Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Mit długiej lufy.


Recommended Posts

Nie jest też tak, że celność i zasięg rosną proporcjonalnie lub wprost proporcjonalnie do długości lufy, mocy repliki i przede wszystkim do kosztów poniesionych przy upgrade'cie.

pokusił bym się o stwierdzenie iż jest to przyrost logarytmiczny. Czyli po osiągnięciu pewnej granicznej długości lufy dalsze jej przedłużanie nie ma sensu.

 

porównuje mp5k z dowolna bronią szturmową pisząc ,że często nie ma różnicy w zasięgu i celności

często początkujący mają tendencję do zarzucania innym graczom terminatostwa bo strzelając do przeciwnika mieli go jak na dłoni i przecież widzieli, że kulka leci prościutko na niego. Jest to spowodowane tym iż z pozycji strzelca nie jesteśmy w stanie określić zasięgu repliki. Możesz wziąć dla przykładu replikę 350fps i 400fps i postrzelać. Wizualnie możesz wcale nie zauważyć różnicy, dopiero jak postawisz kolegę gdzieś na granicy zasięgu będziecie mogli określić różnicę owych zasięgów.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 152
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

 

Wg. mnie na zasięg/celność mają zasadniczy wpływ te elementy repliki (najważniejsze, nie licząc reszty bez których replika by nie działa!):

 

1. Sprężyna

2. Zespół tłoka-cylindra z lufą

3. Kulka

 

 

Nie. Po pierwsze wpływ ma gumka i komora HU. Po drugie- ilość fps. Po trzecie- kulki.

 

po drugie- czy sprężyna nie ma głownego wpływu na ilość fps?

Link to post
Share on other sites

Ma, ma. Nawet jest głównym producentem tychże.

 

@xel20: Zgadza się, dlatego jak strzelamy sobie do tarcz, czy innych takich kartonów, przy testowaniu, to najczęściej jedna osoba stoi ze 2m w bok na linii celu i ze 2 osoby ze 3m za celem. Są w stanie dokładnie zasygnalizować "dokąd dolatują". A inną sprawą jest, że często gęsto nie mając lunety kulka "ginie w celu" i pomimo tego, że wydaje się iż cel otrzymał trafienie to na 95% owa kulka zakończyła lot wcześniej przy maksymalnych dystansach. Dlatego dobre jest właśnie postrzelanie sobie rekreacyjne do kartonów puszek itp z miarką i najlepiej na miejscówce gdzie się człowiek normalnie strzela, łatwo wtedy jest ocenić dokąd jest to "dolatuje". A a pomiędzy dobrze złożonymi replikami 350 i średnio 400 różnica jest bardzo nikła w zasięgu kulki, praktycznie marginalna rzędu może ze 2-5m. Testowano z Kolegą Erhilem na mojej P90 350fps i jego stokowym P90 400fps, na takich samych chyba nawet kulkach o ile ja nie miałem cięższych nawet.

 

@major: jest to IMHO jedna z najlepiej strzelających replik chińskich, a przewinęło się ich trochę przez moje łapki. Uważam, że pod względem wykonania i kultury pracy plasuje się dużo poniżej oryginału replikowego czyli TM-a, a pod względem parametrów "strzeleckich" nad tym oryginałem góruje bardzo proporcjonalnie do wykonania.

 

@white_pl: generalizujesz i to też nie jest tak dokładnie. Nie można określić optymalnej długości lufy w stosunku do mocy. Bo repliki mające około 350-400 strzelają bardzo różnie i różna długość luf jest dla nich optymalna. Tak można by było pogeneralizować gdyby wszystkie te repliki miały takie same szczelności, identyczne komory hopa i gumy, oraz strzelały z takich samych luf. A jest to nierealne, ponieważ nawet w częściach z bardzo górnej półki zdarzają się czasem spore odchyłki wykonania i nie są one wbrew pozorem identyczne. Zresztą w przypadku replik jest tak samo.

Link to post
Share on other sites

Sprezyna jest tylko jednym z czynnikow. I to niekoniecznie najwazniejszym do okreslenia fpsow.

