Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Zagwostka z Bore Up


Recommended Posts

Witam,

 

mam pewne pytanie/problem. W dniu wczorajszym postanowilem zamontowac zestaw bore up Systemy do M4 (cylinder, glowica tloka + tlok JBU, glowica cylindra) dokladnie taki: http://www.specshop.pl/product_info.php?cPath=22_215_128_157&products_id=1954&name=CA_-_Zestaw_Bore_Up_do_M4,_GR16,_M15 i problemem jest to, ze po przesmarowaniu (nie skladajac repliki, tylko majac sam cylinder z glowica i tlok z glowica w rekach- juz prosciej nie da sie opisac :) ) nie wystepuje efekt "strzykawki", ktory to wystepuje w stockowej dyszy i cylindrze od M4. Dodam tylko, iz zestaw "lezakowal" czekajac na swoja kolej troche czasu, ale oring byl smarowany regularnie i wszystko lezalo ladnie w szczelnym opakowaniu. I teraz pointa- czy w zestawach bore up to normalne? Co zaradzic w takiej kwestii?

Link to post
Share on other sites

Jasne, ze zlozylem tak, ze dziury sa po przeciwnej stronie glowicy cylindra :) A co do wypowiedzi wyzej, to zauwazylem, ze wlasnie jak sie szybko porusza to dmucha powietrze, ale nie tak jak w stocku, czyli podsumowujac- to jest normalna kolej rzeczy?

Link to post
Share on other sites

Albo załóż uszczelkę na cylinder i zostaw na jakiś czas (zapasowe uszczelki przechowuję właśnie na cylindrze :D). Prawidłowo zrobiona gł tłoka uszczelnia się pod wpływem ciśnienia, nie jest szczelna jeśli tłok jedynie powoli przesuwamy do przodu. Akurat nie otworki to powodują, powietrze i tak dostaje się pod uszczelkę dociskając ją do ścianek cylindra. Otworki są dla picu oraz nadaniu głowicy "kierunkowości" (działa jak zawór, przy ruchu w tył nie uszczelnia się w ogóle).

Link to post
Share on other sites

Dlatego niektóre dysze mają wylot w kształcie krzyża by nie zasysać kulek.

 

Weź koło i walnij się w... łeb

 

Nie smiej sie prosze, bo takie przypadki sie zdarzaja i nawet zadanie najglupszego pytania moze okazac sie pomocne :) Pracuje w handlu i mialem klienta, ktory kupil ode mnie telefon i na drugi dzien przyszedl z awantura, ze nie dziala. Zadalem mu jedno pytanie- chyba to z najglupszych- A naladowal pan baterie? A on oczy wywalil i pyta- A to trzeba?

 

Wiec jak widac mimo, ze pytanie wydaje sie najglupsze na swiecie moze pomoc :)

Link to post
Share on other sites

Dex ale chodzi o to że cofa powietrze z komory HU co wiąże się z tym że cofa powietrze które jest w lufie i pojawiają się duże wahania fps przy dużym rofie a nawet spadki mocy na auto.

 

Kobejn ciężko zassać kulkę która znajduje się w połowie lufy ;)

Link to post
Share on other sites

Tez myslalem ze zasysanie moze byc problemem przy duzym rofie ...

Ale jezeli nawet mamy lufe 50 cm. Mamy replike 90 m/s predkosc wylotowa, nawet liczac ze predkosc nie jest liniowa i musi sie rozpedzic (dajmy na to 70 m/s)

To i tak zeby dwie kulki byly na raz w lufie trzeba miec rofa 140 rps.

Zeby zasysac kulke ktora jeszcze nie wyleciala - to trzeba miec jakies 50-70 rps ? I to ciagle przy lufie nie uzywanej do duzych rpsow - 50 cm.

Przy standardowej emkowej 30 cm - wysokosc rofu musi byc jeszcze wieksza ...

Dlatego mi sie wydaje (bo nie potrafie tego wyeliminowac) ze problemem jest za wolno racajaca dysza do komory. Nawet po zwolnieniu przez popychacz - nie nadaza sprezyna podawac dyszy do pozycji strzalu.

Link to post
Share on other sites

Na auto po wystrzeleniu kulki dyszą się momentalnie cofa a zaraz za nią tłok co powoduje często zasysanie powietrza z lufy. Tak jak piszesz to to raczej nie ma sensu, Popychacz jest zwalniany przed tłokiem, jeśli już to mogła by być możliwość przedwczesnego naciągania popychacza, jak tłok już kończy drogę w cylindrze popychacz jest naciągany przy dużym rofie.

 

Btw. Skróciłeś płetwę popychacza?

Link to post
Share on other sites

Oczywiscie - patent z extreme fire. Zostalo 11 mm - na rowno.

Oczywiscie opozniacza tez nie ma.

Probowalem mocniejsza sprezyne ale nie bardzo jest skad je wziasc.

Probowalem tez lozyskowac popychacz (rowki jak na prowadnicach w tloku).

Kombinowalem tez z podkladkowaniem zebatki tlokowej tak zeby popychacz nie mial szans zachaczyc sie o podkladkowanie zebatki tlokowej od gory...

Ogolnie skonczyly mi sie pomysly a problem pozostal.

Dlatego dalem sobie spokoj z rofem ponad 30 rps przy duzych fpsach.

Link to post
Share on other sites

Kobejn ciężko zassać kulkę która znajduje się w połowie lufy ;)

Chodziło mi o kulkę w komorze, przecież kulka opuszcza lufę z momencie kiedy głowica tłoka uderza w głowice cylindra(mniej więcej). Sytuacja, o której piszesz może mieć miejsce przy zbyt małym stosunku objętości powietrza w cylindrze do pojemności lufy, czyli przy źle dobranym typie cylindra do długości lufy lub przy nieszczelności układu.

 

Wydaje mi się, że duży ROF nie może powodować spadków mocy przy szczelnym układzie.

Edited by kobejn669
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...