Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

WEEKEND ZWIADOWCÓW III (2012)


Recommended Posts

Czołem Zwiadowcy !!!

Tylko dlatego, aby nikt nie zapomniał, a wszyscy pamiętali, że w tym roku odbędzie się trzecia edycja.

Na razie info o terminie, a więc 31.08 - 02.09.2012 oraz tematyka "Rozpoznanie w działaniach nieregularnych".

Więcej informacji zacznę umieszczać sukcesywnie od 20-go Maja.

 

Bądźcie czujni!

 

Recon

Link to post
Share on other sites
  • Replies 135
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Recon, nawet nie wiesz, jaką mi przyjemność sprawiłeś na początek dzisiejszego dnia. Nie mogłem się już doczekać informacji o kontynuacji Weekendu Zwiadowców. Tak jak rok temu, 13.KRS z Łodzi wystawi kilka osób do udziału w tej zacnej imprezie. Miejmy nadzieję, że we wrześniu nie będę miał (nie)przyjemności uczestniczyć w kampanii wrześniowej (czyt. sesji poprawkowej) i będę mógł się stawić na szkoleniu.

 

Czekam na więcej szczegółów.

Link to post
Share on other sites

Informacje będą się ukazywały również w tym miejscu http://www.facebook.com/pages/Weekend-Zwiadowc%C3%B3w-III-3108-02092012/288288261260429

 

Recon

 

Ps. Wszystkich zainteresowanych zapraszam do "lajkowania".

 

 

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=288344334588155&set=a.288344324588156.65103.288288261260429&type=3&theater

Edited by recon01
Link to post
Share on other sites

Cześć, czołem.

Trzecia edycja Weekendu Zwiadowców tak samo jak dwie poprzednie utrzymana będzie w konwencji szkolenia podstawowego dla osób zgłębiających taktykę wojsk rozpoznawczych. Tym razem skupimy się na zdobywaniu informacji na terenach zajętych przez przeciwnika oraz działaniu w sposób niekonwencjonalny w środowisku cywilnym. W trakcie działań wojennych istotnym elementem zbierania informacji jest właściwe współdziałanie społeczeństwa i ruchu oporu na korzyść sił własnych znajdujących się czasem bardzo daleko od rejonu prowadzenia działań nieregularnych, informacje pozyskiwane z różnych źródeł przyczyniają się zarówno do wsparcia w planowaniu przyszłych operacji wojskowych oraz do wywierania wpływu na oddziały przeciwnika będące w zasięgu działania sił nieregularnych.

Oczywiście w trakcie trzech dni szkolenia nie można zgłębić większości elementów takich działań, ale jak zawsze sięgniemy po podstawy natomiast w trakcie seminarium podyskutujemy nad zasadnością prowadzenia tego typu działań, ich efektywnością oraz siłami przewidzianymi i szkolonymi do ich prowadzenia. Aby osiągnąć minimum wiedzy teoretycznej i już na starcie wyrównać poziom wszystkich uczestników od czerwca na zewnętrznym serwerze umieszczane będą pliki traktujące o interesującej nas tematyce, można będzie je pobrać i przeanalizować, a zawarte w nich informacje zapewne przydadzą się w trakcie szkolenia.

Tego roku bardzo prawdopodobnym, choć jeszcze nadal niepotwierdzonym elementem będzie wsparcie naszego szkolenia przez żołnierzy i sprzęt jednej z brygad zmechanizowanych. Z jednej strony chcę osiągnąć w ten sposób efekt wsparcia wojska dla działań pro obronnych prowadzonych w środowiskach cywilnych, co wiąże się również z możliwością poznawania nowoczesnego sprzętu i wyposażenia przez osoby, na co dzień z wojskiem niezwiązane, z drugiej strony, jako były żołnierz, a przy tym osoba, której leży na sercu profesjonalna armia z przyjemnością podejmę się działania na rzecz promocji wojska i służby wojskowej.

 

Recon

Link to post
Share on other sites

Cześć, czołem.

