gewer12 Posted May 7, 2012 Report Share Posted May 7, 2012 Witam ,po dużej strzelance postanowiłem otworzyć gearbox żeby sprawdzić zużycie części, ok wszystko ładnie ,więc postanowiłem gb złożyć parę razy musiałem dobrze szkielet dopasować ,ponieważ nie chciał się dopasować w końcu udało się ,dokręciłem śrubki podłączam batkę do silnika a on naciągnął tłok i dalej nic ,więc biorę inną batkę ,ale silnik tylko tyka i mosfet się bardzo grzeje (batki naładowane) . Ktoś wie co to może być? Pozdrawiam gewer Quote Link to post Share on other sites
Perski102 Posted May 7, 2012 Report Share Posted May 7, 2012 Tłok się zablokował : nie jest na "szynach" lub źle założona sprężyna . Quote Link to post Share on other sites
gewer12 Posted May 7, 2012 Author Report Share Posted May 7, 2012 Co rozumiesz przez źle założoną sprężynę ? Nałożyłem ją na prowadnicę i włożyłem w tłok. Quote Link to post Share on other sites
Matison Posted May 7, 2012 Report Share Posted May 7, 2012 Może jest odwrotnie założona jeżeli masz ją o niejednakowym uzwojeniu. Poprawnie powinna być założona gęstszym uzwojeniem w stronę prowadnicy (tyłu). Quote Link to post Share on other sites
gewer12 Posted May 7, 2012 Author Report Share Posted May 7, 2012 (edited) Sprężyna jest stokowa cymy ma takie same końce ,przed chwilą złożyłem gearbox i znowu to samo w połowie się tłok zatrzymuję i nic . Cholera pierwszy raz mam coś takiego. Jeżeli ktoś coś jeszcze wie to proszę o rady. Edited May 7, 2012 by gewer12 Quote Link to post Share on other sites
Zambezi Posted May 7, 2012 Report Share Posted May 7, 2012 Działało, rozłożyłeś, złożyłeś, nie działa. Jakie wnioski? (ja poważnie) Rada: Try again. Quote Link to post Share on other sites
gewer12 Posted May 7, 2012 Author Report Share Posted May 7, 2012 Składałem i rozkładałem już 8 razy (chodzi mi o tą sytuację) i nic. Quote Link to post Share on other sites
kamilll3 Posted May 7, 2012 Report Share Posted May 7, 2012 U mnie problem z naciąganiem był spowodowany zablokowaną głowicą cylindra (tą częścią, co wychodzi z cylindra i jest w lufie po założeniu), zobacz czy możesz ją lekko wcisnąć po założeniu sprężyny. Quote Link to post Share on other sites
gewer12 Posted May 7, 2012 Author Report Share Posted May 7, 2012 Chodzi Ci o dyszę? Tak mogę ją wcisnąć po złożeniu. Quote Link to post Share on other sites
szymx1 Posted May 7, 2012 Report Share Posted May 7, 2012 Zębatki bez tłoka kręcą się normalnie czy coś je blokuje? Quote Link to post Share on other sites
gewer12 Posted May 7, 2012 Author Report Share Posted May 7, 2012 Kręcą się tylko tak piszczą (nigdy bez tłoka i sprężyny nie składałem i nie " odpalałem " gb więc nie wiem czy tak powinno być) Quote Link to post Share on other sites
Nitro Posted May 7, 2012 Report Share Posted May 7, 2012 (edited) No to żeś panie chyba jakieś podkładki pogubił, skoro "piszczą".Pewnie przy tym dopasowaniu połówek jakaś ci się obsunęła.Druga sprawa.Majsterkowałeś przy silniku może?A dokładniej imbusem pod koszykiem? Edited May 7, 2012 by nicknitro Quote Link to post Share on other sites
