Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Pazur88

Użytkownik
  • Content Count

    76
  • Joined

  • Last visited

Recent Profile Visitors

457 profile views
  1. Zapisujesz się do chorwackich bimbrowników-przewodników? ZHIS czeka z niecierpliwością. To lepsze niż kolejny odcinek ulubionego serialu. Zagramy kogo trzeba(po łowieniu ryb w szczerym polu nic nam nie straszne).
  2. "ATSD" musiałem sprawdzić co to oznacza. Plusy: 1. Duży, urozmaicony teren. Przy większej liczbie graczy zyskał by na atrakcyjności. 2. Na niemieckim punkcie resp był jeden z organizatorów . Można było swobodnie zostawić graty bez obawy, że ktoś "obcy" położy na nich dłoń. Mieliśmy pewność, że znajdujemy się w odpowiednim miejscu. 3. Było spore nasycenie czterotaktami po naszej stronie. Pozdrawiam nowego gracza z uszkodzoną repliką. Dobra robota, tak trzymaj. 4. Nowe osoby po obu stronach. 5. Wysoka kultura rozgrywki. Nawet jak na standardy ASH. 6. Respy przenoszone w trakcie rozgrywki. Zawsze to więcej siły na grę. 7. Jagody. 8. Świetliki. 9. Rekwizyty. Widać starania i pracę organizatorów. Minusy: 1. Dużo obcych aut i pełno "cywili" na terenie gry. 2. Punkty resp mogły być oznaczone przed grą dla obu stron. W terenie i na mapie. 3. Przerwa w grze. Niby odpoczęliśmy. Niby poczekaliśmy na zmierzch. Szkoda, że nie udało się jej jednak wkomponować w rozgrywkę. Obozowanie, zmiany na warcie, posiłki to dla mnie osobiście istotna część gry. 4. Brak łączności radiowej w oddziale niemieckim. Nasza wina. 5. Pola minowe powinniśmy otaczać sznurkiem lub taśmą. Jeszcze nie zdarzyło się by powiedziano u nas, że nie warto było jechać na daną imprezę ASH. Odpowiadając na pytanie, podobało się. Widać było, że każdy starał się grać jak najlepiej. W nocy nie stwierdziłem przypadkowego strzelania do każdego dźwięku. To chyba dobrze o nas wszystkich świadczy. Ciekaw jestem kolejnej części. Oraz innych gier jakie pozostali będą organizować.
  3. Czołem. Sprawozdanie z gry Alternatywa Pattona. Na tydzień przed misją okazało się, że My ZHIS możemy się zjawić(negocjacje nie były łatwe) ale jedynie na sobotę. Ponieważ posiadamy kilka możliwości stylizacyjnych zgodziliśmy się zagrać po jednej lub drugiej stronie. AK lub volkssturm. Padło na to drugie. Koło 12 zjawiliśmy się na terenie. Jako, że odgrywaliśmy starszych ludzi powołanych do obrony kraju ponarzekaliśmy na zdrowie i ruszyliśmy w pole. Tworzyliśmy pierwszą linię obrony w kopalnii. Po zlokalizowaniu wroga ostrzegliśmy nasze regularne wojsko i przygotowalismy się do walki. Tam też zostałem śmiertelnie ranny. Alianci nawet nie zwrócili uwagi na konającego starca. A już byłem gotów powiedzieć wszystko co wiem. Trudno. Kolejnym etapem była obrona mobilna. Tam też graliśmy blisko aut zbieraczy runa leśnego. Obyło się bez wypadków. Po 16 20 zostaliśmy oddelegowani do opuźnienia marszu aliantów. Około 16 40 uczestniczyliśmy w transporcie paliwa rakietowego do miejsca podjęcia go przez transporter. Po zabezpieczeniu paliwa ruszyliśmy na pobliskie pasmo wzgórz Jagodowych (bardzo smaczne). Niestety nie udało nam się obsadzić całego szczytu(brakowalo ludzi). Niedługo nadciągnęli Alianci. Związaliśmy ich walką by kupić trochę czasu grupie transportującej paliwo. Udało się mimo ogromnych strat. Przerwa która miała odbyć się w lesie została przeniesiona do ośrodka. Gra ruszyła ponownie o 21. W pięknych okolicznościach przyrody ukryto paliwo. Kolejnymi zadaniami było pochwycenie sabotażysty oraz odnalezienie radioaktywnych rdzeni. Po paru minutach wspólnego przeczesywania terenu doszło do walki. Sygnalizatory wystrzału oraz świetliki wprowadziły niesamowity klimat. Obie strony zaległy w miejscu. Wykorzystaliśmy ten impas do cichego odskoczenia z linii frontu celem wykonania zadania. Udało nam się zdobyć dwa nieuszkodzone rdzenie co w roju świetlików było nielada wyzwaniem. Ukryliśmy je blisko paliwa. Lokalizację podaliśmy sanitariuszce. Dalsze poszukiwania okazały się bezowocne. Nielicząc niemieckich trupów i niedobitków. Po dołączeniu do głównego trzonu naszych sił, forsownym marszem dotarliśmy na grzbiet wzgórza by tam dowiedzieć się o zakończeniu tej fazy gry. Dziękujęmy wszystkim za grę. Było jak na ASH przystało. Pozdrawiamy Lee, Hajdi i Pazur.