Planując WZ III oprócz tematyki najważniejszym bodaj tematem dla mnie jest zgromadzenie sił i środków oraz zaplanowanie jak najefektywniejszego szkolenia przy ograniczonym budżecie który przede wszystkim nie zniechęci uczestników, ale też pozwoli na w miarę swobodne zaplanowanie imprezy. W tym roku mieć jasność już na starcie postanowiłem, że w pewnych kwestiach zapytam Was o zdanie i dopiero po zebraniu informacji podejmę decyzję ustalającą wielkość dobrowolnej składki na organizację. Pisałem już wcześniej, że moim celem jest taka organizacja, aby z czasem dojść do tego, że szkolenie będzie darmowe, niestety trudne czasy weryfikują plany, ale nie mam zamiaru się poddawać. Prawdopodobnie w przyszłym roku lub jeszcze pod koniec obecnego ruszę z projektem którego prowadzenie pozwoli na pokrycie pewnej części potrzeb WZ, staram się też zainteresować imprezą różne podmioty mogące pomóc w jej organizacji lub wesprzeć ją finansowo. Wszystko po to, aby kiedyś można było powiedzieć "jadę na WZ, ale kasę zabieram tylko na bilet lub paliwo".

Zatem drodzy koledzy i potencjalni uczestnicy wypowiedzcie się w następujących kwestiach:

1. Wyżywienie. Dotychczas organizowane było w oparciu o zewnętrzne zamówienie lub przygotowanie na miejscu imprezy w kuchni polowej. Proponuję rezygnację z tej formy i przejście na wojskowe racje żywnościowe. Mam możliwość nabywania w ilościach hurtowych dobowych racji Francuskich zawierających dwa wysokokaloryczne posiłki podgrzewane oraz dwa posiłki suche i deser, a także niezbędne akcesoria i napoje. Od półtora roku korzystam z tych racji i szczerze mówiąc nie mam zamiaru wracać do typowych amerykańskich MRE choćby dlatego, że wartość energetyczna i smakowa oraz różnorodność dań biją je na głowę. Oczywiście w grę wchodzi również koszt wyżywienia który w przypadku WZ wygląda następująco: korzystając z posiłków na kuchni koszt każdego uczestnika wynosi mniej więcej 35zł/2 doby (dwa posiłki gorące i pieczywo, kawa i herbata bez limitów, 3 litry wody mineralnej) w kosztach jest również opłacenie osoby przygotowującej posiłki oraz zużytej energii lub materiału opałowego. Oprócz tego w związku z tym, że jest to tylko posiłek zasadniczy wszelkie inne (śniadanie, kolacja)uczestnik zabezpiecza sobie sam, co po zsumowaniu wyniesie ok. 60zł (35 zapłacił w składce i 25 dołożył). Decydując się na racje koszt wyniesie ok. 25zł/szt. co przy zapotrzebowaniu dwóch racji na cały tok szkolenia daje 50zł i pozwala bez problemu zabezpieczyć również ciepłe i zimne napoje.

2. Zakwaterowanie. W ubiegłym roku stawka wynosiła 20zł za "salę żołnierską" i gratis za namiot, w tym roku rezygnuję z sali, na korzyść namiotów. Z 80% prawdopodobieństwem będą namioty typu NS64 (10-12 osób) więc nie będzie potrzeby wozić własnych.

3. Środki pirotechniczne. Planuję zwiększone wykorzystanie pozoracji pola walki w formie dymu, huku i błysku, co mam nadzieję podniesie atrakcyjność szkolenia.

4. Środki transportowe. Realizując zarówno szkolenie jak też ćwiczenie terenowe do wykorzystania będę miał co najmniej dwa pojazdy terenowe, jeden terenowo-transportowy, jedno buggy i jednego quada. Pojazdy będą wykorzystywane zarówno do zabezpieczenia szkolenia jeszcze przed jego rozpoczęciem jak też w jego trakcie.

Powyżej umieściłem wszystkie zasadnicze elementy wpływające na koszt imprezy, poniżej to, co jest wkładem nie mającym wpływu na jej koszt, ale zdecydowanie przeliczalnym świadczącym o zaangażowaniu innych podmiotów i osób.

1. Rejon szkolenia (zasadniczy ok. 20ha i rozszerzony ok. 200ha) i przygotowanie terenu pod obozowisko.

2. Namioty.

3. Siatki maskujące.

4. Termosy.

5. Pola tarczowe, tarcze, imitacje celów.

6. Sprzęt przeprawowy.

7. Drobne wyposażenie zabezpieczające szkolenie na punktach.

8. Zabezpieczenie medyczne w postaci zespołu ratowniczego pozostawionego w gotowości do udzielenia pomocy uczestnikom szkolenia.

