Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Recommended Posts

Kiedyś używałem przewodów pseudo głośnikowych, nie robię tego od momentu kiedy spłynęła z nich izolacja przy zwarciu i musiałem całą replikę czyścić ze spalonej i stopionej gumy.

 

Już wiesz czemu się stopiła? Przy marnym pakiecie na zapomnianych już dawno temu ogniwach panasonica 1200mAh large.

 

Pakuj sobie jakie tam chcesz. Ja mam przewody w takiej izolacji od 4 lat i jakoś się nie uszkadza izolacja. Jak ktoś nie dba o replikę to nie wina przewodów.

 

Gdzie ja pisałem o wkładaniu czegoś grubszego niż 1,5mm^2?

 

Ja używam przewodów 1,5mm^2 czasem 2,5mm^2 od muldentala, więcej nie che mi się tłumaczyć bo po co jak liczy się tylko cena a nie efekt. Dla mnie możecie nawet drut miedziany ze ściany wkładać, ja swoje już napisałem. Jak to mówią nic na siłę.

Edited by KicpA
Link to post
Share on other sites
  • Replies 60
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Marcinek dam Ci FAL`a i włóż tam głośnikowe, nawet 1,5 mm ;-).

Głośnikowe włożyłem Żoninej replice, bo tam było trochę miejsca, wywaliłem po roku. G...o nie kable. A silikony są miękkie i owszem,a to powoduje tylko tyle, że nie sprawdza się powiedzenie "nic na siłę, weź większy młotek". Po prostu chwilę trzeba pomyśleć co się robi i tyle. A koszty, jak KicpA napisał maks 8 zeta za 1m w hurtowni elektrotechnicznej takie lepsiejsze już.

Link to post
Share on other sites

Zgadza się, gdzieś gdzie kable się nie układają, można a nawet trzeba wstawić mięczaki, co do łatwości w rozerwaniu izolacji, nie zależy od tego czy ktoś jest niechlujem czy nie, poprostu mają to do siebie że byle co, potrafi je przerwać i trzeba uważać. Ostatnio trafiłem na kabelki 1,6zł za metr, głośnikowe, są w na tyle miękkiej izolacji że pięknie się układają, w środku bardzo cienki drut i gesty splot.

Tuksiak, nr. telefonu do mnie masz, daleko też nie masz, podrzuć Falusia, wstawię.

 

 

Są mięciutkie jak kaczuszka ;) p2252667.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Edited by Marcinek83
Link to post
Share on other sites

Spoko luz mam wstawione silikoniki 2mm^2 czy coś koło :). W L1 mam 1,5 mm i tez dają radę pomimo prądożernego silnika (no ale ja się na spuście nie wieszam z tygodniowymi seriami ;-) ).

 

EDYTA: A teraz i tak byś włożył, bo był dremel z pilnikiem w akcji swego czasu jak chciałem tam pchać zwykłe ;-). (jakieś takie podobne do tych:

http://sklep.rms.pl/galerie/p/przewod-glosnikowy-2x-1_1313.jpg )

Edited by Tuksiak
Link to post
Share on other sites

To nie jest cienki drut, te co pokazałeś mają średnicę ok 0,2mm.

 

dscf4350x.jpg

 

1. Przewód silikonowy 2,5mm^2 muldental, średnica jednej żyły to 0,05mm

2. Przewód elektroniczny cienko żyłowy elastyczny w gumowej izolacji 2,5mm^2, średnica jednej żyły to 0,07mm

3. przewód głośnikowy w gumowej izolacji 2,5mm^2, średnica jednej żyły to 0,2mm

Link to post
Share on other sites

@ Marcinek83

Wiem o jakich kablach mówisz - ostatnio też je "obmacywałem" i aż się spytałem czy to nie silikony-nie . W łodzi kosztują 1,2zł za metr 1,5mm2. Robi je firma Lexton jak by ktoś szukał. Suma sumarum i tak kupiłem te przeźroczyste....są równie miekkie i bez problemu się układają w GB.

@ KicpA

Mógłbyś zmierzyć opór tych kabli dla odcinka powiedzmy metra czy jaki tam masz ? I drugie pytanko: często modelarskie kable są posrebrzane - końcówki czy po całości ? Bo mam kawełek silikonowego kabla ale jest to czysty miedziany i na dodatek jest grubszy łącznie z izolacją niż głośnikowy...

Link to post
Share on other sites

Niestety nie mam dostępu do takich mierników...

 

Jest dużo rodzajów przewodów modelarskich, tak samo jak i głośnikowych, od siebie mogę polecić przewody firmy muldental, są jako nr 1 na moim wcześniejszym zdjęciu.

