Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Głowica tłoka-cylinder-głowica cylindra uszczelnienie


Recommended Posts

Witam. Właśnie mam na biurku rozłożoną chińską emkę i jestem trochę przerażony nieszczelnością w układzie głowica tłoka-cylinder-głowica cylindra. Już od kilku godzin przeczesuje internet w poszukiwaniu jakiejkolwiek informacji o uszczelnieniu tego układu wciąż jednak mam wrażenie że to nie wszystko, dlatego zakładam ten wątek.

 

No więc:

 

Głowica cylindra - teflon fix pod uszczelką już jest. Tutaj chyba dużo więcej zrobić się nie da najwyżej dokupić podwójnie uszczelnioną głowicę i też zrobić manewr z taśmą teflonową. Zastanawia mnie natomiast to czy przy wkładaniu głowicy do cylindra da się coś zrobić źle. Niby sprawa prosta wkładamy i już, ale może jest tu jakiś haczyk ;-) ? No i co ważne jaki smar najlepiej nada się do przesmarowania głowicy cylindra? Jak dotąd stosowałem ŁT-4 teraz jednak zaczynam się rozglądać za czymś innym.

 

Głowica tłoka - tutaj o szczelności decyduje głównie uszczelka.Recepta na nieszczelność: rozciągnięcie uszczelki. Jest coś jeszcze co można tutaj zdziałać poza wymianą głowicy na nową? Ponawiam też pytanie o polecany smar.

 

Cylinder - tutaj za dużo się nie dzieje zastanawia mnie tylko czy te wszystkie super gładkie chromowane cylindry w jakikolwiek sposób odbijają się na pracy repliki?

 

I teraz pytanie do wszystkich którzy chwalą się osiągami 400+ fps na m110 czy przeszło 500 na m130. W teście "strzykawki" wciśnięcie tłoka do końca jest praktycznie niemożliwe? Oczywiście nie mówię tutaj o całkowitej szczelności, wiadomo jakiś tam ułamek się znajdzie sobie drogę na zewnątrz ;-) .

Link to post
Share on other sites

Głowica cylindra - teflon fix pod uszczelką już jest. Tutaj chyba dużo więcej zrobić się nie da najwyżej dokupić podwójnie uszczelnioną głowicę i też zrobić manewr z taśmą teflonową. Zastanawia mnie natomiast to czy przy wkładaniu głowicy do cylindra da się coś zrobić źle. Niby sprawa prosta wkładamy i już, ale może jest tu jakiś haczyk ;-) ? No i co ważne jaki smar najlepiej nada się do przesmarowania głowicy cylindra? Jak dotąd stosowałem ŁT-4 teraz jednak zaczynam się rozglądać za czymś innym.

Da się zrobić źle :-P

Cylinder wkładaj otworami w stronę tyłu gb.

Do cylindra używam oleju silikonowego.

Głowica tłoka - tutaj o szczelności decyduje głównie uszczelka.Recepta na nieszczelność: rozciągnięcie uszczelki. Jest coś jeszcze co można tutaj zdziałać poza wymianą głowicy na nową? Ponawiam też pytanie o polecany smar.

Rozciągnięcie uszczelki nic nie da, należy ją wymienić.

Cylinder - tutaj za dużo się nie dzieje zastanawia mnie tylko czy te wszystkie super gładkie chromowane cylindry w jakikolwiek sposób odbijają się na pracy repliki?

Dawać daje, jednak moim zdaniem wymiana cylindra na inny niż bu jest sensowna tylko w momencie, gdy stockowo mamy zamontowany "zły" typ.

I teraz pytanie do wszystkich którzy chwalą się osiągami 400+ fps na m110 czy przeszło 500 na m130. W teście "strzykawki" wciśnięcie tłoka do końca jest praktycznie niemożliwe? Oczywiście nie mówię tutaj o całkowitej szczelności, wiadomo jakiś tam ułamek się znajdzie sobie drogę na zewnątrz ;-)

Przy dobrej szczelności wciśnięcie tłoka do połowy stanowi już problem;)

Edited by Zelber
Link to post
Share on other sites

Dawać daje, jednak moim zdaniem wymiana cylindra na inny niż bu jest sensowna tylko w momencie, gdy stockowo mamy zamontowany "zły" typ.

 

A jak otwór w cylindrze nie jest wyszlifowany i niszczy nam o-ringa głowicy tłoka (przykład - cylindry stock'owych chinoli często gęsto).

Link to post
Share on other sites

Da się zrobić źle :-P

Cylinder wkładaj otworami w stronę tyłu gb.

 

No shit :strach:

 

Rozciągnięcie uszczelki nic nie da, należy ją wymienić.

 

Jeżeli jest uszkodzona to tak, ale jeżeli jest ok, a chce się poprawić szczelność to nie znam innej metody. Inna sprawa że ciężko dobrać dobrą uszczelkę do danej głowicy sam próbowałem zamieniać je między głowicami różnych producentów i spora część radziła sobie na innych głowicach.

