Dread Posted October 31, 2011 Report Share Posted October 31, 2011 Farba potrzebuje 150 stopni, Znal topi się w temperaturze około 300 stopni, ale trzeba pamiętać, że piekarnik rozgrzewa płytę dużo mocniej, niż masz na pokrętle. Jak dasz 200 stopni i ustawisz w dolnej części piekarnika, albo masz gazowy piekarnik, to ściany osiągną około 400 stopni, żeby nagrzać szybko powietrze do 200. Ciast nigdy nie robiliście? :) Quote Link to post Share on other sites
AeroL Posted October 31, 2011 Report Share Posted October 31, 2011 (edited) Dobry znal topi sie przy ok 400C, ten jest chinski więc... :wink: Dread bardzo dobrze wyjaśnił zasady pieszenia w piecyku. Ja ustawiałem temperaturę ok 150/200C i kładłem bibeloty na środku blachy. Testowałem temperaturę na zbędnych elementach RK. Piekłem raczej krótko. Edited October 31, 2011 by AeroL Quote Link to post Share on other sites
rumak Posted October 31, 2011 Report Share Posted October 31, 2011 A ile czasu wystarczy aby wypiec farbę? 20-30min? Ja wypiekałem części ok 40-50min. Quote Link to post Share on other sites
AeroL Posted October 31, 2011 Report Share Posted October 31, 2011 Czesci wsadziłem mokre do częściowo nagrzanego już pieca, nie wiem ile czasu tam były, zerkałem co chwilę i te z szyt metalu wyjmowałem wczesniej. Możliwe, że trwało to ok 30 min. Szczerze mowiac nie czytałem nawet zaleceń producenta farby ;). Jeśli masz jakiś zbędny element RK zrób próbę, piec piecykowi nie równy...może powieś części po środku pieca :zastanawia: Quote Link to post Share on other sites
Dread Posted October 31, 2011 Report Share Posted October 31, 2011 Też będzie różnica między znalem z Boja, czy APS, a znalem Cymy. Cyma potrafi popłynąć z byle powodu, o ile części Boja dają się na przykład lutować, o tyle za Cymę nawet się nie biorę, bo roztapia się nierównomiernie (na przykład grzeję krawędź, a płynie środek elementu). Quote Link to post Share on other sites
rumak Posted November 1, 2011 Report Share Posted November 1, 2011 Znal'owa podstawa szczerbiny i obsada lufy zmusiły mnie do zaniechania pewnych działań. Mianowicie, nie będę całkowicie usuwał dźwigni w szczerbinie, która trzyma okucie łoża, gdyż nie będę mógł użyć cyny żeby załatać dziury, tak samo sprawa się ma z usunięciem ruskiej gwiazdy z boku obsady lufy. A szkoda. Quote Link to post Share on other sites
rumak Posted November 1, 2011 Report Share Posted November 1, 2011 (edited) Moje dotychczasowe wypociny: Edited November 1, 2011 by rumak Quote Link to post Share on other sites
Piotro Posted November 9, 2011 Report Share Posted November 9, 2011 (edited) Pytanie Jak najlepiej zaślepić otwory po zdemontowanej szynie bocznej? Odpowiedz wydaje sie prosta, stalowymi nitami. Tylko co w przypadku kiedy nie posiadamy nitownicy ? Jak je wtedy zaklepać? Edited November 9, 2011 by Piotro Quote Link to post Share on other sites
Dread Posted November 9, 2011 Report Share Posted November 9, 2011 (edited) Jest kilka sposobów. Pierwszy, to zaklejenie otworów superglutem posypanym opiłkami stalowymi (jak masz szlifierkę i coś tniesz, to fajnie jest podłożyć magnes, by łapał "iskry", które potem można fajnie wykorzystać) i zeszlifowanie papierem ściernym. Zaletą jest stosunkowa łatwość wykonania, wadą mniejsza wytrzymałość, niż w przypadku innych metod. Drugi sposób, to wkręcenie w otwór "na chama" śruby w taki sposób, by nie wlazła zbyt do środka i trzymała się mocno. Resztę śruby należy spiłować (piłka do metalu, lepiej dremel) i wyszlifować na gładko. Zaletą jest uzyskanie stali w każdym miejscu korpusu, wadą jest trudność takiego wpasowania śruby, by się nie poluzowała (ale da się). Jak coś, to samą śrubę można potraktować poxipolem, żeby trzymała się lepiej. Trzeci sposób, to zaspawanie otworu spawarką elektrodową (sąsiedzi z reguły mają takie). Wcześniej trzeba wpasować śrubę, albo coś podobnego w sposób opisany powyżej, a na koniec złapać wszystko jednym ładnym spawem. Na koniec trzeba wszystko ładnie przeszlifować. Wada tego rozwiązania jest taka, że nie każdy potrafi spawać (choć nie jest to aż tak trudne, jak się niektórym wydaje). Zaletą jest całkowite, jednorodne, trwałe zasklepienie otworu. Edyt: Rumak, Twoje dotychczasowe wypociny podobają mi się bardziej, niż dotychczasowe wypociny Aresa :) Edited November 9, 2011 by Dread Quote Link to post Share on other sites
AeroL Posted November 9, 2011 Report Share Posted November 9, 2011 Można też zalutować :wink: spawanko jednak najlepsze. Blacharz samochodowy załatwi sprawę tanio i solidnie migomatem. Quote Link to post Share on other sites
