Agata Posted January 9, 2010 Report Share Posted January 9, 2010 Z nudów i czystej ciekawości rozebrałem stockowy silnik od L85 ARMY. Odwinąłem fabryczne uzwojenie, i nawinąłem co innego. Nie kombinowałem nic z łożyskami, z komutatorem, szczotkami czy magnesami. Pierwotnie były 22zwoje drutu 0.8mm^2 Teraz jest 3x0.4mm^2 i 15zwoi. Pomiar prędkości obrotowej na baterii Liion 3sp1: Przed: 22k RPM Po: 27 300 RPM (Silnik CA ma 28k RPM) Zapieprza jak mały samochodzik. Niewiele brakuje mu do silnika CA, ale niedługo go prześcignę ;) Quote Link to post Share on other sites
decigner12 Posted January 9, 2010 Report Share Posted January 9, 2010 Dasz jakieś instrukcje jak dobrać się do takiego silnika? Chętnie bym to zrobil ze swoim Pidżejem. Przy okacji mały ot może ty pomozesz mi z moim lipolem? Mam kokama 7.4v 1500 mAh 30C i karabin strzela przy nim jak przy 8.4v sanyo. Co najciekawsze nie wzrosł ROF, tylko reakcja na spust. Tyle. Quote Link to post Share on other sites
Foka Posted January 9, 2010 Report Share Posted January 9, 2010 Pomiar prędkości obrotowej na baterii Liion 3sp1:Przed: 22k RPM Po: 27 300 RPM (Silnik CA ma 28k RPM) A pomiary robiłeś w replice czy na samym silniku? Żeby teraz się nie okazało, że M90 nie pociągnie. Quote Link to post Share on other sites
Agata Posted January 9, 2010 Author Report Share Posted January 9, 2010 Narazie na samym silniku. Nie włożyłem do repliki, bo aktualnie ma zdemontowaną zębatkę. Może jutro coś pomyślę, ale zapowiada się obiecująco. Ciąg powinien być podobny, bo jest przewinięte grubszym drutem, a większe obroty, bo mniej zwoi. Jak będę na giełdzie elektronicznej, to spróbuję dorwać magnesy neodymowe w odpowiednim rozmiarze. Jeden biegun będzie za 6-8sztabek, mam nadzieję, że uda mi się zrobić jak najmniejszą szczelinę. Jak czas pozwoli, to dodatkowo wirnik wyważę, co by płynniej i ciszej pracował. do Decinger12: ROF Ci nie podskoczy. Gdy obciążasz baterię spada jej napięcie. W litowych ten efekt jest zdecydowanie mniejszy niż w niklowych. Masz różnicę 0.8V w napięciach znamionowych. Przy tak małym prądzie jaki się pojawia w ASG na niklowej napięcie nie spada do takiego stopnia, abyś zobaczył różnicę. Jeżeli zmierzył byś napięcia podczas pracy, to coś napewno by się ujawniło, ale nie jest to taka różnica, żebyś ją ujrzał gołym okiem. Reasumując, nic dziwnego w tym, że nie zmienił Ci się rof. Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted January 9, 2010 Report Share Posted January 9, 2010 Przewijanie silników to sprawa mało znana bo posiadając systemę magnum jesteśmy w stanie wykonać silnik jeszcze szybszy i mocniejszy przez zrobienie do niego odpowiedniego rotora ;) Zasadę jak przewijać (teorię) napiszę jak wróce do domu. Quote Link to post Share on other sites
Marcinek83 Posted January 9, 2010 Report Share Posted January 9, 2010 No tak, mam walniętego magnuma i chce go przewinąć do silnika EG700 i wymienić dosłownie co się da. Jednak mam tylko jeden problem: jak założyć z powrotem zębatkę która jest montowana na gorąco? Jeden sposób już znam, tego właśnie mam walniętego magnuma :F Quote Link to post Share on other sites
Agata Posted January 9, 2010 Author Report Share Posted January 9, 2010 Loctite. Duża firma, robią kleje. Kup sobie najmniejszą tubeczkę kleju do śrób, albo do wałów. Potrzebujesz dosłownie pół kropli i się trzyma. Drugi sposób montowania zębatki, to oszlifowanie końcówki wału i założenie zębatki przykręcanej. Coś czuję, że teraz ten motor będzie działać jak marzenie ;] Quote Link to post Share on other sites
decigner12 Posted January 9, 2010 Report Share Posted January 9, 2010 Mam nadzieję, że ci się uda. Myślałem o silniku elementa, ale chyba jednak kupię balancer i pakiecik 11.1v. Powodzenia! Quote Link to post Share on other sites