  4. Dzień dobry. Trochę się pogubiłem w tych tematach "marketing" oraz "sprawy bieżące". W mojej ocenie promocja ash to sprawa bieżąca. Teraz są dwa tematy i w każdym z nich na ostatnich stronach dużo tekstu który pochłania czas. Jest jak jest. Ad rem. Piszę tu bo mam pomysł i potrzebuję pomocy. PLAKAT. Chciałbym porozwieszać trochę plakatów reklamujących ASH. Nie chodzi o konkretną imprezę ale hobby jako takie. Czy jest ktoś na tyle gramotny by zaprojektować takie cudo, tak by można je pobrać i wydrukować u siebie? Mam wstępny projekt w głowie. Duży czerwony nagłówek. ASH. Niżej seria zdjęć z imprez każdego rodzaju. Na nie nałożona sylwetka (twarz ash, czyli ktoś z dobrze zrobioną sylwetką i charyzmą). U dołu linki do forum, fb, kod qr? I jakieś hasło typu "czekamy na Ciebie", "weź się do roboty", "pora na przygodę" "nawet Hitler miał hobby", "dziś jest Twój D-day", "na zachodzie bez zmian, a u Ciebie?" coś wybierzemy. Podpytajcie młodsze osoby co by je mogło zainteresować. Liczę też na opinię stosunkowo nowych graczy będących "na świeżo" z tematem ASH. Wiem, że pomysł archaiczny ale warto spróbować. Dziękuję Pazur
  5. Dzień dobry. Niedługo odpowiem pocztą na pierwsze zgłoszenia za które dziękuję. Nieba i ziemi nie trzeba ruszać. Tzn poruszymy je na imprezie. Tyfus bo pierwsza gra została "położona" przez zarazę. I tyfus bo......................................................................... ale o tym potem. Pozdrawiam Pazur P. S. Tym razem wypali.
  6. Czołem. Zapraszamy na imprezę pierwszo wojenną. Wzorujemy się na wydarzeniach z jesieni 1914 roku w okolicach Neuve Chapelle. Tym razem powinno się nam udać. Organizator: ZHIS Termin: 05.09.2020 rok. Wpisowe: Strzelec:30zł Medyk, dowódca: 20zł Wiek: powyżej 18 lat Rozkład jazdy: 8:00 - Zbiórka 9:00 – Start Brak przerwy. Proponuje się by każdy miał wszystko co potrzebne przy sobie. Oficer Ci powie kiedy masz jeść, pić i odpoczywać. 16:00 - Zakończenie Miejsce: województwo świętokrzyskie. Rogów niedaleko Końskich. 51.203258,20.451515 Podział mundurowy: Państwa Centralne Prusy(preferowana opcja stylizacyjna), pozostali sprzymierzeńcy. Ententa Brytyjczycy(preferowana opcja stylizacyjna), Francuzi, brytyjskie zamorskie oddziały sprzymierzone, pozostali sojusznicy. Limit fps: 350 fps. (max 370 fps) Repliki: · Karabiny czterotaktowe jako broń podstawowa dla każdego. Mile widziane repliki historyczne. · Strzelby jedynie jako broń awaryjna po wcześniejszym zgłoszeniu. · Broń krótka jedynie dla oficerów. · Repliki bezpiecznej broni białej. Będzie bezlitośnie testowana na właścicielu. · Granaty certyfikowane oraz samoróbki na bazie petard max k 206. Mile widziana stylizacja historyczna. Limity amunicji: · Każdy może mieć przy sobie 300 kulek łącznie w magazynkach i szybkoładowarkach. Limit obowiązuje na całą grę. Kolejne 300 kulek odsypujemy do woreczka strunowego podczas rejestracji. Jeżeli zajdzie taka potrzeba będzie możliwość otrzymania zaopatrzenia przez cały oddział. Decyzja o wezwaniu zaopatrzenia należy do oficera. · Karabin czterotaktowy 8 kulek w magazynku. · Strzelba 4 kulki w magazynku. · Pistolety i inna