asgszczepan Posted November 9, 2011 Report Share Posted November 9, 2011 Pytanie Jak najlepiej zaślepić otwory po zdemontowanej szynie bocznej? Odpowiedz wydaje sie prosta, stalowymi nitami. Tylko co w przypadku kiedy nie posiadamy nitownicy ? Jak je wtedy zaklepać? Ja te dziury zalepiłem poxiliną. Podłożyem kawałek tektury pod spód, zalepiłem, przytarłem papierem ściernym, pomalowałem. Nie było śladu nawet ze były tam jakieś otwory. Quote Link to post Share on other sites
rumak Posted November 9, 2011 Report Share Posted November 9, 2011 Tylko nie w każdej sytuacji można poxiliny użyć;) Ja polecam cynę ale przy wypiekaniu trzeba uważać z temp. Quote Link to post Share on other sites
3siek Posted November 10, 2011 Report Share Posted November 10, 2011 Mam 2 pytanka. Czy jest jeszcze gdzieś możliwość zdobycia takiej oto szyny znalazłem ją tylko na specshopie, ale jest ona wiecznie niedostępna, a pan w informacji powiedział jakiś czas temu, że dostawa będzie na przełomie września i października, ale szyny jak nie było tak nie ma. Na allegro też nie mogę znaleźć (wpisuję AK do wyszukiwarki i jadę w dół kółkiem od myszki, przez te wszystkie aukcje), więc jakby mi ktoś podpowiedział gdzie to bym był wdzięczny. po 2. czy mógłby ktoś mi podać jaką długość ma zwykły tłumik ognia do beryla? Zamierzam wytoczyć takowy na tokarce i chcę mniej więcej zachować oryginalne wymiary. Quote Link to post Share on other sites
Jacek GROT Posted November 10, 2011 Report Share Posted November 10, 2011 Zapytaj na azteko.pl może tam mają tą szynę... Quote Link to post Share on other sites
rumak Posted November 25, 2011 Report Share Posted November 25, 2011 (edited) Pozostało jeszcze tylko zakołkowć kolanko gazowe i wkleić resztę;) Edited November 25, 2011 by rumak Quote Link to post Share on other sites
ReNa Posted November 26, 2011 Report Share Posted November 26, 2011 takie coś znalazłem. Quote Link to post Share on other sites
Guest gecko123 Posted November 27, 2011 Report Share Posted November 27, 2011 Ten Beryl chyba byl na sprzedaż jakiś dluższy czas temu. Quote Link to post Share on other sites
Piotro Posted December 13, 2011 Report Share Posted December 13, 2011 Witam Czy ostra obsada łoża i nakładki pasuje "z pudełka" do repliki? Ew. jak należy przerobić lufę lub obsadę aby to zagrało? Pozdrawiam Quote Link to post Share on other sites
Sab93 Posted December 13, 2011 Report Share Posted December 13, 2011 Lufa w replice jest grubsza w tym miejscu niż w ostrym. Dlatego wymagane jest odpowiednie zeszlifowanie lufy. (można też trochę zjechać obsadę) Quote Link to post Share on other sites
Piotro Posted December 13, 2011 Report Share Posted December 13, 2011 Więc przy opcji szlifowania lufy trzeba także szlifować miejsce montażu przewodu skośnego i podstawy muszki? Quote Link to post Share on other sites
Sab93 Posted December 13, 2011 Report Share Posted December 13, 2011 Przez podstawę muszki i przewód skośny, chyba przechodzi bez większych problemów. Teraz już nie pamiętam jak wyglądała dokładnie sprawa z wymiarami lufy od repliki. Zresztą dotaczałem w całości nową lufę pod nowe części i zbytnio nie sprawdzałem wymiarów na stockowej lufie. :icon_razz2: Quote Link to post Share on other sites
rumak Posted December 14, 2011 Report Share Posted December 14, 2011 Podstawa muszki w ogóle nie wchodzi na stockową lufę a kolanko gazowe zatrzymuje się na pogrubieniu od stockowej podstawy muszki. Quote Link to post Share on other sites
Piotro Posted December 16, 2011 Report Share Posted December 16, 2011 (edited) Witam Znaleźć ogon kolby do akm`a jest skrajnie trudno więc zapewne będę zmuszony pospawać go własnoręcznie. Czy ktoś może podać wymiary obsady kolby od repliki akm lub ak74? Grubość blachy tworzącej obsadę itp. Edited December 16, 2011 by Piotro Quote Link to post Share on other sites
Piotro Posted December 19, 2011 Report Share Posted December 19, 2011 Jak ktoś może to niech zmierzy suwmiarką średnicę gwintu na lufie boya. Bo kupiłem przedłużkę lufy z gwintem 14mm i do cymy nie chce przypasować :/ Quote Link to post Share on other sites
Jacek GROT Posted December 19, 2011 Report Share Posted December 19, 2011 Jeśli brałes z silesa- factory, to się nie dziw. Do BOYia tez nie podejdzie. Piłowałem gwint do upadłego, w sumie to go nie ma. Muszę niestety stwierdzić że ich wyrób "spadł na psy". Gwint robią zdecydowanie za wąski, całość jest za długa... Najlepsze były początkowe serie tego produktu. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.