9. Zaangażowanie i czas osób biorących udział w przygotowaniu - dla mnie wartość niewymierna, bo nawet trudno, to przeliczyć na roboczogodziny :)

 

Drodzy koledzy powyższy tekst i zestawienie nie jest formą pokazania jak bardzo przygotowanie takiej imprezy jest czasochłonne i ile tak naprawdę wszystko kosztuje. Jest próbą skłonienia Was do wspólnego wypracowania decyzji i podjęcia głosu w dyskusji. Weekend Zwiadowców odbędzie się na pewno, ale żebyśmy wszyscy dobrze się czuli we własnym towarzystwie stawiam Wam pytanie. Jaka ma być wysokość składki dla uczestnika tegorocznej edycji? Czekam na Wasze wypowiedzi do dnia 15.06.2012 i daję słowo wziąć je pod uwagę w ostatecznej decyzji.

 

Pozdrawiam.

Recon

Link to post
Share on other sites

Jeśli chodzi o żarcie- moim zdaniem, lepiej było by, gdyby każdy sobie zapewnił to sam. Małe dzieci nie przyjadą, dwóch lewych rąk też nie mają- poradzą sobie, a jak nie- będą chodzić głodni. Trudno.

 

Co do środków transportowych- tak jak wspominałem, możesz liczyć na naszą pomoc, postaramy się o jakieś L 200 lub inne terenówki.

 

Co do ceny- jeśli żarcie na własną rękę, zakwaterowanie z tego co zrozumiałem free, no to pozostanie koszt pirotechniki, tarcz, benzyny do pojazdów, zabezpieczenia medycznego etc. Zależy ilu było by uczestników, ale gdyby cena była w granicach 30-50zł, rzekł bym że jest bardzo atrakcyjna.

 

Nie wiem jak inni na mój pomysł z wyżywieniem... Zresztą, jutro o tym pogadamy na spokojnie, mam nadzieję przy piwku : )

Do zobaczenia !

Edited by Jacek GROT
Link to post
Share on other sites

Jeśli chodzi o żarcie- moim zdaniem, lepiej było by, gdyby każdy sobie zapewnił to sam. Małe dzieci nie przyjadą, dwóch lewych rąk też nie mają- poradzą sobie, a jak nie- będą chodzić głodni. Trudno.

 

Co do środków transportowych- tak jak wspominałem, możesz liczyć na naszą pomoc, postaramy się o jakieś L 200 lub inne terenówki.

 

Co do ceny- jeśli żarcie na własną rękę, zakwaterowanie z tego co zrozumiałem free, no to pozostanie koszt pirotechniki, tarcz, benzyny do pojazdów, zabezpieczenia medycznego etc. Zależy ilu było by uczestników, ale gdyby cena była w granicach 30-50zł, rzekł bym że jest bardzo atrakcyjna.

 

Nie wiem jak inni na mój pomysł z wyżywieniem... Zresztą, jutro o tym pogadamy na spokojnie, mam nadzieję przy piwku : )

Do zobaczenia !

 

Oczywiście jeżeli będzie wola większości, to można z michy zrezygnować nie mniej jednak jestem wyznawcą zasady, że organizując kilkudniową imprezę wyrazem dbałości i szacunku dla uczestników przez orga jest również zapewnienie im przynajmniej częściowego wyżywienia, bo zmęczenie i tak dostaną :) Przysłowiowa micha jest po części elementem samej imprezy, a poza tym staram się przygotować wszystko tak, aby odbywało się na podwyższonych obrotach więc z czasem na "stacjonarne" papu może być krucho stąd też pomysł przejścia na racje.

Link to post
Share on other sites

Dzisiejszy poranek był naprawdę pracowity, a czas spędzony nad mapami nie poszedł na marne. Opracowane zostało założenie oraz zadania dla poszczególnych grup które wezmą udział w kilkunastogodzinnym ćwiczeniu taktycznym podsumowującym tegoroczny Weekend Zwiadowców. Uchylając rąbka tajemnicy powiem, że czekają Was zasadzki, rozpoznanie obiektów, działanie agenturalne, niszczenie linii komunikacyjnych i kilka innych nie mniej ważnych elementów :)

 

Pozdrawiam.

