cerel Posted August 5, 2009 Report Share Posted August 5, 2009 Mam pytanie do posiadaczy tej repliki. Chcę po zakupie tego SWD przebudować go na SWU (widoczny poniżej) i tu moje pytanie czy dałoby się przeprowadzić obok mechanizmu jakiś popychacz czy coś co umożliwiło by przeniesienie spustu pod łoże?? Quote Link to post Share on other sites
Karol_K Posted August 5, 2009 Report Share Posted August 5, 2009 da się zrobić tak jak chcesz... tylko trzeba będzie to zrobić na 2 szynach i trochę przyciąć magazynek i bebechy żeby te szyny weszły...ogólnie masa roboty ale powinno się udac.. Quote Link to post Share on other sites
cerel Posted August 5, 2009 Author Report Share Posted August 5, 2009 A ma ktoś dokładne zdjęcia mechanizmu spustowego? Quote Link to post Share on other sites
xel20 Posted August 5, 2009 Report Share Posted August 5, 2009 co masz na myśli przez określenie dokładne zdjęcia? w tym temacie ukazało się już sporo fotek zespołu spustowego Quote Link to post Share on other sites
cerel Posted August 5, 2009 Author Report Share Posted August 5, 2009 Chodzi mi o zdjęcie które pokazuje wnętrze mechanizmu i to jak on działa. Quote Link to post Share on other sites
HUGO_HUGO Posted August 5, 2009 Report Share Posted August 5, 2009 (edited) Zrobiłem szkic działania mechanizmu spustowego bo zdjęcia bez wyciągania wszystkiego nie da się zrobić http://img38.imageshack.us/img38/1549/dziaaniespustu.jpg Edited August 5, 2009 by HUGO_HUGO Quote Link to post Share on other sites
mazi50 Posted August 5, 2009 Report Share Posted August 5, 2009 (edited) Zrobiłem szkic działania mechanizmu spustowego bo zdjęcia bez wyciągania wszystkiego nie da się zrobić http://img38.imageshack.us/img38/1549/dziaaniespustu.jpg HUGO_HUGO wyprzedziłeś mnie z tym szkicem, ale pozwólcie że jeszcze ja wrzucę moje "dzieła sztuki". :mrgreen: 1: standardowy spust: http://img24.imageshack.us/img24/2917/spuststandard.jpg 2: propozycja mechanizmu dla SWU: http://img228.imageshack.us/img228/8193/spustswu.jpg ta cienka czarna kreska to denko obudowy mechanizmu spustowego. Po niej ma przesuwać się element odpowiedzialny za uniesienie (patrząc od strony ów elementu) trigger sear'a. Moim zdaniem najtrudniej będzie poprowadzić popychacz, no i spust w takim układzie jak na moim rysunku będzie zapewne twadrszy. Tylko nie śmiejcie się z rysunków :P Edited August 5, 2009 by mazi50 Quote Link to post Share on other sites
shamoth Posted August 6, 2009 Report Share Posted August 6, 2009 (edited) @mazi A może takie rozwiązanie: W zależności od długości i kątów ramion czy płaszczyzn można uzyskać twardy/miękki czy też długi/krótki spust no i efekt "hebla" mniejszy w porównaniu z rozwiązaniem z popychaczem i klinem na końcu. Pytanie tylko jak z miejscem. Przednią część spustu należało by wpuścic częściowo w przedni chwyt a cięgno można wykonać naprawdę z cienkiego elementu, pod warunkiem że bedzie ono z obu stron. http://world.guns.ru/sniper/sn19-e.htm Tylko należy pamiętać o zachowaniu pracy cięgna tylko w jednym kierunku/płaszczyźnie, żeby uniknąć szybkiego zmęćzenia materiału które może wystąpić jeśli cięgna na bolcach będą dodatkowo pracowały pod kątem. Jako cięgna w układzie podwójnym można wykożystać np dwie szprychy rowerowe, kwestia zrobienia oczek i "zaspawania" ich