wódz Posted October 5, 2009 Report Share Posted October 5, 2009 Witam serdecznie Mam pewien problem z elektryką w swojej replice. Chodzi o bardzo szybko rozładowującą się baterię KAN 9,6 volt 2000 mah z wtykiem large. Bez wątpienia nie jest to silnik, podkładki ,okablowanie, gearbox wrócił dziś z serwisu. Zaobserwowałem pewną prawidłowośc: po podłączeniu na krótko , tejże baterii do geraboxa, wtyk duży w mały , wszystko śmiga aż miło. Z kolei jeśli podłączam baterię do gearboxa za pośrednictwem przejściówki z bezpiecznikiem ( przejściówka jest produkcji Marui) , bateria nawet nie napina sprężyny. Wniosek : przejściówka jest do niczego. Otóż niekoniecznie, bo sprawdzałem także przejściówkę CA, o raz własnej roboty i w każdym z tych przypadków efekt był taki sam, albo wcale nie dochodziło do napięcia sprężyny, albo udało się puścic maksymalnie jedną serię. W gearboxie mam sprężynę M110. Co ciekawe zarówno przjściówka CA jak i Marui , podłączone do repliki kolegi , która ma wmontowaną sprężynę M125 , na tej samej baterii KAN strzelały bardzo dobrze . Ręce mi opadają , b okablowanie jest nowe , firmy King Arms, a jedynym logicznym wnioskiem który się nasuwa , jest to że mała wtyczka wychodząca z kabli gearboxa jest rozwalona i dopiero po mocnym wciśnięciu w nią dużego wtyku odpowiednio działa. Może ktoś z was spotkał się z podobnym problemem , lub może w jakikolwiek sposób pomóc mi, sam mam o tym nijakie pojęcie.Jutro rano sprawdzę jeszcze jak gearbox działa na baterii mini bezpośrednio podłączonej do okablowania bez przejściówki. Pozdrawiam ! Quote Link to post Share on other sites
KK Posted October 5, 2009 Report Share Posted October 5, 2009 Zlikwiduj słabe ogniwo wymieniając wtyczki. http://www.specshop.pl/product_info.php?cP...roducts_id=1754 Quote Link to post Share on other sites
0L0 Posted October 6, 2009 Report Share Posted October 6, 2009 Wymień całe okablowanie i nie dawaj żadnych zbędnych wtyczek, czy bezpieczników w obwodzie. Problem zniknie. Quote Link to post Share on other sites
wódz Posted October 6, 2009 Author Report Share Posted October 6, 2009 Okablowanie jest nowe :???: . Co ciekawe jak podłączyłem na krótko baterię z wtykiem mini też nie strzelało. Po tym jak wymieniłem wtyczki w okablowaniu i w przejściówce też nie strzela. Zgłupiec już można od tego. Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted October 6, 2009 Report Share Posted October 6, 2009 Sprawdź omomierzem opór całego obwodu od początku przejściówki i od początku miejsca gdzie jej nie ma ;-) . Potem wyciągniemy wnioski. Quote Link to post Share on other sites
wódz Posted October 7, 2009 Author Report Share Posted October 7, 2009 Omomierza nie mam, ale za to wymienione zostały kable tak jak OLO radził.No i dupa delikatnie powiedziawszy. Jutro wstawię inny silnik, jak to nie podziała , wywalam ten shit przez okno. Notabene kostka stykowa jest ok. Quote Link to post Share on other sites
seger Posted October 7, 2009 Report Share Posted October 7, 2009 ale okablowanie king arms i inne robione z hiper turbo postrebrzanych kabli za koismiczne pieniadz ejest beznadziejne. kup kable silikonowe w sklepie modelarskim wtyki deans ( ale nie przepłacaj za G&P) wydasz max 20zł troche lutowania i takie tam i masz porzadne okablowanie... Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted October 7, 2009 Report Share Posted October 7, 2009 Miernik to całe 10 zł w Castoramie. Suma nie do przeskoczenia. Zrób jak radzi Seger, bo mądrze prawi. Pozdrawiam serdecznie, AnR. Quote Link to post Share on other sites
