Sony Posted April 17, 2005 Report Share Posted April 17, 2005 Podaję namiary na producenta chemii - polecam smar TC go zębatek. www.ag.net.pl Ja używam - nie tylko do AEG i nigby mnie nie zawódł Quote Link to post Share on other sites
Blade04 Posted August 7, 2006 Report Share Posted August 7, 2006 Witam, Tak jak w temacie, jaki smar polecacie do zebatek?? Ja w chwili obecnej uzywam takeigo: Smar MOTOR-LIFE 3 łożyskowy Lecz o ile na zebatce tlokowej i srodkowej po 2-3 strzelankach jeszcze sie trzyma to z silnikowej ucieka bardzo szybko :/ A moje zebatki to Super Torque-Up [CA] które zapniaja srednio duża szybkostrzelność. Probowalem ostatnio jakiegos niefirmowego smaru do przygubow i lańcuchow pracujacych przy dużych obrotach i... po przesmarowaniu zebatek podlaczylem nieco slabsza baterie zeby wszystko sie spokojnie rozprowadzilo i.. po 5 pojedynczych strzalach zebatka silnikowa byla juz prawie bez smaru :/ Będę bardzo wdzięczny za info!!! Pozdro Quote Link to post Share on other sites
radzu Posted August 7, 2006 Report Share Posted August 7, 2006 Eeee "zebatka silnikowa" :?: a co to bo nie słyszałem żeby zębatki były robione z silikonu. No a smar to tylko i wyłącznie silkonowy :idea: Quote Link to post Share on other sites
Stolar Posted August 7, 2006 Report Share Posted August 7, 2006 Silnikowa - od magicznego słowa silnik - czytanie trudna umiejętność :| Ja używam smaru litowego ŁT-43 (do nabycia w castoramie). Pamiętaj że zębatki pracują więc nadmiar smaru będzie z nich złaził ale mimo to na ich powierzchni zostaje swojego rodzaju „powłoka ochronna”. Nie da się temu zaradzić no chyba że cały GB by pływał w smarze. Pozdrawiam! Quote Link to post Share on other sites
thor_ Posted August 7, 2006 Report Share Posted August 7, 2006 Eeee "zebatka silnikowa" a co to bo nie słyszałem żeby zębatki były robione z silikonu :mrgreen: :mrgreen: na wiecej mnie nie stac po przeczytaniu tego tekstu więc przepraszam z góry :mrgreen: :mrgreen: Quote Link to post Share on other sites
leszek Posted August 7, 2006 Report Share Posted August 7, 2006 na machingunie jest do kupienia zastaw tubek ze smarami, każy do innej zębatki pozdro Leszek Quote Link to post Share on other sites
radzu Posted August 7, 2006 Report Share Posted August 7, 2006 :ściana: :ściana: Kurcze sory , jestem ślepy bo przeczytałem to jako zębatka silikonowa :ściana: a potem skopiowałem i się nadal nie zoriętowałem :ściana: :ściana: W każdym razie do GB moim zdaniem najlepszy jest smar silikonowy, a litowy hmm do GB z wszystkimi elementami matalowymi to czemu nie ale nie wiem czy nie będzie jakoś reagował z plastikiem. Quote Link to post Share on other sites
PeePee Posted August 7, 2006 Report Share Posted August 7, 2006 masz na myśli nasz kochany olejek sylikonowy? :roll: Obawiam się że: a) za szybko wysycha B) nie daje dostatecznego smarowania c) siła odśrodkowa z zębatek rozbryzga go po całym GB a na zębatkach bedzie sucho... jest zbyt rzadki. Pozdrawiam! Quote Link to post Share on other sites
0L0 Posted August 8, 2006 Author Report Share Posted August 8, 2006 http://www.wmasg.pl/forum/viewtopic.php?t=12004 Quote Link to post Share on other sites
stress Posted September 3, 2007 Report Share Posted September 3, 2007 Czyli może być smar teflonowy, smar grafitowy, biały smar litowy czy wazelina techniczna i inne też. I po co kupować, niektorym szkoda na 2 małe tubki iluś tam zł. No i dobrze.=P BO mnie też by było szkoda 30zł na 2 malutkie tubki ze smarem do zębatek.xD Nie lepiej przejść się do byle jakiego servisu samochodowego i poprosić o któryś z podanych w tym temacie smarów niż kupować?=) ja wymieniałem zębatki, a nowe były czyściutkie, chciałem się dowiedzieć czy je nasmarować, no i trafiłem na ten temat. Nie bede kupować smaru BO tam pisze ze z CA, BO jest w tubce i sraty taty, poszedłem do servisu, chcieli mi dać puszke (taka pół litrowa) smaru grafitowego, popatrzałem na nich jak na...xD No i problem rozwiazany.=) Pozdrawiam. Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted September 3, 2007 Report Share Posted September 3, 2007 Ja używam tego: "Smar samochodowy 1-S Do smarowania przegubów głównego wału napędowego oraz innych elementów samochodu zgodnie z instrukcją smarowania" Producent: RAFINERIA JEDLICZE Mam taką puchę 900 gram od x lat i używam tego do wszystkiego w GB. Nie mam żadnych problemów, na zebatkach sie trzyma jak należy, na uszczelkach tłoka też. Quote Link to post Share on other sites