żeby się drut nie wyprostował. Albo jak komuś się chce to dwa aluminiowe paski 1-2mm z dwoma otworami. Póki co to nie mam czsu i warsztatu na miejscu ale jak tylko w końcu dostanę dłuższy urlop to rozbiore SWD i zobacze jak on tam wygląda bo sam też od dłuższego czasu myślałem o zrobieniu SWU tylko brakowało taniej bazy do eksperymentów. Jak już uda się ze sprężyną można się pokusić o zabawę z droższym AEG ;] Można też wykonać bardziej "sztywną" konstrukcję. Oczywiście bawiąc się położeniem osi i ramionami/kątami można zrobić taki spust jaki się lubi. A był bym zapomniał, jeśli w środku naprawdę by brakowało miejsca i nie da się zrobić cięgien na wprost można zamiast sztywnych cięgien wykorzystać elastyczne np. cienka stalowa linka najlepiej w pancerzu coś w rodzaju linek rowerowych... Dlatego głównie preferuje cięgna, popychacze muszą być bardziej masywne żeby wytrzymać ściskanie i nie zgiąć się a cięgno może mieć mniejszą powierzchnie poprzeczną i wytrzymywać większe siły zrywające. Edited August 6, 2009 by shamoth Quote Link to post Share on other sites
Dread Posted August 6, 2009 Report Share Posted August 6, 2009 Teraz tylko pytanie - jak Ty chcesz tego SWU naciągnąć? Bo innego wyjścia, niż obracanie go za każdym razem stopką na glebę i naciąganie niczym kuszy nie widzę. Zabraknie ręki, żeby zrobić to celując. Quote Link to post Share on other sites
mazi50 Posted August 6, 2009 Report Share Posted August 6, 2009 (edited) @shamoth Myślę, że pierwsze rozwiązanie będzie lepsze bo: - w tej części mechanizmu spustowego jet dość miejsca na ten element, - 2 opcja wymaga cięcia i dorabiania najważniejszego elementu mechanizmu spustowego, a na dodatek przesunięcia jego osi obrotu, co jest niemożliwe ze względu na brak ścianek w obudowie mechanizmu w tym miejscu. Załączam zdjęcie jak to mniej więcej będzie wyglądało: http://img91.imageshack.us/img91/4863/spust.jpg I tak jak mówi Dread będą problemy z naciąganiem. Edited August 6, 2009 by mazi50 Quote Link to post Share on other sites
shamoth Posted August 6, 2009 Report Share Posted August 6, 2009 (edited) @mazi A jak by zostawić oś tam gdzie jest, obciąć za osią element spustowy, lekko zeszlifować i w miejsce cięcia/szlifu wpuścić pod kątem "prostym" drugą część tworzącą z całości "L". Wiem łatwo się gada, trzeba by to na sucho ale dokładnie rozrysować bo to co napisałęm powyżej spowoduje krótki i twardy spust a nie każdy taki lubi, ja wole dłuższe i stawiające opór z wyczuwalną granicą przełamania. Mam jeszcze takie pytanie, czy w zespole zamka jest sprężyna odbijająca element zwalniający tłok do góry? Jeśli nie trzeba by ją dodać żeby ten element był cały czas w pozycji górnej a i spust będzie "naciągnięty" i nie będzie latał. To że będzie ciężko z naciąganiem to wiedziałem od samego początku ;] O ile masz "szeroki" kark można replikę w pozycji leżącej wysunąć przed siebie i oprzeć o głowę i z twarzą w błocie naciągać ją :P Można też biegać z czymś w rodzaju klucza "L" służącego za przedłużenie.. Może były by jeszcze dwie opcje ale wymagające sporego grzebania w replice, w przednich okładzinach góra/dół/bok schować odchylaną dźwignię do naciągu, którą trzeba by było połączyć z zasuwą czyli robić przebicie przez front body ale popychacz musiał by być bardzo naprawdę masywny