Zachar Posted December 13, 2009 Report Share Posted December 13, 2009 Padło mi łożyskowanie głowicy tłoka w zestawie BU Guardera. Wiem, że jest odpowiedni zamiennik w postaci gotowego zestawu Systemy za 26 zł. http://asgshop.pl/sklep/produkt.php?id=2921 Jednak to nie jest sztuka kupić coś do AEG w sklepie ze sprzętem AEG ;-), dlatego po krótkich poszukiwaniach znalazłem coś takiego http://www.sklep.rcracing.pl/advanced_sear...amp;x=5&y=9 a konkretnie ten typ łożyska http://www.sklep.rcracing.pl/product_info....roducts_id=3745 Czy miał ktoś doświadczenia z takimi łożyskami w AEG? Czy to może być gorzej wykonane niż odpowiednik Systemy? BTW w wyszukiwarce tego sklepu pod hasłami 3x6x2.5 oraz 3x7x3 można znaleźć też łożyska z kołnierzem, które powinny pasować do kół zębatych. Zamówię 6mm i zobaczymy jak będą banglać w stockowym M15 :mrgreen: Quote Link to post Share on other sites
Mamlas Posted December 13, 2009 Report Share Posted December 13, 2009 Znając życie te łożyska NICZYM się nie różnią... No, może poza opakowaniem za które w ASGS płacisz te 20zł. Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted December 13, 2009 Report Share Posted December 13, 2009 Jeden pies. Quote Link to post Share on other sites
seger Posted December 15, 2009 Report Share Posted December 15, 2009 systemowe nie mają bieżni. przynajmniej na zdjęciu :P Quote Link to post Share on other sites
MAJOR762 Posted December 15, 2009 Report Share Posted December 15, 2009 Jeśli chodzi Ci o te rowki na obu podkładkach to tak, nie mają. Quote Link to post Share on other sites
Sebi_S Posted December 15, 2009 Report Share Posted December 15, 2009 Będzie chulać te łożysko,a że inne wychodzi spod szyldu Systema to nie znaczy wcale że jest bóg wie jakiej jakości. Quote Link to post Share on other sites
Cyrek Posted December 25, 2009 Report Share Posted December 25, 2009 Jeśli chodzi o jakość wykonania oraz zaawansowanie to modele RC były z reguły o krok przed ASG, choć jak jest w tym konkretnym przypadku nie wiem. Quote Link to post Share on other sites
Agata Posted December 25, 2009 Report Share Posted December 25, 2009 O całkiem duży krok. Może i nawet dwa. Quote Link to post Share on other sites
seger Posted December 25, 2009 Report Share Posted December 25, 2009 no modele Rc są spoooooro bardziej zaawansowane ;] repliki jakby to ujac są sto lat za murzynami ( bez obrazy dla kogoś) Quote Link to post Share on other sites
Mamlas Posted December 25, 2009 Report Share Posted December 25, 2009 (edited) Jak by się postarać, to znalazło by się dużo więcej części zamiennych, tańszych i lepszej jakości, które niczym nie różniły by się od markowych prócz ceny i opakowania. Sam np. nie dawno byłem po podkładki u mnie w miejscowości w budowlanym. Za garść identycznych co systema, zapłaciłem 1,40zł, gdzie w takim SpecShopie kosztowały by z 10-20zł. O-ringi czasem i za darmo dostawałem, że już nie wspomnę o śrubkach i nakrętkach ;) Edited December 25, 2009 by Mamlas Quote Link to post Share on other sites
Biker Posted December 26, 2009 Report Share Posted December 26, 2009 Ciekawe kiedy ktoś wpadnie na pomysł aby zasilić swojego aega silnikiem spalinowym :mrgreen: Wyobrażam sobie kawałek cylindra wystającego z chwytu i dym wydostający się po bokach :wink: Quote Link to post Share on other sites
Agata Posted December 26, 2009 Report Share Posted December 26, 2009 To jest akuratnio głupi pomysł, ale silnik bezszczotkowy do aega to kwestia czasu. Całkiem dłuższego czasu, bo do tego silnika spory kawał elektroniki jest potrzebny. Quote Link to post Share on other sites
MAJOR762 Posted December 26, 2009 Report Share Posted December 26, 2009 (edited) To jak już o modelarskim złomie do ASG - Panowie, czy w modelarstwie są silniki mocniejsze niż taki Magnum Systemy nadający się do włożenia do AEG (typ krótki), na który dałoby się założyć zębatkę i który hulałby na LiPO 11,1?? Uprzedzając - wiem że Magnum to naprawdę mocny silnik. Dlatego szukam mocniejszego :D 8) Edited December 26, 2009 by MAJOR762 Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted December 26, 2009 Report Share Posted December 26, 2009 Są i to dużoooooo mocniejsze ;) ale niestety nie znalazłem takich które wymiarowo by się zmieściły np w chwycie od emki :/ Quote Link to post Share on other sites
