siwyeks Posted December 13, 2011 Report Share Posted December 13, 2011 (edited) Witam ! Mam na imiĘ Krzysiek i mam 19 lat. ChcĘ kupić swoja pierwszą w życiu replikĘ oraz zacząć aktywnie spędzać czas na airsofto'wych wypadach. Na swojĄ replike posiadam 400zł(w sumie na replikĘ i jakies google ) Z tego co poczytalem na forum doradzacie " cymĘ " czyli cm028(jezeli dobrze rozumiem) I teraz jak to jest z tymi replikami. 1.O replikĘ tego rodzaju na pewno sie dba -Czy droga w utrzymaniu jest taka replika -Czy dbanie o nią jest trudne(rozkrecanie jej na czesci i czyszczenie itp) 2.Jak to jest z zasadĄ dzialania takiej broni. -Do jakich odleglosci mozna uzyskaĆ dobrĄ celnosĆ. -Ile trzyma bateria ? 3.Zasadnicze pytanie. -Jak to jest z odczuciem jak sie 'dostanie' czy kazde dostanie = mega siniak na nodze ? add: 4.Co to jest Gearbox ? Dziekuje i Pozdrawiam Dziewietnastolatkowie powinni juz biegle uzywać ogonków przy polskich literach. Na co uczulam Arend Edited December 13, 2011 by arend Link to post Share on other sites
Bart_Forrester Posted December 13, 2011 Report Share Posted December 13, 2011 1. Koszt "utrzymania" to koszt prądu potrzebnego do naładowania akumulatora + koszt kulek, które wystrzelić zamierzasz. Plus naprawy jak coś się pójdzie kochać. 2. 'Dbanie" o replikę nie jest trudne, w internecie są setki tutków. 3. Z CM.028 "dobra celność" (co dla mnie oznacza wszystkie strzały w kartce A4) to jakieś 35 metrów, w niektórych egzemplarzach 40. 4. Zależy czym ją bedziesz ładował i czy bedziesz o nią dbał. Ogólnie można to opisac tak - dla zadbanych NiMh pojemność*1.2=ilość wywalonych kulek na jednym ładowaniu przy 400 FPS. Dla zadbanego lipo pojemność*1.8. Są to wartości mocno przybliżone, ale ogółem pasują. 5. Ja nigdy siniaka nie miałem od kulki. 6. To, dzięki czemu Twoja cymka bedzie wypluwac kulki. Sam nie wiem czemu odpowiedziałem na Twoje pytania. Odpowiedzi są już na forum, leniwcze. Link to post Share on other sites
Terkov Posted December 13, 2011 Report Share Posted December 13, 2011 (edited) 1.O replike tego rodzaju na pewno sie dba -Czy droga w utrzymaniu jest taka replika -Czy dbanie o nią jest trudne(rozkrecanie jej na czesci i czyszczenie itp) 2.Jak to jest z zasada dzialania takiej broni -Do jakich odleglosci mozna uzyskac dobra celnosc -Ile trzyma bateria ? 3.Zasadnicze pytanie. -Jak to jest z odczuciem jak sie 'dostanie' czy kazde dostanie = mega siniak na nodze ? 1. W przypadku elektryków, o ile odpowiednio się nimi posługujesz, jedynym kosztem są kulki. Otwierać nie musisz, a jak się nie znasz, to wręcz nie powinieneś - masz roczną gwarancję, a przez tyle czasu trochę się zmienia... 2. Jeśli chodzi o "zasadę działania", to w skrócie: silnik kręci zębatkami które naciągają sprężynę, która z kolei (po zwolnieniu) popycha tłok, który to spręża powietrze w cylindrze i wypycha je przez dyszę do komory hop up, w której czeka już na nie kulka :icon_razz2: Z bateriami to różnie bywa. Wszystko zależy ile kulek wywalasz, jaka jest temperatura, czym ją ładujesz, ile ryżu dostał chińczyk, który ją "budował", i kilku innych, mniej znaczących czynników. 3. Bywa, że się nie poczuje. Bywa, że masz krwawą kropkę na środku czoła i przez kilka dni kumple w robocie śmieją się, że wyglądasz jak hindus. Wszystko zależy od mocy repliki, ubrania, części ciała, odległości... i wielu innych. Edited December 13, 2011 by Terkov Link to post Share on other sites
