Ru-D Posted February 21, 2011 Report Share Posted February 21, 2011 Witam, mam pewne pytanie/problem. W dniu wczorajszym postanowilem zamontowac zestaw bore up Systemy do M4 (cylinder, glowica tloka + tlok JBU, glowica cylindra) dokladnie taki: http://www.specshop.pl/product_info.php?cPath=22_215_128_157&products_id=1954&name=CA_-_Zestaw_Bore_Up_do_M4,_GR16,_M15 i problemem jest to, ze po przesmarowaniu (nie skladajac repliki, tylko majac sam cylinder z glowica i tlok z glowica w rekach- juz prosciej nie da sie opisac :) ) nie wystepuje efekt "strzykawki", ktory to wystepuje w stockowej dyszy i cylindrze od M4. Dodam tylko, iz zestaw "lezakowal" czekajac na swoja kolej troche czasu, ale oring byl smarowany regularnie i wszystko lezalo ladnie w szczelnym opakowaniu. I teraz pointa- czy w zestawach bore up to normalne? Co zaradzic w takiej kwestii? Quote Link to post Share on other sites
piotrek7714 Posted February 21, 2011 Report Share Posted February 21, 2011 a a głowice zamontowałeś od strony tej dziury w cylindrze czy z drugiej?? Quote Link to post Share on other sites
Ryba1993 Posted February 21, 2011 Report Share Posted February 21, 2011 Miałem to samo przy głowicy guardera, te głowice mają to do ciebie że uszczelniają się podczas ruch od tego są te dziurki przez które wpływa powietrze pod uszczelkę(oring). Możesz to sprawdzić szybko poruszając tłokiem wraz z głowicą w cylindrze. Quote Link to post Share on other sites
Ru-D Posted February 21, 2011 Author Report Share Posted February 21, 2011 Jasne, ze zlozylem tak, ze dziury sa po przeciwnej stronie glowicy cylindra :) A co do wypowiedzi wyzej, to zauwazylem, ze wlasnie jak sie szybko porusza to dmucha powietrze, ale nie tak jak w stocku, czyli podsumowujac- to jest normalna kolej rzeczy? Quote Link to post Share on other sites
Ryba1993 Posted February 21, 2011 Report Share Posted February 21, 2011 Tak jest to normalna kolej rzeczy,tylko żeby Ci nie przyszło do głowy uszczelnianie głowicy tłoka jakąś taśma taśmą teflonową. ;) Quote Link to post Share on other sites
Ru-D Posted February 21, 2011 Author Report Share Posted February 21, 2011 Dzieki wielkie za pomoc! Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted February 21, 2011 Report Share Posted February 21, 2011 Wystarczy troche rozciagnac w lapach oring - dzieki temu mozesz sprawdzic szczelnosc - potem i tak wroci do poprzedniego ksztaltu. Uszczelni sie przy strzale - ale na potzreby testow wystarczy. Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted February 21, 2011 Report Share Posted February 21, 2011 Albo załóż uszczelkę na cylinder i zostaw na jakiś czas (zapasowe uszczelki przechowuję właśnie na cylindrze :D). Prawidłowo zrobiona gł tłoka uszczelnia się pod wpływem ciśnienia, nie jest szczelna jeśli tłok jedynie powoli przesuwamy do przodu. Akurat nie otworki to powodują, powietrze i tak dostaje się pod uszczelkę dociskając ją do ścianek cylindra. Otworki są dla picu oraz nadaniu głowicy "kierunkowości" (działa jak zawór, przy ruchu w tył nie uszczelnia się w ogóle). Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted February 21, 2011 Report Share Posted February 21, 2011 Właśnie te otworki nie są dla picu ;) są dokładnie do tego co napisałeś, mają spowodować że tłok cofając się nie będzie zasysał powietrza z lufy. Quote Link to post Share on other sites
GERALT Posted February 21, 2011 Report Share Posted February 21, 2011 albo pomachaj kilkanaście razy. czasem zanim smar i oring sie przedmuchają i ułożą tak trzeba Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted February 21, 2011 Report Share Posted February 21, 2011 Tak, to może mieć znaczenie przy cylindrze typu 0 i sporym ROFie, mnie ten problem nie dotyczy dlatego go bagatelizuję ale przyznaję rację. Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted February 21, 2011 Report Share Posted February 21, 2011 Nawet w P90 i dużymmm rofie to się dzieje ;) Quote Link to post Share on other sites
Marcinek83 Posted February 21, 2011 Report Share Posted February 21, 2011 Dlatego niektóre dysze mają wylot w kształcie krzyża by nie zasysać kulek. a a głowice zamontowałeś od strony tej dziury w cylindrze czy z drugiej?? Weź koło i walnij się w... łeb Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted February 21, 2011 Report Share Posted February 21, 2011 Ale nie chodzi o zassanie kulki tylko powietrza z lufy. Quote Link to post Share on other sites