Agata Posted January 10, 2010 Author Report Share Posted January 10, 2010 Lecimy dalej z testami. Replika testowa: MP5-J JG, full stock Silniki: Stockowy, Classic Army, Mój Baterie: Stock od MP5 (Schuang Ba 8.4V) i LiIon 3sp1 Na początku sprawdziłem różnicę między stockowym silnikiem a dwiema bateriami. Na LiIonie odzyskał reakcje na spust ( po uprzednim ucięciu wtyczki TAMYIA, bo to syf). Z rofem nie było jakiś rewelacji. Strzelał jak, hmm, jak niekręcona emka na dobrym 9.6 NiMH. Następnie pod ogień poszedł mój. Podłączyłem stockową batkę, i nic nowego - nie ruszył. Udało mu się naciągnąć sprężynkę do połowy. Podłaczyłem LiIon i strzelam serią: Reakcja na spust jest tak opóźniona, że chce się płakać. Jak już się silnik rozkręci (1-2 strzały) to strzela z tempem naprawdę przyzwoitym. No i śmietanka na koniec, CA. Na stockowej batce, miał najmniejsze problemy z ruszeniem, lecz nadal miał. Reakcja-pożalsięboże. Rof miał całkiem znośny, nie rzęził tak jak stockowy silnik. I teraz pora na LiIona. Strzały za dotknięciem spustu. Rof był naprawdę przyzwoity, ale mojemu silniczkowi niewiele brakuje ;] Niestety nie mam czym pomierzyć rof'a, także musiałem się dobrze wsłuchać. Projekt "chiński magnumuberturbosupermega motor" idzie do przodu :D bez wielkich udziwnień podskoczył rof w stosunku do stockowego chińćzyka. Będę musiał coś pokręcić z uzwojeniem, zmienić grubość drutu i poeksperymentować, może stworzę swój własny silnik CA. Quote Link to post Share on other sites
grzechotnik Posted January 10, 2010 Report Share Posted January 10, 2010 Jest taki przysłowie... "Z g... drutu [uzwojenia :F ] nie ukręcisz". Poszukaj na necie, na zagranicznych forach są też takie mody. Postaram się Ci dzisiaj znaleźć trochę tego ;) Pozdrawiam. Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted January 10, 2010 Report Share Posted January 10, 2010 Myślę że modelarzowi nie musisz przytaczać opisów przewijania silników ;) Quote Link to post Share on other sites
Marcinek83 Posted January 10, 2010 Report Share Posted January 10, 2010 Zabiorę się za ten silnik, myślę że za tydzień dam odpowiedź, co wyszło z klonu ;) Quote Link to post Share on other sites
Agata Posted January 10, 2010 Author Report Share Posted January 10, 2010 (edited) Widzisz Grzechotniczku, już nie jeden silnik przerobiłem, lub zbudowałem od podstaw, także nie bierz mnie za osobę Twojego pokroju, która nie potrafi, jak mówi przysłowie, "z g**** drutu ukręcić". (jeżeli dobrze zinterpretowałem przytoczone przez Ciebie przysłowie...) Jak się naprawi tokarka, to zrobię nową tuleję na łożyskach kulkowych, żeby tarcie zredukować. Może uda mi się znaleźć gdzieś w mojej graciarni jakieś troche lepsze łożyska to też podmienię. No i oczywiście wyważe wirnik, a potem pokombinuję coś z innymi kombinacjami uzwojenia. Jak coś zacznę kombinować przy tym, to napiszę jakie są efekty. Edited January 10, 2010 by Agata Quote Link to post Share on other sites
grzechotnik Posted January 10, 2010 Report Share Posted January 10, 2010 Widzisz Agatko, coś średnio jednak go przerobiłeś, skoro nawet nie chce naciągnąć sprężyny rzędu M110. A do reszty, to byś się zdziwił ;) Pozdrawiam. Quote Link to post Share on other sites
PiterTKD Posted January 10, 2010 Report Share Posted January 10, 2010 Jak się naprawi tokarka Tokarka się sama nie naprawi :) A przez Ciebie Agatko, chyba się też zacznę szlajać po sklepach z "drutami" i zrobić coś z moim prawie-zdechlakiem AGMa ;P Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted January 10, 2010 Report Share Posted January 10, 2010 Grzechotnik sam przewiń i się pochwal a nie wyżywaj swoich teoretycznych domysłów na innych. Quote Link to post Share on other sites