lukira Posted May 7, 2012 Report Share Posted May 7, 2012 1. Złe podkładkowanie 2. Jeżeli tłok był wymieniany to złe dopasowanie tłoka do szkieletu Quote Link to post Share on other sites
Akkenoth Posted May 7, 2012 Report Share Posted May 7, 2012 (edited) Albo raczej pozamieniał, skoro silnik nie jest w stanie naciągnąć. I teraz na którejś jest za mało, a na którejś za dużo i dlatego wszystko stoi. PS. Odnoszę się oczywiście do sugestii Nicknitro o pogubieniu podkładek, jak pisałem, to nie było postu Lukiry ;) Edited May 7, 2012 by Akkenoth Quote Link to post Share on other sites
gewer12 Posted May 7, 2012 Author Report Share Posted May 7, 2012 (edited) Podkładki są wszystkie , wstawię filmik to zobaczycie czy tak powinno być. Na samym początku tłok wymieniłem na cymowski a jak rozłożyłem to postanowiłem wsadzić stokowy boja ,on pierwszy mi się zaciął ,więc pomyślałem ,że to wina tłoka i wymieniłem z powrotem na cymę ,ale na tłoku cymy to samo ,sprężyny też zmieniałem i nic. Nicknitro ,przy silniku nic nie ruszałem. Lukira co do podkładek to mam tyle ile było w stoku tylko 2 mam na zębatce silnikowej. Oto filmik (nie paczcie na jakość bo nagrywałem telefonem i było złe oświetlenie ,liczy się dźwięk.) . Strzelałem na semi. Edited May 7, 2012 by gewer12 Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted May 7, 2012 Report Share Posted May 7, 2012 Pomyliłeś podkładki. To słychać ewidentnie. Ewentualnie silnik za mocno dokręcony. Quote Link to post Share on other sites
gewer12 Posted May 7, 2012 Author Report Share Posted May 7, 2012 Przy silniku nic nie grzebałem , to znaczy ,że każda podkładka na każdej zębatce jest inna? I moglibyście mi powiedzieć na których zębatkach powinny być jakie podkładki? Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted May 7, 2012 Report Share Posted May 7, 2012 (edited) Hehehehehe... Nie. Każdego gnata podkładkuje się inaczej. Nie ma ustalonego wzoru. Po pierwsze. Skręć GB z samymi zębatkami. Chodzą sobie luźno i swobodnie? Edited May 7, 2012 by AnR Quote Link to post Share on other sites
gewer12 Posted May 7, 2012 Author Report Share Posted May 7, 2012 (edited) Anr replika pochodzi od Ciebie z Chimery :cool: mógłbyś mi powiedzieć jak Ty podkładkujesz tę replikę? Możliwe ,że tłok się blokuje przez złe podkładkowanie? Edited May 7, 2012 by gewer12 Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted May 7, 2012 Report Share Posted May 7, 2012 Anr replika pochodzi od Ciebie z Chimery :cool: mógłbyś mi powiedzieć jak Ty podkładkujesz tę replikę? Wiem, że to ona. Sprzedałem tylko 2 repliki tego rodzaju. Mówiłem, nie ma ustalonego wzoru. A ja nie mogę pamiętać jakie podkładki dałem gdzie. Quote Link to post Share on other sites
gewer12 Posted May 7, 2012 Author Report Share Posted May 7, 2012 Ok, pokombinuję chociaż to dziwne bo jak wcześniej otwierałem gb to podkładki też chyba wymieszałem. Quote Link to post Share on other sites
