poldeck Posted May 14, 2010 Report Share Posted May 14, 2010 Odwinięty drut ma uszkodzoną izolację. Powtórne nawijanie nie ma sensu. Quote Link to post Share on other sites
Agata Posted May 14, 2010 Author Report Share Posted May 14, 2010 (edited) EWENTUALNIE może być trochę innaczej skonstruowany komutator przez co szczotki magnuma coś zwarły. Aaa, druga sprawa, Ty kiedyś już przezwajałeś jakieś silniki ? Edited May 14, 2010 by Agata Quote Link to post Share on other sites
Marcinek83 Posted May 17, 2010 Report Share Posted May 17, 2010 No pewnie że nie, miałem możliwość, chciałem się nauczyć, w sumie fajnie jest coś naprawić, fajniej kupić nowe. Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted May 17, 2010 Report Share Posted May 17, 2010 Lepiej poczytać i się dowiedzieć że drutu odwiniętego w 99% nie da się nawinąć ponownie, grozi to zwarciami, przebiciami i innymi skutkami uszkodzenia izolatora na miedzi. Quote Link to post Share on other sites
lukira Posted July 19, 2010 Report Share Posted July 19, 2010 Agato, coś ruszyło już? Bo jestem ciekawy, czy masz jakiś przepis na silniczek:D Quote Link to post Share on other sites
Agata Posted July 20, 2010 Author Report Share Posted July 20, 2010 Projekt stoi w miejscu, bo mój chiński silniczek na magnesach neodymowych szlag trafił. Pękły magnesy :( Mam tylko zwykłe silniki na ferrytowych magnesach, ale z nich cudów nie będzie ;/ Quote Link to post Share on other sites
lukira Posted July 21, 2010 Report Share Posted July 21, 2010 Mhmm. Ok W takim razie czekamy na jakieś wieści ;) Quote Link to post Share on other sites
KubonMan Posted February 26, 2012 Report Share Posted February 26, 2012 Witam Jako że w moim AK od JG (odpowiednik cm 028 - magnesy ferrytowe) spalił się silnik (padł po 8k używana bateria 8,4v i sporadycznie 9,6v ) , postanowiłem go przewinąć. Drut jest owinięty 23 razy na wirniku ( na jednym ,,żeberku,, ) i teraz: Jaki rodzaj drutu można użyć ( chodzi mi o grubość ) i ile razy owinąć owe ,,żeberko,, aby uzyskać w miarę jeszcze lepszą wydajność silnika ( o ile się da ). Grubszy drut - mniej zwojów , cieńszy drut - więcej zwojów i inne kombinacje. [Nie podam dokładnej grubości obecnego drutu bo suwmiarka gdzieś zaginęła w akcji ] Może ktoś z was przewijał albo ma wiedzę na ten temat , chętnie ,,posłucham,, : > Quote Link to post Share on other sites
Ero-senin Posted February 26, 2012 Report Share Posted February 26, 2012 Najlepiej jest przewinąć w taki sposób , że odwijasz drut ze spalonego silnika , sprzedajesz go na złomie za 50 groszy i dokładasz jeszcze 9,50 zł po czym kupujesz dokładnie taki sam używany silnik :D Temat o przewijaniu jest na forum więc szukaj ! Quote Link to post Share on other sites
Wojtass Posted March 4, 2012 Report Share Posted March 4, 2012 Ja tak tylko wtrącę, że im cieńszy drut, tym mniejszy prąd wytrzyma. Przy dużym obciążeniu uzwojenia Ci się po prostu spalą. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.