wódz Posted October 7, 2009 Author Report Share Posted October 7, 2009 (edited) No i tak zrobiłem , tylko że na zwykłych wtykach. Nie ma żadnych przejściówek , kable king arms zostały wymienione na modelarskie. Wszystko nie działa po staremu.Da się puscic serie, albo parę pojedyńczych strzałów i wszystko pada. Konektory od silnika grzeją się dośc mocnie , ale kable juz nie. Jakiś postęp więc już jest hahahahaha. Edited October 7, 2009 by wudz Quote Link to post Share on other sites
wódz Posted October 8, 2009 Author Report Share Posted October 8, 2009 Podłączyłem dziś stary silnik CA. Batka go nie rusza też :poddanie: . Ostatnią rzeczą winną temu wszystkiemu może byc właśnie bateria, bo na SANYO to wszystko elegancko śmiga, pytanie tylko ile będzie śmigac?Tylko ciekawe dlaczego ten KAN strzelał na innych giwerach co miały minimum M120 ? Quote Link to post Share on other sites
seger Posted October 8, 2009 Report Share Posted October 8, 2009 a jaki masz silnik ? wtyki czemu nie zmieniłeś na denasy tylko jedziesz na tamiyi ? jaki przekrój kabli zastosowałes ? średnice kabla wew nie zew . i jakie to kable ilu zyłowe ? Quote Link to post Share on other sites
wódz Posted October 8, 2009 Author Report Share Posted October 8, 2009 (edited) Silnik mam CA High Torgue , ten drugi na którym sprawdzałem był silnikiem stockowym CA ( o ile ten high torgue też nim nie jest) nie wiem ile mają żył, i jaki przekrój ,nie ja je montowałem , to są grube kable modelarskie. Myślisz że to wina kabli? A i jeszcze jedno, postrzelalem dzis porządnie na baterii SANYO RC 9,6 volt , 1600 mah, parę długich serii i kilka na pojedyńczym. Efekt : batka wprawdzie nie pada ,ale silnik jest cały nagrzany jak cholera , konektory od silnika także,miejsce z którego wychodzą kable z gearboxa oraz same kable. Edited October 8, 2009 by wudz Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted October 8, 2009 Report Share Posted October 8, 2009 Ja stawiam na złe podkładkowanie i ewentualny brak dostatecznego smarowania. Daj komuś co ma doświadczenie do złożenia. Quote Link to post Share on other sites
wódz Posted October 8, 2009 Author Report Share Posted October 8, 2009 Gearbox był w zeszłym tygodniu w serwisie gdzie wypodkładkowano zębatki i wyregulowano silnik. Po powrocie z serwisu było tak samo jak przedtem. Przed chwilą wróciłem od kumpla który się zna na tym, znów pogmerał w podkładkach , postrzelaliśmy na tym SANYO , dośc długo i to samo, silnik i kable się grzeją , batka padła po kilku długich seriach i kilkunastu strzałach pojedyńczych.I tak jak na poprzedniej batce , zanim wszystko siądzie szybkostrzelnosc jest bardzo dobra , bateria pada momentalnie , bez dużego spadku szybkostrzelnosc. Na kumpla giwerze batka strzela normalnie. Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted October 9, 2009 Report Share Posted October 9, 2009 Wymień okablowanie, sprawdź jak wyglądają styki i ewentualnie je wyczyść, na najewniej to sprawdzić tym omomierzem jak pisał poldeck - najprostsze i najskuteczniejsze - kto wie, może to sam silnik? Quote Link to post Share on other sites
wódz Posted October 9, 2009 Author Report Share Posted October 9, 2009 To są 2 kable w ciągu tego tygodnia. Wstawiłem dziś silnik Guardera i to samo, nawet na słabszej spręzynie M90 ,batki padają po paru seriach Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted October 9, 2009 Report Share Posted October 9, 2009 Sprawna bateria, nowe okablowanie, inny silnik. Nie ma innej możliwości jak to, ze twój kumpel się guzik zna i nie umie podkładkowania porządnie zrobić. Albo całkowicie coś rypiecie w tej giwerze. Daj komuś innemu do zrobienia. Ja polecam AnRa. Quote Link to post Share on other sites
Marcinek83 Posted October 10, 2009 Report Share Posted October 10, 2009 Te długie serie myślę że po 200 kulek minimum. Miedzy styki zawsze daję smar miedziany, świetnie się sprawdza a i się nie grzeje. Winą może być tamyia, a rozwiązaniem konektor typ T. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.