Agata Posted December 26, 2009 Report Share Posted December 26, 2009 (edited) Inrunnery 3fazowe. Hacker robi takie, i chinczyki chyba też coś mają za grosze. taki silnik ma obroty około 20-30tysięcy na minutę. O mocy i momencie nie wspominając. Żeby wejść w chwyt od emki musi mieć średnicę około 26mm. Ten ma 28mm: http://modele.sklep.pl/product_info.php?pr...957e87378d95667 opiłować obudowę, troche chwyt poszeszyć i przedłużyć wał. Problem jest w elektronice, która by tym sterowała. Regulatory do silników trójfazowych działają tylko w połączeniu z odbiornikiem dopiero wtedy, gdy dostaną sygnał z nadajnika. Jeżeli jest tu gdzieś elektronik, który zrobi układ do silnika trójfazowego włącz/wyłącz, to problem znika. Większość silników trójfazowych śmiga od 2p do 4p, także 11.1V lipo to jest najzwyklejsza bateryjka, Ten silnik jest o 1cm za krótk, ale na średnicę wejdzie. http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=6917 Edited December 26, 2009 by Agata Quote Link to post Share on other sites
MAJOR762 Posted December 26, 2009 Report Share Posted December 26, 2009 (edited) Chodzi mi o silnik krótki który od strzała (ewentualnie minimalne przeróbki) wejdzie do koszyka silnika w M14 CM i będzie działał na standardowej instalacji z MOSFETem. A chcę coś mocniejszego bo Magnum na zębatkach DT Promyka będzie miał zapewne problem z naciągnięciem SP170 i wierzę że za cenę Magnuma/niższą dostanę modelarski silnik o dużo większej mocy. Dlatego tu zapytałem bo wiem że jest tutaj kilka osób na prawdę ogarniętych w złomie modelarskim a ja nie mam kompletnie pojęcia o tym. PS: Czy istnieją silniki szczotkowe mocniejsze niż Magnum?? Edited December 26, 2009 by MAJOR762 Quote Link to post Share on other sites
Agata Posted December 26, 2009 Report Share Posted December 26, 2009 To nie jest przeróbka, ale dorobienie sporego elementu. Mosfet jest do wypieprzenia, bo jest bezużyteczny przy silniku bezszczotkowym. Należy przedłużyć wał, osadzić na nim zębatkę i wymyśleć jakąś piastę, która będzie mocowała silnik w tym koszu. Nie wiem jak taka piasta miałaby wyglądać, bo nigdy nie widziałem GB od M14. Do chwytu w M4/16 już wiem jak zamocować dwa różne typy bezszczotkowych. Jak ochota nastanie, to może na wiosnę z kicpĄ coś wymyślimy. Quote Link to post Share on other sites
seger Posted December 26, 2009 Report Share Posted December 26, 2009 ale obroty własnie tak jak piszesz Agata bezszczot sa nizsze niestety :( ale mozna zrobić ze giwerka bedzie strzelac 3 kulki na sekundę lub 15 :P Quote Link to post Share on other sites
MAJOR762 Posted December 26, 2009 Report Share Posted December 26, 2009 A mi właśnie chodzi o dowolny silnik mocniejszy niż Magnum który pójdzie na 11,1 Lipo i normalnej instalacji dla standardowego AEGowego silnika. Quote Link to post Share on other sites
seger Posted December 26, 2009 Report Share Posted December 26, 2009 no to nie bezszczotkowy ;) bls wymaga regulatora obrotów innaczej nawet nie drgnie. Quote Link to post Share on other sites
MAJOR762 Posted December 26, 2009 Report Share Posted December 26, 2009 No właśnie, tylko nie wiem jaki dlatego tutaj liczę na Waszą pomoc :) Quote Link to post Share on other sites
Agata Posted December 27, 2009 Report Share Posted December 27, 2009 Z kicpĄ rozmyślaliśmy bardziej nad brakiem regulacji obrotów. Czy ja wiem czy niskie obroty ma brl, 2500-3000 obrotów na wolt to przy 11.1 daje całkiem ponad przyzwoity wynik. Są silniki co maja i 6000KV Quote Link to post Share on other sites
seger Posted December 27, 2009 Report Share Posted December 27, 2009 ale mają wtedy mało mocy o tak wysokim kV ;) optimum wg mnie to własnie 3000 kV na li-po 3s. Quote Link to post Share on other sites
Agata Posted December 27, 2009 Report Share Posted December 27, 2009 (edited) Mało mocy? Mój Plettenberg ma przy 4lipo 80000 obrotów na minutę na wirniku. Przełożonie na wał to 7:1. 3.5kW to mało mocy?:D Mieliśmy o łożysku oporowym rozmawiać ;) Edited December 27, 2009 by Agata Quote Link to post Share on other sites
seger Posted December 27, 2009 Report Share Posted December 27, 2009 eee plettenbergi to co innego ;] dobra żeby nie było offtopu:P : łożysko pokazane przez Zachara nadaje sie i nie ma sensu przepłacac :D Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.