Pawelo Posted December 13, 2011 Report Share Posted December 13, 2011 (edited) 1. Dbanie o replikę elektryczną polega na: Niedopuszczanie do zacięcia w lufie (strzelanie z kulek dobrej jakości). Czyszczenie lufy np chusteczką higieniczną i wyciorem. Obsługa repliki nie na chama (jeśli czegoś nie umiemy nie robimy tego na siłe, ostrożnie manewrujemy repliką w pomieszczeniach by nie spadła lub mocno nie uderzyła lufą w ścianę). Nic sam nie rozkręcasz. Gdy replika się zepsuje, rozkręcasz ją pierwszy raz (najlepiej jeśli zrobi to serwisant, nowi więcej szkodzą niż naprawiają przy rozbieraniu swoich replik). Nie psikasz nigdzie silikonem, nie ładujesz nigdzie smaru. 2. Dobrą celność uzyskasz w tej cymie na odległości ok 30 metrów. Maksymalna donośność przy strzelaniu pod normalnym kątem (strzelamy z replik karabinków szturmowych nie moździerzy) to ok 50 metrów. Bateria o którą zadbasz powinna działać przez 1 strzelankę, powiedzmy 1000-1500 strzałów prz normalnej temperaturze. Dbanie o baterie ułatwia posiadanie ładowarki mikroprocesorowej, która kosztuje od mniej wiecej 80zł. 3. Czasem dostaniesz z bliska od osoby z tuningowaną repliką i nie poczujesz. Innym razem dostaniesz od gościa z pompką za 5 dyszek i będzie bolało. Do zależy w jakie miejsce ciała dostaniesz (w moim odczuciu najbardziej boli dostanie w paznokieć na zimnie). Jeśli dostaniesz w oporządzenie to nic nie poczujesz, najwyżej usłyszysz. Nie będę Cie demotywował, większość trafień jest bezbolesna. Dużo zależy od społeczności w której będziesz grał. 4. Gearbox to element wewnętrzny repliki od którego zależy jak ona strzela. Wpływ na to ma też lufa i komora hop up/jakośc i waga kulek. Mam nadzieje że pomogłem. Edited December 13, 2011 by Pawelo Link to post Share on other sites
siwyeks Posted December 13, 2011 Author Report Share Posted December 13, 2011 (edited) Czyli z tego co mÓwicie moŻna decydowac sie na zakup. Niestety u mnie wchodzi jedynie opcja on-line wiĘc albo tu: http://www.taiwangun.com/karabiny-szturmowe-aeg/cm-028.html albo tu: http://www.taniemilitaria.pl/ak47-cm028-p-68.html powiedzcie mi czemu cena jest tak rozbieżna ? skoro rozmawiamy o kulkach jestem w tym calkowicie zielony. JakaŚ podpowiedz jakie kulki najlepiej wybrac do cymy ? A i co jezeli juz zatnie sie ta kula... ? Edited December 13, 2011 by arend Link to post Share on other sites
Christophy Posted December 13, 2011 Report Share Posted December 13, 2011 (edited) silnik kręci zębatkami które naciągają sprężynę Teraz to PRZEPRASZAM, dowaliłeś nieźle... Zębatki naciągają tłok... @Siwy Gearbox to dosłownie pudło z zębatkami. Gearbox to inaczej mechanizm, który powoduje wystrzał kulki. Jest kilka rodzajów gearboxa - wersja 1/2/3/6/7 i to oznacza typ gearboxa. V1 jest np w Thomposnie, V2 w M4/MP5, V3 w AK lub MP5K, V7 w M14. I tą cymę kup w Taiwangun.com Edited December 13, 2011 by Christophy Link to post Share on other sites
Okruch Posted December 13, 2011 Report Share Posted December 13, 2011 Ad.4 Gearbox to tłumacząc dosłownie "przekładnia" - tak jak w samochodzie skrzynia biegów. Zestaw kół zębatych przekłada obrotowy ruch silnika na posuwisto-zwrotny ruch tłoka. ad.1 Osobiście uważam, że o replikę powinno dbać się jak o broń, czyli czyścić co najmniej po każdej strzelance. Może nie każdy to praktykuje. Cyma 028 jest kłopotliwa w rozkładaniu (nie mówię o rozkręcaniu gearboxa, bo tego nie robię rutynowo) ad.3 Odczucie przy trafieniu można porównać do ugryzienia komara lub pszczoły (zależy, jak mocną replikę ma przeciwnik) ale nie pojawia się opuchlizna i sińce. Link to post Share on other sites
