xel20 Posted November 18, 2010 Report Share Posted November 18, 2010 policz zęby w zębatkach i wrzuć tu: kalkulator.elkopytko.pl będziesz miał porównanie ;P. kalkulator liczy tylko przełożenie geometryczne Quote Link to post Share on other sites
Roni92 Posted November 19, 2010 Author Report Share Posted November 19, 2010 hehehe, no fajnie to zrobiłeś. I wyszło, że w stocku miałem torque up, czyli 19,2:1. Quote Link to post Share on other sites
Roni92 Posted November 20, 2010 Author Report Share Posted November 20, 2010 (edited) Nastało zbawienie - krakmani sprowadzają zębatki shs! A tu link - http://www.taiwangun.com/gearboxy_oraz_ich_czesci_kola_zebate/zestaw_stalowych_zebatek_32_1-high_torque_up_shs-2340.html. Ale czemu napisali, że to max m150... z tego co czytałem wynika, że to niezłe zębatki, ale jednak chińskie są, więc nie wiem czy ryzykować. Co lepiej kupić te shs czy aim top z zestawu ftk pod m150? :> Tak, wiem powtarzam się. edit: Znalazłem ciekawą wypowiedź na jakimś zagranicznym forum: We are SHS Airsoft, the manufacturer of airsoft products. We have 7types of optimized gears(www.topaeg.com). Among them, 13:1 gears will enlarge your shooting speed; 32:1 gears can drive M180-M200 springs; 100:300 will make your shooting very silence; 16:1 has the best general functions! http://www.phantom-force.com/PFBBForum/index.php?topic=20.0 Edited November 20, 2010 by Roni92 Quote Link to post Share on other sites
lukira Posted November 21, 2010 Report Share Posted November 21, 2010 http://www.topaeg.com/en/Cp_Show.asp?ID=787&S_Name= Hi speedy do m180?:D Z tego co wiem na m135 i 35rps dawały dłuugo radę (i dalej dają) :D Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted November 22, 2010 Report Share Posted November 22, 2010 "100:300 will make your shooting very silence;" Eeee? Quote Link to post Share on other sites
Roni92 Posted November 22, 2010 Author Report Share Posted November 22, 2010 (edited) No wiesz, że zębatki cicho pracują, o to im chodzi :) Szkoda, że nikt nic nie wiem o tej firmie aim top, no cóż niedługo będą u mnie zębatki to zobaczymy jak dają rade na dość mocnej sprężynie i postaram się porównać hałaśliwość do stockowych chińskich zębatek stalowych z cymy. Edited November 22, 2010 by Roni92 Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted November 22, 2010 Report Share Posted November 22, 2010 Halasliwosc zebatek zalezy glownie od wypodkladkowania i uzytych lozysk. Mam te SHSy helicalne 300:100 i sa tak samo glosne jak STU CA. Ale po prostu mam stare wysluzone lozyska slizgowe z duzymi luzami - dlatego halasuja. Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted November 22, 2010 Report Share Posted November 22, 2010 ale przełożenie 1:3 to jakiś kosmos! O to mi chodzi. Quote Link to post Share on other sites
Zelber Posted November 22, 2010 Report Share Posted November 22, 2010 (edited) Helicale mają inne oznaczenie niż normalne zębatki, 100:300 o ile dobrze pamiętam to było coś w stylu 24:1. EDIT: 100:200 - double torque 100:300 - tripple torque. Edited November 22, 2010 by Zelber Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted November 22, 2010 Report Share Posted November 22, 2010 Ahaa :D. Bo ja myślałem że 100:300 to oznaczenie w tym samym systemie co np 18:1. Dzięki! Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted November 23, 2010 Report Share Posted November 23, 2010 Jak kogos interesuje to przelozenia sa mniej wiecej takie jak w promyku: Prometheus Standard 18.72 Prometheus Double Torque 23.79 Prometheus Triple Torque 26.43 Prometheus High Speed 16.46 Tutaj mamy jeszcze super high speed 13,8:1 (akurat nie pamietam dokladnie ile jest po 13, ale nie jest to az 13 czyste). I oczywiscie najwolniejsze ITU - 32:1 Z uwagi ze pare osobo ostatnio zawala mi pw pytajac jaki bedzie rof przy zebatkach 13:1 liczy sie to tak ... Predkosc silnika=Przelozenie jakie teraz mamy (stock 18,72)*czas(60sc)*aktualny rof(np 22 rps)=24710 (tyle tytulem silnikow 48 000 obrotow na minute) Teraz chcemy sprawdzic zebatki 13,8:1 - 24710/60/13,8=29,84 rps Zebatki triple torque- 26.43:1 - 24710/60/26,43=15,58 rps ITU 32:1 - 24710/60/32=12,89 rps Oczywiscie dotyczy to wylacznie silnikow max torque. Poniewaz tylko mocne silniki maja praktycznie rowna predkosc obrotowa pod obciazeniem malym i duzym. Silniki hi speedowe beda tracic na obrotach przy springach wiekszych, oraz przy zebatkach 13:1. Dla zobrazowania zmiany sil. Do naciagniecia sprezyny m120 potrzebne jest 10 kg. Przy zebatkach 18,7:1 - rozklada sie to przez zebatki tak ze silnik jest obciazony 10kg/18,7=534 g Przy zebatkach 13,8:1 - 10/13,8=724 g m150 to jakies 15 kg - 15/18,7=802 Wiec przy zebatkach 13:1 i sprezynie m120 - silnik jest obciazany jakby pracowal z sprezyna m145 i stockowymi zebatkami. Dlatego do zebow szybkich trzeba miec porzadny silnik i naprawde dobry pakiet lipol. Wtedy 40 A pradu przy serii nie jest niczym niezwyklym. Quote Link to post Share on other sites