broń krótka 8 kulek. Zasady: Granaty 3 m trup, 5 m ranny. Jeżeli stałeś poza promieniem rażenia a mimo to oberwałeś to będąc honorowym graczem zgłaszasz, że jesteś ranny. · Granaty dymne: dym szary funkcja zasłony dymnej · Granaty dymne: dym żółty funkcja ataku gazowego. · Granaty dymne: dym czerwony funkcje specjalne. Drut kolczasty: Drut jest nieprzekraczalny. Montowanie i rozmontowywanie jedynie poprzez wyrwanie kołka do którego przywiązano „drut”. Zakaz rzucania się na drut. Zakaz rzucania na drut gałęzi i innych elementów. Dotykanie drutu skutkuje….niczym. Opcja specjalna(czerwony dym) zrywanie drutu kolczastego artylerią poprzez miotanie czerwonych granatów dymnych. Brak deklaracji "dostałeś". Broń biała: Każde trafienie oznacza, że jesteś ranny i potrzebujesz medyka. Liczymy na honorowe przyznania się do wyraźnych trafień. Trafiamy w całą sylwetkę poza głową, szyją i kroczem. Trafienie w palce dłoni się liczy, trafienie w ładownice się liczy, trafienie w plecak musi być odczuwalne dla oponenta i liczy się. Można blokować ciosy repliką broni białej i repliką broni palnej (liczymy się jednocześnie z tym, że obie mogą zostać uszkodzone). Nie dotykamy wyposażenia wroga, to nie zapasy, można to robić jedynie repliką broni białej albo kulką. Nie chcesz walczyć wręcz? Strzelaj, uciekaj, poddaj się. Jeńcy: każdy kto podnosi ręce do góry może zostać jeńcem. Nie musi być ranny. Zostaje rozbrojony automatycznie poprzez poddanie się(podnosząc ręce w górę). Jeniec nie może uciekać. Jedynie oficer może go przesłuchać (o ile zna język przesłuchiwanego lub więzień zna język oficera) i widzi taką potrzebę. Zadaje się dwa pytania na które trzeba udzielić prawdziwej i wyczerpującej wypowiedzi. Jeniec pozostaje w niewoli max 3 minuty od pojmania. Po tym czasie zostaje odesłany do obozu jenieckiego czyli biegnie do swojego punktu resp i po wpisaniu na listę godziny, ksywy i adnotacji „niewola” automatycznie wraca do gry. Zasady ran: Medyk instruuje rannego co do jego stanu i przyszłego losu. Każdy gracz może zostać opatrzony bandażem 1 raz, konieczność powtórnego opatrzenia oznacza zgon. Po dotarciu do rannego medyk spisuje godzinę i nick a następnie rzuca kostką. · Rzut kostką z wynikiem 1. Gracz jest martwy (rana była zbyt poważna) · Rzut kostką z wynikiem 2-5. Gracz ma ranę średnią (medyk zakłada bandaż na ranę, z uwagi na dystans społeczny bandaż można założyć sobie samemu ale w obecności medyka) · Rzut kostką z wynikiem 6. Medyk daje wsparcie psychiczne i można grać dalej (tłumaczy, że jest z nim wszystko w porządku, podmuch wybuchu ogłuszył go i obsypał ziemią, ale krew na mundurze nie jest jego-miał dużo szczęścia tym razem) Respy: Umarłeś to żaden wstyd. Udaj się na punkt resp, na liście uzupełnij nick, godzinę przybycia oraz godzinę powrotu do gry. Modyfikacje czasu spędzonego na respie, dniu imprezy. Wyposażenie obowiązkowe: · Stylizacja/mundur wybranej strony. · Replika karabin czterotaktowy o mocy 350 fps (max 370) wraz z magazynkami. · Kamizelka odblaskowa do oznaczania trupa. Zwykła czerwona szmata może rodzić nieporozumienia jeżeli trafimy na kogoś w czerwonych