Recon

Link to post
Share on other sites

Cześć.

26-go w godzinach popołudniowych zamieszczę wykaz firm i instytucji które wesprą organizacyjnie i rzeczowo tegoroczną edycję WZ III, lista będzie otwarta, bo prowadzone są dalsze rozmowy.

 

Recon

Link to post
Share on other sites

Cześć, czołem.

Wspomniałem niedawno, że 26-go zamieszczę informację o wsparciu, jakie mam nadzieję uzyskać dla organizacji Weekendu Zwiadowców, zatem oto i ona. Prowadząc już od jakiegoś czasu działania mające na celu z jednej strony popularyzację inicjatyw pro obronnych, a z drugiej wsparcie dla WZ do dnia dzisiejszego zdołałem przekonać następujące osoby oraz podmioty do podjęcia działania na rzecz naszej imprezy:

„Folwark Helena” i p. Marcin Cisło

- Udostępnienie terenu dla potrzeb szkolenia,

- Udostępnienie parku maszynowego,

- Udostępnienie sprzętu przeprawowego,

- Organizacja zaplecza technicznego,

- Zgoda na wprowadzenie nazwy „Green Forest”, jako równoległej dla aktualnej (Folwark Helena) i używanej przy okazjach imprez i szkoleń paramilitarnych,

17 Wielkopolska Brygada Zmechanizowana

- Promocja imprezy na własnej stronie internetowej,

- Pomoc materiałowa oraz organizacyjna w zabezpieczeniu logistycznym,

- Wsparcie instruktorskie z zakresu łączności, technik linowych i rozpoznania,

- Wsparcie w promocji działań pro obronnych realizowanych w środowisku cywilnym,

Zarząd Powiatowy Ligii Obrony Kraju w Międzyrzeczu

- Wsparcie w zakresie doradztwa prawnego,

- Ubezpieczenie szkolenia,

- Możliwość wykorzystania sportowych karabinków pneumatycznych oraz innego wyposażenia strzeleckiego,

Sołectwo Kalsko i gmina Międzyrzecz

- Udostępnienie terenu,

- Udostępnienie wyposażenia ASG,

- Udostępnienie wyposażenia logistycznego,

Stowarzyszenie „Kalsko XXI”

- Promocja na własnej stronie internetowej,

Special-Ops

- Wsparcie w promocji poprzez własny portal internetowy,

JS 4046 (G.R.O.T 12 rec. Survival Klub)

- Wsparcie instruktorskie i merytoryczne,

WARBOOK i p. Sławek Brudny(patronat)

- Wsparcie w zakresie nagród dla uczestników,

- Promocja

Capri ASG

- Wsparcie w zakresie nagród dla uczestników,

• ORKAN - krawiectwo taktyczne

- Wsparcie w zakresie nagród dla uczestników,

AZYMUT.pl

- Wsparcie w zakresie nagród dla uczestników,

 

Zaznaczam, że na dzień dzisiejszy informacje, jakie otrzymałem odnośnie spodziewanego wsparcia mają charakter wstępnych ustaleń w związku, z czym jego kształt może ulec zmianie. Jednocześnie informuję, że lista jest otwarta i każdy, kto jest gotów przyczynić się do rozwoju imprezy, a jego działanie zawiera się w formie „non profit” jest mile widzianym partnerem do rozmowy.

 

Pozdrawiam.

Recon

Edited by recon01
Link to post
Share on other sites

Robot- jako że chciałbym wystawić pełną drużynę z GGRS- 10osób, ale nie ma pewności że tyle osób będzie, to jeśli Nas było by 6-ciu, a od Ciebie np 4, mogli byśmy połączyć siły i wystąpić drużyną jako formacja... Co Ty na taką ewentualność ?

Link to post
Share on other sites

Niedługo ukaże się regulamin i zasady uczestnictwa w których wszystko zostanie wyjaśnione. Wielkość zespołów szkoleniowych uzależniona będzie od ogólnej liczby uczestników, maksymalna przewidziana liczba osób w zespole to 10. Na razie tyle musi wystarczyć.

 

Recon

Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...