Zambezi Posted May 7, 2012 Report Share Posted May 7, 2012 (edited) Jak wypodkładkować... musisz w gb zostawić same zębatki i łożyska (wyciągnij co zbędne). skręcasz kilkoma śrubami, ruszasz zębatkami, sprawdzasz jaki mają luz (osiowy, czyli 'góra-dół'). Następnie metodą prób wypodkładkuj go tak, by żadna z zębatek nie tarła o inną (częścią którą nie powinny się ze sobą stykać). Oraz tak, by wciąż chodziły luźno i by zęby stykały się z zębami zębatki kolejnej na jak największej powierzchni (ale zębatki nie mogą o siebie trzeć bokami, to słychać i czuć). Edited May 7, 2012 by Zambezi Quote Link to post Share on other sites
lukira Posted May 7, 2012 Report Share Posted May 7, 2012 Silnikowa za ciasno. Skręć gb z samymi zębatkami (bez AR) i palcem pokręć mini przez dziurę na cylinder. Powinny zrobić dobre kilka obrotów. Quote Link to post Share on other sites
gewer12 Posted May 8, 2012 Author Report Share Posted May 8, 2012 Udało się w końcu! Tak jak Lukira piszę wyżej silnikowa zębatka była za bardzo ściśnięta miała za dużo podkładek. Wszystkim za pomoc baaaardzo dziękuję. Pozdrawiam gewer Quote Link to post Share on other sites
Sebek74 Posted August 19, 2012 Report Share Posted August 19, 2012 Dzień dobry. Postanowiłem podzielić się moim problemem z większą grupą miłośników ASG. Mam nadzieję że znajdzie się ktoś i poradzi jak rozwiązać dręczący mnie problem. Replika Bar 1918A2. Usterka Gearbox. Piszę ogólnie ponieważ nie wiem dokładnie w czym rzecz. Cały problem zaczął się od pęknięcia koszyka silnika i zużytej zębatki silnikowej (wyrobione łożysko - ślizgowe - i ośka zębatki). Po wstawieniu nowego koszyka postanowiłem nieznacznie podrasować moją replikę. Pierwotnie 330fps, docelowo 400. Do wymiany poszły łożyska (cały komplet - kulowe 7mm) i zębatka. Następnie założyłem uszczelnioną głowica cylindra i dyszę, tłok wraz z głowicą oraz mocniejszą sprężynę.Oraz silnik. Ponadto instalacja elektryczna. Zainstalowałem mosfet MERF 3.2 GATE. Po złożeniu wszystkiego w całość przyszła pora na testy. Tutaj wystąpił owy problem z którym borykam się od lutego. Gearbox na sucho chodzi dobrze, żadnych luzów, zgrzytów i tarć. Zębatki ułożone są równo względem siebie i w linii zębów tłoka. Usterka objawia się przy strzelaniu kulkami. W założeniu mosfet miał być ustawiony na 80% ( początkowo strzela na 100% układ przestawia się na 80% automatycznie w ułamkach sekundy). Po naciśnięciu spustu pierwsze kulki około 10szt. lecą normalnie, jak zwykle podczas strzelania. Następnie gearbox chrobocze i zęby na tłoku zostają zerwane. Wszystko dzieje się w trakcie jednej serii ( 3 sek.) Wymieniłem tłok, dałem słabszą sprężynę, niestety sytuacja się powtórzyła. Z braku czasu replikę wysłałem do serwisu i dałem im wolną rękę na wymianę czegokolwiek. Po trzech tygodniach otrzymałem replikę z powrotem. Niestety naprawa nie przyniasła żadnego efektu.Wszystko jest tak samo jak przedtem. Rzekomo została przestrzelona i wszystko było O.K. Ze względu na to że była na gwarancji pojechała z powrotem na przegląd. Wcześniej zrobiłem nową komorę hop-up do repliki - z podświetleniem do kulek Tracer. Replika pojechała do serwisu właśnie z tą komorą. http://forum.wmasg.pl/topic/35285-naswietlarka-do-kulek-fluorescencyjnych-domowa-robota/ Po dwóch tygodniach replika była już u mnie. Pan z serwisu poinformował mnie że przyczyną całego zamieszania jest nowa komora. Kulki się w niej blokują itp. Na