Frytas Posted October 30, 2009 Report Share Posted October 30, 2009 Mam pytanie do szanownego grona - części której firmy (Lay-Lax Prometeus czy Systema) są lepsze jeśli chodzi o wykonanie, kulturę pracy, wytrzymałość itp. Chodzi mi konkretnie o części do GB V.2 : cylinder, głowicę cylindra i głowicę tłoka, dyszę i popychacz dyszy. Co bardziej polecacie: Lay-Lax Prometeus czy Systemę? Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam Quote Link to post Share on other sites
grzechotnik Posted October 30, 2009 Report Share Posted October 30, 2009 Jeśli chodzi o zestaw cylindra Systema. Promyk nie produkuje borków. Z tego co wiem Prometheus nie robi cichych zestawów więc tutaj Systema też wygrywa. Co masz na myśli z popychaczem? Pozdrawiam. Quote Link to post Share on other sites
Frytas Posted October 30, 2009 Author Report Share Posted October 30, 2009 Co masz na myśli z popychaczem? Dzięki za info. Co do popychacza - chodzi mi o jego spasowanie oraz czy (po jakimś czasie) nie wyszczerbi się cześć trzymająca od dołu dyszę. Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki za info. Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted October 30, 2009 Report Share Posted October 30, 2009 promyk robi doskonałe lufy i zębatki. niektórzy też bardzo chwalą głowice cylindra. Quote Link to post Share on other sites
Ratoll Posted October 30, 2009 Report Share Posted October 30, 2009 Promyk nie robi borków, ponieważ borki to ściema. Nawet systema to w końcu przyznała przy tworzeniu gearbox'a revolution (nie mogę odnaleźć źródła w bookmarks'ach, ale zainteresowanym google pomogą). Co do "pneumatyki" systemy - "wzmocniona, uczczelniona, blabla(..) dysza systema do m4" nie uszczelnia się porządnie z cichą głowicą cylindra tej samej firmy. Quote Link to post Share on other sites
ajgor_aa Posted October 30, 2009 Report Share Posted October 30, 2009 Tylko że borki Systemy lubią "kopnięcie" czyli działają jak trzeba od M130 Quote Link to post Share on other sites
Ratoll Posted October 30, 2009 Report Share Posted October 30, 2009 I na M150 kulało. Rozumiem o-ring na "kierunkowej" głowicy tłoka rozpychany ciśnieniem, ale co ma siła sprężyny do oringa na dyszy ? Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted October 30, 2009 Report Share Posted October 30, 2009 To, że im sprężyna twardsza, tym sprężane powietrze będzie pod większym ciśnieniem przy każdej twardzszej sprężynie. a istnieje pewna granica gdzie dany o-ring, uszczelniający połączenie akurat dysza<<dzióbek głowicy cylindra będzie się rozszczelniał aksamitnie. Akurat tutaj wiele nie trzeba i na twardych sprężynach - powyżej M150, i w tym miejscu niewiele uszczelnień pomaga. Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted October 31, 2009 Report Share Posted October 31, 2009 Wg mnie promyk przebija systemę na każdym progu ale to tylko moje zdanie, a szczególnie jak chodzi o zębatki ;) Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted October 31, 2009 Report Share Posted October 31, 2009 co do zestawów cylindra to nie kumam troche w czym promyk może być lepszy od systemy skoro moja systema jest całkowicie szczelna... czy coś może być bardziej szczelne niż całkowicie :?: no a promyk bodaj nie robi cichych zestawów. a, kicpa, wracając do naszej rozmowy o cichych zestawach to się myliłeś. systema zasadniczo mi wyciszyła ;d i różnica jest widoczna gołym uchem haha. Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted October 31, 2009 Report Share Posted October 31, 2009 (edited) A miałeś zestaw promyka? Bo wyciszyła ci w stosunku do stocka a nie zestawu promyka ;) Pomiar w natężenia dźwięku jednak wskazuje co innego, zmienia się tylko barwa dźwięku a natężenie zmienia się nieznacznie. Edit: Takie jest moje zdanie po testach jakie spowodowały moje głębsze zaciekawienie tym tematem np: http://www.airsoftmechanics.com/home/content/view/12/26/1/0/ Po przeczytaniu paru takich dziwnych artykułów mając w domu zestaw promyka i zestaw "cichy" systemy zrobiłem test montując takie zestawy w M15 CA i wyniki były takie jak przedstawiłem wyżej. Mnie nie obchodzi co inni piszą po prostu ja wiem to co zaobserwowałem ;) Edited October 31, 2009 by KicpA Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted October 31, 2009 Report Share Posted October 31, 2009 zmienia barwe i jest mniej słyszalny z przykładowo 15 czy 20 metrów. a mi o to chodzi. liczby czy jakies pomiary mam gdzies, wiem ze systema spowodowala ze z paru metrów mniej słychać. nie wiem jak promyk, systema mnie zadowala w pełni ;] Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted October 31, 2009 Report Share Posted October 31, 2009 I to jest po części błąd, polecanie jedno względem drugiego nie znając tego drugiego. Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted October 31, 2009 Report Share Posted October 31, 2009 Naprawdę wycisza uszczelka przed głowicą cylindra (patrzcie Bore -Up Elementa), tylko podglądowo jak to wygląda, bor apy elementa to kicz. Piłuje się troszkę czoło głowicy cylindra, wkleja tam twardą gumę (np o-ring głowicy tłoka) i różnica jest zauważalna mocno. Podejrzewam również, że zwiększa się dzięki temu żywotność szkieletu - różnica jest zauważalna. Mam tak u siebie na bore up'ie Guarder'a. Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted October 31, 2009 Report Share Posted October 31, 2009 ale kicpa, ja nie mowie ze systema lesza od promyka tylko że wbrew temu co mówiłeś systema wycisza znacznie. nie wiem jak promyk bo nie mam i nie miałem ;] pzdr p.s. przepraszam za brak shifta, umarł. Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted October 31, 2009 Report Share Posted October 31, 2009 Żeby coś zostało wyciszone musi zostać zmniejszone natężenie dźwięku a nie zmieniony odgłos ;) Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted October 31, 2009 Report Share Posted October 31, 2009 mniej słychać- jest wyciszone. Jak dla mnie to może nawet jodlować byle z kilkunastu metrów nie było tego słychać :D Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.