lukesob Posted November 11, 2011 Report Share Posted November 11, 2011 Witam serdecznie! Czy ktoś z szanownych forumowiczów próbował lub ma jakiś pomysł/sugestię jak ulepszyć tą replikę? Jeżeli tak to prosiłbym o dokładny opis części do tego celu użytych. Zależy mi na jak najmniejszej ilości piłowania i szlifowania. Chwilowo mój tavor jest w serwisie w specshopie więc chcę wykorzystać tą okazję do tuningu. Quote Link to post Share on other sites
LiuKas Posted November 11, 2011 Report Share Posted November 11, 2011 (edited) Tavor ma kilka niestandardowych części, min. gearbox, komora hopa i głowica cylindra, najgorszy moim zdaniem patent to zabudowanie komory w gb, poprawienie gumki w czymś takim to masakra : ) moje sugestie -pierwsze do wymiany łożyska, stockowe mają duże luzy na zębatkach -same zębatki są aluminiowe i też pozostawiają wiele do życzenia -stockowy silnik jest stosunkowo słaby, polecam wymianę na elementa ultra torque up krótkiego -stockowa gumka jest dobra (niebieski silikon) -lufa do wymiany... -tłok i głowica tłoka (plastik przezroczysty) do m120 włącznie daje radę, wyżej nie testowałem -nie mam pojęcia z jakiego gearboxa można dobrać głowicę cylindra, stockowa jest plastikowa zdjęcia repliki w środku: http://www.boards.ie/vbulletin/showthread.php?t=2055720155 Szkielet w tej replice z moich obserwacji wynika że jest dobrej jakości, znajomy z ekipy biega z tą repliką już ładnych parę lat (spring stock i m120) również w zimie, niedawno robiłem przegląd i nie widziałem śladów pęknięć Największe problemy będziesz miał z dobraniem uszczelnionej dyszy, próbowałem z dyszami m4 SHS i zjadało po 30 fps (za krótkie). edit: Stockowa dysza ma długość 21,4mm Edited November 11, 2011 by LiuKas Quote Link to post Share on other sites
lukesob Posted November 11, 2011 Author Report Share Posted November 11, 2011 Przekażę te informacje serwisantowi ze speca. Czytałem na zagranicznych forach trochę ale nie dość że jestem humanistą (niskie pojęcie o technice), to jeszcze w obcym języku. Jestem wdzięczny za pomoc. Quote Link to post Share on other sites
lukesob Posted November 13, 2011 Author Report Share Posted November 13, 2011 http://allegro.pl/uszczelniona-dysza-bore-up-guarder-sig-551-i1886287375.html Taka dysza da radę?? 0,5 mm różnicy.. Quote Link to post Share on other sites
toni8567689 Posted November 14, 2011 Report Share Posted November 14, 2011 Lepiej dorób u tokarza czy gdzieś, na takiej będą straty ;) Quote Link to post Share on other sites
wiciok Posted November 14, 2011 Report Share Posted November 14, 2011 Na allegro dorabiają dysze na zamówienie za pół stówki. Quote Link to post Share on other sites
lukesob Posted November 15, 2011 Author Report Share Posted November 15, 2011 I takie że normalny zespół tłoka wejdzie i będzie szczelnie git? LINK :) Quote Link to post Share on other sites
decigner12 Posted November 15, 2011 Report Share Posted November 15, 2011 Dla ukochanej repliki robi się wszystko. Kiedyś ktoś dawał linka i na allegro są firmy, które specjalizują się w dorabianiu dysz do AEG'ów na allegro. Ewentualnie czesi moga mieć, bo oni nie mają co robić tylko robią, mają GB ze stali i tłuką go gumowym młotkiem tak, że cały blat odpada razem z plastikowym kowadłem popijając staropramen'a. Quote Link to post Share on other sites
wiciok Posted November 15, 2011 Report Share Posted November 15, 2011 http://allegro.pl/dysza-mosiezna-na-zamowienie-scar-masada-g36-i1935097319.html Quote Link to post Share on other sites
lukesob Posted November 15, 2011 Author Report Share Posted November 15, 2011 Napisałem im maila z pytaniem o szczelny układ. Odpowiedź wkleję. Quote Link to post Share on other sites
