Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Trwałe zębatki


Recommended Posts

  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nastało zbawienie - krakmani sprowadzają zębatki shs! A tu link - http://www.taiwangun.com/gearboxy_oraz_ich_czesci_kola_zebate/zestaw_stalowych_zebatek_32_1-high_torque_up_shs-2340.html. Ale czemu napisali, że to max m150... z tego co czytałem wynika, że to niezłe zębatki, ale jednak chińskie są, więc nie wiem czy ryzykować. Co lepiej kupić te shs czy aim top z zestawu ftk pod m150? :> Tak, wiem powtarzam się.

edit: Znalazłem ciekawą wypowiedź na jakimś zagranicznym forum:

We are SHS Airsoft, the manufacturer of airsoft products. We have 7types of optimized gears(www.topaeg.com). Among them,

13:1 gears will enlarge your shooting speed;

32:1 gears can drive M180-M200 springs;

100:300 will make your shooting very silence;

16:1 has the best general functions!

http://www.phantom-force.com/PFBBForum/index.php?topic=20.0

Edited by Roni92
Link to post
Share on other sites

No wiesz, że zębatki cicho pracują, o to im chodzi :) Szkoda, że nikt nic nie wiem o tej firmie aim top, no cóż niedługo będą u mnie zębatki to zobaczymy jak dają rade na dość mocnej sprężynie i postaram się porównać hałaśliwość do stockowych chińskich zębatek stalowych z cymy.

Edited by Roni92
Link to post
Share on other sites

Jak kogos interesuje to przelozenia sa mniej wiecej takie jak w promyku:

Prometheus Standard 18.72

Prometheus Double Torque 23.79

Prometheus Triple Torque 26.43

Prometheus High Speed 16.46

Tutaj mamy jeszcze super high speed 13,8:1 (akurat nie pamietam dokladnie ile jest po 13, ale nie jest to az 13 czyste).

I oczywiscie najwolniejsze ITU - 32:1

 

Z uwagi ze pare osobo ostatnio zawala mi pw pytajac jaki bedzie rof przy zebatkach 13:1 liczy sie to tak ...

Predkosc silnika=Przelozenie jakie teraz mamy (stock 18,72)*czas(60sc)*aktualny rof(np 22 rps)=24710 (tyle tytulem silnikow 48 000 obrotow na minute)

 

Teraz chcemy sprawdzic zebatki 13,8:1 - 24710/60/13,8=29,84 rps

Zebatki triple torque- 26.43:1 - 24710/60/26,43=15,58 rps

ITU 32:1 - 24710/60/32=12,89 rps

 

Oczywiscie dotyczy to wylacznie silnikow max torque. Poniewaz tylko mocne silniki maja praktycznie rowna predkosc obrotowa pod obciazeniem malym i duzym.

 

Silniki hi speedowe beda tracic na obrotach przy springach wiekszych, oraz przy zebatkach 13:1.

 

Dla zobrazowania zmiany sil.

Do naciagniecia sprezyny m120 potrzebne jest 10 kg.

Przy zebatkach 18,7:1 - rozklada sie to przez zebatki tak ze silnik jest obciazony 10kg/18,7=534 g

Przy zebatkach 13,8:1 - 10/13,8=724 g

 

m150 to jakies 15 kg - 15/18,7=802

 

Wiec przy zebatkach 13:1 i sprezynie m120 - silnik jest obciazany jakby pracowal z sprezyna m145 i stockowymi zebatkami.

Dlatego do zebow szybkich trzeba miec porzadny silnik i naprawde dobry pakiet lipol. Wtedy 40 A pradu przy serii nie jest niczym niezwyklym.

Link to post
Share on other sites

Kicpa - racja, SHSa infinity maja 32:1, Zapomnialem jeszcze dopisac Systemy ulitamty - ale moze lepiej wkleje tabelke gdzie jest naprawde duzo zebatek:

 

Gear%20Ratio%20Comparison%20Chart%20(New).gif

 

 

Xel dane sa od producenta springow Vanaras

 

vns_9006_form.JPG

 

Oczywiscie sa to dane niedokladne - dla naciagneicia springa do 60 mm, a do tego obarczone dosc duzym bledem (zaokraglone).

Jednak do obliczenia obciazenia silnika sa wystarczajace.

Link to post
Share on other sites

xel20: to teraz zadanie na poziomie hard dla kalkulatora:

zębatka 1: 30/10 zębów ( 1 z kalkulatora)

zębatka 2: 27 zębów

zębatka 3: 34/ 10 zębów ( 2 z kalkulatora)

zębatka 4: 30 zębów ( 3 z kalkulatora)

 

zębatki 1,2,3 połączone są zębami w ilości 10-27-34.

Link to post
Share on other sites

zębatki z SWD RS? ;]

przełożenie układu jest iloczynem przełożeń na poszczególnych "stopniach" przekładni.

W tym wypadku masz:

30/10(zęby za zębatce osi silnika)*27/10*34/27*30/10=3*2,7*1,26*3=30,618

 

wynik jest nie dokładny gdyż w jednym miejscu wynik dzielenia zaokrągliłem do 2 miejsc po przecinku.

 

dokładne wzory i podstawy teoretyczne znajdziesz bez problemu w googlach.

Link to post
Share on other sites

a propos zębatek mam sr25 pj i chciał bym się dowiedzies czy np będą pasowały zwykłe zębatki od v2?? i czy można wrzucic taką zębatkę bez wymiany pozostałych orginalnych zębatek ?

 

Jeśli chcesz wrzucić tą zębatkę bez wymiany pozostałych to niestety Ci się to nie uda. Zębatki np. super torque mają inne wymiary (przynajmniej to mniejsze koło z zębami) niż stockowe.

Link to post
Share on other sites

Chciałem się pochwalić, że właśnie montuje i podkładkuje nowe zębatki aim top i po wypodkładkowaniu i regulacji silnika jestem zachwycony :D Ten chiński rzęchot był nie do zniesienia a teraz prawie nic nie słychać poza silnikiem, zobaczymy jak będzie pod obciążeniem, ale już z tego co widze i słysze moge je polecić.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...