Dlaczego ? Bo liczy sie czy cylinder z lufa sa odpowiedniej dlugosci. Czy masz lozyskowanie prowadnicy sprezyny i glowicy tloka (dzialaja jak podkladki dajac po 10-15 fps kazda) Czy masz pelna ilosc zebow w tloku (16 dla standardowej dlugosci cylindrow) czy tez obcinasz ktores dla szybszej pracy (mam zebatki z tylko 13 zebami dla rofa). Dodatkowo liczy sie szczelnosc oringu na glowicy tloka, nieszczelnosci na glowicy cylindra, nieszczelnosc wewnatrz dyszy, oraz nieszczelnosc na polaczeniu dysza - gumka hop up. Potem nieszczelnosci na polaczeniach gumka- lufa- komora.

Przy fpsach ponizej 400 - szczelnosc nie jest az tak istotna jak przy 500+

Przy wiekszym cisnieniu (czyli fpsach na wyjsciu) kazda nieduza nawet nieszczelnosc daje kolosalny spadek fpsow.

Za to przy 300 fps - mozesz miec i 1 mm za krotka dysze a stracisz tylko 20.

Przy 400 - stracisz juz z 50-60.

Przy 500 - bedziesz mial praktycznie tyle co przy 400 ;)

 

Jeszcze dochodza takie pierdoly jak mocowanie gearboxa i komory hopa - czy nie odskakuje przy mocnym springu (problem w augu).

Wierz mi da sie uzyskac 350 fps na m165 przy mega szczelnym ukladzie tylko dlatego ze przy strzale gearbox cofa sie o 3 mm od uderzenia springa.

Link to post
Share on other sites
@major: jest to IMHO jedna z najlepiej strzelających replik chińskich, a przewinęło się ich trochę przez moje łapki. Uważam, że pod względem wykonania i kultury pracy plasuje się dużo poniżej oryginału replikowego czyli TM-a, a pod względem parametrów "strzeleckich" nad tym oryginałem góruje bardzo proporcjonalnie do wykonania.

A myślisz że dlaczego ją kupiłem i nie mam zamiaru się nigdy pozbywać?? :icon_biggrin: A co do tych parametrów strzeleckich - nie przesadzajmy, nie jest to aż tak kolosalna różnica, M14 TM w stocku na 0,25 strzela na prawdę zacnie. No i M14 Cymy ma trochę więcej FPS w stocku. Śmiem twierdzić że M14 CM vs. M14 TM o tych samych prędkościach wylotowych i jednak TM będzie lepsze. A co do wykonania i kultury pracy - fakt, kultura pracy w CM kuleje, zwłaszcza przy TM ale już co do wykonania jest różnie - moim zdaniem łoże w Cymie na ten przykład bije na głowę łoże TM.

 

Przy fpsach ponizej 400 - szczelnosc nie jest az tak istotna jak przy 500+

Przy wiekszym cisnieniu (czyli fpsach na wyjsciu) kazda nieduza nawet nieszczelnosc daje kolosalny spadek fpsow.

Dodajmy do tego że im więcej FPS tym większe wahania FPSów daje każda nieszczelność, co też ogromnie wpływa na to, że replika może strzelać dziwnie.

Link to post
Share on other sites

Pik - chodzilo mi o to ze ustawiajc wszystko na stole - byla idealna szczelnosc.

Ale podczas strzalu cofal sie gearbox i szczelnosc szlag trafial.

A tutaj dziesiate czesci mm odskoczenia maja znaczenie.

Dodatkowo - nie zawsze slaba sprezynka od lufy odpowiednio szybko przycisnie komore hopa tak zeby nie bylo nieszczelnosci.

 

Przy zasiegach trzeba tez brac pod uwage czy ktos uzywa kolimatora/lunety czy strzela po mechanicznych.

W lunecie/ koli czesto ustawia sie bardziej plaska trajektorie (zeby pokrywalo sie z celownikiem na srednim do dlugiego dystansie) za to przy uzywaniu mechanicznych - jest to bardziej na czuja i mozna dac wiecej hopa, oraz bardziej krzywa trajektorie.

A jak wiadomo na za duzym hopie - mozna wyciagnac i 10 m wiecej zasiegu... ale juz niekoniecznie celnego.