nic się zdały tłumaczenia że takie same objawy występowały poprzednio na stokowej komorze. Temat został zamknięty. Moja wina i koniec. Niestety serwis mi się naraził i postanowiłem darować sobie dalsze wysyłanie repliki. W gearboxie pozostawili mi zerwane zęby z zębatki. Sprawdziłem wszystkie zamontowane, były całe, tak więc pozostałość z poprzedniej. Po wymianie silnika śrubę dociskową znalazłem przyczepioną na zewnątrz przy silniku ( wymieniali m.in. zębatkę silnika). Czarę goryczy przelały wyczyny majsterkowicza z serwisu. Żeby dopasować silnik w koszyku wyszlifował mi zęby koszyka podtrzymujące silnik przed przemieszczaniem. Szlag mnie trafił. Specjalnie ściągnąłem go z Hong Kongu. Całe szczęście brałem od razu dwie sztuki. Serwis mieszczący się w pierwszej piątce - sklep bardzo znany. Póżniej czytałem że zmienili się serwisanci i może stąd to co powyżej. Postanowiłem dalej próbować samodzielnie. Wymieniłem tłok i komorę hop - up na stokową. Dałem z powrotem stary silnik - słabszy. Pierwsza próba na strzelance. Pierwsza seria i efekt jak powyżej, właściwie bez efektów. Zerwane zęby tłoka. Jednakże mała poprawa. Zęby tłoka nie zostały zerwane całe. Gearbox strasznie chrobotał. Postanowiłem iść na całość. Wóz albo przewóz. Postanowiłem zajeździć gearbox na śmierć i zobaczyć efekty końcowe. Strzelankę replika przetrwała prawie do końca. Efektem końcowym były zerwane zęby na tłoku oraz rozbite łożysko na zębatce środkowej - kulowe. Poza tym O.K. Wymieniłem wszystkie łożyska - z powrotem na ślizgowe, tłok, dyszę, głowicę cylindra. Wszystkie części są praktycznie stokowe, z pierwotnego stanu repliki. Pozostała tylko instalacja z mosfetem. Pomyślałem że może w nim jest przyczyna i ustawiłem go na 100%. Bez efektu nagłej zmiany prędkości. Niestety żadnego efektu. Głównym objawem jest opór - ciśnienie jakie działa na tłok podczas pracy. W trakcie strzelania na sucho tłok nie ma żadnego oporu i powietrze wylatuje dyszą bez problemów. W momencie założenia magazynka z kulkami momentalnie następuje zatkanie odpływu powietrza i ( blokada tłoka ? ). Tłok dostaje taki opór że zębatki rwą zęby na tłoku. Sprawdzałem to na samym gearboxie. Na sucho O.K. Przykładam palec do dyszy podczas pracy i lecą zęby. Do tej pory wymieniłem 6 tłoków, 1 zębatkę i komplet łożysk i pozostała mi kupa części zamiennych na przyszłość. Nie wiem co robić. Chyba wyślę replikę do serwisu. :icon_neutral2: http://i144.photobucket.com/albums/r199/Sebek_photos/BAR/BAR_1.jpg http://i144.photobucket.com/albums/r199/Sebek_photos/BAR/BAR_2.jpg http://i144.photobucket.com/albums/r199/Sebek_photos/BAR/BAR_3.jpg http://i144.photobucket.com/albums/r199/Sebek_photos/BAR/BAR_4.jpg http://i144.photobucket.com/albums/r199/Sebek_photos/BAR/BAR_5.jpg http://i144.photobucket.com/albums/r199/Sebek_photos/BAR/BAR_6.jpg http://i144.photobucket.com/albums/r199/Sebek_photos/BAR/BAR_7.jpg http://i144.photobucket.com/albums/r199/Sebek_photos/BAR/BAR_8.jpg http://i144.photobucket.com/albums/r199/Sebek_photos/BAR/BAR_9.jpg http://i144.photobucket.com/albums/r199/Sebek_photos/BAR/BAR_10.jpg Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.