knightriders Posted October 10, 2010 Report Share Posted October 10, 2010 (edited) Witam, mam następujący problem, chcę przerzucić się na zasilanie akumulatorami typu li-po. Pytanie brzmi czy wszystko będzię działało ok przy kablach niskooporowych, czy musi być stockowy bezpiecznik, czy obejdzie się bez niego. Li-po to najlepiej 11.1v, gearbox to stock z cm.048. Edited October 10, 2010 by knightriders Quote Link to post Share on other sites
Bojeq Posted October 10, 2010 Report Share Posted October 10, 2010 Tak wszystko będzie działało. Nie potrzebujesz bezpiecznika chyba, że bardzo lubisz tracić moc baterii. Quote Link to post Share on other sites
moron Posted October 10, 2010 Report Share Posted October 10, 2010 Ja radze zostawic bezpiecznik, jak masz dobre niskooporowe kable to spokojnie z bezpiecznikiem bedziesz miec dobrego rofa - sprawdz przed kupieniem 11,1V Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted October 10, 2010 Report Share Posted October 10, 2010 A ten bezpiecznik w celu? Quote Link to post Share on other sites
moron Posted October 12, 2010 Report Share Posted October 12, 2010 W celu oszczedzenia pakietu w przypadku awarii repliki, a przy chinskim lipo to w celu oszczedzenia samej repliki tez. Quote Link to post Share on other sites
xel20 Posted October 12, 2010 Report Share Posted October 12, 2010 W celu oszczedzenia pakietu w przypadku awarii repliki ok to rozumiem w przypadku gracza bez wyobraźni ale... a przy chinskim lipo to w celu oszczedzenia samej repliki tez to jakieś nie teges jest. Co ma piernik do wiatraka? Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted October 12, 2010 Report Share Posted October 12, 2010 A nie wiem, facet gada bez sensu. Nie chce mi się nawet domyślać. Quote Link to post Share on other sites
seger Posted October 12, 2010 Report Share Posted October 12, 2010 to po cholere kupic chińskie li-po, zrazicsie li-polami jak sie kolba zadymi :/ bo samochodu też lejesz szlam z dna cysterny lub rozcieńczasz z wodą wachę czy lejesz w miarę dobre paliwo ? Quote Link to post Share on other sites
moron Posted October 12, 2010 Report Share Posted October 12, 2010 seger, leją wodę, a filtr paliwa wywalili żeby lepiej wtrysk działał xD AnR, mam nadzieje ze jak Ci sie zjara kolba to nie bedzie Ci sie chcialo glupot o lipolach wypisywac po necie... Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted October 13, 2010 Report Share Posted October 13, 2010 (edited) Nie mówię o lipolach, ale o bezpieczniku i Twojej teorii na temat jego "potrzebności". Poza tym, nie martw się, nie noszę baterii w kolbach. Czy wytłumaczysz dlaczego on według Ciebie jest niezbędny? Edited October 13, 2010 by AnR Quote Link to post Share on other sites
moron Posted October 13, 2010 Report Share Posted October 13, 2010 Bez powodu bezpieczniki nie sa, w przypadku awarii repliki co przy 11,1V i stocku cymy jest bardzo prawdopodobne moze isc prad zwarciowy i pakiet moze sie zepsuc... Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted October 13, 2010 Report Share Posted October 13, 2010 Prawdopodobnie? To powiedz mi na 100% w jakiej sytuacji, podczas jakiego zacięcia... Konkrety. Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted October 13, 2010 Report Share Posted October 13, 2010 Moron - chyba nie bardzo wiesz o czym mowisz... Bezpiecznik to pierwsze co sie wywala podczas tuningu na moc czy rof. Zreszta stockowe bezpieczniki nie wytrzymaja pradow jakie pobieraja mocne silniki, mocno obciazone. Lipol 11.1 i bezpiecznik ? Ze po co ? Bezpicznik mozna pozegnac chyba ze: 1. Uwielbiasz podczas zacinki w gearboxie przytrzymywac spust na pare minut - ot tak moze sie samo naprawi. 2. Uwielbiasz podlaczac aega do 220 v lub innych podobnych voltarzy. 