Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Import Kontenera


Recommended Posts

Witam. Ma ktoś z was pojęcie jak odbywa się zamówienie kontenera sprzętu? Różni się to znacząco pod względem formalnym oraz ilości papierkowej roboty od wysyłki normalnej paczki? Wszystkie chińskie procedury łącznie z załadunkiem załatwiane są przez sklep czy muszę to wszystko sam załatwiać? Pytam, ponieważ może ktoś z was miał już do czynienia z importem całego kontenera i da mi parę wskazówek:)

Pozdrawiam

Radwan

Link to post
Share on other sites

Wątpię żeby ktokolwiek umiał Ci pomóc na tym forum.

 

Najprawdopodobniej wszystko zależy od umowy ze sklepem/hurtownią/producentem, bo przy takim zamówieniu to już raczej kwestia indywidualnych uzgodnień.

 

Odsyłam Cię do międzynarodowego prawa handlowego, jest tam mnóstwo procedur dotyczących odbioru towaru, ubezpieczenia, gwarancji bankowych, itp. itd., ale generalnie wszystko sprowadza się do umowy między stronami.

 

Pozdrawiam.

Link to post
Share on other sites

Nieprawda Mortis ;) Ja to robię codziennie :)

 

Formalności dopełnia jedna ze stron w zależności od wybranej formuły płatniczej Incoterms 2000.

Szczegółowo odpowiadają one zakresowi odpowiedzialności za towar nadawcy/odbiorcy.

 

 

W 98% przypadków fracht morski odbywa się na zasadzie FOB.

Oznacza to w praktyce ze wszystkie formalnosci nadania są po stronie nadawcy, aż do momentu przycumowania statku do portu końcowego.

W tym momencie masz tzw Demurage czyli określoną liczbę dni na wpłatę opłat za kontener, opłat portowych i rozpoczęcie procedury celnej w porcie. Zwyczajowo demurage jest 48 godzinny później opłaty w granicach 120 Eur za dobę postoju kontenera.

Z doświadczenia nie polecam najtańszych połączeń do portu w Hamburgu z uwagi na niemieckie prawo o posiadaniu broni. Nie jest co prawda otwierana przesyłka i odprawa końcowa towaru jest w PL ale ichni celnicy potrafią narobić kłopotów i może się zdażyć że towar będzie stał i stał do wyjaśnienia.

Kolejna sprawa to wyrobienie dokumentu tranzytowego T1 koszt 50-60 eur zależnie od agencji.

Następnie organizacja transportu specjalnym autem(tzw podkontenerówka) na urząd celny docelowy, odprawa końcowa w PL i odwiezienie kontenera do portu (bodajże 7 dni na to jest)

 

Rasumując: FOB zrzuca całą odpowiedzialność za organizację transportu na miejscu, transport morski na nadawcę. Od portu jesteś zdany na własne siły :)

 

W razie większej ilości pytań podpowiem na PW.

Swoich usług nie polecę bo wmasg ma pewne regulacje :)

Link to post
Share on other sites
Nieprawda Mortis Ja to robię codziennie

 

Wow, no to miło wiedzieć, że się myliłem :)

 

Formalności dopełnia jedna ze stron w zależności od wybranej formuły płatniczej Incoterms 2000.

Szczegółowo odpowiadają one zakresowi odpowiedzialności za towar nadawcy/odbiorcy.

Właśnie to miałem na myśli ;)

Link to post
Share on other sites

Wow, no to miło wiedzieć, że się myliłem :)

Właśnie to miałem na myśli ;)

 

 

:D

 

No problemos ;)

 

Generalnie sprowadzanie całego kontenera 40' w praktyce niczym się nie różni od ciągania paletki ze szpejem. Formalności są takie same zwiększa się tylko ilość pozycji i kwota na FV.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...