Agata Posted January 10, 2010 Author Report Share Posted January 10, 2010 (edited) Piszę od początku, że przeróbka to TEST. NIE DA SIĘ PRZELICZYĆ jakie uzwojenie będzie miało jakie osiągi. Takie rzeczy dobiera się metodą prób i błędów. Można oszacować, przy jakim uzwojeniu jak się zachowa silnik. Akurat tak się złożyło, że DOBRZE oszacowałem mówiąc duże obroty i PRAWDOPODOBNIE podoby moment. Cieszę się, że temat przynosi efekty, już dwie osoby chcą coś działać w tym kierunku:) Za tydzień w niedzielę pojadę na giełdę elektroniczną i spróbuję dorwać neodymy na przeszczep. Szatańska teoria: Magnum jest mocny, ale mimo tego ma jakieś ograniczenie. Przecież nie może pracować na wyższym prądzie niż może płynąć przez bezpiecznik. Z tego można wnioskować, że jest zrobiony tak, aby nie przekraczał tego prądu. Jako że ja sam uzwajam sobie motor, mogę pominąć aspekt ograniczenia i może w końcowej fazie projektu uda się wyciągnąć naprawdę przyzwoite osiągi :) Hehe, moja tokarka jest magiczna i sama się naprawia :D Edited January 10, 2010 by Agata Quote Link to post Share on other sites
grzechotnik Posted January 10, 2010 Report Share Posted January 10, 2010 I masz 3-cią osobę czyli mnie. Zobaczę co da się zrobić z silnikiem od mojego Colta JLS ;) Droga Agatko, takie uzwojenie do silnika można dostać w sklepie modelarskim pewnie, tak? Pozdrawiam. Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted January 10, 2010 Report Share Posted January 10, 2010 Tak i serwisy przewijające silniki przemysłowe kupują drut w sklepach modelarskich... Silniki elektryczne są stosowane niemalże wszędzie i raczej oczywistym jest że akcesoria, części zamienne i całą resztę kupuje się miejscach które zajmują się elektryką przemysłową i elektroniką przemysłową. Quote Link to post Share on other sites
Agata Posted January 10, 2010 Author Report Share Posted January 10, 2010 Nie skomentuje tego ze sklepem modelarskim. OCZYWIŚCIE, wszędzie można dostać uzwojenie, nawet u księdza. Teraz na poważnie, z drutem jest problem. Nigdzie nie idzie za bardzo kupić mniejszej ilości. Na giełdzie sprzedawali na szpule po 5kg i to jest całkiem duży wydatek. Trzeba się przejść z flaszką, do jakiegoś małego zakładziku gdzie przezwajają silniki lub alternatory i ładnie poprosić:) Quote Link to post Share on other sites
Marcinek83 Posted January 10, 2010 Report Share Posted January 10, 2010 Albo dobrać się do transformatora, nie takiego gdzieś w polu tylko od starego telewizora albo nie wiem do końca czy od starej wkrętarki będzie pasować. Zna ktoś ilość zwojów dla maksymalnej prędkości obrotowej i dla mocy? Quote Link to post Share on other sites
Agata Posted January 10, 2010 Author Report Share Posted January 10, 2010 Jak chcesz uzyskać wysokie obroty, to musisz dać mniej zwoi. Jeżeli chcesz mieć wysoki moment, to dużo zwoi. Jeszcze do tego grubość drutu dochodzi. Drut odwijany się nie nadaja. będzie miał uszkodzenia izolacji podczas odwijania. Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted January 10, 2010 Report Share Posted January 10, 2010 Agata ja mam dostęp do szpuli 0,25kg ;) Jakie średnice Cię interesują? 0,15; 0,2; 0,3; 0,4; 0,5; 0,6; 0,7; 0,8; 0,9; 1,0; 1,1; 1,2; 1,3; 1,4; 1,5; 1,6; 1,7; 1,8; 1,9; 2,0. Cena za szpulę 0,15mm 0,25kg to 33,90zł netto. Im grubszy drut tym tańsza szpula, szpula 2,0mm 0,25kp kosztuje 21,90zł netto. Quote Link to post Share on other sites
Agata Posted January 10, 2010 Author Report Share Posted January 10, 2010 Nie potrzebuję 250g drutu :D Możesz mi odwinąć z 5-6m drutu 0.8 lub 0.9 i wysłać mi listem :) Co do ceny to się dogadamy :D Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted January 10, 2010 Report Share Posted January 10, 2010 Mam dostęp tylko do pełnych szpul, możesz kupić całą szpulę i będziesz miał na "kilka" rotorów ;) Ciężko jest znaleźć miejsce gdzie sprzedają na metry ;) Najmniejsze szpule jakie widziałem to 0,1kg co przy drucie 0,15mm daje 300m ;) Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.