Roni92 Posted November 23, 2010 Author Report Share Posted November 23, 2010 Jasne, że interesuje, dzięki za obszerne wyjaśnienia :P Quote Link to post Share on other sites
xel20 Posted November 23, 2010 Report Share Posted November 23, 2010 Do naciagniecia sprezyny m120 potrzebne jest 10 kg. skąd te dane? ;] Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted November 23, 2010 Report Share Posted November 23, 2010 ITU mają przełożenie 45:1 nie 32:1. MTU promyka mają ok 37:1. Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted November 24, 2010 Report Share Posted November 24, 2010 Kicpa - racja, SHSa infinity maja 32:1, Zapomnialem jeszcze dopisac Systemy ulitamty - ale moze lepiej wkleje tabelke gdzie jest naprawde duzo zebatek: Xel dane sa od producenta springow Vanaras Oczywiscie sa to dane niedokladne - dla naciagneicia springa do 60 mm, a do tego obarczone dosc duzym bledem (zaokraglone). Jednak do obliczenia obciazenia silnika sa wystarczajace. Quote Link to post Share on other sites
Zelber Posted November 24, 2010 Report Share Posted November 24, 2010 xel20: to teraz zadanie na poziomie hard dla kalkulatora: zębatka 1: 30/10 zębów ( 1 z kalkulatora) zębatka 2: 27 zębów zębatka 3: 34/ 10 zębów ( 2 z kalkulatora) zębatka 4: 30 zębów ( 3 z kalkulatora) zębatki 1,2,3 połączone są zębami w ilości 10-27-34. Quote Link to post Share on other sites
xel20 Posted November 24, 2010 Report Share Posted November 24, 2010 zębatki z SWD RS? ;] przełożenie układu jest iloczynem przełożeń na poszczególnych "stopniach" przekładni. W tym wypadku masz: 30/10(zęby za zębatce osi silnika)*27/10*34/27*30/10=3*2,7*1,26*3=30,618 wynik jest nie dokładny gdyż w jednym miejscu wynik dzielenia zaokrągliłem do 2 miejsc po przecinku. dokładne wzory i podstawy teoretyczne znajdziesz bez problemu w googlach. Quote Link to post Share on other sites
Zelber Posted November 24, 2010 Report Share Posted November 24, 2010 Coś mało wychodzi, aczkolwiek wygląda to sensownie ;) Zęby z SWD. Swoją drogą mógłbyś też dorzucić kalkulator 4 zębatkowy na stronę, na pewno 4 zębatki są w klocku cymy, możliwe że jeszcze w innych replikach, bądź "replikach" Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted November 25, 2010 Report Share Posted November 25, 2010 Cyma nie ma zamiennikow zebatek. Ani wzmocnionych do dostania. Quote Link to post Share on other sites
piotrek7714 Posted November 25, 2010 Report Share Posted November 25, 2010 (edited) a propos zębatek mam sr25 pj i chciał bym się dowiedzies czy np będą pasowały zwykłe zębatki od v2?? i czy można wrzucic taką zębatkę bez wymiany pozostałych orginalnych zębatek ? Edited November 25, 2010 by piotrek7714 Quote Link to post Share on other sites
dobry_mudzyn_z_afryka Posted November 25, 2010 Report Share Posted November 25, 2010 a propos zębatek mam sr25 pj i chciał bym się dowiedzies czy np będą pasowały zwykłe zębatki od v2?? i czy można wrzucic taką zębatkę bez wymiany pozostałych orginalnych zębatek ? Jeśli chcesz wrzucić tą zębatkę bez wymiany pozostałych to niestety Ci się to nie uda. Zębatki np. super torque mają inne wymiary (przynajmniej to mniejsze koło z zębami) niż stockowe. Quote Link to post Share on other sites
Roni92 Posted November 25, 2010 Author Report Share Posted November 25, 2010 Chciałem się pochwalić, że właśnie montuje i podkładkuje nowe zębatki aim top i po wypodkładkowaniu i regulacji silnika jestem zachwycony :D Ten chiński rzęchot był nie do zniesienia a teraz prawie nic nie słychać poza silnikiem, zobaczymy jak będzie pod obciążeniem, ale już z tego co widze i słysze moge je polecić. Quote Link to post Share on other sites
Marcinek83 Posted December 4, 2010 Report Share Posted December 4, 2010 Zobaczymy jak to strzeli na mrozie, o ile nie wyzionie ducha już w transporcie. To tj. wepchanie do "Malucha" części od mercedesa, reszta się sypie ale części od merca śmigają. Quote Link to post Share on other sites
Roni92 Posted December 4, 2010 Author Report Share Posted December 4, 2010 Masz zły dzień? Quote Link to post Share on other sites
piotrovsky Posted January 27, 2011 Report Share Posted January 27, 2011 Aby nie robić nowego tematu o zębatkach czy te zębatki http://allegro.pl/nowe-zebatki-shs-32-1-i1430877787.html pasować będą do M4 G&P robiony był tuning na 1LEVEL sprężyna Guardera 120 ASGshop i po 5.000 kulek urwało mocowanie tłokowej zębatki, jak replikę rozebrałem to wszystko świeciło jak by smaru nigdy moja M-ka nie widziała. :( Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.