Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Jak przerobić SWD na SWU


Recommended Posts

Mam pytanie do posiadaczy tej repliki. Chcę po zakupie tego SWD przebudować go na SWU (widoczny poniżej) i tu moje pytanie czy dałoby się przeprowadzić obok mechanizmu jakiś popychacz czy coś co umożliwiło by przeniesienie spustu pod łoże??

 

a1d8c78f54c6aab8m.png

Link to post
Share on other sites

Zrobiłem szkic działania mechanizmu spustowego bo zdjęcia bez wyciągania wszystkiego nie da się zrobić http://img38.imageshack.us/img38/1549/dziaaniespustu.jpg

 

HUGO_HUGO wyprzedziłeś mnie z tym szkicem, ale pozwólcie że jeszcze ja wrzucę moje "dzieła sztuki". :mrgreen:

 

1: standardowy spust:

http://img24.imageshack.us/img24/2917/spuststandard.jpg

 

2: propozycja mechanizmu dla SWU:

http://img228.imageshack.us/img228/8193/spustswu.jpg

ta cienka czarna kreska to denko obudowy mechanizmu spustowego. Po niej ma przesuwać się element odpowiedzialny za uniesienie (patrząc od strony ów elementu) trigger sear'a.

 

Moim zdaniem najtrudniej będzie poprowadzić popychacz, no i spust w takim układzie jak na moim rysunku będzie zapewne twadrszy.

 

Tylko nie śmiejcie się z rysunków :P

Edited by mazi50
Link to post
Share on other sites

@mazi

A może takie rozwiązanie:

spustswu.th.jpg

W zależności od długości i kątów ramion czy płaszczyzn można uzyskać twardy/miękki czy też długi/krótki spust no i efekt "hebla" mniejszy w porównaniu z rozwiązaniem z popychaczem i klinem na końcu.

Pytanie tylko jak z miejscem.

Przednią część spustu należało by wpuścic częściowo w przedni chwyt a cięgno można wykonać naprawdę z cienkiego elementu, pod warunkiem że bedzie ono z obu stron.

http://world.guns.ru/sniper/sn19-e.htm

Tylko należy pamiętać o zachowaniu pracy cięgna tylko w jednym kierunku/płaszczyźnie, żeby uniknąć szybkiego zmęćzenia materiału które może wystąpić jeśli cięgna na bolcach będą dodatkowo pracowały pod kątem.

Jako cięgna w układzie podwójnym można wykożystać np dwie szprychy rowerowe, kwestia zrobienia oczek i "zaspawania" ich żeby się drut nie wyprostował.

Albo jak komuś się chce to dwa aluminiowe paski 1-2mm z dwoma otworami.

Póki co to nie mam czsu i warsztatu na miejscu ale jak tylko w końcu dostanę dłuższy urlop to rozbiore SWD i zobacze jak on tam wygląda bo sam też od dłuższego czasu myślałem o zrobieniu SWU tylko brakowało taniej bazy do eksperymentów.

Jak już uda się ze sprężyną można się pokusić o zabawę z droższym AEG ;]

 

Można też wykonać bardziej "sztywną" konstrukcję.

spustswualt.th.jpg

Oczywiście bawiąc się położeniem osi i ramionami/kątami można zrobić taki spust jaki się lubi.

A był bym zapomniał, jeśli w środku naprawdę by brakowało miejsca i nie da się zrobić cięgien na wprost można zamiast sztywnych cięgien wykorzystać elastyczne np. cienka stalowa linka najlepiej w pancerzu coś w rodzaju linek rowerowych...

Dlatego głównie preferuje cięgna, popychacze muszą być bardziej masywne żeby wytrzymać ściskanie i nie zgiąć się a cięgno może mieć mniejszą powierzchnie poprzeczną i wytrzymywać większe siły zrywające.

Edited by shamoth
Link to post
Share on other sites

@shamoth

Myślę, że pierwsze rozwiązanie będzie lepsze bo:

- w tej części mechanizmu spustowego jet dość miejsca na ten element,

- 2 opcja wymaga cięcia i dorabiania najważniejszego elementu mechanizmu spustowego, a na dodatek przesunięcia jego osi obrotu, co jest niemożliwe ze względu na brak ścianek w obudowie mechanizmu w tym miejscu.

 

Załączam zdjęcie jak to mniej więcej będzie wyglądało:

http://img91.imageshack.us/img91/4863/spust.jpg

I tak jak mówi Dread będą problemy z naciąganiem.

Edited by mazi50
Link to post
Share on other sites

@mazi

A jak by zostawić oś tam gdzie jest, obciąć za osią element spustowy, lekko zeszlifować i w miejsce cięcia/szlifu wpuścić pod kątem "prostym" drugą część tworzącą z całości "L".

Wiem łatwo się gada, trzeba by to na sucho ale dokładnie rozrysować bo to co napisałęm powyżej spowoduje krótki i twardy spust a nie każdy taki lubi, ja wole dłuższe i stawiające opór z wyczuwalną granicą przełamania.

Mam jeszcze takie pytanie, czy w zespole zamka jest sprężyna odbijająca element zwalniający tłok do góry? Jeśli nie trzeba by ją dodać żeby ten element był cały czas w pozycji górnej a i spust będzie "naciągnięty" i nie będzie latał.

 

To że będzie ciężko z naciąganiem to wiedziałem od samego początku ;]

O ile masz "szeroki" kark można replikę w pozycji leżącej wysunąć przed siebie i oprzeć o głowę i z twarzą w błocie naciągać ją :P

Można też biegać z czymś w rodzaju klucza "L" służącego za przedłużenie..