Antol Posted March 27, 2008 Report Share Posted March 27, 2008 Mam tylko jedno pytanie, czy po tych 2 latach odkąd temat zaistniał, jaki jest dobry smar do tłoka? Czy smar grafitowy może również zostać użyty przy tłoku i sprężynie? Quote Link to post Share on other sites
puzel Posted March 27, 2008 Report Share Posted March 27, 2008 Ja polecam smar litowy używam do wszystkiego : zębatki, uszczelki, tłok wszędzie spisuje się bardzo dobrze. Quote Link to post Share on other sites
Sundowner Posted September 28, 2008 Report Share Posted September 28, 2008 Puzel, używasz jeszcze tego smaru litowego ? Akurat mam eMkę DBoysów rozebraną do malowania, to wyczyściłem wszystko z oryginalnego smaru, a ostała mi sie puszka Tytalitu AV-395. To smar litowy, lotniczy. Jest świetny na części metalowe, tylko łożyska mam z tworzywa, nie wiem czy to PTFE, ABS, czy coś innego, nałożyłem smar na dwa paski polistyrenu i jak na razie żadnej reakcji. Ale to tylko kilka dni, Puzel nie masz problemu z częściami z tworzyw po tych kilku miesiącach ? Do tłoka i reszty gratów z tworzyw użyję smaru silikonowego Technicoll, więc to problemem nie jest - tylko te cholerne łożyska. Quote Link to post Share on other sites
puzel Posted September 28, 2008 Report Share Posted September 28, 2008 Wszystko dalej śmiga :) Quote Link to post Share on other sites
Gefrajter Posted October 11, 2008 Report Share Posted October 11, 2008 Smaru grafitowego ani maszynowego nie polecam , idealnie nadaje sie smar do elektronarzędzi pneumatycznych albo smar do przekładni katowych kos spalinowych [ dostępny w każdym sklepie STIHL, HUSQVARNA cena 14 zl za dużą tube około 200gr. Zachowuje dużą lepkość nawet w niskich temperaturach Stosuje go już w całej ekipie od ponad 2 lat. Quote Link to post Share on other sites
Viamortis Posted October 24, 2008 Report Share Posted October 24, 2008 Smar nie ma być lepki, bo zębatki w aegu współpracują na bardzo małych przestrzeniach. On je po prostu pozlepia. Zwiększy to zużycie baterii i zmniejszy szybkostrzelność. Polecam Lithowy. Quote Link to post Share on other sites
Sundowner Posted October 24, 2008 Report Share Posted October 24, 2008 Wszystko dalej śmiga :) Już prawie miesiąc jak mój karabin potraktowałem Tytalitem AV-395 i ten smar litowy jest świetny. Jednakże z czasem będę miał mały problem, otóż jest to smar lotniczy, wykorzystywany m.in. na śmigłowcach morskich, on jest dość odporny na wymywanie go nawet ciepłą wodą, więc jeżeli będę musiał któregoś dnia oczyścić cały GB do sucha, to będzie to katorga :roll: Quote Link to post Share on other sites
mag Posted October 24, 2008 Report Share Posted October 24, 2008 Smarów z zasady nie usuwa/zmywa się wodą tylko benzyną lub rozcieńczalnikami, więc nie wiem co Cię martwi w tym lotniczym ;) Quote Link to post Share on other sites
Viamortis Posted October 25, 2008 Report Share Posted October 25, 2008 Smarów z zasady nie usuwa/zmywa się wodą tylko benzyną lub rozcieńczalnikami, więc nie wiem co Cię martwi Dokładnie. Najlepiej zrobić małą kąpiel elementom małym, a szkielet porządnie wyczyścić. Quote Link to post Share on other sites
Sundowner Posted October 26, 2008 Report Share Posted October 26, 2008 Smary usuwa się tylko rozpuszczalnikami i o tym wiem, ale jak do tej pory z doświadczenia wynika, że wszystko co specjalnie zostało zabezpieczone przed działaniem wody, ostatecznie okazuje się trudniejsze do pozbycia jakimikolwiek środkami. Pozostaje mieć nadzieję, że nigdy nie będę musiał wymieniać tego smaru na inny - który potencjalnie mógłby z nim wchodzić w jakąś reakcję ;) Z innej strony... prawdopodobnie prędzej wymienię cały GB zanim będę musiał cokolwiek robić z tym smarem :-o Quote Link to post Share on other sites
Viamortis Posted October 26, 2008 Report Share Posted October 26, 2008 Pytanie z wyższej chemii. Co się stanie, jak do zębatek posmarowanych smarem lithowym założyłem tłok z resztkami Łt między zębami??? :D Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.