Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

SCAR, Pomysł na tuning


Recommended Posts

Witam, Mam zamiar tuningować scara. Chciałem zapytać się posiadaczy tej repliki co i jak? jaka max sprężyna? jaka lufa precka? czy coś poza tym? Chodzi mi mianowicie o duży skok fps no i żeby zasięg podskoczył, nie rozwalając przy tym bebechów repliczki :killer:

Czekam na wasze opinie i porady

Edited by kiros1
Link to post
Share on other sites

Scar jakiej firmy ?

Orientujesz sie co ma w stocku ?

450 osiagnac - to mozna albo bez borka i m130... i moze byc nawet duza nieszczelnosc. Albo m120, doszczelniony uklad, borek pewnie by sie przydal...

Silnik w obu przypadkach o ile w stocku nie jest hi torque. Batka na mocniejsza zwlaszcza w zime.

Reszta w zaleznosci od konfiguracji. Lozyska stalowe slizgowe o ile to 6 mm.

Prowadnica sprezyny wzmocniona przydatna bylaby ale niekonieczna.

Zebatki pewnie stock wytrzyma o ile nie planujesz duzego rofa.

 

Wlasnie zostaje kwestia - semi tylko czy auto tez.

Bo przy auto najwiecej replika dostaje po dupsku.

Latwiej zrobic 500 fps i semi tylko, niz 350 fps i kosmiczny rof.

Link to post
Share on other sites

Jezeli to jest to co widze to ma w stocku:

m120 springa

lozyska kulki 7 mm

gearbox v2

 

Teraz pytanie jaki silnik tam siedzi.

Zwykly czy hi torque.

 

Bo 450 to mozna uzyskac doszczelniajac uklad (dysza uszczelniona, teflon fix, rozciagniecie uszczelki na glowicy tloka) lub po prostu wsadzajac springa m130.

Lozyska 7 mm kulki sprężyne m130 powinny jeszcze wytrzymac.

 

Standardowo przydalaby sie dobra precka dla zmniejszenia rozrzutu - daje tez te 10 fps wiecej.

Gumka dobra i styka.

Link to post
Share on other sites

Chciałeś powiedzieć, że było przesmarowane jak bozia przykazała, poza tym narazie nie mam jak z tego strzelać. Lożyska kulkowe elementa nie nadają się do sprężyny większej niż m100. Moje się posypały po 3,5 k kulek niestety, poszły na zatracenie zęby xyt. To samo bym powiedział o kulkach P&J'ta też się wysypią, w końcu są produkowane przez elementa, tyle że kto inny je branduje. Kompozytowa głowica także się nie nadaje, nie pękła, ale gumowy "amortyzator" wyglądał okropnie. Jeżeli chcesz to tuningować, to nie radzę wkładać "kulek" przy sp120 GB nie będzie tak niezawodne jak na ślizgach, ale to tylko moja opinia. Jakąś mosiężną głowicę cylindra/aluminiową. tłok poliwęglanowy/nylonowy wytrzyma może być żółty CA, miałem systemy (czarne) przy SP130 zajechało mi 2 takie tłoczki. Z tego co wyczytalem to DB, a więc szkielet jest z gównolitu i w zimie może pęknąć. W lecie zresztą też. Odradzam super ROF'a szybciej go "zabijesz". Z prowadnic polecam JBU są świetne za swoją cenę. Sprężyna według uznania, dla mnie przy tym szkielecie maksymalną twardością może być M120, przy m130 pęknie Ci. Pamiętaj o tym, że rof bardzo spadnie, jeżeli nie zamierzasz wymieniać silnika. Jakieś aku 9.6v by ci się przydało.

Link to post
Share on other sites

Dlaczego? Właśnie decigner12 nie zamieścił informacji o tym, że doszczelniał, więc zdziwienie (spowodowane przez wyniki tuningu) użytkownika Snopek94 nie jest nieuzasadnione :roll: z czego można wysnuć, iż w/w użytkownik umie czytać, a TY nie.

 

Otóż, tak się składa, że mógłbyś zobaczyć post Snopek94 przed jego edycją po moim komentarzu. Niestety nie zrobiłem cytatu a to by sporo wyjaśniało. Z tego co pamiętam to treść wyglądała tak: Na jakiej sprężynie masz to 440fps... Więc przykro mi bardzo, ale jesteś w błędzie :roll: .

 

Pozdrawiam serdecznie,

grzechotnik

Link to post
Share on other sites
Czyli masz bardzo dobry wynik

 

Chciałeś powiedzieć miałem. Już pisałem w temacie o częściach elementa, że wysypały mi się te "cudowne łożyska". Zapomniałem dodać, że prowadnica się rozpadla na dwie częsci i w dodatku pękła mi głowica cylindra plasticzana D-boys. Po świętach robię zamówienie ze speca. Będą ślizgi JBU, prowadnica JBU, głowica cylindra JBU no i jeszcze podkladki G&P. Wstawię zęby cymy, bo niestety moje XYT mają zbyt duże ubytki(odpryski). Może jeszcze walnę lipo 11.1v

Link to post
Share on other sites

Miałem już 3 albo 4 M120 Guardera. Na początku wyniki były w granicach 450fps. Po czasie spadły do granicy 440fps. Nie jest to wina sprężyn że się ubiły bo wyniki spadły też na sprężynach prosto z pudełka, gdzieś znowu coś mi się w układzie delikatnie rozszczelniło ;)

 

Dla porównania:

Sprężyna stock TM - 333-335fps

Sprężyna Stock Ares ~ 425fps

Sprężyna M110 Guarder ~ 417fps

Sprężyna M120 Guarder ~ 440fps

Sprężyna M130 Guarder ~ 490fps

 

Wszystko na układzie bez BU i na Głowicy tłoka z tworzywa, ba przedtem nawet w szkielecie GB z poliwęglanu ;)

Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...

Witam,

 

pytanie do obeznanych z tematem, gdyż dopiero biorę się za tunning mojego scar'a.

1)czy stockowy silnik uciągnie sp130 guardera?

2)czy ten szkielecik nada się do tego springa? http://crazybee.pl/index.php?products=product&prod_id=761

 

Zamierzam wymienić praktycznie cały gearbox, więc o resztę podzespołów się nie martwię.

 

Pozdrawiam,

 

Titus

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...