arend Posted December 13, 2011 Report Share Posted December 13, 2011 (edited) Siwyeks trzeciego posta Ci nie będę poprawieł tylko poleci do kosza. A w temacie jakich kulek używać to zdania są podzielone. Zajrzyj do działu "Zasilanie i Amunicja" tam znajdziesz wskazówki co i jak. A w temacie różnicy cen to się zdziwiłem. Z zasady taniemilitaria miały niższe ceny. Widocznie Krakmani zrobili jakąś promocję. Nic tylko korzystać. Edited December 13, 2011 by arend Link to post Share on other sites
siwyeks Posted December 13, 2011 Author Report Share Posted December 13, 2011 Arend Przepraszam ! Dziękuje wszystkim za informację temat można zamknąć, a ja oddalam się do działu "Zasilanie i Amunicja" Pozdrawiam ! Link to post Share on other sites
Okruch Posted December 13, 2011 Report Share Posted December 13, 2011 Jeśli kulka się zatnie, wyjmujesz magazynek, ustawiasz hop-up na zero i delikatnie wpychasz kulkę wyciorem w kierunku wlotu/komory hop-up. Kulka wyleci przez komorę. Link to post Share on other sites
Attero Posted December 13, 2011 Report Share Posted December 13, 2011 Siwyeks trzeciego posta Ci nie będę poprawieł tylko poleci do kosza. A w temacie jakich kulek używać to zdania są podzielone. Zajrzyj do działu "Zasilanie i Amunicja" tam znajdziesz wskazówki co i jak. A w temacie różnicy cen to się zdziwiłem. Z zasady taniemilitaria miały niższe ceny. Widocznie Krakmani zrobili jakąś promocję. Nic tylko korzystać. Właśnie Krakmani podnieśli trochę cenę CM.028, bo wcześniej była za 312 zł :p Link to post Share on other sites
siwyeks Posted December 13, 2011 Author Report Share Posted December 13, 2011 Jeszcze jedno pytanie. Po załadowaniu kulek do magazynku, trzeba nakręcić sprężynę na spodzie magazynku. Czy ten manewr trzeba powtarzać co kilka strzałów ? Link to post Share on other sites
ALABASTER Posted December 13, 2011 Report Share Posted December 13, 2011 Jeszcze jedno pytanie. Po załadowaniu kulek do magazynku, trzeba nakręcić sprężynę na spodzie magazynku. Czy ten manewr trzeba powtarzać co kilka strzałów ? Niestety tak - może nie co kilka ale gdzieś tak pomiędzy naście a dziesiąt. Link to post Share on other sites
siwyeks Posted December 13, 2011 Author Report Share Posted December 13, 2011 (edited) Jeżeli wykonam ten manewr za wcześnie lub za mocno (czyli nakręcę więcej niż powinienem) bądź zapomnę o nakręceniu ? i co z wilgocią, strzelanie w deszczu czy śniegu raczej nie wchodzi w gre ? Edited December 13, 2011 by siwyeks Link to post Share on other sites
Nath Posted December 13, 2011 Report Share Posted December 13, 2011 Jak nie nakręcisz to nie postrzelasz-magazynek nie będzie podawał kulek. Jeśli zobaczysz (z czasem także usłyszysz) że strzelasz na pusto to znak, że trzeba się przyłożyć do podkręcania. Z drugiej zaś strony nie da się podkręcić za dużo-mechanizm w pewnym momencie zacznie charakterystycznie cykać-to znak, że sprężyna jest już podkręcona na maksa. Co zaś się tyczy wody i wilgoci to nie powinno być problemu. Ja strzelałem i w deszczu i w śniegu. Problemy mogą się pojawić przy dużym mrozie (sprawność stockowej baterii spadnie wraz z obniżeniem temperatury) albo gdy postanowisz karabin wykąpać. Link to post Share on other sites
arend Posted December 13, 2011 Report Share Posted December 13, 2011 Wchodzi. Bezproblemowo. Aby nie zanurzyć. Maga nakręcasz jak ci kulki wylatywać przestaną, a sam mag jest zabezpieczony przed przekręceniem. A nakręcasz do momentu jak zacznie wydawac taki klikający dżwięk. Oczywiście można tez nakręcać w miarę strzelania. Link to post Share on other sites