Link to post
Share on other sites

@ white_pl - Nie mialem czasu ,aby ci wczesniej odpisac. Praca, uniwerek, raporty ( psia jego mac !), nauka do egzaminow ( jutro i za tydzien ). Odpowiadajac na twoje pytanie : dlaczego kulka sie odbija odpowiadam : jak chcesz wiedziec dlaczego kulka sie odbija w lufie, to proponowalbym zrobic wykres sil oraz wektorow ;)

 

F1- sila rozprezanego powietrza ( znasz kierunek, )

F2 - reakcja gumki HU ( przeciwny kierunek do wylotu )

F3 - sila docisku ( skierowana w dol )

F4 - sila kulki czyli masa x grwitacja ( skierowana w dol )

 

podpowiedz jak nalezy obliczyc : http://www.walter-fendt.de/ph14pl/resultant_pl.htm

 

Sily dodajesz w dowolny sposob. Od poczatku sily F1 ciagniesz prosta to konca grotu sily F4. Owa prosta to wektor z kierunkiem oraz sila. Powinno ci dac wykres cos na ksztalt trojkata z tym, ze przeciwprostopadla jest skierowana do dolu.

 

Dlaczego kulka sie kreci : podpowiadam. Zakladam ,ze kulka porusza sie od lewej strony do prawej strony tj do wylotu lufy.

- masz 2 sily skierowane w przeciwnym kierunku, oddalone o pewna odleglosc. ktore sa rownolegle do siebie. To cos powoduje tzw moment sily a mianowicie:

M1= F1 ( sila rozprezanego powietrza ) x prostopadla odleglosc do F2 = Moment ktory sie kreci w kierunku przeciwnym do ruchu wskazuwek zegara

M2 =F2 ( reakcja gumki ) x prostopadla odleglosc do F1 = moment ktory sie reci w kuerunku przeciwnym do ruchu wskazowek zegara

Rysunek5_6.GIF

 

Suma M = - M1- M2

Znak jest ujemny ( - ) ze wzg na kierunek obrotu kulki ( "+" gdy kreci sie z ruchem zgodnym ze wskazowkami zegara ). Jezeli bedziesz mial okazje to mozesz sam zaobserwowac ze kulka po pouszczeniu lufy kreci sie w kierunku przeciwnym do ruchu wsazowek zegara. Kulka po wylocie z lufy dalej sie kreci i powoduje wytworzenie sie roznicy cisnien ( wieksze na dole; mniejsze na gorze ). Z tego wzgledu kulka leci dalej ( czyli cala magia HU ). Nie jest to spowodowane zadnym efektem Mangusa ( jak mysli 90% uzytkownikow ), tylko efektem Bermuliego, ktory zyl 100 lat wczesniej od Mangusa :cool:

 

Dlaczego dluga lufa daje lepsza celnosc na wiekszych dystansach:

Zostalo to juz opisane w poprzednich postach.

Link to post
Share on other sites

Fajnie, że zrobiłeś wykład, to ja zrobię ćwiczenia! :) W sumie to robiłem je dwa dni temu ,ale nie publikowałem wyników bo dla większości oczywistą oczywistością jest to ,że kulka odbija się w lufie.

Przygotowania do ćwiczenia- potrzebne: Lufa, pocisk, energia - Wziąłem : Szklaną rurkę ,kulke od łozyska i sprężarkę.

Kulki od łożysk zamoczyłem w atramencie (dla głodnych wiedzy lepkość kole 8-9 mPs) włożyłem do rurki ustawionej pod minimalnym kątem, tylko tyle żeby nie wyleciała kulka, przyłożyłem pistolet (od sprężarki) i strzeliłem 4 razy. Nie wiem jakie było ciśnienie bo sprężarka jedna ,a pistoletów kilkanaście i nie wiem ile wtedy naraz działało ;]

Efekt był taki, że zawsze pierwsza smuga atramentu była po paru cm: 3-5 dosyć długa i im dalej tym były krótsze nizależnie od długości "lufy" ,amplituda odległości smug (plamek atramentu) rosnąca. Lufy miałem 2 długą kole 1,2 i krótką kole 40cm. W długiej lufie miałem 3-4 ślady w krótkiej 1 lub 2 Nie wiem czy ten drugi to ślad bo był na samym koniuszku i możliwe ,że to przypadek ale w miarę by się potwierdzało bo w długiej po mniej więcej 45cm też był ślad.

Wnioski z tego takie, że kulka będzie się obijać w lufie bo jak wytłumaczył johny dziłają na nie takie siły jak wymienił, po 2 hopek, po 3 jak zauważyli obserwatorzy doświadczenia - kompozyt z którego strzelamy praktycznie nigdy nie jest idealnie odlany, i ani pewnie nie jest idealną sferą ,ani nie jest idealnie wyważony.

