Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Smar do zębatek


Recommended Posts

  • 1 year later...

Witam,

 

Tak jak w temacie, jaki smar polecacie do zebatek??

 

Ja w chwili obecnej uzywam takeigo:

 

Smar MOTOR-LIFE 3 łożyskowy

 

Lecz o ile na zebatce tlokowej i srodkowej po 2-3 strzelankach jeszcze sie trzyma to z silnikowej ucieka bardzo szybko :/ A moje zebatki to Super Torque-Up [CA] które zapniaja srednio duża szybkostrzelność.

 

Probowalem ostatnio jakiegos niefirmowego smaru do przygubow i lańcuchow pracujacych przy dużych obrotach i... po przesmarowaniu zebatek podlaczylem nieco slabsza baterie zeby wszystko sie spokojnie rozprowadzilo i.. po 5 pojedynczych strzalach zebatka silnikowa byla juz prawie bez smaru :/

 

Będę bardzo wdzięczny za info!!!

 

Pozdro

Link to post
Share on other sites

Silnikowa - od magicznego słowa silnik - czytanie trudna umiejętność :|

 

Ja używam smaru litowego ŁT-43 (do nabycia w castoramie).

 

Pamiętaj że zębatki pracują więc nadmiar smaru będzie z nich złaził ale mimo to na ich powierzchni zostaje swojego rodzaju „powłoka ochronna”. Nie da się temu zaradzić no chyba że cały GB by pływał w smarze.

 

Pozdrawiam!

Link to post
Share on other sites

:ściana: :ściana: Kurcze sory , jestem ślepy bo przeczytałem to jako zębatka silikonowa :ściana: a potem skopiowałem i się nadal nie zoriętowałem :ściana: :ściana:

 

W każdym razie do GB moim zdaniem najlepszy jest smar silikonowy, a litowy hmm do GB z wszystkimi elementami matalowymi to czemu nie ale nie wiem czy nie będzie jakoś reagował z plastikiem.

Link to post
Share on other sites

masz na myśli nasz kochany olejek sylikonowy? :roll:

 

Obawiam się że:

a) za szybko wysycha

B) nie daje dostatecznego smarowania

c) siła odśrodkowa z zębatek rozbryzga go po całym GB a na zębatkach bedzie sucho... jest zbyt rzadki.

 

Pozdrawiam!

Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...

Czyli może być smar teflonowy, smar grafitowy, biały smar litowy czy wazelina techniczna i inne też.

 

I po co kupować, niektorym szkoda na 2 małe tubki iluś tam zł.

No i dobrze.=P BO mnie też by było szkoda 30zł na 2 malutkie tubki ze smarem do zębatek.xD

 

Nie lepiej przejść się do byle jakiego servisu samochodowego i poprosić o któryś z podanych w tym temacie smarów niż kupować?=)

 

ja wymieniałem zębatki, a nowe były czyściutkie, chciałem się dowiedzieć czy je nasmarować, no i trafiłem na ten temat.

Nie bede kupować smaru BO tam pisze ze z CA, BO jest w tubce i sraty taty, poszedłem do servisu, chcieli mi dać puszke (taka pół litrowa) smaru grafitowego, popatrzałem na nich jak na...xD

No i problem rozwiazany.=)

 

Pozdrawiam.

Link to post
Share on other sites

Ja używam tego:

"Smar samochodowy 1-S

Do smarowania przegubów

głównego wału napędowego

oraz innych elementów samochodu

zgodnie z instrukcją smarowania"

 

Producent: RAFINERIA JEDLICZE

 

Mam taką puchę 900 gram od x lat i używam tego do wszystkiego w GB. Nie mam żadnych problemów, na zebatkach sie trzyma jak należy, na uszczelkach tłoka też.

Link to post
Share on other sites
  • 6 months later...
  • 6 months later...

Puzel, używasz jeszcze tego smaru litowego ?

 

Akurat mam eMkę DBoysów rozebraną do malowania, to wyczyściłem wszystko z oryginalnego smaru, a ostała mi sie puszka Tytalitu AV-395. To smar litowy, lotniczy. Jest świetny na części metalowe, tylko łożyska mam z tworzywa, nie wiem czy to PTFE, ABS, czy coś innego, nałożyłem smar na dwa paski polistyrenu i jak na razie żadnej reakcji. Ale to tylko kilka dni, Puzel nie masz problemu z częściami z tworzyw po tych kilku miesiącach ?

 

Do tłoka i reszty gratów z tworzyw użyję smaru silikonowego Technicoll, więc to problemem nie jest - tylko te cholerne łożyska.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Smaru grafitowego ani maszynowego nie polecam , idealnie nadaje sie smar do elektronarzędzi pneumatycznych albo smar do przekładni katowych kos spalinowych [ dostępny w każdym sklepie STIHL, HUSQVARNA cena 14 zl za dużą tube około 200gr.

Zachowuje dużą lepkość nawet w niskich temperaturach

Stosuje go już w całej ekipie od ponad 2 lat.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Wszystko dalej śmiga :)

Już prawie miesiąc jak mój karabin potraktowałem Tytalitem AV-395 i ten smar litowy jest świetny. Jednakże z czasem będę miał mały problem, otóż jest to smar lotniczy, wykorzystywany m.in. na śmigłowcach morskich, on jest dość odporny na wymywanie go nawet ciepłą wodą, więc jeżeli będę musiał któregoś dnia oczyścić cały GB do sucha, to będzie to katorga :roll:
Link to post
Share on other sites

Smary usuwa się tylko rozpuszczalnikami i o tym wiem, ale jak do tej pory z doświadczenia wynika, że wszystko co specjalnie zostało zabezpieczone przed działaniem wody, ostatecznie okazuje się trudniejsze do pozbycia jakimikolwiek środkami. Pozostaje mieć nadzieję, że nigdy nie będę musiał wymieniać tego smaru na inny - który potencjalnie mógłby z nim wchodzić w jakąś reakcję ;)

 

Z innej strony... prawdopodobnie prędzej wymienię cały GB zanim będę musiał cokolwiek robić z tym smarem :-o

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...