bastekkk Posted December 13, 2011 Report Share Posted December 13, 2011 (edited) Post usunięty za łamanie zasad pisowni języka polskiego. Arend Edited December 14, 2011 by arend Link to post Share on other sites
Errhile Posted December 14, 2011 Report Share Posted December 14, 2011 Jeszcze jedno pytanie. Po załadowaniu kulek do magazynku, trzeba nakręcić sprężynę na spodzie magazynku. Czy ten manewr trzeba powtarzać co kilka strzałów ? Alternatywą jest używanie magazynków mid-cap, low-cap lub real-cap (zasada ta sama, różnią się konkretną pojemnością) - nie trzeba ich nakręcać, sprężyna podaje wszystkie kulki (ostatnie 3-4 nie dają się wystrzelić, wina konstrukcji komory HU). Z tym, że mają dużo mniejszą pojemność niż hi-cap, wiec warto ich trochę mieć (koszty...) i w czym je nosić (ładownice = kolejne koszty). Drugą alternatywą (której generalnie poza replikami wsparcia nie popieram, niemniej takowa istnieje) jest magazynek hi-cap podkręcany elektrycznie: albo po uruchomieniu przyciskiem, albo w reakcji na odgłos pracy repliki. Mechanizm z grubsza jak w hi-capie, tylko silniczek załatwia za ciebie kręcenie. Z reguły takie magazynki maja kształt bębnów / skrzynek amunicyjnych 9zależnie od tego, do jakiej repliki są przeznaczone) i mieszczę zdrowo powyżej tysiąca kulek. No i też swoje kosztują. Podpisuje się pod informacją o strzelaniu w deszczu i śniegu - żadnego problemu, przynajmniej, jeśli bateria Ci nie zamarznie. Kąpiel, szczególnie w mulistej wodzie / błocku (ale kąpiel, a nie "delikatnie maznąłem błotem na obudowie") może się okazać fatalna w skutkach. Link to post Share on other sites
Terkov Posted December 14, 2011 Report Share Posted December 14, 2011 Teraz to PRZEPRASZAM, dowaliłeś nieźle... Zębatki naciągają tłok... Ooops xD Coś pogmatwałem podczas edycji posta :blink: Link to post Share on other sites
siwyeks Posted December 14, 2011 Author Report Share Posted December 14, 2011 (edited) Post usunięty za łamanie zasad poprawnej polszczyzny. Arend Edited December 14, 2011 by arend Link to post Share on other sites
FlynN Posted December 14, 2011 Report Share Posted December 14, 2011 Myślę że powinna Ci wystarczyć taka maska: http://www.taiwangun.com/wyposazenie-taktyczne/helmy-ochrona/stalowa-maska-ochronna-olive-acm.html Link to post Share on other sites
Pawelo Posted December 14, 2011 Report Share Posted December 14, 2011 Tańsze jest po prostu nie uśmiechanie się do przeciwnika. Link to post Share on other sites
Lookit Posted December 14, 2011 Report Share Posted December 14, 2011 Dopóki nie dostaniesz w ucho:) Ja na wąskie tereny mam taką http://redberet.pl/p/70/1152192647/maska-half-face-v2-tan-maski-okulary-gogle-i-maski-wyposazenie-taktyczne-.html tylko, że kolor olive. Szczerze polecam, też dlatego, że ma dwa paski mocujące i dużo łatwiej ją do głowy, czy pod hełm dopasować.. Link to post Share on other sites
Pawelo Posted December 14, 2011 Report Share Posted December 14, 2011 Oczywiście, ale najlepiej to siedzieć w domu i ruszać myszką przed battlefieldem. Ludzie! Większości airsoftowcom maska nie jest i nie będzie potrzebna, kupi jak uzna to za potrzebę a nie na start mu wciskacie ten chłam. Link to post Share on other sites
Śliwa Posted December 14, 2011 Report Share Posted December 14, 2011 Bardziej bym się nad porządnymi nakolannikami zastanowił. Link to post Share on other sites
Recommended Posts