 

Zazwyczaj jak przewody są srebrzone to są całe, końcówki mogą być najwyżej pobielane.

Link to post
Share on other sites

I właśnie cała ta dyskusja sprowadza się do tego ,że obaj macie rację - i jedne i drugie się nadają - kwestia ceny i indywidualna decyzja każdego z nas, kto, co chce mieć. Nie mam tylu serwisowanych replik na koncie co wy, ale wymiana kabli sprowadza się do dialogu:

- Jakie chcesz kable: te za 1,2 czy te za 6? Daje do "pomacania" jedne i drugie. I tu pada pytanie:

- a co mi dadzą te za 6 ?

- No właśnie "może" jakieś "0,0ileśtam" do rofa, ale łatwiej je uszkodzić...

- Dobra daj te tańsze i zapomnijmy...

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Przewody jakie zakładałem, to taki typ jak KicpA określił jako muldental ;-), nawet nie widziałem, e to tak się nazywa. Prawie 400 żyłek umieszczonych w przekroju 1,5 mm^2, spring M130, prądożerny silnik, baty do lipo 11,1 2,2 Ah włącznie i zero problemów.

Link to post
Share on other sites

Przewody jakie zakładałem, to taki typ jak KicpA określił jako muldental ;-), nawet nie widziałem, e to tak się nazywa. Prawie 400 żyłek umieszczonych w przekroju 1,5 mm^2, spring M130, prądożerny silnik, baty do lipo 11,1 2,2 Ah włącznie i zero problemów.

 

czyli kablom modelarskim 1,25^2 mogę spokojnie ufać? one sa do 35A hmm czy tyle jest wystarczające do zastosowań asg i fajnego rofu na m130? :)

Link to post
Share on other sites

Wystarczą. Też się ostatnio przekonałem o wyższości okablowania modelarskiego :). Kumpel miał ostatnio zacięcie w scarze g&g, gdzie część okablowania ma stockowe, a część na 1,5mm2 silikonowym (nawaliły styki w kolbie i czymś trzeba je było zastąpić). Replika nie strzelała, więc przydusił spust na trochę dłużej. Bateria lipo 11,1V. Palec ze spustu zdjął jak po kilku sekundach poczuł swąd. Po otworzeniu kolby poszło trochę dymu, okablowanie silikonowe jest praktycznie nie ruszone, stock ma stopioną i przypaloną w niektórych miejscach izolację.

Link to post
Share on other sites
  • 7 months later...

Trochę odgrzeję temat, ale być może komuś przyda się w przyszłości.

 

Wrażenie różnicy temperatur dla dwóch kabli o tym samym przekroju żyły, lecz w izolacji silikonowej i gumowej jest wywołane różnicą przewodnictwa cieplnego gumy i sylikonu (w ekstremalnych przypadkach temperatury topnienia tych dwóch substancji). Temperatura samej żyły miedzianej w obu przypadkach jest praktycznie taka sama. Te wentylacje, o których wspominaliście, są dobre dla przewodów cały czas pracujących pod obciążeniem. W AEG'u obciążenia są chwilowe i w zasadzie ciężko wykorzystać potencjał wentylacji.

 

Bez względu na to, czy żyła składa się z 1 czy 400 drucików (co ma to wpływ właściwie tylko na elastyczność przewodu), dla przewodów miedzianych maksymalne, bezpieczne wartości prądu ciągłego są następujące:

 

Przekrój żyły / Natężenie prądu:

0,75 mm2/ 10A

1,00 mm2 / 12A

1,25 mm2 / 14A

1,50 mm2 / 16A

2,50 mm2 / 21A

4,00 mm2 / 27A

 

Żeby było śmieszniej, mosiężne konektory, używane chociażby do łączenia przewodów z silnikiem są zazwyczaj zaprojektowane do ciągłego przewodzenia prądu o wartości maksymalnej tylko 2,5A... Nadal jednak należy pamiętać, że w AEGu obwód zamykany jest na krótko, co bezpośrednio wpływa na nagrzewanie się elementów obwodu.

 

Popatrzcie na te wartości trzeźwym okiem i sami wyciągnijcie wnioski.

 

W mojej replice mam zamontowany mosfet, pakiet LiFePo4 9,9V 1350 mAh 12C, silnik X-High Tech Max Torque (chyba zapomnieli dopisać PRO), który jest Elementem Ultra Torque pod innym szyldem. Podczas serii testowej trwającej kilkanaście sekund, w gearboxie obciążonym sprężyną M100 nie odczułem, alby kable chociaż trochę się nagrzały. Na Li-Po 7,4V 1600 mAh 20C efekt był dokładnie taki sam. Przy mocnej sprężynie pewnie byłyby co najwyżej ciepłe.