3. Robisz specjalnie zwarcia/ lub tak traktujesz replike ze sama ci sie zwiera PRZED silnikiem. (zwarcie za silnikiem na spuscie spowoduje ze replika bedzie strzelac - wiec bezpiecznik nie ma tu nic do rzeczy). O tym co to jest bezpiecznik zapomnialem 2 lata temu i kilkadziesiat replik ktore zrobilem ich nie ma. Ogolnie po co wymieniac kable na niskooporowe zostawiajac najwiekszy opor czyli bezpiecznik ? A dlaczego jest montowany ? A tak bo nie zaszkodzi. Oczywiscie jak nie stuningujesz repliki i zadowalaja cie jej stockowe parametry. ps. Zeby zniszczyc pakiet z bezpiecznikiem - wystarczy ze masz przebicie Przed bezpiecznikiem. Jedyne co chroni bezpiecznik to odcinek przewodow od niego - do silnika. Przebicie za silnikiem jak pisalem tez nie jest problemem. Uszkodzenie mechaniczne - i krotkie naciskanie spustu daja prad zwarciowy dlatego ze silnik sie nie kreci, ale nikt normalny nie naciska dlugotrwale spustu jezeli slyszy ze ma uszkodzony gearbox. Pozatym samo przepalenie sie bezpiecznika trwa - zaleznie od pradu jaki plynie. Czasem trwa to i 5 sc (fajnie wyglada jak zaczyna swiecic). Quote Link to post Share on other sites
seger Posted October 13, 2010 Report Share Posted October 13, 2010 strzelanie na m140, li-po 3S wygięte w banan po wypadku w heliku. - pakiet zyje dalej. Quote Link to post Share on other sites
moron Posted October 13, 2010 Report Share Posted October 13, 2010 Kocur666, chcesz mi powiedziec ze na lipo 11,1V przy pradzie zwarciowym bezpiecznik bedzie sie przepalal 5s? Owszem kabel od bezpiecznika do batki nie jest zabezpiezony ale jego jest malo i trzeba byc zdolnym zeby cos tam spaprac. Owszem masz racje ze bezpiecznik zabezpiecza kable od bezpiecznika do silnika - ciezko zeby zabezpieczal kable od koli czy latarki... Piszesz ze pierwsze co sie wywala przy tuningu na ROF, owszem wywalenie bezpiecznika zwiekszy ROFa ale nie sadzisz ze na stockowej cymie 11,1V rof bedzie "troche" wiecej niz dobry i ze czesci "troche" szybciej sie zuzyja? Co do naciskania spustu liczac ze sie samo naprawi to nie masz pojecia ile razy sie z tym spotkalem u klientow xD Tak samo przychodzi replika na serwis, a okazuje sie ze batka jest rozladowana... Deansy klejone glutem do pakietu czy tak zlutowane ze kable same odpadaja pomijam... Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted October 14, 2010 Report Share Posted October 14, 2010 Moron ale my tu raczej zakladamy ze jak juz wchodzisz na wmasg i chcesz cos kombinowac to choc troche obejscia masz. Wtedy przyznasz ze bezpiecznik jest zupelnie bez sensu. A to naciskanie spustu na sile podczas zacinki to wiesz... wiem ze ludziska tak robia (tak samo jak podlaczaja nienaladowane pakiety i placza ze replika nie dzial, tak samo jak rozwala wtyczke i dziwia sie ze nie dziala replika itp). Z innej beczki - probowal ktos systeme magnum lub elementa silniki - przy mocnych sprezynach i lipolach 11.1 w konfiguracji z stockowym bezpiecznikiem ? Nie spali sie on przy pierwszej serii ? Akurat magnumow nie testowalem ale elementy biora tyle pradu ze nie wydaje mi sie zeby stockowy bezpiecznik to wytrzymal. Quote Link to post Share on other sites
seger Posted October 14, 2010 Report Share Posted October 14, 2010 miałem na poczatku magnuma na m140 systemy, itu zębach guardera i li-po 3S jakimś starym. był bezpiecznik w formie modułu (na deansie był bezpiecznik) , seria 300k kulek i nie palił się. bezpiecznik 30A Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted October 14, 2010 Report Share Posted October 14, 2010 Mam swoją odpowiedź. Czy Kolego Moron chcesz się podzielić jakimiś rewelacjami z nami, albo tajemną wiedzą? Najbardziej mnie irytuję na tym forum, że od pewnego czasu każdy jest specjalistą od AEG, ich serwisu. Quote Link to post Share on other sites