white_pl Posted November 18, 2011 Report Share Posted November 18, 2011 Witam. Co do komory- Liukas: To nie jest normalna komora od emki? Bo tak wygląda tylko ,że wydaje mi się ,że ma jakieś zgrubienie od strony GB? Jeśli jest standardową komorą to super bo można wymienić: -komore KA 110zł - gumkę: guarder przeźroczysty/ G&G zielona/ Systema - preckę: Systema/Guarder a jak masz kasę: Prometheus/KM head. Jeśli jest jakaś udziwniona komora to pozostaje do zmiany lufa i gumka. Co do GB: Jest to broń szturmowa, a GB poza dziwnym kształtem wygląda na pasujący z V.2 - z reszta skoro jest na spec - to spytaj co tam pasuje... Dlatego wsadziłbym: - Sprężyna 110 - max 120: czyli pewnie taka jest. I nie dawał bym mocniejszej bo w razie pęknięcia szkieletu dostanie nowego pewnie będzie graniczyło z cudem. - Zestaw BU. Żeby wycisnąć max ze sprężyny, a jeśli nie to przynajmniej głowicę tłoka - bo ta długo nie pożyje. - Łożyska to standard do wymiany. - Prowadnicę jeśli jest plastik. A dalej to już zależy od zasobności portfela...Ja zębatki i tłok bym zostawił: Tłok na takiej sprężynie może całkiem długo wytrzymać, a zębatki jeśli nie będziesz ich katował i nie będziesz miał dużo zacinek też mogą sporo wytrzymać. Chyba ,że od razu chcesz wymienić wszystko na "tip-top", no to to też. - Zebatki OT Guarder - naprawdę ciche. - tłok to już jaki Ci się podoba :) Polecam jakiś z przynajmniej 7 zębami metalowymi. Została nam kwestia dyszy: jeśli nie da się wymienić komory - bierz tą od Siga- 0.05mm nie powinno robić różnicy. Jeśli się da i komora się przybliży do GB to powinna podejść każda od M16/M4. No a jak nie i chcesz BU to zawsze można zamówić tą mosiężną. Tyle ode mnie. Mam nadzieję ,że pomogłem. Pozdrawiam. Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted November 21, 2011 Report Share Posted November 21, 2011 White i tu jest pies pogrzebany. Nie pisz jak nie wiesz do końca. Do tavora NIE PASUJĄ tłoki które są robione na wzór Hardpistona Promyka bo szkielet ma inną budowę. Quote Link to post Share on other sites
LiuKas Posted November 21, 2011 Report Share Posted November 21, 2011 (edited) Do gb Tavora pasują tłoki standardu v2/v3, nie miałem żadnego problemu przy instalacji tłoka POM JBU ze stalową listwą. Co do komory, w linku który podałem w poprzednim poście, widać na zdjęciach komorę. Być może po paru przeróbkach udało by się dostosować zwykłą komorę od emki, jednak ja nie bawiłem się w tego typu modyfikację gdyż uważam że było by to dosyć trudne. Dodam jeszcze że w komorze jest dość nietypowy dystanser. Prowadnicę też nie tak łatwo wymienić, ze względu na kształt dostosowany do szybkiej wymiany sprężyny stockowa sprężyna daje ok 330fps, po paru poprawkach troszkę więcej. edit: cylinder jest typu "0" Edited November 21, 2011 by LiuKas Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted November 21, 2011 Report Share Posted November 21, 2011 Tu chodzi o charakterystyczne wzmocnienie jakie posiada tłok Hardpiston (i jego kopie) wzdłuż zębów. Kształt GB nie pozwala na poruszanie się tłoka gdyż wzmocnienie blokuje się na GB, ta sama sytuacja jest w kilku replikach Stara/Aresa. Quote Link to post Share on other sites
lukesob Posted November 23, 2011 Author Report Share Posted November 23, 2011 Dzwonił dziś serwisant ze specshopu i po rozkręceniu repliki okazało się, że pękł jeden z zębów tłoka. Został wymieniony na mocniejszy. Powiedział że łożyska są ok a zębatki stalowe i silnik w porządku i że nie ma co tego ruszać. Możliwe że Ares w kolejnych partiach produkcyjnych polepszył bebechy. Z nowości jedynie preclufa i uszczelnienie układu. Ogólnie w stocku Tavor był celny i miał dobry zasięg więc raczej po naprawie nie będzie gorzej. Pozdrawiam. Quote Link to post Share on other sites
lukesob Posted April 29, 2012 Author Report Share Posted April 29, 2012 Odświeżę temat. Ostatnio mój tavorek stracił zasięg. Regulacja HU jest jakaś dziwna - kulki spadają a po niewielkim przekręceniu lecą za mocno do góry - nie mogę tego wypośrodkować. Rozkręciłem go więc i zobaczyłem efekty pracy serwisu specshop. Wymienili tłok na jakiś czarny plastikowy ze wzmocnionym zębem. Gumka HU jest świecąco-żółta. Nowy silnik. Preclufa JBU. Nic nie było uszczelnione. Tak myślę że przed zakupem M4 z KWA spróbować go reanimować. Co sądzicie o nowej sprężynie, gumce i teflonfixie? Gearbox wygląda solidnie, zębatki stalowe nie zużyte. Będę wdzięczny za sugestie i wskazanie konkretnych części, które byłyby do reanimacji potrzebne. Quote Link to post Share on other sites