 

Co do tych luf to w sumie doszedłem do takich wniosków: krótko - lufa musi być dopasowana do repliki :D Wraz ze wzrostem mocy ,aby ją wykorzystać powinna rosnąć długość lufy, w drugą stronę niewskazane. Największe zauważalne różnice w celności są do luf ok. 0,5m potem są marginalne zależne od wykonania repliki, ilość fps i jak napisał kocur szczelności.

Zasięg zależy od dobrania części (sprężyny, cylindra ,lufy ) i nieszczelności w układzie.

Edited by white_pl
Link to post
Share on other sites

Nie jest to spowodowane zadnym efektem Mangusa ( jak mysli 90% uzytkownikow ), tylko efektem Bermuliego, ktory zyl 100 lat wczesniej od Mangusa :cool:

 

Pomijając detal, że facet nazywał się Bernoulli, Daniel Bernoulli to nie bardzo rozumiem skąd pomysł, że strumień płynu (jakim jest m.in. powietrze) omijać

będzie kulkę wolniej z dołu niż z góry - bo zakładam, że chodzi Ci o wywołanie "podciśnienia" nad kulką co spowodować by miało efekt "unoszenia" i dalszy lot :zastanawia:

Jak dla mnie droga opływu kuli górą i dołem jest taka sama...czy wirowanie tejże kulki może spowodować wzrost prędkości opływania...hmm...

Mechanikę Płynów to ja miałem coś z 14 lat temu, ale nie pamiętam takiej zależności...

Link to post
Share on other sites
Nie jest to spowodowane zadnym efektem Mangusa ( jak mysli 90% uzytkownikow ), tylko efektem Bermuliego, ktory zyl 100 lat wczesniej od Mangusa

 

 

Fakt, na pewno nie jest to efekt Mangusa. Bo gość nazywał się Magnus.

Efekt Magnusa jest konsekwencją, szczególnym przypadkiem zastosowania równania Bernoulliego. Tak więc cytowane stwierdzenie jest błędne. Przynajmniej jego fragment: "Kulka po wylocie z lufy dalej sie kreci i powoduje wytworzenie sie roznicy cisnien ( wieksze na dole; mniejsze na gorze ). Z tego wzgledu kulka leci dalej ( czyli cala magia HU ). Nie jest to spowodowane zadnym efektem Mangusa ( jak mysli 90% uzytkownikow ), tylko efektem Bermuliego, ktory zyl 100 lat wczesniej od Mangusa " jest nieprawdziwy. Owszem, jest to efekt Magnusa. Ba, to co napisałeś czyli: "Kulka po wylocie z lufy dalej się kreci i powoduje wytworzenie sie roznicy cisnien ( wieksze na dole; mniejsze na gorze )" to dokładnie efekt Magnusa. Tak więc kolego, pomimo pseudonaukowego i pseudo matematycznego podejścia pleciesz zwyczajne bzdury.

Link to post
Share on other sites

No dobra - odświeżyłem wiadomości ze szkoły - ewidentnie siła Magnusa pomaga w wydłużeniu zasięgu (w przypadku ASG) jeśli kulka wiruje odwrotnie do kierunku lotu :icon_razz2: Zakładam, że nie ma Hop-Up'ów, które podkręcają kulkę zgodnie z kierunkiem lotu :happy: Wydaje mi się jednak, że dla kulki o 6 mm średnicy siła nośna nie będzie zbyt duża (jeśli weźmie się pod uwagę, że we wzorze na współczynnik Cz w liczniku jest prędkość kątowa i promień a w mianowniku prędkość strugi...). Jednakowoż duża czy nie - na pewno będzie a co za tym idzie zasięg będzie większy. To jednak nie wyjaśnia jak długość lufy zwiększa zasięg... czy przy tej samej sprężynie, uszczelnieniach itp. dłuższa lufa da więcej fps na wylocie ? Bo czas "rozpędzania się" czyli ruchu strugi z kulką będzie większy a mniejsza średnica to większa prędkość strugi (więc i kulki) przy mniejszym ciśnieniu :zastanawia:

Link to post
Share on other sites

Teoretycznie - dluzej na kulke dziala sila (cisnienie) powietrza - weiec predkosc moze byc odrobine wieksza. Ale zauwaz (patrzac na doswiadczenia z odbiciem wczesniej) im dluzsza lufa tym bardziej kulka wytraci energie odbijajac sie od wnetrza lufy.