Link to post
Share on other sites

Jeżeli rozciągniesz uszczelkę na tłoku to i owszem, na początku będziesz widział poprawę, jednak po jakimś czasie uszczelka wróci do swojego nominalnego rozmiaru i będziesz w punkcie wyjścia. Najlepiej kupić nową uszczelkę. Mam sklep z hydrauliką siłową niedaleko i mają praktycznie każdy możliwy rozmiar po 50 gr :)

Wymiana dała zauważalną poprawę szczelności. Cylinder można ewentualnie wypolerować- pasta polerska wiertara i do przodu :twisted:

Link to post
Share on other sites

No shit :strach:

Jeżeli jest uszkodzona to tak, ale jeżeli jest ok, a chce się poprawić szczelność to nie znam innej metody. Inna sprawa że ciężko dobrać dobrą uszczelkę do danej głowicy sam próbowałem zamieniać je między głowicami różnych producentów i spora część radziła sobie na innych głowicach.

 

Aha, rozciągnięcie uszkodzone uszczelki głow. tłoka poprawi nam szczelność w tym miejscu, genialne! Że sam na to nie wpadłem wcześniej :-F.

 

Tak naprawdę rozciąganie uszczelki nie ma większego sensu - jak poście wyżej, po kiego grzyba, jak koszt nowej to grosze - dosłownie? Gdy tłok zaczyna się cofać na początku cyklu mechanizmu, to uszczelka nie może uszczelniać się ze ściankami cylindra - nie może być strzykawki podczas tego wstecznego ruchu. Dopiero gdy powietrze wejdzie pod uszczelkę i ją doszczelni na początku połowy cyklu i do końca - wtedy powinna dotykać ścianek cylindra, owa uszczelka. Możemy sprawdzić czy mamy odpowiednią uszczelkę na głowicy tłoka, poruszając tłok w cylindrze (nie ma prawa być żadnego oporu) i z zatkanym jednym końcem cylindra, a w tym samym czasie dopychanie tłoka do tego zatkanego końca - nie powinno móc się go wcisnąć. Ogólnie za duży o-ring to tylko zbędny opór i często traci się xx efpeesów na tym, albo i więcej.

 

A jak ktoś jest całkowitym leniem i nie chce mu się sprawdzać, a wie, że może w tym miejscu mieć nieszczelność, to polecam o-ringi Cymy/G&G/TM/CA, w tej kolejności bo chociażby Systemy czy Deep Fire'a to moim zdaniem niewypały. G&P też ładnie się uszczelniają, ale są zbyt twarde moim zdaniem, a te wyżej pochwalone, powinny w każdym standardowym zespole cylindra się uszczelniać bez samej ingerencji w ich budowę.

Edited by Gogin
Link to post
Share on other sites

Jeżeli o smarowanie cylindra chodzi to ja stosuje smar CA, poprawia nieszczelności na powierzchni styku tylnego wgłębienia na głowicy tłoka pod warunkiem, że trochę się go tam napcha w ten rowek w głowicy przed założeniem uszczelki. Ja tak zrobiłem w moim chinolu i nawet strzykawka wychodzi. A smar ten ma na tyle dobrą konsystencje że nie wydostanie się do HU

Link to post
Share on other sites
  • 3 years later...

Wiem że wątek ma trzy lata, ale może lepiej odświeżyć go zamiast tworzyć kolejny - nowy.

 

Wymieniłem w moim HK416 JG cylinder na typ zero produkcji SHSa. Nie chcąc pakowa za dużo kasy chciałem użyć starej głowicy cylindra, jednakże okazuje się że jest nieszczelna. Czy da się coś na to zaradzić? nieszczelność jest spora, nie jestem w stanie skompresować powietrza w środku, gdy zatkam dyszę i nacisnę tłok - powietrze leci ewidentnie bokiem i jestem w stanie to wyczuć nawet (cylinder nie jest uszkodzony/zdeformowany). W oryginalnym cylindrze nie ma tego problemu. Cóż począć? Na pierwszy rzut idzie wymiana o-ringa głowicy cylindra na lekko większy, co jeszcze mogę zrobić? Jak wygląda ten cały teflon-fix?

Link to post
Share on other sites

Jak w hydraulice używa się taśmy teflonowej to ja wiem :D spokojnie. Myślałem że jest jakaś wielka sztuka w tym teflon-fixie w AEGu, a widzę że oprócz włożenia teflonu pod o-ring to nie ma. O-ring i tak wymienię na nowy, bo stary mi się nie podoba.

 

Klejenie/silikon to dla mnie ostateczność. W sumie to nie musi być rozbieralne więc mogę skleić np. distalem, ale jak to się mówi - wolałbym nie,

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...