xel20 Posted October 14, 2010 Report Share Posted October 14, 2010 AnR i wykrakałeś teraz powstanie partia serwisantów jako opozycja do gildii serwisantów ;P Quote Link to post Share on other sites
moron Posted October 14, 2010 Report Share Posted October 14, 2010 Moron ale my tu raczej zakladamy ze jak juz wchodzisz na wmasg i chcesz cos kombinowac to choc troche obejscia masz. Koles chce wsadzic 11,1V i niskooporowe kable do stockowej repliki - czy to swiadczy ze ma "obejscie"? Mam swoją odpowiedź. Czy Kolego Moron chcesz się podzielić jakimiś rewelacjami z nami, albo tajemną wiedzą? Najbardziej mnie irytuję na tym forum, że od pewnego czasu każdy jest specjalistą od AEG, ich serwisu. Nie należe do gilidii i nie bedę bo sam nie serwisuje replik. Tak zdradzę Ci maly sekret, pchanie do stockowej cymy lipo 11,1V i niskooporowych kabli to zly pomysl jeśli nie powiedzieć że głupi. Radzenie komuś wywalić bezpiecznik przy takiej konfiguracji żeby mieć rofa zamiast 20bb/s aż 22bb/s (strzelam, moge sie mylic) przez te kilkaset kulek no moze kilka tysiecy zanim bebechy szlak trafi jest wg mnie idiotyzmem. Owszem bezpiecznik podniesie rofa, ale nie powinno sie go wywalac przy kazdej okazji. Rozumiem ze w domu zamiast bezpiecznikow masz gwozdzie powsadzane? :P Quote Link to post Share on other sites
seger Posted October 15, 2010 Report Share Posted October 15, 2010 Bezpiecznik podnosi rof ? czy raczej jego brak :) ? fajnie... stockowa gieta, zmienione kable i deansy, brak bezpiecznika, li-po 11,1v - działa już pół roku bez awarii. Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted October 15, 2010 Report Share Posted October 15, 2010 Seger! Pomyśl co się stanie jak będzie awaria?! Bateria w kolbie Ci spali twarz! Będziesz kaleką! Quote Link to post Share on other sites
seger Posted October 15, 2010 Report Share Posted October 15, 2010 Li-po to mi ostatnio wybuchło jak je siekierą przeciąłem :) Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted October 17, 2010 Report Share Posted October 17, 2010 Mnie tylko zastanawia jedno... Po co wstawiac kable niskooporowe skoro zostawia sie bezpiecznik ? Zmiana kabli, podlaczenie wtyczek deans w koncu sluzu do tego zeby opory byly jak najmniejsze. I nie - nie mam w domu gwozdzi zamiast bezpiecznikow. Ale mam bezpieczniki automatyczne - a nie takie szitowe jakie sa uzywane w asg. Gdybys polecal wstawienie bezpiecznikow tego typu (ale ciezko je znalesc w polsce na ten woltarz i amperaz) to bylaby inna sprawa. fajne sa - blokuja przeplyw pradu przy za duzym pradzie - a odblokowuja sie po 5 sc. Seger - coz sugerowalem sie doswiadczeniami kolegow z extreme-fire, tylko ze widocznie mieli dosc podkrecone te repliki skoro im sie od razu bezpieczniki palily. Quote Link to post Share on other sites
Laokoon Posted August 24, 2011 Report Share Posted August 24, 2011 (edited) Z innej beczki - probowal ktos systeme magnum lub elementa silniki - przy mocnych sprezynach i lipolach 11.1 w konfiguracji z stockowym bezpiecznikiem ? Nie spali sie on przy pierwszej serii ? Akurat magnumow nie testowalem ale elementy biora tyle pradu ze nie wydaje mi sie zeby stockowy bezpiecznik to wytrzymal. Magnum, 11.1V 3300mah 36C, kable niskooporowe, mosfet i gniazdo bezpieczników samochodowych (chyba tak się te płaskie zwą). Szybkie strzelanie na semi (takie z 5 strzałów na sekundę) przepalało każdy bezpiecznik po ok. 4-7 strzałach aż do momentu, gdy wstawiłem 40A (30A przepaliło). Na auto chyba chyba nawet 25A wytrzymywał. Pozdrawiam, Laokoon PS chcę co najmniej bursztynową łopatę. EDIT: Zębatki DT i sp150 Guardera Edited August 24, 2011 by Laokoon Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.