie zajebiaszczo uszczelniaja wzgledem dyszy i te co maja z tym problem. mozna je rozroznic po tym ze pod pokretlem ktorym ustawiamy " hopek " jest uszczelka. Te komory z uszczelką moga glebiej pozwolic umiejscowic gumke. sprawdzcie sobie. moj kolega poradzil sobie z tym za pomoca wkretarki i wiertla 9.5mm bodajze ... Quote Link to post Share on other sites
Sebi_S Posted January 5, 2010 Report Share Posted January 5, 2010 Jako że temat odgrzany ja spytam: czy podtoczenie(splanowanie) komory od strony przylegania do szkieletu nie załatwiłoby sprawy o te parę dzięsiątych milimetra,patrząc na komore można chwycić w tuleji komore za jej przednią część w tokarce. Myśle że ogarnięty tokarz se by poradził i w ten sposób komora bardziej do dojdzie do szkieletu i dzysza głębiej będzie wchodzić w sama komorę. Napiszcie czy to ma sens :mrgreen: Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.