ASG to nie sa predkosci duze - i powstaje kwestia kiedy to sie oplaca.

Ciezko mi tez okreslic jak dluga lufa potrzebna jest zeby kulka osiagnela predkosc wylotowa - czy po 10 cm ma juz predkosc koncowa, czy tez 40 ? Oczywiscie przyrost pewnie logarytmiczny a nie liniowy.

 

Uwzglednic tez trzeba cos takiego jak snajperskie kulki - czyli ciezkie. Czyli wolne. Ale mogace zmagazynowac wiecej energii zwiazanej z sila Magnusa.

Jak juz ktos ma lufe 590 .. to raczej nie uzywa kulek 0.2 g.

 

Kiedys z miarka (z Tuksiakiem) robilismy testy zasiegu kulek 0.2 0.5 i 0.28.

Wydawaloby sie ze 0.2 poleci najdalej ale niecelnie... a tu zonk. 0.28 mimo roznych fpsow (od chyba 350 do 500) zawsze lecialo dalej. Nawet w mp5 galaxy.

Mimo ze kulka leciala wolniej - dluzej utrzymywala plaska trajektorie - zeby pod sam koniec spasc gwaltownie na ziemie.

Stad dostrzelisz na 55 m, ale na 57 juz nie. Nawet po stromej trajektorii.

Link to post
Share on other sites

Hmm..dopiero zaczynam przygodę z ASG więc wiem jeszcze dokładnie jak działa komora sprężania, ale z tego co widziałem na filmikach - tłok spręża powietrze w cylindrze i "wdmuchuje" je do lufy. Nie ma tam żadnego zaworu umożliwiającego kontrolę ciśnienia więc powietrze po prostu wdmuchiwane jest z większej objętości (cylinder) do mniejszej (lufa czy też komora przed lufą). Mamy więc spadek ciśnienia i wzrost prędkości jak uczyli na Mechanice Płynów :icon_biggrin: Cała akcja dzieje się dosyć szybko, ale pomimo tego zakładam, że kulka rozpoczyna swoją wędrówkę już w momencie kiedy wzrost ciśnienia w cylindrze spowoduje ruch powietrza w kierunku wylotu (masa kulki nie jest duża więc nie blokuje ona wylotu). Oczywiście tłok kontynuuje ruch zwiększając ciśnienie a powietrze uciekając do lufy zwiększa prędkość. Pewnie nie jest to zależność liniowa, ale tak czy inaczej jest to raczej "stopniowe rozpędzanie kulki w lufie" niż natychmiastowe przekazanie energii sprężyny :zastanawia:

Czyli - im dłuższa lufa tym więcej czasu na przekazanie całej energii wynikającej ze sprężenia powietrza kulce. Oczywiście lufa ma też swoją objętość i tak sobie myślę, że jeśli jej objętość przekroczy objętość cylindra to nie następuje już przyrost prędkości kulki. Całe powietrze już się rozprężyło w lufie a energia, która miała zostać przekazana jest już "oddana" kulce. Całą reszta to strata na skutek tarcia, odbić itp. Egro - za długa lufa to też nie dobrze. Oczywiście mogę się mylić i jest zupełnie inaczej :happy:

Link to post
Share on other sites

Hmm..dopiero zaczynam przygodę z ASG więc wiem jeszcze dokładnie jak działa komora sprężania, ale z tego co widziałem na filmikach - tłok spręża powietrze w cylindrze i "wdmuchuje" je do lufy. Nie ma tam żadnego zaworu umożliwiającego kontrolę ciśnienia więc powietrze po prostu wdmuchiwane jest z większej objętości (cylinder) do mniejszej (lufa czy też komora przed lufą). Mamy więc spadek ciśnienia i wzrost prędkości jak uczyli na Mechanice Płynów :icon_biggrin: Cała akcja dzieje się dosyć szybko, ale pomimo tego zakładam, że kulka rozpoczyna swoją wędrówkę już w momencie kiedy wzrost ciśnienia w cylindrze spowoduje ruch powietrza w kierunku wylotu (masa kulki nie jest duża więc nie blokuje ona wylotu). Oczywiście tłok kontynuuje ruch zwiększając ciśnienie a powietrze uciekając do lufy zwiększa prędkość. Pewnie nie jest to zależność liniowa, ale tak czy inaczej jest to raczej "stopniowe rozpędzanie kulki w lufie" niż natychmiastowe przekazanie energii sprężyny :zastanawia:

Czyli - im dłuższa lufa tym więcej czasu na przekazanie całej energii wynikającej ze sprężenia powietrza kulce. Oczywiście lufa ma też swoją objętość i tak sobie myślę, że jeśli jej objętość przekroczy objętość cylindra to nie następuje już przyrost prędkości kulki. Całe powietrze już się rozprężyło w lufie a energia, która miała zostać przekazana jest już "oddana" kulce. Całą reszta to strata na skutek tarcia, odbić itp. Egro - za długa lufa to też nie dobrze. Oczywiście mogę się mylić i jest zupełnie inaczej :happy:

 

Dokladnie tak jest jak piszesz.

Link to post
Share on other sites

Heh w replikach zawsze stosunek objetosci cylindra do lufy wynosi conajmniej 1.7 (przynajmniej tye powinien dla 0.2 kulek) do 2.5 dla kulek ciezkich.

Zeby calkowicie rozprezylo sie powietrze potrzebna bylaby lufa 1 m...

 

To co jest naprawde interesujace to jaka predkosc ma kulka po 10 cm lufy, 20 30 40 50 60.

Dodatkowo mowimy tu tylko o predkosci wylotowej pomijajac precyzje (czyli odbijanie sie kulki w lufie).

 

Dochodzi jeszcze kwestia podmuchu powietrza powstalego gdy kulka opuszcza lufe - jezeli ten podmuch jest za mocny (za duza objetosc cylindra w stosunku do lufy i wagi kulek) wtedy turbulencje moga spowodowac ze kulka bedzie leciec niecelnie.

 

Eh musialbym poszukac wykresow max zasiegu dla roznych gramatur kulek i roznych mocy repliki.

Kiedys znalazlem strone gdzie ktos testowal (teoretycznie ale na dosc precyzyjnym sofcie) zasiegi dla roznych predkosci wylotowych i ciezkosci kulek.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Wbijając kij w mrowisko napomknę, że jestem w trakcie tuningu zasięgowego mp5k cymy, które chciałbym używać wraz z kolbą i tłumikiem jak kompaktowy karabin szturmowy(co mnie obchodzi 9mm parabellum :P w oryginale) Zrezygnowałem z zakupu precki 247mm CA na rzecz km-heada 141mm obie 6.04mm, a że miałem już z 7replik z lufami od 10-50cm to jakąś skalę porównawczą powinienem mieć i coś skrobnę jak ukończę me dzieło.

 

Dodam jeszcze, że glock 18c AEP i cymy i tokyo marui strzela pięknie na kulkach 0.28g mimo ok. 200fpsów. Po wstawieniu dwa razy dłuższej precki km-heada różnica była nieziemska w skupieniu, co do zasięgu, to polegała ona głównie na zwiększeniu zasięgu skutecznego, a nie maksymalnego, choć przy takiej małej mocy i braku możliwości wymiany cylindra. ciężko tutaj coś konkretnego orzec.

Link to post
Share on other sites

Ja za to zrobilem odwrotnie ... do glocka cymy wstawilem precke kmheada ktora jest o polowe krotsza niz stockowa lufa cymy.

Zasieg sie nie zmienil - ale skupienie - bardzo ladnie wzroslo.

Zasieg skuteczny jest ok - seria widac jak kulki leca do ok 25 m w sylwetke czlowieka. Lipo 7,4 poprawia reakcje na spust i rofa.

Wlasciwie caly mag wylatuje w 2 sc ladnym sznureczkiem.

Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...

Tu miał powstać podniosły tekst pełen danych, zdjęć i porównań....ale wyszło ,że nie ma do czego. Tyle tytułem wstępu.

 

Meczył mnie ten topic, więc postanowiłem zrobić test: Kupiłem 4 funkiel nówki lufy SYSTEMY :

1) do P90 (247mm)

2) G3 (470mm)

3) M16 (509mm)

4) PSG (590mm)

 

oraz 5) moja "stockowa" przetyrana CA 470mm 6.04

Pogoda dzisiaj była w miarę 12'C wiaterek lekki, z lewej ok 5m/s ale tylko czasami się zbierał, strzelaliśmy gdy nie wiało. W testach pomagała mi osoba nie związana z ASG całkowicie nieznająca się na rzeczy, więc nic mu nie mówiło co wkładam do repliki- mówił tylko swoje spostrzerzenia.

