gromov Posted November 9, 2011 Report Share Posted November 9, 2011 Niedawno wymieniałem silnik i zębatki w GB v3. Podczas podkładkowania, zauważyłem, że zębatka silnika oraz silnikowa hałasują. Na początku myślałem, że winny jest nowy koszyk, więc przetestowałem zębatkę silnikową na silniku cymy i standardowym koszyku. Efekt dokładnie ten sam - bez względu na to jak podkładkowałem zębatkę i ustawiałem silnik, zawsze pojawiały się zgrzyty w nierównomiernych odstępach czasu. Zauważyłem jednak, że każdy silnik ma w koszyku nieco swobody, przez co porusza się nie tylko w pionie podczas regulacji, ale też można go nieco przesuwać w obu poziomych osiach. Uznałem, że to jest właśnie przyczyną głośnej i nierównej pracy zespołu zębatki silnika i silnikowej (dynamicznie zmienia się odległość między nimi). Zlikwidowałem luzy w koszyku za pomocą rozciętej koszulki termokurczliwej o dużej średnicy (ścianka koszulki ma jakieś 0,2mm grubości) włożonej z jednej strony między silnik a ramię koszyka na całej szerokości ramienia i długości obudowy silnika. Po skręceniu silnik jest dociśnięty na tyle, że można go przesunąć w pionie, natomiast nie ma luzów w poziomie: Nierówna praca zębatek zniknęła od razu :) Postanowiłem opisać tą metodę, bo być może część z Was spotkał podobny problem hałasującej zębatki silnikowej. Testowane zębatki to Prometheus Triple Torque Up w gearboxie Deep Fire. Link to post Share on other sites
Jey85 Posted February 13, 2012 Report Share Posted February 13, 2012 Dokładnie teraz staram się uporać z takim problemem. Koszulki tyle nie mam, możliwe ,że użyje izolacji. Link to post Share on other sites
senkuPH Posted February 13, 2012 Report Share Posted February 13, 2012 Ciekawe rozwiązanie, gratuluję pomysłowości. Proste - działa. Czego chcieć więcej? :) Dla tych bardziej zielonych (mnie) po czym dokładnie stwierdziłeś, że hałas pochodzi z tych oto zębatek? Link to post Share on other sites
toni8567689 Posted February 13, 2012 Report Share Posted February 13, 2012 Taki trochę odkop ;D A założyciel ostatnio logował się w grudniu... Ale generalnie sposób usztywnienia ok ;) Link to post Share on other sites
Jey85 Posted February 13, 2012 Report Share Posted February 13, 2012 No faktycznie dawno założony temat jednak do złotej łopaty chyba za krótko;p Po czym poznałem? ni jak nie udawało mi się wypodkładkować zębatki silnikowej-z tą na silniku. Zmieniając, dokładając, ściągając i kręcąc śrubą silnika cały czas zgrzytało. Link to post Share on other sites
Sten Posted January 20, 2013 Report Share Posted January 20, 2013 To ja też odkopię i dorzucę moje 3 grosze doświadczenia :D Dla osób chcących użyć izolacji - róbcie to z głową i małymi warstwami , bo ja nałożyłem za dużo i przy dokręcaniu koszyka do GB usłyszałem takie piękne "trzask" i zerwał się ząb trzymający koszyk razem ;) Link to post Share on other sites
ZuBeR Posted February 11, 2013 Report Share Posted February 11, 2013 Temat uznaję za wyczerpany. Link to post Share on other sites
Recommended Posts