i wtedy przeładowanie mogło by się odbywać przez odciągnięcie okładziny lub czegoś w niej ukrytego. Druga opcja, która mogła by zmniejszyć 2-4 krotnie ilość siły potrzebnej do naciągnięcia repliki, to zastosowanie stalowej linki lub czegoś innego ale cholernie wytrzymałego. W przednim chwycie mamy trochę miejsca więc można by było pokusić się o wykonanie zespołu bloczków "wieloblok" czy jakoś tak, im ich więcej tym mniejsza siła potrzebna do naciągnięcia ale też dłuższa droga do wykonania ręką - czytaj więcej linki trzeba wyciągnąć. Dalej już nie zależnie czy robimy wieloblok czy nie w "dupe" body montujemy bloczek przez który przepuszczamy linke i mocujemy ją do zasuwy a z przodu repliki wypuszczamy drugi koniec linki i na końcu montujemy "O" lub "T" zależy kto jak woli naciągać gadające zabawki :P Obawiam się tylko że przy modyfikacji sposobu naciągu replika może wymagać dodatkowego usztywnienia bo siły przy mocniejszych sprężynach na prawdę będą mocno "szarpać" konstrukcję... ale plus może być taki że rof będzie naprawdę miły. Edited August 6, 2009 by shamoth Quote Link to post Share on other sites
Flybrother Posted August 6, 2009 Report Share Posted August 6, 2009 hehe nie wiem czy pomysł z linką jest dobry, ale można by zastosować linki, które sa na wyciągach w siłowni....jaką mają wytrzymałość? myśle, że z 200kg bez problemów.(chociaż ja taką zerwałem przy 180kg na swunicy). Taka linka kosztuje chyba 5złza 2 metry. Quote Link to post Share on other sites
mazi50 Posted August 6, 2009 Report Share Posted August 6, 2009 (edited) Mam jeszcze takie pytani, czy w zespole zamka jest sprężyna odbijająca element zwalniający tłok do góry? Sprężynka jest. Co do naciągania ja bym nic dodatkowego nie montował, trzeba się po prostu przyzwyczaić. :mrgreen: Z ucięciem trigger sear'a i zrobieniem z niego "L" może być ciężko. Jest on ze ZnAlu i nie ma na to "L" zbyt wiele miejsca Edited August 6, 2009 by mazi50 Quote Link to post Share on other sites
HUGO_HUGO Posted August 6, 2009 Report Share Posted August 6, 2009 Wydaje mi się że niema którędy przeciągnąć cięgna do spustu całą przestrzeń wypełnia zespół cylindra wraz z zamkiem, żadna linka lub szprycha się tam nie zmieści. Quote Link to post Share on other sites
shamoth Posted August 6, 2009 Report Share Posted August 6, 2009 (edited) Może można podpiłować tak żeby się mieściła... Zresztą to nie koniec problemów, pozostaje jeszcze montaż na optykę ;] O zrobieniu zespołu spustu i tego czegoś co ma być kolbą, chociaż ze spustem nie będzie chyba takiego problemu można wykorzystać elementy tradycyjnego kalacha. Edited August 6, 2009 by shamoth Quote Link to post Share on other sites
Widmo34 Posted July 12, 2010 Report Share Posted July 12, 2010 Teraz gdy jest AEG SWD od CA pozostają 2 problemy - spust - montaz na optyke ( może G&H mogłoby zrobic?) Quote Link to post Share on other sites
xel20 Posted July 12, 2010 Report Share Posted July 12, 2010 spust łatwiej będzie przenieść do przodu w przypadku przygotowywanej konwersji gazowej do sprężynowych replik SWD Quote Link to post Share on other sites
Widmo34 Posted July 12, 2010 Report Share Posted July 12, 2010 A w elektyku nie dałoby sie? Quote Link to post Share on other sites