Może były by jeszcze dwie opcje ale wymagające sporego grzebania w replice, w przednich okładzinach góra/dół/bok schować odchylaną dźwignię do naciągu, którą trzeba by było połączyć z zasuwą czyli robić przebicie przez front body ale popychacz musiał by być bardzo naprawdę masywny i wtedy przeładowanie mogło by się odbywać przez odciągnięcie okładziny lub czegoś w niej ukrytego.

Druga opcja, która mogła by zmniejszyć 2-4 krotnie ilość siły potrzebnej do naciągnięcia repliki, to zastosowanie stalowej linki lub czegoś innego ale cholernie wytrzymałego. W przednim chwycie mamy trochę miejsca więc można by było pokusić się o wykonanie zespołu bloczków "wieloblok" czy jakoś tak, im ich więcej tym mniejsza siła potrzebna do naciągnięcia ale też dłuższa droga do wykonania ręką - czytaj więcej linki trzeba wyciągnąć. Dalej już nie zależnie czy robimy wieloblok czy nie w "dupe" body montujemy bloczek przez który przepuszczamy linke i mocujemy ją do zasuwy a z przodu repliki wypuszczamy drugi koniec linki i na końcu montujemy "O" lub "T" zależy kto jak woli naciągać gadające zabawki :P

 

Obawiam się tylko że przy modyfikacji sposobu naciągu replika może wymagać dodatkowego usztywnienia bo siły przy mocniejszych sprężynach na prawdę będą mocno "szarpać" konstrukcję... ale plus może być taki że rof będzie naprawdę miły.

Edited by shamoth
Link to post
Share on other sites

Mam jeszcze takie pytani, czy w zespole zamka jest sprężyna odbijająca element zwalniający tłok do góry?

 

Sprężynka jest.

Co do naciągania ja bym nic dodatkowego nie montował, trzeba się po prostu przyzwyczaić. :mrgreen:

Z ucięciem trigger sear'a i zrobieniem z niego "L" może być ciężko. Jest on ze ZnAlu i nie ma na to "L" zbyt wiele miejsca

Edited by mazi50
Link to post
Share on other sites

Może można podpiłować tak żeby się mieściła...

Zresztą to nie koniec problemów, pozostaje jeszcze montaż na optykę ;]

O zrobieniu zespołu spustu i tego czegoś co ma być kolbą, chociaż ze spustem nie będzie chyba takiego problemu można wykorzystać elementy tradycyjnego kalacha.

Edited by shamoth
Link to post
Share on other sites
  • 11 months later...

wszystko się da. Kwestia nakładu pracy, wymaganych umiejętności, dostępnego sprzętu. W przypadku elektryka jest to tak samo skomplikowane jak w przypadku sprężyny. W obu przypadkach wymaga to dorobienia dodatkowego mechanizmu przeniesienia spustu. Chyba że nie interesuje cię ogień pojedynczy, wtedy wystarczy najzwyklejsza kostka stykowa i trochę kabla. Ostatecznie Można wykorzystać delikatnie zmodyfikowany AEG Control system. O ile mnie pamięć nie myli przerywacz jest zbędny przy tym układzie.

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Zanalazlem z necie taka fotke koles przerobił kałacha na SWU... (cuz troche cos przypomina) wiec skoro udalo mu sie kałaczem to z swd powinno byc analogicznie

http://img132.imageshack.us/i/ombraeluce.jpg/

 

Tylko ta strona nie jest po angielsku...

http://www.softairmania.it/threads/104662-SVU-(Snaiperskaya-Vintovka-Ukorochennaya)

Edited by Widmo34
Link to post
Share on other sites

Przecierz to jest na postawie kałacha gdyby podobnie przerobic zespół spustu tak jak zrobil go ten gosc ale wykorzytac np swd ca wygladaloby o wiele lepiej... Pozostałby tylko jeden problem montaż na optyke.... Sam zamierzam sie podjąc przerobienia mojego swd ca na swu tylko musze znalezc kogos kto sie zna na spustach i itp... no i kase zgromadzic bo raczej nie bedzie to darmowe...

Edited by Widmo34
Link to post
Share on other sites

To zrób lepszą i się pochwal. Gadać to każdy potrafi ale robić to ni ma komu.

Idiotyczny argument. Nie nakręciwszy nigdy żadnego filmu mam prawo stwierdzić, że powiedzmy "zmierzch" to szmira i tyle. Prawda jest taka, że przedstawiona na fotce produkcja jest słabo wykonana i dużym nadużyciem byłoby nazwanie tego "repliką SWU".

Edited by samek
Link to post
Share on other sites

Uwazam , ze najprostrzym rozwiazaniem byloby przeniesienie kostki stykowej na przod. Reszte tj jezyk spustowy oraz sposob mocowania, nalezaloby skopiowac z oryginalu lub uzyc to tego rozwiazan uzytych w GBv2GBv3. Skrzydelko bezpiecznika , aby spelnialo role bezpiecznika , musi spowodowac odciecie pradu.

 

Uwazam tez , ze schemat jezyka spustowego ktory zamiescilisje jest wadliwy i nie bedzie dzialac, bo :

- jezyk spustowy , lub dzwignia nie ma mozliwosci docisniecia kostyki stykowej do blaszek, przez co obwod elektryczny nie bedzie zamkniety

- jezeli sciagniemy palec ze sputu, to kostka stykowa nie powroci na swoje pierwotne miejsce.

 

Rysunek zamieszcze niebawem

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...