spodniach. · Okulary ochronne. · Ołówek · Zegarek Wyposażenie przewidziane do wykorzystania w scenariuszu: · Saperki, łopatki, szpadle, kopaczki. Wyposażenie opcjonalne: · Granaty odłamkowe. · Repliki broni białej bezpiecznej przy starciu wręcz. Zapisy: tylko i wyłącznie na: pazur.zhis@gmail.com zgłoszenia do 22.08.2020. Osoby zgłaszające się po tym terminie oraz zjawiające się na imprezie bez zapowiedzi mogą doliczyć 10 zł do wpisowego. Ponadto będzie ryzyko nieprzygotowania odpowiedniej ilości rekwizytów. Osoby które niezależnie od powodu po 22.08.2020 zrezygnują z udziału w imprezie rezygnują również ze zwrotu wpisowego. Formularz zgłoszeniowy: 1. Ksywa/pseudonim (najlepiej ta z forum) 2. Imię i nazwisko postaci. 3. Język postaci. 4. Wyznanie postaci. 5. Narodowość postaci. 6. Strona konfliktu oraz mundur w jakim wystąpię. 7. Funkcja(strzelec/dowódca/medyk). Np. 1. Pazur 2. Michał Drewniany 3. Język polski oraz niemiecki podstawowy. 4. Katolik 5. Polak 6. Państwa centralne/mundur pruskiej piechoty. 7. Strzelec/Organizator. Po wysłaniu danych w odpowiedzi zwrotnej podam dane do przelewu. P. S. Termin w połowie października niestety nie odpowiada mi. A bardzo chciałbym się zjawić na grze. Proszę w tym temacie o ustosunkowanie się do powyższej propozycji terminu imprezy. Proszę również o przemyślane deklaracje udziału. Lepiej zapisać się na początku sierpnia i przyjechać niż zapisać w czerwcu i potem wszystko odkręcać. Dziękuję Pazur
  7. Ładnie to wygląda. Idealnie jak na frezarce cnc. Czym zabezpieczano drewno w latach czterdziestych? I czym zabezpieczysz teraz?
  8. Czołem. Jeżeli tylko dostaniemy zielone światło (od rządu) w sprawie organizowania imprez to ogłoszę wstępny termin. Chciałbym by odstęp czasu pomiędzy grami już zapowiedzianymi wynosił nie mniej niż 3 tygodnie. Oraz by termin imprezy został ogłoszony minimum 30 dni przed jej rozpoczęciem. Z uwagi na sezon urlopowy od połowy lipca do końca sierpnia nie planuję organizowania strzelania. Odrobina obrzydliwej demokracji: Ostateczny termin zależał będzie od tego kiedy Wy macie czas. Tak można pisać swoje uwagi co do terminu na liście chętnych. W kolejnych wiadomościach zbiorę wszystkie zasady. Mam też dobrą i złą wiadomość. Zła pruska wiadomość: wpisowe wyniesie ponad 30 zł. Dobra pachnąca herbatnikami brytyjska wiadomość: jest to podyktowane doinwestowaniem imprezy rekwizytami o których Wam nic nie powiem. Dziękuję za uwagę i pozdrawiam Pazur
  9. Czołem. Wrzucam kilka zdjęć sylwetki pruskiej. Mam nadzieję, że kogoś to zainspiruje i pchnie do działania. Jeśli nie do wstąpienia w szeregi armii pruskiej to może do zasilenia oddziałów szanownych adwersarzy. Udało mi się zrobić pokrowiec na łopatkę. Obszyć sierścią rumuński plecak. Zrolować płaszcz w radziecką pałatkę. I uszyć pokrowiec na niemiecką manierkę. Menażka w plecaku. Maska z grubej gazy z doszytymi trokami. Bluza szwedzka. Spodnie duńskie. Ładownice jugosłowiańskie. Miło było sobie wyobrazić, że strzelam nie do drzew ale do Was. Zdyscyplinowane pruskie pozdrowienia przesyła Pazur