Axel Posted May 8, 2012 Report Share Posted May 8, 2012 odświeżam temat. lukesob mam nadzieję że jednak zreanimujesz i podzielisz sie rezultatami. wg moich informacji w tarze w standardzie tm jest wszystko poza głowicą cylindra która ekslusywna dla gb specjalnego tar-21. dziś się jescze upewnię ale wydaje mi się że komora hopup też jest zamienna. sam mam CTARa , chcę kupić przedłużenie lufy i dać do oporu preckę, wstawić odrobinę mocniejsze bebechy tak ~450fps. mam juz zestaw zębatek ares 32:1 i springa m130, nadal zbieram części :) Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted May 8, 2012 Report Share Posted May 8, 2012 32:1 przy 450fps? Przecież to dużo za duże przełożenie. Quote Link to post Share on other sites
white_pl Posted May 8, 2012 Report Share Posted May 8, 2012 32:1 przy 450fps? Przecież to dużo za duże przełożenie. Może nie chce mieć kosiarki. :) Więc celowo zwiększa przełożenie... zależy kto co lubi :) Over. Quote Link to post Share on other sites
Axel Posted May 8, 2012 Report Share Posted May 8, 2012 mnie bardziej martwi kompatybilnosc glowicy tloka, dyszy i kultura pracy z komora hop up. rof moze byc taki jak mam w kaemie czyli na poziomie 8bb/sec Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted May 12, 2012 Report Share Posted May 12, 2012 Z moich informacji wynika że pasuje głowica cylindra od V2 a dysza jest kompatybilna z dyszą do M4/M16 Aresa. Informacje do potwierdzenia gdyż temat badałem dość dawno. Quote Link to post Share on other sites
lukesob Posted May 14, 2012 Author Report Share Posted May 14, 2012 Po rozkręceniu, przesmarowaniu i skręceniu całości stwierdziłem że nie jest najgorzej. Zasięg się poprawił ale coś się popsuło z hopkiem - możliwe że rozerwałem gumkę (szkoda że nie ma dla replik tabletek 72 godziny ;)) Przy strzelaniu kulkami 0,28 zasięg jest bardzo dobry i jeszcze ciągnie do góry. Więc czeka mnie znów rozkład co jest dość karkołomne i wymiana gumki. Zrobię to jak znajdę chwilkę czasu. Spróbuję też pobawić się z teflonem. Jak mi coś nie wyjdzie to zawioze tara do lokalnego magika. Quote Link to post Share on other sites
Axel Posted July 6, 2012 Report Share Posted July 6, 2012 (edited) Napisałem do ares-airsoft, o dziwo odpisali na moje pytania. Głowica cylindra MA zamiennik - jest nim CH-006 , stalowa nierdzewna głowica cylindra do m60/mk43 aresa. Na EHA jest za 21 USD z przesyłką. Cytacik : "1) we can try to locate a x-class T-21 hop up set for you for your gearbox." Czy ktoś wie czym jest tajemniczy x-class T-21 hop up set? :D Narazie w planach tuning - precka 509 prometheus, gumka systema, lepsze głowice, spring m130, ewentualnie lepsza komora. Dało rade znaleźć głowicę, komorę też się dobierze ;) pozdrawiam. Edited July 6, 2012 by axelrybaczewski Quote Link to post Share on other sites
lukesob Posted August 22, 2012 Author Report Share Posted August 22, 2012 (edited) Odpowiedź z aresa odnośnie części. Dopytam jeszcze o ceny i wysyłki - jak coś to wkleję. Regarding the replacement and upgrade parts for ARES T21, here’s the list of items number listed on our website. Spring guide: SG-02 hop up chamber: we do not have an upgraded one at the moment: Cylinder head: CH-006 (stainless steel) Air nozzle: SN-005 (stainless steel) You are very welcome to order items directly with us. However, we are sorry to inform you that SN-005 is currently out of stock. If you still like to order the SG-02 and CH-006, please reply to this email and we will check the price and postage for you. Look forward for your reply. Edited August 22, 2012 by lukesob Quote Link to post Share on other sites
lukesob Posted August 27, 2012 Author Report Share Posted August 27, 2012 Odnośnie dyszy i kosztów wysyłki. We are planning for the reproduction of SN-005, however we haven’t got the exact date yet. Your request is on our contact and we will get you inform once it becomes available. The price including postage for 1xSG-02 and 1xCH-006 to Poland is USD35 by standard airmail, or USD62 by EMS Ktoś ma ochotę się podłączyć pod zamówienie? Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.