xel20 Posted July 12, 2010 Report Share Posted July 12, 2010 wszystko się da. Kwestia nakładu pracy, wymaganych umiejętności, dostępnego sprzętu. W przypadku elektryka jest to tak samo skomplikowane jak w przypadku sprężyny. W obu przypadkach wymaga to dorobienia dodatkowego mechanizmu przeniesienia spustu. Chyba że nie interesuje cię ogień pojedynczy, wtedy wystarczy najzwyklejsza kostka stykowa i trochę kabla. Ostatecznie Można wykorzystać delikatnie zmodyfikowany AEG Control system. O ile mnie pamięć nie myli przerywacz jest zbędny przy tym układzie. Quote Link to post Share on other sites
Widmo34 Posted September 26, 2010 Report Share Posted September 26, 2010 (edited) Zanalazlem z necie taka fotke koles przerobił kałacha na SWU... (cuz troche cos przypomina) wiec skoro udalo mu sie kałaczem to z swd powinno byc analogicznie http://img132.imageshack.us/i/ombraeluce.jpg/ Tylko ta strona nie jest po angielsku... http://www.softairmania.it/threads/104662-SVU-(Snaiperskaya-Vintovka-Ukorochennaya) Edited September 26, 2010 by Widmo34 Quote Link to post Share on other sites
Karol_K Posted September 26, 2010 Report Share Posted September 26, 2010 Wygląda to strasznie biednie wstydził bym się takiej produkcji... Quote Link to post Share on other sites
rumak Posted September 26, 2010 Report Share Posted September 26, 2010 Wygląda to strasznie biednie wstydził bym się takiej produkcji... To zrób lepszą i się pochwal. Gadać to każdy potrafi ale robić to ni ma komu. Quote Link to post Share on other sites
Widmo34 Posted September 26, 2010 Report Share Posted September 26, 2010 (edited) Przecierz to jest na postawie kałacha gdyby podobnie przerobic zespół spustu tak jak zrobil go ten gosc ale wykorzytac np swd ca wygladaloby o wiele lepiej... Pozostałby tylko jeden problem montaż na optyke.... Sam zamierzam sie podjąc przerobienia mojego swd ca na swu tylko musze znalezc kogos kto sie zna na spustach i itp... no i kase zgromadzic bo raczej nie bedzie to darmowe... Edited September 26, 2010 by Widmo34 Quote Link to post Share on other sites
samek Posted September 26, 2010 Report Share Posted September 26, 2010 (edited) To zrób lepszą i się pochwal. Gadać to każdy potrafi ale robić to ni ma komu. Idiotyczny argument. Nie nakręciwszy nigdy żadnego filmu mam prawo stwierdzić, że powiedzmy "zmierzch" to szmira i tyle. Prawda jest taka, że przedstawiona na fotce produkcja jest słabo wykonana i dużym nadużyciem byłoby nazwanie tego "repliką SWU". Edited September 26, 2010 by samek Quote Link to post Share on other sites
johny13 Posted September 27, 2010 Report Share Posted September 27, 2010 Uwazam , ze najprostrzym rozwiazaniem byloby przeniesienie kostki stykowej na przod. Reszte tj jezyk spustowy oraz sposob mocowania, nalezaloby skopiowac z oryginalu lub uzyc to tego rozwiazan uzytych w GBv2GBv3. Skrzydelko bezpiecznika , aby spelnialo role bezpiecznika , musi spowodowac odciecie pradu. Uwazam tez , ze schemat jezyka spustowego ktory zamiescilisje jest wadliwy i nie bedzie dzialac, bo : - jezyk spustowy , lub dzwignia nie ma mozliwosci docisniecia kostyki stykowej do blaszek, przez co obwod elektryczny nie bedzie zamkniety - jezeli sciagniemy palec ze sputu, to kostka stykowa nie powroci na swoje pierwotne miejsce. Rysunek zamieszcze niebawem Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.