  10. Czołem. Będziemy potrzebować granatów(amunicji do haubicy). Poniżej kilka zdjęć i informacji. Każdy jest zaopatrzony w papier toaletowy. Wykorzystajmy zapasy i wolny czas. Jest to przepis na ekonomiczne granaty jakie zabieram już od dawna na imprezy. Ładunek znajdujący się idealnie w środku ładnie rozrywa całość. Sekretem jest brązowa taśma pakowa kiepskiej jakości która nie wytrzymuje wybuchu. Taśma papierowa usprawnia produkcję choć można z niej zrezygnować. Lont jest na tyle długi, że bezpiecznie możemy miotać granatem zarówno ręcznie jak i za pomocą procy na 60 metrów. Okrągły groch posiada dobre właściwości areodynamiczne. Kupimy taki bezpośrednio u producenta. Tak kupiłem 50 kg grochu i nie wstydzę się tego. Nie polecam grochu w połówkach, jaki mamy w sklepach. Jest drogi i kiepsko "lata". Opis petard znajdziemy na zdjęciach dlatego go nie powielam. Chciałbym by każdy kto planuje zjawić się na imprezach z okresu Wielkiej Wojny w miarę możliwości zaopatrzył się w takie granaty. Jeżeli zaś ktoś nie może tego zrobić niech chociaż zbiera rolki papieru. Nota BHP. W świetle wydarzeń roku 2020 wszystkie rolki są odkażane środkiem na bazie spirytusu. Dziękuję Pazur
  11. Granicą było 20 graczy. Po 10 na stronę. Podkreślam. Graczy w terenie a nie na liście. Na ten moment proponuję werbować kolejnych chętnych. Dozbrajać się. Kalibrować repliki. Tak by wszystko było gotowe na alarm. Najlepiej sprawdzić się w boju ale teraz nie wiem jeszcze jaki termin wybrać. Być może pomocny byłby terminarz w chmurze gdzie każdy z nas mógłby zamieścić listę terminów zajętych i wolnych. Ale to kwestia do osobnego wątku.
  12. GRA ODWOŁANA Dziękuję i pozdrawiam Pazur i ekipa ZHIS
  13. Rezygnując również proszę o aktualizację listy.
  14. Czołem. Porzadkowanie listy. Wielka Brytania 1. Domino/ Edmund Blackadder 2. Janik/ Thomas Shelby 3. Cortes/ George R. Cortes 4. Hubert/ John Clark 5. Mareq/ 6. Miapow/ Chris Taylor 7. Bullet/ Patrick Higgins 8. A5d4f1/ 9. Alun/ 10. Sikor/ Charles C. Foss Francja: 1.Kolba/ Jean Pierre Boucher Prusy: 1. Michael Knochman/ 2. Lee/ 3. Hajdi/ 4. Pazur/ 5. Lukas/ 6. Xray Pl/ 7. Bękart/ 8. Ashigara/ Kurt Wolff 9. Misiek/ 10. Bradley/ Bernard Shroder 11. Mekar/ Michael Folter Dwóch prusaków ma tyfus. Odpadają. Dwóch brytyjczyków ma tyfus. Odpadają. Tyfus oznacza usprawiedliwioną nieobecność. Sobota 14 marca 2020. Zbiórka 8:00 9:00 start. W trakcie gry obowiązuje zakaz fraternizowania się z wrogiem. Pamiętajmy o barierach językowych i klasowych. Ja będę na terenie od 6:30 rano. Kto będzie pierwszy ten będzie lepiej odprawiony. Odprawa potrwa długo dlatego możliwe, że osoba spuźniona płynnie zajmie miejsce w kolejce. Na terenie nie nocujemy. Nie chcę by ktoś zwiększył szanse na przeziębienie. Nocleg w okolicy wg uznania. Kto ma termosy z herbatą niech zabiera. Będzie na nie miejsce. Każdy wie co ma robić. Aktualizacje listy tylko poprzez wklejanie całości. Limit to limit tu nie mogę iść na kompromis. Kolega Kolba właśnie zgłosił się na medyka prawda? Dziękuję
  15. Veto. Proponuję przedyskutować wszystko jeszcze raz tuż po pierwszej grze. Tak by działać na prototypie a nie jedynie w fazie projektowej.
×
×
  • Create New...