kobejn669 Posted February 21, 2011 Report Share Posted February 21, 2011 Ale nie chodzi o zassanie kulki tylko powietrza z lufy. A zasysanie powietrza z lufy nie wiąże się z zassanie kulki? Gdyby się nie wiązało to nie byłoby problemem bo nie groziłoby uszkodzeniem tłoka. Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted February 22, 2011 Report Share Posted February 22, 2011 Kiedy tłok się cofa dysza jest cofnięta więc powietrze mało by którędy wlatywać:D i tak. Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted February 22, 2011 Report Share Posted February 22, 2011 Jak się w łapach naciągnie oring dość mocno to po 10 minutach wróci do takiej postaci w jakiej już zostanie. Jak sie to mocno ale z czuciem zrobi to nie wróci do stanu początkowego ale będzie o ciutkę większy. Quote Link to post Share on other sites
Ru-D Posted February 22, 2011 Author Report Share Posted February 22, 2011 Dlatego niektóre dysze mają wylot w kształcie krzyża by nie zasysać kulek. Weź koło i walnij się w... łeb Nie smiej sie prosze, bo takie przypadki sie zdarzaja i nawet zadanie najglupszego pytania moze okazac sie pomocne :) Pracuje w handlu i mialem klienta, ktory kupil ode mnie telefon i na drugi dzien przyszedl z awantura, ze nie dziala. Zadalem mu jedno pytanie- chyba to z najglupszych- A naladowal pan baterie? A on oczy wywalil i pyta- A to trzeba? Wiec jak widac mimo, ze pytanie wydaje sie najglupsze na swiecie moze pomoc :) Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted February 22, 2011 Report Share Posted February 22, 2011 Dex ale chodzi o to że cofa powietrze z komory HU co wiąże się z tym że cofa powietrze które jest w lufie i pojawiają się duże wahania fps przy dużym rofie a nawet spadki mocy na auto. Kobejn ciężko zassać kulkę która znajduje się w połowie lufy ;) Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted February 22, 2011 Report Share Posted February 22, 2011 Tez myslalem ze zasysanie moze byc problemem przy duzym rofie ... Ale jezeli nawet mamy lufe 50 cm. Mamy replike 90 m/s predkosc wylotowa, nawet liczac ze predkosc nie jest liniowa i musi sie rozpedzic (dajmy na to 70 m/s) To i tak zeby dwie kulki byly na raz w lufie trzeba miec rofa 140 rps. Zeby zasysac kulke ktora jeszcze nie wyleciala - to trzeba miec jakies 50-70 rps ? I to ciagle przy lufie nie uzywanej do duzych rpsow - 50 cm. Przy standardowej emkowej 30 cm - wysokosc rofu musi byc jeszcze wieksza ... Dlatego mi sie wydaje (bo nie potrafie tego wyeliminowac) ze problemem jest za wolno racajaca dysza do komory. Nawet po zwolnieniu przez popychacz - nie nadaza sprezyna podawac dyszy do pozycji strzalu. Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted February 22, 2011 Report Share Posted February 22, 2011 Na auto po wystrzeleniu kulki dyszą się momentalnie cofa a zaraz za nią tłok co powoduje często zasysanie powietrza z lufy. Tak jak piszesz to to raczej nie ma sensu, Popychacz jest zwalniany przed tłokiem, jeśli już to mogła by być możliwość przedwczesnego naciągania popychacza, jak tłok już kończy drogę w cylindrze popychacz jest naciągany przy dużym rofie. Btw. Skróciłeś płetwę popychacza? Quote Link to post Share on other sites
buszmen82 Posted February 22, 2011 Report Share Posted February 22, 2011 Btw. Skróciłeś płetwę popychacza? To samo bym proponował o ile tego jeszcze nie zrobiłeś, jak chcesz maksymalnie przyspieszyć "powrót" dyszy do komory to zetnij tą płetwę na wysokości osi obrotu zębatki tłokowej. Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted February 22, 2011 Report Share Posted February 22, 2011 Oczywiscie - patent z extreme fire. Zostalo 11 mm - na rowno. Oczywiscie opozniacza tez nie ma. Probowalem mocniejsza sprezyne ale nie bardzo jest skad je wziasc. Probowalem tez lozyskowac popychacz (rowki jak na prowadnicach w tloku). Kombinowalem tez z podkladkowaniem zebatki tlokowej tak zeby popychacz nie mial szans zachaczyc sie o podkladkowanie zebatki tlokowej od gory... Ogolnie skonczyly mi sie pomysly a problem pozostal. Dlatego dalem sobie spokoj z rofem ponad 30 rps przy duzych fpsach. Quote Link to post Share on other sites
buszmen82 Posted February 22, 2011 Report Share Posted February 22, 2011 Probowalem mocniejsza sprezyne ale nie bardzo jest skad je wziasc. Pewien patent mam na to, weź do środka tej od popychacza wsadź tą mniejszą od styku, kilka gramów docisku więcej a tym samym prędkość powrotu też szybsza. Quote Link to post Share on other sites
kobejn669 Posted February 22, 2011 Report Share Posted February 22, 2011 (edited) Kobejn ciężko zassać kulkę która znajduje się w połowie lufy ;) Chodziło mi o kulkę w komorze, przecież kulka opuszcza lufę z momencie kiedy głowica tłoka uderza w głowice cylindra(mniej więcej). Sytuacja, o której piszesz może mieć miejsce przy zbyt małym stosunku objętości powietrza w cylindrze do pojemności lufy, czyli przy źle dobranym typie cylindra do długości lufy lub przy nieszczelności układu. Wydaje mi się, że duży ROF nie może powodować spadków mocy przy szczelnym układzie. Edited February 22, 2011 by kobejn669 Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.