 

Mam kable typu LgY 1mm mogące pracować w temp. do 80 stopni C, w izolacji PCV - samogasnącej i ognioodpornej. Cena 1zł za metr. Ich wadą (choć dla mnie to akurat zaleta) jest średnia elastyczność, w zamian za izolację znacznie odporniejszą na uszkodzenia mechaniczne niż silikon czy zwykła guma.

 

Decyzję jaki przewód wybrać, każdy i tak podejmie sam. Jedno jest natomiast pewne - stockowe przewody w cienkiej, twardej i wrażliwej izolacji nie nadają się do niczego i należy je bezwzględnie wymienić.

Edited by gromov
Link to post
Share on other sites

Sprostujmy kilka rzeczy:

Wartości prądu do przekroju które podałeś są zdaje się dla odcinka 1m i mówimy tu o obciążeniu stałym. (Popraw mnie jeśli źle) Tak czy inaczej ilość prądu jaki "wytrzyma" przewód zależy od jego długości i czasu przez jaki będzie płynął prąd w "udarze".

Dlatego bez problemu stosujemy w AEG-ach kable 1,5mm^2.

 

Co do Twojego przykładu z silnikami ( Ja bym tam dodał UberPro :P ) to nie należy się tym sugerować, gdyż obciążenie jakiemu poddawany jest silnik nie zależy od zastosowanej sprężyny ,a obciążenia na zębatkach...innymi słowy od właściwie dobranego przełożenia do danej sprężyny.

Strzelam teraz:

M120 bardziej obciażą silnik (pobierze więcej prądu) na zębatka OT, niż M140 na ITU - choć zapewne tak jest.

 

Dalej. Największy prąd płynie przez kable w momencie rozruchu silnika, zatem bardziej zagrzejemy kable strzelając szybko na semi, niż trzymając spust na auto.

 

I tak ględzić można bez końca...

Tak czy inaczej warto zmienić kable...no chyba ,że to replika CA lub G&P - tam nie widzę sensu ich zmieniać. Chyba ,że zakładamy mosfet :P

Pozdrawiam.

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Wpadły mi ostatnio w ręce przewody w izolacji teflonowej i wg mnie są o wiele lepsze niż w silikonowej.

 

Co jest dla mnie najważniejsze zajmują mniej miejsca, 1,5mm2 ma średnicę 2mm, są sztywniejsze niż silikonowe, co jest dla mnie kolejną zaletą, ale i tak dają się ładnie układać i nie jest je tak łatwo uszkodzić.

 

Tylko jest problem, w detalu nie mogę ich nigdzie znaleść, sprzedają je tylko hurtownie po 100m, więc jakby ktoś miał dojścia to chętnie odkupię:)

 

Mam tylko o przekroju 2,5mm2 które mają średnicę 3mm i to już ciężko wchodzi, jak ktoś chce to niech się odezwie.

 

 

Aaa i pytanko, gdzie można kupić te przewody które są w sklepach asg? Chodzi mi o te posrebrzane w przeźroczystej izolacji, jaki to jest typ przewodu?

Edited by kosteQ86
Link to post
Share on other sites

Moje pytanie jest następujące co do kabli silikonowy.

Czy takim przekroju i o parametrach nadaję się do repliki ASG.

 

KABEL SILIKONOWY 1.5MM CZARNY

Wysokiej jakości elektryczny przewód silikonowy (miedziany) niemieckiej firmy Mundental Elektronik.

Dane techniczne:

przekrój: 1,5 mm2 = 392x0,07 mm2

max. napięcie: 48V

prąd: 23,3A

max. prąd/5min: 40A

Link to post
Share on other sites
  • 8 months later...

Apropos zacisków, którymi przypinamy kabelki do silnika.

 

Sytuacja z dziś - udałem się do pobliskiego sklepu z częściami elektronicznymi po kable właśnie. Jakich chciałem, oczywiście nie mieli, ale zadałem parę pytań pokazując sprzedawcy kabelek z zaciskiem - na marginesie składane to było u jednego z bardziej znanych i cenionych serwisantów, w serwisie sklepu asg, którego nazwę kurtuazyjnie pominę - i w pewnym momencie usłyszałem coś w stylu:

"A co panu z tego niskooporowego kabla, przy takim zacisku i sposobie jego zlutowania z kablem ?"

 

Przyznaję, jestem elektrotechnicznym laikiem, ale czy w powyższej sytuacji ta cała pogoń za niskooporowością przewodów nie jest trochę naciągana ? A zaciski te są przecież standardem, jedyne odstępstwo od tej normy widziałem jak dotąd tylko w replice MRP od G&P, gdzie złączki są przykręcane śrubkami.

Edited by koho
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...