 

Wyregulowałem replikę pod swoją "stockową" lufę. Ustawiliśmy cel - kartkę A4 w odległości pozwalającej na trafienie 5 razy pod rząd.

I tu miały paść dane o fpsach i odległościach....ale niestety:

Na pierwszy rzut poszła 2) czyli taka sama długość. Wyniki celności mocno identyczne. FPsy te same. To mnie nie zaskoczyło - taka sama lufa w końcu.

Następnie załozyłem 4) ...i *upa. Dokładnie ta sama celność! ...wyszło mi troszku więcej FPS-ów ale możliwe ,że poprostu się gumka lepiej ułożyła.

Niestety dłuższa lufa, nie dała nic! Powtórzyłem kilkakrotnie test - najwyższym wynikiem było 5 kulek pod rząd , raz 6 trafiła w brzeg uchwytu na kartkę...ale to już poza kartką...

Dla obiektywnej oceny założyłem jeszcze 1) i...wyniki dokładnie te same :D FPSy tak jak dla 2). 3) już nie zakładałem bo nie miało to sensu.

Podsumowując:

Niestety długość lufy nie ma znaczenia dla celności! Większe znaczenie miało zastosowanie kulek.

W testach używalismy kulek GUARDER 0.23 , 0.25 i 0.28.

Do kazdej lufy przed strzelaniem był ustawiany hop-up i dla każdej wagi.

Na każdej długości lufy dało się przegiąć z hopkiem tak ,że podbijało ją do góry...nawet na 4)

Dla ciekawskich - do testów użyliśmy tej samej gumki - czarnej systemy.

I to tyle...

 

Szczerze mówiąc - jak czytam jeszcze raz to co napisałem to, zawiodłem się. Logika podpowiada ,że wiecej znaczy lepiej...jak widać nie dla długości luf.

Nie poddałem się jeszczę: kolejny testem bedzie test średnic. :D Ale znowu trzeba odłożyć kaski :P

Pozdrawiam.

Link to post
Share on other sites

Jak dla mnie test trochę bez sensu. Ustawienie kartki na odległości takiej żeby dało się trafić 5 razy, strzelałeś zapewne z ręki, FPSy nie podane, wagi kulek nie podane, strzelane na powietrzu. Jak dla mnie żeby taki test miał sens to powinno to wyglądać tak:

- strzelnica kryta, aby wiatr nie miał wpływu na lot kulki

- replika ustawiona na sztywno wycelowana cały czas w ten sam punkt

- replika przestrzelona na chrono

- kulki dobrane do FPSów

- konkretna odległość mierzona taśmą mierniczą, adekwatna do osiągów repliki.

I dopiero wtedy taki test miałby sens i dałby jakieś miarodajne wyniki.

Link to post
Share on other sites

Jak dla mnie test trochę bez sensu. Ustawienie kartki na odległości takiej żeby dało się trafić 5 razy, strzelałeś zapewne z ręki, FPSy nie podane, wagi kulek nie podane, strzelane na powietrzu. Jak dla mnie żeby taki test miał sens to powinno to wyglądać tak:

- strzelnica kryta, aby wiatr nie miał wpływu na lot kulki

- replika ustawiona na sztywno wycelowana cały czas w ten sam punkt

- replika przestrzelona na chrono

- kulki dobrane do FPSów

- konkretna odległość mierzona taśmą mierniczą, adekwatna do osiągów repliki.

I dopiero wtedy taki test miałby sens i dałby jakieś miarodajne wyniki.

 

Strzelane z podpórki na leżąco, FPSy mierzone za każdym razem, przy kazdej lufie, wagi kulek podane - używane były różne, lecz dla długości nie ma to znaczenia.

Nie strzelany było na strzelnicy z jednego prostego powodu - na strzelanki jeździsz na strzelnicę czy do lasu ? Wiatr nigdy nie wieje ? No własnie - test miał pokazać czy PRAKTYCZNIE w warunkach naturalnych jest różnica.

Kulki dobrane do FPS-ów

Odległości mierzone były taśmą mierniczą.

 

Ale dziękuję ,że doceniasz moją pracę - motywuje to do dalszego działania :)

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...