kiros1 Posted December 14, 2009 Report Share Posted December 14, 2009 (edited) Witam, Mam zamiar tuningować scara. Chciałem zapytać się posiadaczy tej repliki co i jak? jaka max sprężyna? jaka lufa precka? czy coś poza tym? Chodzi mi mianowicie o duży skok fps no i żeby zasięg podskoczył, nie rozwalając przy tym bebechów repliczki :killer: Czekam na wasze opinie i porady Edited December 14, 2009 by kiros1 Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted December 14, 2009 Report Share Posted December 14, 2009 Powinienes raczej zaczac od tego ile chcesz fpsow osiagnac i jaka masz na to kase. Quote Link to post Share on other sites
kiros1 Posted December 14, 2009 Author Report Share Posted December 14, 2009 ile fps? hm... ok 450... i dosyć dobry zasięg... kasa na razie w grę nie wchodzi^^ Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted December 14, 2009 Report Share Posted December 14, 2009 Scar jakiej firmy ? Orientujesz sie co ma w stocku ? 450 osiagnac - to mozna albo bez borka i m130... i moze byc nawet duza nieszczelnosc. Albo m120, doszczelniony uklad, borek pewnie by sie przydal... Silnik w obu przypadkach o ile w stocku nie jest hi torque. Batka na mocniejsza zwlaszcza w zime. Reszta w zaleznosci od konfiguracji. Lozyska stalowe slizgowe o ile to 6 mm. Prowadnica sprezyny wzmocniona przydatna bylaby ale niekonieczna. Zebatki pewnie stock wytrzyma o ile nie planujesz duzego rofa. Wlasnie zostaje kwestia - semi tylko czy auto tez. Bo przy auto najwiecej replika dostaje po dupsku. Latwiej zrobic 500 fps i semi tylko, niz 350 fps i kosmiczny rof. Quote Link to post Share on other sites
kiros1 Posted December 14, 2009 Author Report Share Posted December 14, 2009 częsci są PJ stockowe, nic nieruszane niegrzebane, scar jest taki jaki był od kupna a firma to BOYI Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted December 15, 2009 Report Share Posted December 15, 2009 Jezeli to jest to co widze to ma w stocku: m120 springa lozyska kulki 7 mm gearbox v2 Teraz pytanie jaki silnik tam siedzi. Zwykly czy hi torque. Bo 450 to mozna uzyskac doszczelniajac uklad (dysza uszczelniona, teflon fix, rozciagniecie uszczelki na glowicy tloka) lub po prostu wsadzajac springa m130. Lozyska 7 mm kulki sprężyne m130 powinny jeszcze wytrzymac. Standardowo przydalaby sie dobra precka dla zmniejszenia rozrzutu - daje tez te 10 fps wiecej. Gumka dobra i styka. Quote Link to post Share on other sites
decigner12 Posted December 19, 2009 Report Share Posted December 19, 2009 Mam tego scara i przynajmniej u mnie nic nie robiłem, na częściach elementa z m120 wycisnąlem 440 FPS przy zwykłym cylindrze(stockowym) i stockowej głowicy cylindra. Precury też nie miałem. Quote Link to post Share on other sites
Snopek94 Posted December 19, 2009 Report Share Posted December 19, 2009 (edited) Bez doszczelnienia na m120 440fps?? Ja mam Ca190% i około 390 fps Edited December 19, 2009 by Snopek94 Quote Link to post Share on other sites
grzechotnik Posted December 19, 2009 Report Share Posted December 19, 2009 :poddanie: :wink: Umiejętność czytania ze zrozumieniem jest Ci obca... Pozdrawiam. Quote Link to post Share on other sites
thewojtz Posted December 19, 2009 Report Share Posted December 19, 2009 Dlaczego? Właśnie decigner12 nie zamieścił informacji o tym, że doszczelniał, więc zdziwienie (spowodowane przez wyniki tuningu) użytkownika Snopek94 nie jest nieuzasadnione :roll: z czego można wysnuć, iż w/w użytkownik umie czytać, a TY nie. Quote Link to post Share on other sites
decigner12 Posted December 19, 2009 Report Share Posted December 19, 2009 Chciałeś powiedzieć, że było przesmarowane jak bozia przykazała, poza tym narazie nie mam jak z tego strzelać. Lożyska kulkowe elementa nie nadają się do sprężyny większej niż m100. Moje się posypały po 3,5 k kulek niestety, poszły na zatracenie zęby xyt. To samo bym powiedział o kulkach P&J'ta też się wysypią, w końcu są produkowane przez elementa, tyle że kto inny je branduje. Kompozytowa głowica także się nie nadaje, nie pękła, ale gumowy "amortyzator" wyglądał okropnie. Jeżeli chcesz to tuningować, to nie radzę wkładać "kulek" przy sp120 GB nie będzie tak niezawodne jak na ślizgach, ale to tylko moja opinia. Jakąś mosiężną głowicę cylindra/aluminiową. tłok poliwęglanowy/nylonowy wytrzyma może być żółty CA, miałem systemy (czarne) przy SP130 zajechało mi 2 takie tłoczki. Z tego co wyczytalem to DB, a więc szkielet jest z gównolitu i w zimie może pęknąć. W lecie zresztą też. Odradzam super ROF'a szybciej go "zabijesz". Z prowadnic polecam JBU są świetne za swoją cenę. Sprężyna według uznania, dla mnie przy tym szkielecie maksymalną twardością może być M120, przy m130 pęknie Ci. Pamiętaj o tym, że rof bardzo spadnie, jeżeli nie zamierzasz wymieniać silnika. Jakieś aku 9.6v by ci się przydało. Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted December 20, 2009 Report Share Posted December 20, 2009 (edited) A czego masz tą M120? Raz piszesz M120 drugi raz SP120. Edited December 20, 2009 by KicpA Quote Link to post Share on other sites
decigner12 Posted December 20, 2009 Report Share Posted December 20, 2009 Guarder SP120, ciągle mi się mylą oznaczenia. Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted December 20, 2009 Report Share Posted December 20, 2009 Czyli masz bardzo dobry wynik i nie ma co kombinować więcej ;) Quote Link to post Share on other sites
grzechotnik Posted December 20, 2009 Report Share Posted December 20, 2009 Dlaczego? Właśnie decigner12 nie zamieścił informacji o tym, że doszczelniał, więc zdziwienie (spowodowane przez wyniki tuningu) użytkownika Snopek94 nie jest nieuzasadnione :roll: z czego można wysnuć, iż w/w użytkownik umie czytać, a TY nie. Otóż, tak się składa, że mógłbyś zobaczyć post Snopek94 przed jego edycją po moim komentarzu. Niestety nie zrobiłem cytatu a to by sporo wyjaśniało. Z tego co pamiętam to treść wyglądała tak: Na jakiej sprężynie masz to 440fps... Więc przykro mi bardzo, ale jesteś w błędzie :roll: . Pozdrawiam serdecznie, grzechotnik Quote Link to post Share on other sites
Snopek94 Posted December 20, 2009 Report Share Posted December 20, 2009 (edited) Przyznaje się :D Na szybko odpisałem ale jak zacząłem edytować to neta mi zmuliło i już była odpowiedz grzechotnika... Edited December 20, 2009 by Snopek94 Quote Link to post Share on other sites
decigner12 Posted December 20, 2009 Report Share Posted December 20, 2009 Czyli masz bardzo dobry wynik Chciałeś powiedzieć miałem. Już pisałem w temacie o częściach elementa, że wysypały mi się te "cudowne łożyska". Zapomniałem dodać, że prowadnica się rozpadla na dwie częsci i w dodatku pękła mi głowica cylindra plasticzana D-boys. Po świętach robię zamówienie ze speca. Będą ślizgi JBU, prowadnica JBU, głowica cylindra JBU no i jeszcze podkladki G&P. Wstawię zęby cymy, bo niestety moje XYT mają zbyt duże ubytki(odpryski). Może jeszcze walnę lipo 11.1v Quote Link to post Share on other sites
thewojtz Posted December 21, 2009 Report Share Posted December 21, 2009 @grzechotnik - to cytuj nie będzie nieporozumień. Quote Link to post Share on other sites
szumitek Posted December 21, 2009 Report Share Posted December 21, 2009 Uff, gorąco już było :P Co do 440Fps na SP120 to całkiem niezły wynik albo... skoro przy 120 posypała się prowadnica i łożyska to może spring był jednak ciut mocniejszy niż opisał producent, zdarza się . Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted December 21, 2009 Report Share Posted December 21, 2009 Miałem już 3 albo 4 M120 Guardera. Na początku wyniki były w granicach 450fps. Po czasie spadły do granicy 440fps. Nie jest to wina sprężyn że się ubiły bo wyniki spadły też na sprężynach prosto z pudełka, gdzieś znowu coś mi się w układzie delikatnie rozszczelniło ;) Dla porównania: Sprężyna stock TM - 333-335fps Sprężyna Stock Ares ~ 425fps Sprężyna M110 Guarder ~ 417fps Sprężyna M120 Guarder ~ 440fps Sprężyna M130 Guarder ~ 490fps Wszystko na układzie bez BU i na Głowicy tłoka z tworzywa, ba przedtem nawet w szkielecie GB z poliwęglanu ;) Quote Link to post Share on other sites
Titus Posted November 11, 2011 Report Share Posted November 11, 2011 Witam, pytanie do obeznanych z tematem, gdyż dopiero biorę się za tunning mojego scar'a. 1)czy stockowy silnik uciągnie sp130 guardera? 2)czy ten szkielecik nada się do tego springa? http://crazybee.pl/index.php?products=product&prod_id=761 Zamierzam wymienić praktycznie cały gearbox, więc o resztę podzespołów się nie martwię. Pozdrawiam, Titus Quote Link to post Share on other sites
Kolimbam Posted November 20, 2011 Report Share Posted November 20, 2011 Temat trochę odgrzebany, ale przyłączam się do pytania kolegi Titus. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.